Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 22 Oktober 2010

KENYATAAN ORANG GILA





SEMUA DI BAHAGI SAMA RATA




nota:
saksikan ajaran agama islam
dimana daging korban di beri
sama rata kepada orang orang
kampong - dilapah di potong
untuk kesaksamaan

bukan nak mentedarah dengan
anak bini dan kroni kah kah kah




TOLAK KONSEP SAMA RATA - melayau

Tuntutan oleh pihak tertentu supaya semua kaum diberikan hak kesamarataan sehingga membelakangkan Perlembagaan Persekutuan yang mempertahankan hak istimewa institusi raja dan orang Melayu seharusnya ditolak.

Ini kerana, konsep sama rata tersebut bersifat zalim dan jika diamalkan akan mewujudkan jurang lebih besar dalam masyarakat.

Wakil Johor, Ahmad Zahri Jamil berkata, tuntutan yang tidak mengambil kira keadilan dalam pengagihan itu boleh mewujudkan konflik dalam masyarakat.

Malah, tambah beliau, ia dilihat berbahaya kerana mampu mendorong kemunculan sikap radikal dan ekstrem di kalangan kaum tertentu.

“Tidak seperti di barat, di negara ini, budaya pelbagai kaum tetap berfungsi untuk sama-sama ‘memperkaya pembinaan tamadun kita.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH.
.

woit… NI MUKA BANGANG…. kah kah kah..

woit…. INI MUKA NAK MASUK UNIVERSITI… TAK CUKUP KEREDIT….kah kah kah..

woit… INI MUKA NAK MINTA LESEN NIAGA… NAK NIAGA ATAS ANGIN…. kah kah kah..

woit… INI MUKA ADA SYARIKAT 2 RINGGIT…. NAK BUAT KONTREK 40 JUTA … kah kah kah…

woit… INI MUKA NAK MINTA KONTREK… KEMUDIAN JUAL PADA CUKONG… kah kah kah./.

kah kah kah….BILA CUKONG KAYA…. MARAH….. kah kah kah..

woit… BAGUSLAAA…. KALAU NEGARA MENGAMALKAN DASAR SAMA RATA…. kah kah kah..

woit… KESAMARATAAN INI ADALAH AJARAN SEMUA AGAMA DALAM DUNIA INI…. kah kah kah

woit… BETUL KE INI AJARAN SEMUA AGAMA?...JANGAN KELENTONG .... kah kah kah..

kah kah kah… OOOPS… MAAF… KECUALI AGAMA ISLAM GEROMBOLAN…. kah kah kah

nota:
kalau perlembagaan tidak adil
yang patut di tolak bukan ketidak adilan
yang patut di tolak perlembagan yang tidak adil
ini tidak salah kerana selama ini 52 tahun ini
ada 500 pindaan perlembagaan telah dibuat
termasuk pada tahun 1988 dimana gerombolan
melupuskan kuasa raja.

kah kah kah… melayu ini mudah lupa… kah kah kah..


13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Cibai la Mad Zahri... bangsat punyer gerombolan... kerja malas... makan kotrek nak lebih...

Tanpa Nama berkata...

maruah bangsa kita jangan dicemarkan
tanah air kita pertahankan
bangsa melayu masih lalai lagi
ingatkah kata pemimpin kita

-musabab-

eleanour rigby berkata...

Islam yg nak masuk syurga, kumpul sebyk pahala tapi bakhil, bodoh tak minat nak tambah ilmu, penipu nombor satu nak cepat KAYA & buat dosa di blkg bila org tak nampak!

thats our brand of islam. my #@*

cicit ngah layor berkata...

"hak samer ghater bersifat zalim".. Hebat wak johor ni....... Dimaner pulak dier ni belajor,saper cikgu dier?? Ikut paham teman,pemimpin yg tak bagi samer ghater tu yg bulih teman anggap dier zalim...Allah pon bagi hambernyer hidup samer ghater... samer ader menyembah Dier atau engkor perentah Dier.Inikan pulak wak sekor ni yg dapat hidup dengan ehsan Dier.Kalau dibisukanNyer kamu aper macam?? Tak ker ngelupor kamu.Cakap jer besor....nyawer sendiri pon tak nampak,nak tangok nyawer org.Teman cabai molot tu kaghang br tau...

dexidle berkata...

