Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 12 November 2010

FATWA YANG DI TUNGGU TUNGGU




MODAL SYARIKAT ZIONIST




nota:

perhatikan logo jenama ini
tak mungkin tak pernah membeli
tak mungkin tak kenal
kenapa tak ada fatwa?
tak berani atau tak faham
kah kah kah






CADANGAN FATWA HARAM JUAL TANAH MELAYU PULAU PINANG
- melayau

Para ulama di negara ini disaran bermuzakarah untuk mengeluarkan fatwa melarang tanah milik orang Melayu di negeri ini dijual kepada bukan Islam.

Ia bertujuan membendung masyarakat itu daripada terus terpinggir akibat pengambilan tanah untuk tujuan pembangunan yang semakin rancak berlaku dewasa ini.

Cadangan itu dilontarkan oleh seorang peserta forum 'Isu Penghakisan Tanah Melayu Pulau Pinang: Apakah Jalan Penyelesaiannya?' dalam sesi soal jawab dengan ahli panel, di sini malam tadi.

Peserta berkenaan mengambil contoh di Palestin, ulama-ulamanya pernah mengeluarkan fatwa bahawa haram hukumnya menjual tanah orang Palestin atau menjadi orang tengah dalam urusan penjualan itu dalam apa bentuk sekalipun.

Salah seorang ahli panel forum anjuran Yayasan Bina Ilmu Pulau Pinang itu, Mohd. Azmi Abdul Hamid ketika mengulas cadangan peserta itu berkata, ia tidak seharusnya dipandang ringan berikutan kedudukan tanah milik orang Melayu di Pulau Pinang boleh dianggap kritikal.

Ahli-ahli panel lain ialah Presiden Persatuan Melayu Pulau Pinang (Pemenang), Datuk Seri Mohd. Yussof Latiff; Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pulau Betong, Muhamad Farid Saad dan Ahli Parlimen Parit Buntar, Dr. Mujahid Yusof Rawa.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…. INI SARANAN PALING TERBAIK…. kah kah kah…

kah kah kah… SATU MALAYSIA MESTI SOKONG… kah kah kah…

woit… TAPI KENAPA HANYA DI PULAU PINANG SAHAJA…. kah kah kah..

kah kah kah….KELUARKAN FATWA UNTUK SELURUH MALAYSIA…. kah kah kah…

kah kah kah… KASI MATI… AKTA TANAH MADEY…. kah kah kah…

kah kah kah….JUGA KENAPA FTTWA HAL TANAH SAHAJA… kah kah kah..

kah kah kah… KELUARKAN JUGA FTAWA UNTUK KEDAI…. kah kah kah..

kah kah kah... HARAMKAN ORANG KAPIR BUKA KEDAI ... kah kah kah..

kah kah kah…. BAGI TUTUP MEK DOGAL DAN KENTUKI FRIED FAK…. kah kah kah..

kah kah kah…KELUARKAN JUGA FATWA MELARANG DI BUKA GEDUNG MEMBELI BELAH MODAL SYARIKAT KAPIR…. kah kah kah..

kah kah kah… BIAR TESCO… CARREFOUR.. GIANT… DI HALAU KELUAR…. kah kah kah…

woit… TAKKAN FATWA HANYA UNTUK MENIAGA… kah kah kah..

kah kah kah… BILA NAK BUAT FATWA TENTANG ISA…. kah kah kah

woit… TAK KAN SAMPAI SEKARANG MUFTI TAK BOLEH KELUAR FATWA… kah kah kah..

kah kah kah… KEMUDIAN KELUARKAN SATU FATWA.. . MELARANG MAK JANDA MENGAKU ANAK DARA….kah kah kah

nota:
bila nak keluarkan fatwa
menentasng zionist apco
yang ada dalam kerajaan
takut kena tampar oleh bik mama ?
kah kah kah

16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

shalom bang isyam...
ni ada rujukan dari hadis2 yg sahih ttg isu berkaitan:
(ni bukan dari brader isyam, trotsky, ayatollah khomeini yg tercela atau imam mesjid negara... hahaha)
13. Yang aku takuti terhadap umatku ialah pemimpin-pemimpin yang menyesatkan. (HR. Abu Dawud)

14. Yang aku takuti terhadap umatku ada tiga perbuatan, yaitu kesalahan seorang ulama, hukum yang zalim, dan hawa nafsu yang diperturutkan. (HR. Asysyihaab)

15. Celaka atas umatku dari ulama yang buruk. (HR. Al Hakim)

16. Barangsiapa dimintai fatwa sedang dia tidak mengerti maka dosanya adalah atas orang yang memberi fatwa. (HR. Ahmad)

18. Apabila kamu melihat seorang ulama bergaul erat dengan penguasa maka ketahuilah bahwa dia adalah pencuri. (HR. Ad-Dailami)

Yong berkata...

