Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 28 Oktober 2010

SEMUA GEROMBOLAN SEBAT




LEBIH BESAR DARI BANTAL


nota:
inilah buktinya hantu kopek wujud
malah ianya lebih besar
dari dua buah bantal
bukan seorang kanak kanak
boleh di sorokan di bawah kopek
sepuluh budak pun boleh ilang
di bawah kopek kah kah kah





DR.ASRI : HANTU MANA CURI WANG ZAKAT KITA ? – mkini

Ekoran laporan audit berhubung perbelanjaan dan pelupusan eset Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) Isnin lalu didakwa 'mengesahkan' wujudnya perkara yang tidak kena dalam pengurusan harta dan kewangan badan-badan agama di negara.

Dalam satu kenyataan awal petang ini, Dr Mohd Asri berkata, pendedahan audit itu amat menghairankan kerana ketika ratusan juta ringgit wang zakat dipungut, si miskin terus menderita dan merempat.

"Hantu manakah yang mencuri atau menipu wang zakat kita, sehingga yang berhak tidak memperolehinya? Tangan-tangan siapakah gerangan? Jembalang di hutan, atau lebai berserban?

"Yang menggunakan nama syaitan, atau yang menggunakan nama Tuhan? Akhirnya wang umat Islam ketirisan dan kecurian," katanya dengan nada sinis.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… JANGAN BUAT BUAT TAK TAHU…. kah kah kah..

kah kah kah… JANGAN BUAT BUAT LUPA…. kah kah kah..

woit… JANGAN BUAT BUAT TAK KENAL…. kah kah kah..

kah kah kah… HANTU MANA LAGI…. HANTU KOPEK LAAA…. kah kah kah


nota:
dalam budaya melayu tradisional
ada macam macam hantu
salah satu ialah hantu kopek

hantu kopek ini di katakan ada tetek sebesar bantal
anak anak kecil yang di curi oleh hantu kopek ini
akan disurukkan di bawah tetek yang besar ini
kerana dibawah tetek maka kanak kanak ini akan hilang
untuk beberapa hari tersuruk di bawah tetek

hantu kopek keluar waktu senja ketika kanak kanak
sedang syok main guli atau main konda kondi

bila senja nak sampai emak bapak akan memanggil
anak anak pulang kerana takut akan di larikan oleh
oleh hantu kopek. kanak kanak jadi takut
main guli dan main konda kondi terpaksa berhenti
ciiss… hantu kopek ini betul betul potong stim kah kah kah

bila kita dewasa semuanya bertukar:
sekarang kita tak takut lagi dengan hantu kopek
sekarang kita tidak takut dengan tetek yang besar
sekarang kita pula suka mencari hantu kopek
ada hantu kopek dari china
ada hantu kopek dari siam
ada hantu kopek indon
ada hantu kopek russia

selalu berangan angan hendak hilang tiga hari
tersorok dibawah kopek kah kah kah


NOTA:
tunggu jawab satu kasut !

10 ulasan:

cicit ngah layor berkata...

Kalau ditengokkan ketayap yg dipakai dek demer tu,huuu....memang hebat,putih melepak,siap dgn seghoban lagi.Dalam pejabat,keghojernyer bacer kitab,dari pagi sampai kepetang.Cakap sikit,keluor hadith,cakap sikit,keluor ayat2 Alquran.Tapi biler ader peluang dpt duit free,ayat Alquran kemaner,hadith kemaner,duit dulu yg dikejor dek demer.Macam kambin nampak sireh,macam maner pon dier ndak juger sireh tu.Begini ler kalau dah hidup dibawah telunjok pekembor...qiblat demer duit.Itu sbb teman tak heran dengan puak2 ni...tp bukan ler semuer..

opisboi berkata...

kat maiwp & jawi penuh ngan ulama su'
depa ada baju kalis api neraka.

muhamad muniff berkata...

mohon nak ambik entry nie best..haha

muhamad muniff berkata...

mohon copy entry nie..haha

Tanpa Nama berkata...

Demer pakai hadith tak dapat haram dan kalau boleh sapu halllel.
Dunia akhir zaman yang pakai seghoban tak bolah diharap lagi.

Tanpa Nama berkata...

Ramai ke bukan-Islam (kapir) berkerja kat MAIWP tu?

Tanpa Nama berkata...

PANTI ASUHAN

Bukanlah maksud hati ku hadir di situ
Tertulis panti asuhan depan rumahku
Banyak saudaraku ada di situ
Semuanya berwajah sayu dan sendu
Mereka rindu kasihmu ayah dan ibu

Segelintir nyawa lahir di dunia
Ciptaan Tuhan yang Maha Kuasa
Mengapa harus menanggung derita jiwa
Kasihani kami semua

Ku ketuk hatimu tuan para budiman
Kami pun ingin bahagia
Beri kesempatan
Untuk menikmati kasih dan sayang
Rahmat Tuhan kepada umat manusia
Matahari 'kan tersenyum untuk dunia

Tanpa Nama berkata...

dulu lagi aku dah kata
kalu nak berzakat tur, cari sendri org miskin. kemdian bagi sendri kat orang meskin tur.
bagi kat maiwp/ jawi wat apa
depa suma tu dah kaya raya

cuba korang bayangkan
kat KL je ada beratus2 juta duit zakat setahun
kalu sorang miskin kita bagi satu juta, dah beratus jutawan melayu timbul
kalau 10 tahun, berapa ribu jutawan timbul
kalau 20 tahun? 30 tahun? 40 tahun?

dah dekat 60 tahun merdeka ni dah banyak mana melayu yg jutawan dek zakat nih?

mana perginya duit zakat banyak tur? Patut ler asri pun naik bingung!

kita salah pilih pemimpin ni!

Kulub Ludin berkata...

mana org miskin nak keluar dari kemiskinan w/pun duit zakat beratus juta!

guna duit zakat beli kereta besar pejabat, kerusi meja antik pejabat, bayar gaji pengurus zakat, kursus pegawai sana sini tak abis2, belanja hari terbuka pekerja zakat, bayar elaun perjalanan pekerja zakat, cantikkan opis zakat, bayar jamuan makan pekerja zakat, bayar penceramah zakat, beli bangunan zakat, buat pelaburan, menaja itu ini, tempah t shirt pekerja dan keluarga pekerja zakat,?????

bagi zakat kat org meskin rm250 sorang sebulan. Rm 150 sebulan mana boleh mengayakan org miskin??

Nak bagi bantuan org miskin pun macam-macam punya soal selidik, mintak sain org besor2. nak bagi duit zakat bukan main banyak kertas kerja kena buat. empat lima hari tak siap! bawak mesyuarat sana. bawak mesyuarat sini. duit jamuan mesyuarat lagi banyak drp duit yg nak bagi kat org miskin.

ibaratnya, nak bagi duit zakat kat org miskin ni macam kita tahan taik drp keluar lubang jubor! kalau boleh tak bagi taik tu keluar. bior taik tu simpan lama2 kat perut.

tak percaya? hang cuba pergi pejabat zakat dan mintak duit zakat rm10000. kalau jam tu jugak dia bagi terus, hari ni jugak aku sunat sekali lagi.

Tanpa Nama berkata...

MAIWP dah jawab.

Katenya deme lupus ikut prosedur. Deme derma kat sekolah, kat agensi lain. Masalahnyae nape deme beli tak gune dulu. Tup-tup deme lupus.

Senang betui deme keroje ye....

Teman ni bayor zakat nampaknye bukanlah nak bantu orang susah tapi nak bagi deme keroje senang yek....