Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 9 Disember 2010

GOPAL OOOH RAJA GOPAL





PAHLAWAN EEE



nota:
siapa yang meminda pelembagaan
artikle 66 dahulu?
ketika itu semua telor raja gopal
di makan oleh kavita singh kah kah kah




KETUANAN MELAYU LEBIH SESUAI DISEBUT KEDAULATAN MELAYU ,TITAH SULTAN JOHOR
– minsider

Ketuanan Melayu lebih sesuai disebut “kedaulatan Melayu” kerana ia mencakupi kedudukan Raja-raja Melayu dan rakyatnya dan bukannya soal antara “tuan” dan “hamba”, titah Sultan Johor Sultan Ibrahim Almarhum Sultan Iskandar.

“Ketuanan Melayu merujuk kepada kedaulatan di negeri Melayu dengan kedudukan raja sebagai puncak kerajaan negeri-negeri Melayu,” titah baginda semasa merasmikan Multaqa Ulama Darul Ta’’zim di sini hari ini.

Menurut baginda apabila British memberikan kemerdekaan kepada negara ini, mereka menyerahkan semula Tanah Melayu kepada tuannya iaitu Raja-raja Melayu dan rakyatnya.
Ini kerana, awal sebelum kedatangan British dan sebelum kedatangan mana-mana bangsa ke negara ini, telah wujud tuan kepada tanah ini iaitu Raja-raja Melayu dan rakyatnya, titah baginda.

“Sejak dulu lagi, ketika negeri-negeri Melayu belum dijadikan sebuah Persekutuan, Raja-raja Melayu dan rakyatnya menerima orang luar sebagi tetamu dan memberikan mereka ruang mencari rezeki serta sama-sama membangunkan Tanah Melayu. Apabila sudah menjadi Persekutuan, hak-hak kaum lain terus juga dijaga dan dihormati serta dijamin oleh Perlembagaan,” titah baginda.

Sultan Ibrahim bertitah baginda membangkitkan soal mengenai ketuanan Melayu memandangkan masih ramai rakyat tidak memahami perkara berkenaan dan menyalahtafsir maksudnya yang sebenar.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… MACAM MACAM CARA NAK TIPU MELAYU…. kah kah kah..

kah kah kah… MACAM MACAM DIBUAT UNTUK BODOHKAN MELAYU… kah kah kah

kah kah kah… ADA KATA MELAYU TUNGGUL… OPPS.. MELAYU UNGGUL… kah kah kah...

kah kah kah... ADA KATA.. KEPIMPINAN MELAYU... kah kah kah..

kah kah kah… SEKARANG ADA NAMA BARU NAK GANTI KETUANAN MELAYU… kah kah kah..

kah kah kah… KEDAULATAN MELAYU PULAK NAMA NYA… kah kah kah

woit... APA TAK GUNA... KERASUAHAH MELAYU... kah kah kah..

kah kah kah... ATAU KESIFOURAN MELAYU.... kah kah kah..

nota:
raja gopal yang ini kata macam ini
raja gopal yang itu kata macam gitu

raja gopal ini mestilah sokong gerombolan
kalau tak sokong macam mana rajagopal nak cari makan
kah kah kah


7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

wooi..sape ko nak bercakap pasal melayu?? dalam badan ko tu darah melayu ke?? mak ko melayu ke?? ko betol ke keturunan sultan?? jgn nak tukar sejarah la weii...

Tanpa Nama berkata...

tambah satu :

ke'saifool'an melayu!

cicit ngah layor berkata...

Dolat,dolat,dolat....Besor sangat ker dolat bangser ni? Yg Daulah Islamiah komer buat2 luper. Tak ader dolatnyer kalau haghi2 makan free,menampor org sesuker hati. Lebih baik jadi ulat...haghi2 makan jer keghojernyer. Tak kigher ler ulat daun ker atau ulat taik,janji haghi2 makan sampai tak kenai siang malam. Kah3x.

Tanpa Nama berkata...

aku kerja bukan dengan tuan tanah
aku kerja jual seluar bundle
aku tak ada tuan
tuan2 aku tak main
kerana aku manusia
aku bukan hanjing yang perlukan tuan

Tanpa Nama berkata...

Salam Bro TT. anak Mat Salleh dah mula bercakap tentang Ketuanan Meloya? Woit! Pasal mengurangkan kuasa Raja Gopal, aku anggap Mat Kutty ni sebagai perwira negara alaf baru, dia lah sepatutnya hero pujaan rakyat, bukannya orang jahat. PR kalau mahu sokongan, jangan dok ungkit hal Raja Gopal ni! Rakyat dah jelak dan muak dengan karenah mereka. Memperjuangkan hak rakyat adalah perjuangan yang sebenar, kerana Rakyat akan menyokong keadilan, manakala Raja Gopal akan menyokong pihak yang memberi mereka kesenangan dan oksigen.

Tanpa Nama berkata...

untuk geng TT >> "Butuh Pak Hang!! Anak Haram Sungguh!!" hahahaq

Tanpa Nama berkata...

aku mmg benci dgn semua sultan2 ...takde keja apa, dpat duit juta2 beli ferrari ,lamboghini duit rakyat semuatu..bagitau aku apa yg sultan dah buat dlm membangunkna negara..pooorahhhh!!!!