Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 6 Oktober 2010

PENIPUAN PALING LICIK





PENGELUARAN SUSU PEKAT DIJANGKA NAIKKAN HARGA
– berita hairan

Harga susu pekat mungkin dinaikkan akibat harga susu yang diimport dari luar negara adalah tinggi, kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK), Ismail Sabri Yaakob.

Beliau berkata, pengeluar susu pekat mungkin mengambil tindakan menaikkan harga barangan itu kerana ia berada di luar kawalan kementerian.

“Tiada kenaikan harga susu pekat setakat ini, tetapi ada khabar angin mengenainya. Harga import susu pekat sekarang agak mahal dan pengilang tidak mempunyai pilihan untuk menaikkan harganya,” katanya selepas menghadiri Majlis Sambutan Aidilfitri anjuran Maktab Kerjasama Malaysia (MKM), di sini semala

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… INI BAGUS PUNYA BERITA…. kah kah kah…

nota:
selama kini ramai pengguna
kurang sedar bahawa susu
teh tarik yang mereka minum itu bukan
susu dari tetek lembu tapi dari santan sawit.

bendanya tak ada pulak pekasam timbulkan
kerana minum lemak minyak ini banyak
orang melayu mati terpeleoook muda.

tak percaya?

pergi lihat apa yang tertulis di tin tin susu ini
yang cilakanya tulisnsn ini sengaja dibuat
kecil agar tak dapat dibaca dengan jelas


hairan pesatuan pengguna bukan menimbulkan hal
ini yang sering ditimbulkan hanya filem tamil
yang lucah - persatuan pergguna gila kah kah kah

lagi menghairankan persatuan pengguna islam pulak sibuk
dengan hahal haram - minum minyak sawit – bunyinya
halal tapi kalau membawa cepat mati apa hukum nya kah kah kah




MARI MENGENAL DARI MANA SUSU DATANG



INI RABA RABA TETEK LEMBU















YANG INI SUSU KAMBING BUKAN SUSU AYAM



nota:
tanya duta raba raba bontot
raba raba bontot dapat susu tak
macam raba raba tetek kambing kah kah kah








INI BUKAN SUSU UNTA INI SAWIT


INI SUSU IBU




12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Cakaplah nak cetak banyak duit ringgit lagi. Lepas tu kitarkan dalam pasaran dan menyusutkan nilai ringgit lain yang sedia ada. Jadinya kena lebih banyak ringgit untuk produk yang terhad. Produk yang menjadi kegemaran ramailah yang kena dinaikkan untuk memastikan wang baru digunakan. Barulah kroni dalam kerajaan dan adik-beradik yang menguasai bank boleh jadi kaya raya. Kamu rakyat, diperhambakan siang malam. Mereka, dapat wang dengan goyang kaki saja; inilah perhambaaan zaman moden!

Tanpa Nama berkata...

sokong selaraskan harga susu tapi bukan naikkan harga susu
ALASAN : untuk mengurang jumlah penyakit kencing manis dimalaysia..
kahhhh...kaaahhhhhh......
bagus betul kerajaan malaysia.

dan lagi satu dia cakap tak naik tapi yang pasti dah tentu naik punyaaa.....seeelaaarassss

cicit ngah layor berkata...

Tak salah kalau kandungan dlm susu tu ditulih besor2 pader tinnyer,bior senang org paham aper yg dicampor dlm susu tu.Contohnyer,kalau susu tu ader dicampor dgn lemak babi sekali pon,tulih..jgn ditulih kecik,pstu tersorok pulak.Itu menipu namernyer.Haram hukumnyer.Mujor TT bagitau,bulih ler teman berhati2 lain kali.Susu 1malaysia mcm maner pulak?TT kener siasat ni..getek teman nengok demer ni.

ha ha ha berkata...

ha ha ha..

Kalau beli Kreamer Pekat manis tu Memang 100% dari Kelapa Sawit..tapi kalau Susu Pekat manis tu ade ler dia tulis Pepejal Susu tampa lemak...tapi bukan 100%..ha ha ha.

Tetapi, kalau Pak Menteri dah cakap, garenti Harga Kreamer Pekat manis pun tumpang naik harga..ha ha ha...nasib baik aku minum Teh O dan Kopi O..kadang kadang Kopi C..ha ha ha.

Tanpa Nama berkata...

adat orang berniaga.. sistem pulak kapitalis.. semua parti2 pulak, menyokong kapitalis punyer sistem...

yang bodoh ialah rakyat saja... wakil rakyat dan menteri, hidup senang, bil2, makan sakit berak semua rakyat yang tanggung...

aku hairan la, takder ke sesapa mau lawan sistem kapitalis ni.. apa2 iklan pun, semuanya nak balun duit dan cerita saja.

mencuri dan merompak mungkin lebih mulia dari menipu dalam perniagaan... menipu dan mark-up harga tidak masuk penjara... makan komisen lagi selamat dunia akhirat..hahahaha rembat jangan tak rembat, rakyat malaysia sumua tarak kisah ini hal... takder sapa pun amik pot untuk turunkan harga barang.. sumuanya tak sabar2 menunggu kenaikan harga barang.. merungut la sekejap selepas haraga barang naik, bila dah selesa, diam ajerlah.. diam tu maknanya SETUJU la bongok!

eszol berkata...

Ini cerita pasal susu jgak

eszol berkata...

Ini cerita pasal susu jgak

Tanpa Nama berkata...

Ramai puak puak yang berkuasa bersama sama UMNOAPCO nak cari untung perniagaan dengan secara BARANG NAIK (BN)dan tindas rakyat..

Puak Puak UMNOAPCO yang kaya bertambah kaya dan rakyat yang miskin bertambah miskin. Itulah keistmewaan pemerentah UMNOBNAPCO.

Tanpa Nama berkata...

aku hingat aku minum te susu
rupanya aku minum te minyak sawit

celaka punya mamak

Sudin berkata...

Menteri-Menteri lanun Umno(B)/Bn ni bukan tau rasa malu.....

Merompak dan melanun terang-terang siang hari dan Tuhan nampak pun tak tahu rasa malu......

Ini namanya menteri-menteri haram jadah.....!!!!!

Rosaknya sistem dan peradaban berpunca dari mandeliar/kitol mamak setan Madey......

Tanpa Nama berkata...

mentari gile ni xde keje lain ke,jd menteri hnya nk umum kenaikan brg je,skali pun xprnah nk umum brg turun,baik cukung susu je yg jd mnteri,susu china doll bole minum ke tt..haram x

bunbinban berkata...

ha ha ha.....bik mama akan guna kelebehan tetek dia yang punya stok simpanan susu sampai 2020 untuk di agih-agih kan di sekolah2 kerana kerajaan tidak mampu menanggung kos sbb susu dan kelapa sawit yg di import dah naik harga. maka beraturlah geng GST mendaftar semula untuk masuk sekolah untuk mendapatkan susu BIK MAMA dan berkat 1st Lady kah kah kah...