Yob, niat mereka baik. Jangan le perli melampau sampai larang mak janda mengaku dara. Mana tahu ntah2 ade mak janda yang betul2 dara sebab kawin jantan mati pucuk, atau mak janda yang namanya dara. Wakakak

matstimketum berkata...

kah,kah,kah..mufti makan gaji tak berani keluarkan fatwa sebab takut miss syoru!

Melayu Kena Sokmo berkata...

Salam Bro TT. Teka teki pagi
1. Apa binatang yang tangan kaki, badan, perut dan muka, semuanya berada di kepala?... jawapannya> kutu.
2. Apa jenis spesis, otak, rambut dan telinga, semuanya berada di tepi panta* atau puk*..? Jawapannya> Bik Mama....yeah!

mahaza berkata...

GIANT halau keluar nak gi mana? Indon? Carrefour takyah halau dia nak cabut..

teruna berkata...

hahaha cadangan fatwa larangan mak janda mengaku dara!!.. terbaik!

Tanpa Nama berkata...

Haramkan semua kedai Nasi Kandar kat P.P.

ayamtido berkata...

sampai muka jadi sembap pon fatwa macam tu takkan keluar..

semua fatwa berdasarkan UMNO... beginilah rupa fascist yang ditayangkan oleh jamban-tan - jamban-tan Islam malaysia...

shahtakberapametallakahkahkah berkata...

aku tak tau la nak cakp camne

mula2 baca mmg agak bengong jugak fatwa yg diminta tu. tak perlulah libatkan agama. cukup sekdar politik. Pndai betul. Gunakan nama 'orang bukan Islam' tapi bukannya 'kaum bukan Melayu' bila melibatkan fatwa. Padahal fokusnya orang Melayu. Melampau betul sampai melibatkan agama.

tapi bila ko minta fatwa utk barang2 disebut tu, aku rasa 2 kali 5 je bangang.

Rasulullah tak pernah berurus niaga dengan orang Yahudi ke?

Boleh boikot, tapi tak perlu sampai berfatwa2.. agak2 la kot. paham btul2 hukum. ni bukan soal halal haram.

lagipon bukan semua company tu directly datang dari Israel. kebanyakannya berpusat di negara barat tapi *kononnya* didakwa ada beri dana kepada Israel.

Ceh.

Awang Joe berkata...

xder kdai kapir x mkn laa org melayau...
janda berhias xper mengaku dara...hehe...

Tanpa Nama berkata...

Yang jual tanah rezab Melayu ialah orang UMNO bukan nya DAP atau PAS.
Yang pindih milik tanah2 Baitulmal ialah orang UMNO bukan juga DAP atau PAS.
Apabila sudah tidak bekuasa lagi UMNO gunakan Ugama dan Mufti untuk menutup kesalahan nya.
Kalau Tak caya tanya Naina atau Madey.....apa nama tu......pppiiirrraaahhh

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah… KEMUDIAN KELUARKAN SATU FATWA.. . MELARANG MAK JANDA MENGAKU ANAK DARA….kah kah kah
...............best giler pya fatwa...mesti di wartakan....kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

ngape guna ulamak? ngape guna fatwa? Najis & Umno le buat...kata nak tolong melayu...tak tolong nanti melayu PP tu pupus....
ini nunjukkan Najis dan Umno takut kat Madey yg buat akta boleh jual tu dulu

Tanpa Nama berkata...

" ... fatwa mengharamkan mak janda mengaku anak dara .... " KAH KAH KAH KOH KOH KOH KEH KEH ... itu gelak satu malaysia tu bro tt ... tak terfikir sampai kesitu pandangan lu bro ... gua salut kerana ketajaman pemikiran lu bro ... hampeh lantoi punyo mak jando ... nak ngaku anak dagho ... KAH KAH KAH KOH KOH KOH KEH KEH KEH .... nak sambung gelak satu malaysia lagi ...

Tanpa Nama berkata...

KAH KAH KAH KOH KOH KOH KEH KEH KEH itu gelak satu malaysia tu bro tt .., " ... fatwa mengharamkan mak jando mengaku anak dagho ... " memang hamppeh lantoi punyo mak jando .... KAH KAH KAH KOH KOH KOH KEH KEH KEH...

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah,fatwa untuk mak janda,ilo isham ni..nk kena tempeleng bik mama ye
mufti kita takut bro makan gaji bro