Melayu totok umngok.. memang dulu kini selamanya mudah lupa... yang menongkah arus selalunya tidak mudah lupa.. yang mengikut arus selalunya lupa laluan yg telah dilalui

Intan Melisha berkata...

Mintak SEMUA pembaca Tukar Tiub menyertai laman Facebook yang menentang pembinaan bangunan 100-tingkat Warisan Medeka oleh kroni-kroni BN!

Join di sini!

Lawan, lawan, lawan!

fredo berkata...

ada apa dgn bangsa??? ada apa?? kalau cina masuk islam tu bila masuk syurga dia 2nd class kaaaa??? bodoh apaa?? melayu mesti syurga paling tinggi kn? hahaha!!!apa laa malang kau ridwan tee abdullahhh!!!! wkhakhakhakha..

*tuhan bg bumi ni untuk dikongsi.. bukan untuk dikuasai..

"Against Racial Prejudice"

Tanpa Nama berkata...

Pergi ke chowkit mencari kemeja,
terjumpa badak di tepi bundle,
Buat ape nak pikir sama rata???
Penuh poket aku sudah le.......!

Ni gilo dan bodoh tapi nak tunjuk pandai........tukar tiub kasi air tawar skit biar die minum!

yb berkata...

Ada satu pejabat yang selalu agih daging.

Lazimnya semua kakitangan akan dapat. Dari Ketua sampai ke budak pejabat semua merasa.

Mula tahun lepas, agihan hanya kepada mereka yang berstatus pegawai sahaja.

Kakitangan sokongan hanya mampu melopong kerana telah disisihkan.

yb

Melayu Kena Sokmo berkata...

Bro TT..! Betul ke 1988 gerombolan menghapuskan kuasa raja gopal? Kalau betul apa salahnya? Mesti ramai yang "U-turn" dan berbalik sokong gerombolan. Jangan silap kempen Bro TT..., kadangkala perkara yang kita ingat orang lain akan marah, itu lah yang sebenarnya ramai orang yang suka. Tapi kalau yang ini, PR nak kempen pun tak jalan. Sebab manusia perlu berkerja dan berusaha bagi kelangsungan hidup, bukan duduk sahaja dan sokong siapa sahaja atau parti mana yang boleh beri "income" kepada kita sampai hari kiamat. Lihatlah Tun Maha pun masih disanjung tinggi segenap lapisan masyarakat, walaupun pernah berkerat rotan dengan pihak raja gopal suatu masa dahulu.

Tanpa Nama berkata...

wah best betul lah masa sidang umno ni. masa ni lah kita nak nampak wajah sebenar dan tahap pemikiran sebenar gerombolan.

masa ni lah mamat/minah gerombolan luahkan segala pandangan diorang. masa ni lah diorang tibai semua orang yang tak bodek gerombolan.

masa ni lah kita nampak betapa hipokrit gila babi umno ni depan melayu cakap lain depan cina cakap lain. tolong lah semua jangan membodohkan diri dengan menyokong umno!

Tanpa Nama berkata...

mamat islam ke?hak samarata la baguss,asik kroni umno je mkn daging kita dpt tulang,skrg tergugat takut dan slah cina..bodoh bahalul

Tanpa Nama berkata...

mad zahari ni mmg pun ada sejarah penyakit gila, tak caya tanya ngan org2 lama batu pahat...
kononnya ada "wali" yg ngobat dia..!!
kalau kontrak2 kat kawasan dia ni sedara-mara dia aje yg sapu, pusing-pusing sedara-mara dia jugak. sedara-mara dia yg kerja warung pun ada lesen kontrek. kontrakter yg sama, nama2 lesen aje lain-lain.
kat johor ni (masa2 lepas) letak babi bertanding pun menang asal be-end.
bila terbaca keyataannya;
"Ini kerana, konsep sama rata tersebut bersifat zalim dan jika diamalkan akan mewujudkan jurang lebih besar dalam masyarakat.", tak dapat nak dibayangkan betapa "berghayunnya mangkok" ni..!!

kah..kah..kah..