Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 28 Oktober 2010

TUKAR TIUB MEMPERKENAL BAKAL PIMPINAN PKR




INI BUKAN BIK MAMA




MEMBUDAYAKAN BUDAYA JALAN RAYA



nota:
persoalan sekarang
apakah mereka yang ingin dipilih
menjadi pinpinan ini akan berani
menyusun massa untuk ke jalan raya
atau hanya heboh nak menang di pilihanraya

jangan hanya heboh berkelintau di bangunan parlimen
wajib heboh berkelintau di luar jalan parlimen

apa agenda dan dasar yang akan di bawa?
ini lebih penting untuk di bawa ke pada orang ramai
dari dipilih menjadi tukang kipas boss

apa dasar ekonomi yang ingin dibawa?
apa dasar budaya dan gaya hidup yang dicadangkan?
apa dasar sistem pengangkutan awam?
apa dasar pembelajaran untuk anak muda?
apa dasar pertahanan negara?
apa dasar ekoloji?
apa dasar terhadap orang asal?

jangan hanya nak berebut menjadi pemimpin parti
jangan gila nak jadi ahli majlis
jangan gila nak minta kontrek
jangan sibuk nak bodek boss
janggan suka masuk frame

jangan suka pakai baju batik lengan panjang
berperut gendut berkereta besar

susun orang ramai
beri kesedaran

rakyat yang sedar
tidak akan tertipu
rakyat yang segar
tidak akan terima kaki ampoo

nota:
jangan silap !

agenda politik baru bukan kesetiaan pada boss
agenda politik baru ialah menghumbankan
united malays national organisation
ke dalam tong sampah sejarah !


MENERUSKAN REFORMASI ?


















PERLU BERANI KE JALAN RAYA


AMOI CUN DARI SELANGOR


KHAIRUL ANWAR a.k.a JONAH DI PENJARA KERANA JALAN RAYA


DARI BATU PAHAT - MEMANG DI JALAN RAYA


DARI PERAK - BELUM DI LIHAT DI JALAN RAYA


KEMBANG SETAMAN - PERLU DI UJI - BELUM PERNAH TURUN KE JALAN RAYA


10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hah hah hah hah

aku pilih yang bawah sekali, woksegon polo, kah kah kah

PKR Kotaraja berkata...

Bro.
Lu nak up juak2 lu kelakar la. Betul jalanraya itu politik tapi tu hanya sebahagian. Lu spin politik jlnraya ni mcm la itu saja politik tulen. Zaid ni klu dia tak bertanding lagi bagus sbb dia bole jd defacto. Tp bila dia masuk, kantoi mantoi la. lg gua menyampah. Lu pun tau dia korup jugak kan. Ini Tian Chua pun tak kan lu tak tau kes seluar dlm dia. Ini ke nak angkat jd leader? sudah la..cukuplah anwar sorg main bontot, Tian Chua ni jg parlimen dan lancau dia cukup la. Jonah? Hayya...ni mamat fail. Cikgu bad? lu feed dia pun gua tau, dia ni bodo tahap bebal beb. Sia2 lu feed dia. hahahaha. eh silap..kah kah kah...

cicit ngah layor berkata...

JANGAN SEBELOM DUDUK DAH BERSILER.Tapi tg banyak nyer,BELOM DUDUK,DAH BERLUNJOR.Itu penyakit yg tak ader kuman kater tukor tiub.kah kah kah.

Abby berkata...

sbg pemimpin mereka perlu kenal dengan semburan acid, mereka perlu bernafas dlm gas pemedih mata, mereka rasa belantan FRU... jalanraya adalah mahkamah rakyat!

lang berkata...

kalau salah pilih
kena katak lompat
walaupun sudah diuji di jln raya

jgn pilih yg mata juling kontrak
jangan undi yg nafas bau amno
jangan undi yg macam lalang atau bergaya sotong

pilih yg besar, tegap,tegang, panjang dan tidak mudah lembik dan mati separuh jalan

pilihlah yg segar, bugar dan berkilat

dragsuperstar berkata...

bawah penah la...
isu arsenik..masa bapak dia berucap di dataran merdeka tahun 1998..

kira penah turun la hehehe

Tanpa Nama berkata...

Woi Batu Pahat tu... Tempat tumpah darah gua... Boleh pulak berdemo kat Jalan Rahmat, BP.

Tanpa Nama berkata...

Betul!!!!! Yang nak pegang jawatan dalam PKR mesti yang BERANI.Pernah turun jalan raya macam Tian Chua,Shamsul,blah..blah..blah..nasib baik aku bukan ahli PKR,jika tidak aku pun layak pegang jawatan dalam PKR kerana ada pengalaman turun jalan raya...DEMO menentang PSMI...merasa kena pancutan gas zalim!!!!China town ada,little india ada...mana dia GREATEST MALAYS VILLAGE???inikah dia keadilan BN/UMNO???Poooorahhhhh!!!!

-ANTI HIPOKRIT-

Tanpa Nama berkata...

jangan pilih yang asyik nak memantat aje..memantat dengan bini sah tak apelah..memantatlah...

Tanpa Nama berkata...

Saya puji pemimpin Singapura membangunkan negera mereka.
Itu sebab duit mereka lebih tinggi dibandingkan duit kita.
Jangan asyik mentedarah duit rakyat aje.
Bantulah rakyat terutama yang miskin.
Takda rakyat takda pemimpin.