Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 9 Disember 2010

MCA SUDAH BERANI LAWAN GEROMBOLAN !




BILA RAJA INI MARAH





HISHAM DAKWA RAMAI KECEWA PENDIRIAN SOI LEK DIKONVENSYEN BN
– minsider

Hishammuddin Hussein mendakwa Chua Soi Lek telah menyinggung sejumlah pemimpin hujung minggu lalu ekoran kenyataan agar ungkapan-ungkapan tertentu antaranya “Ketuanan Melayu” dilarang daripada digunakan manakala Umno pula tidak lagi meluluskan dasar-dasar kerajaan dalam mesyuarat Majlis Tertingginya.

Dia berkata banyak pihak telah melahirkan rasa tidak puas hati mereka dengan sikap Presiden MCA itu menggunakan konvensyen Barisan Nasional (BN) Ahad lalu sebagai platform untuk melahirkan keluhan dan rintihan terhadap parti pemerintah ini.

“Saya dengar ramai yang tidak gembira dengan apa yang dikatakan oleh Soi Lek termasuk pemimpin-pemimpin MCA sendiri, dalam konteks konvensyen BN,” kata Hishammuddin pada sidang media di lobi bangunan Parlimen hari ini.

Kenyataan Hishammuddin hari ini kelihatan satu persekitaran menghidupkan balik ‘perang’ antara dua komponen BN ini, selepas kedua-dua berbalas pandangan berhubung saranan MCA mengenai pemansuhan tindakan afirmatif dan sasaran ekuiti 30 peratus Bumiputera.

Bagaimanapun Hishammuddin jelaskan, meskipun kecewa dengan apa yang dikatakan oleh Dr Chua, apa yang lebih penting ialah konvensyen Ahad lalu menunjukkan BN adalah satu perikatan yang benar-benar bersatu.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit… KASI PANAS LAGI… KASI KIPAS JADIKAN API…kah kah kah

kah kah kah… PEKIDA DAN PERKASA BILA NAK MASUK... kah kah kah..

kah kah kah…. SULTAN DAN RAJA…. TAK KAN INI TIDAK MELANGGAR PERLEMBAGAAN…. kah kah kah..

kah kah kah… INILAH MASANYA UNTUK MCA DAN MIC TIBAI GEROMBOLAN… kah kah kah..

kah kah kah… MASA INI GEROMBOLAN NAZAK… TERBAIK UNTUK MCA DAN MCA MELAWAN KEMBALI…. kah kah kah..

nota:
kalau kayu condong
budak kecik buiat tempat terberak kah kah kah



12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

muka ibrahim ali sebiji macam katok puru.

gua tak boleh pandang muka dia, kah kah kah

mati gua macam ni, ISA kan dia.
gua tak tahan, kah kah kah

kutusampah

Tanpa Nama berkata...

wa tolong lu,lu tolong wa

Tanpa Nama berkata...

soi lek tu dah mabuk kerana seks haram..kena buang..jadi sekarang nak jadi hero cina.kah..kah..main xxx......... .ah soo tu lagi baiklah soo lek..

matstimketum berkata...

kah,kah,kah......mesti gelak sekali! inilah masanya mca dan mic tibai gerombolan. apa dihajat mesti dapat. bila pru tiba nanti suruh penyokong undi pr, baru betul!

Tanpa Nama berkata...

Ini lah AMNO tidak boleh ditegur sudah kerana jadi "TUAN". AMNO hanya kata "DO AS I TOLD YOU DONT DO WHAT I DO". "Ketuanan Melayu" TIDAK TERMAKTUB" dalam Perlembagaan Persekutuan jadi tiada salah untuk mempersoal kan perkara tersebut. Perkara tentang "Ketuanan Melayu" adalah rekaan AMNO semata mata untuk mengaut sokongan orang Melayu bagi kepentingan Pemimpin pemimpin AMNO sahaja dan tidak termasuk pemimpin pemimpin komponen BN yang lain.

Kudos kepada DR Chua Soi Lek kerana gagah memberi teguran kepada AMNO..TAII'KOK...the BIG BROTHER!!!

Tanpa Nama berkata...

bukan saja sex maniac tapi racist.

Tanpa Nama berkata...

Pelakun handalan ini boleh berkata apa sahaja yang telah direncanakan kerana dah kena pau oleh pemilihnya, buruknya MCA !. Namun nama UMNO juga masih boleh kembali SEGAR kalau ahlinya bersedia mengeluarkan pemimpin yang korup jasad dan jasmaninya. Orang benci UMNO pun pasal perangai pemimpin, isteri pemimpin dan sesetengah anak pemimpin, termasuklah menantu pemimpin. Selagi perangai Pemimpin UMNO tidak berubah termasuk MP tua yang suka mencarut,selagi itulah Melayu akan dicaci.

Melayu bukan hak mutlak UMNO, tetapi bila pemimpin UMNO keterlanjuran, Melayu juga yang dihina. Orang Melayu, berdarah Melayu, berketurunan dari kepulauan Melayu tidak akan menderhaka kepada raja DAN negerinya.

mosabit berkata...

biasalah cina sekor ni...sekejap tegak ..sekejap kendur...

adalah yg dia nak dari najis tu...bila dah dapat nanti...dia putar lah balik ...

u hep mi ...i hep u...

kah kah kah kah kah kah ...

Tanpa Nama berkata...

umno mana boleh ditegur hatta oleh agong dan sultan sekalipun jangan harapla pemimpin2 umno berani nak menegur, NGO melayupun macam cibai,....CSL kata apa? umno jgn buat kptsn kerajaan dlm msyrt MT..Gerakan minta pendaftaran undi secara automatik untuk warga M'sia...ada umno peduli??? terkilan ada...nak terkentut aku!!!umno hanya akan brtndk sekiranya ada agenda menguntungkan dirinya dan kaum kerabat dia saja!!!!rakyat terbanyak boleh mampuslah!!!!

Tanpa Nama berkata...

soi lek ni kadang2 boleh pakai jugak

cuma katak ni aje yang langsung tak boleh pakai

Tanpa Nama berkata...

yes yes yes

undi cina akan melayang kerana ketuanan melayu

Tanpa Nama berkata...

MIC mana bangun presiden baru pun sama jenis pak turut tengoklah mcm mana kipas dan jilat