Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 9 Disember 2010

ANAK MUDA BANGUN MELAWAN !



BANGUN DAN LAWAN




nota:
kalau anak muda tidak bangun
dan melawan lebih baik jadi
baldi - ada juga gunanya kah kah kah



BEKAS CALON KETUA PEMUDA PKR TIDAK IKTIRAF KEPUTUSAN PEMILIHAN –minsider

Badrul Hisham Shahrin yang tewas dalam pemilihan ketua sayap Pemuda PKR baru-baru ini berkata, beliau tidak mengiktiraf keputusan pertandingan yang diumumkan 26 November lalu.

Ketua PKR Rembau ini juga berkata, beliau tidak akan menerima apa jua jawatan selagi segala aduan mengenai kecacatan dan kepincangan pemilihan dijawab dengan rasmi oleh jawatankuasa pemilihan.

“Saya dengan ini menyatakan akur apa yang berlaku tetapi sama sekali tidak mengiktiraf keputusan pemilihan PKR 2010.

kenyataan penuh:

Kenyataan Akhbar
2 Muharam 1432 / 8 Disember 2010


Akur tetapi tidak mengiktiraf keputusan, menolak semua tawaran jawatan lantikan selagi penjelasan bertulis tidak diperolehi.

Saya memohon maaf kepada banyak pihak termasuk media kerana telah mengelak untuk memberikan kenyataan atau sebarang komen pasca pemilihan KEADILAN 2010.

Pertama sekali saya ingin mengucapkan terima kasih kepada semua teman-teman yang memberikan sokongan yang amat memberansangkan kepada saya dan barisan calon - calon yang bersetuju dengan dokumen Manifestasi Anak Muda - Penerus Perjuangan Reformasi. Kita telah berjaya menggariskan dengan jelas 3 cabaran terbesar, 3 saran gerak kerja dan 5 pelaksanaan praktikal. Manifestasi Anak Muda Malaysia ialah manifesto yang jelas dan praktikal bagi mereformasi AMK dan seterusnya mampu menyerlahkan politik baru dan reformasi yang dilaungkan.

Penghargaan yang tidak terhingga kepada semua teman dari Perlis sampai ke Sabah yang bertungkus lumus menjadi jentera kempen dan pemantau proses pengundian. Kita berjaya melakukan sesuatu yang membanggakan dalam penuh tekanan 'pengaruh' dan kewangan.
Kita telah berjaya membuktikan tanpa politik naungan dan kewangan yang melimpah kita mampu menang jika semua dijalankan secara telus.

Saya telah menghantar bantahan bertulis. Bantahan yang telah menyenaraikan perbagai kepincangan ini tidak mendapat respon bertulis setakat ini.

Saya dengan ini menyatakan akur apa yang berlaku tetapi sama sekali tidak mengiktiraf keputusan pemilihan KEADILAN 2010. Saya masih juga menantikan penjelasan bertulis dalam perkara yang saya bangkitkan.

Saya tidak kecewa kerana saya tewas, kalau kecewa pun adalah kerana saya tidak dapat melaksanakan pembaharuan dalam AMK yang saya dan teman-teman amat yakin mampu menyerlahkan politik reformasi yang kita laungkan selama ini yang telah digariskan dengan jelas dalam Manifestasi Anak Muda Malaysia.

Yang dibangkitkan ialah soal ketelusan bukan siapa kalah atau menang. Kita sering mempersoalkan ketelusan SPR namun apabila kita berdepan dengan cabaran yang sama kita gagal melaksanakan ketelusan tersebut.

Melaksanakan agenda 1 anggota 1 undi adalah satu penciptaan sejarah yang berani. Amat memahami ini proses baru dan banyak kelemahan, tetapi tidak sama sekali berkompromi apabila alasan baru itu sebagai alasan untuk melakukan ketidak telusan dan 'menyapu dibawah pemaidani'.

Pertikaian muncul dari proses penamaan pemilihan cabang, pencalonan jawatan pusat dalam mesyuarat cabang, proses pengundian pusat sehinggalah pemilihan Pengerusi Tetap dengan cara angkat tangan. Semua yang hadir termasuk pemerhati dan media menyaksikan bagaimana undi angkat tangan memilih pengerusi tetap dalam Kongres AMK Pusat pun kiraannya ditipu.

Sehubungan dengan itu saya juga menolak semua jawatan lantikan yang bakal ditawarkan selagi tidak mendapat penjelasan bertulis mengenai apa yang saya bangkitkan dalam bantahan. Ini bukan soal jawatan tapi soal ketelusan. Jika saya menerima lantikan dalam keadaan aduan saya juga gagal diperjelas secara bertulis ini akan membawa erti saya berkompromi dengan sesuatu yang saya pertikaikan sendiri.

Jawatan bukan alasan untuk bekerja. Saya tegaskan tanpa jawatan peringkat pusat saya akan terus setia dalam memperkasakan parti. Saya masih yakin KEADILAN merupakan parti terbaik dalam melaksanakan reformasi dalam negara. Namun KEADILAN juga seharusnya sedia dalam menjamin demokrasi yang telus dalam parti.

CHE' GUBARD
MPP KEADILAN 2007 - 2010
Calon Ketua AMK, Pemilihan KEADILAN 2010.

8 ulasan:

Omarasma berkata...

ni bru btol!

P/S:hrp bro TT approve komen gua ni

tungkaran hati.blogspot berkata...

macam nak menyambung perjuangan Komunis je!...cuba lihat gambar tu!!

kaarishitam berkata...

ANAK MUDA TERUS BANGKIT, KESEDARAN PERLU DIKONGSI...

Tanpa Nama berkata...

Bodoh dah kalah terima hakikat.

Tanpa Nama berkata...

sekampung dengan Hairy, apa nak pelik. yang satu beruk,yang ini sedar a-mara dialah... Perlu ke jawatan tu, Kalu nak jawatan sangat.. pergi jumpa zaid, dia tengah cari calun pemuda. pergilah melalak pasal kesusahan rakyat,bukan pasal jawatan. kalau ini sikapnya, memang patut tak dapat...

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah wa syukr lillah.
walaupun kalah. kita masih disini. dan teruskan perjuangan kita. walaupun mng xbeerti akan selalu mng. kita akan terus berjuangan bg memerangi salah guna kuasa atau kezaliman. hatta walau ke atas lawyer ali rustam wkt dia didapati bersalah dlm pmlhn gerombolan.

Tanpa Nama berkata...

sabas chegu bard

dukun melayu berkata...

bodoh tak ada ubat..

sudahlah..jgn buang taik lagi..ayyo tempur