Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 17 Disember 2010

BAGI AMARAN PADA MENTERI INI





INI DIA TANDA KEMAJUAN




MENTERI DIINGATKAN JANGAN UBAH LALUAN LEBUHRAYA - melayau -

Kerajaan negeri Selangor tidak akan bersetuju dengan sebarang cadangan baru untuk merobohkan 80 rumah di Taman Bakti, Ampang bagi membina Lebuhraya Besraya yang baru dari Sungai Besi ke Pandan Indah.

"Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM) telah membentangkan cadangan alternatif yang tidak melibatkan perobohan rumah, di mesyuarat Majlis Tindakan Ekonomi Selangor (MTES) pada 25 November 2010.

"Sebelum itu, saya dan penduduk tempatan telah membantah cadangan asal yang melibatkan perobohan rumah," kata exco perumahan, pengurusan bangunan dan setinggan Selangor, Iskandar A Samad.

Dalam satu kenyataan, beliau berkata, cadangan asal itu telah dibuat ketika pentadbiran kerajaan BN di Selangor.

"Walau bagaimanapun, kerajaan sekarang telah mengarahkan LLM membentangkan cadangan alternatif kepada MTES.

"Oleh itu, setelah cadangan alternatif dipersetujui, kerajaan negeri tidak akan bersetuju jika LLM mahu lebuhraya itu dibina menurut cadangan asal yang akan merobohkan rumah-rumah penduduk," tegasnya.

Iskandar berkata, beliau difahamkan bahawa Menteri Kerja Raya akan melawat Taman Bakti esok.

"Maka oleh itu, saya hendak mengingatkan beliau agar tidak akan mengubah laluan lebuhraya yang telah dipersetujui di antara kerajaan negeri sekarang dan LLM dalam mesyuarat MTES itu," tambahnya.

NOTA:
lihat ini bukti kerajaan pakatan pro rakyat
bukan pro jalan raya
lihat perangai menteri gerombolan
sengaja nak merobohkan rumah orang kampong

inilah yang akan dilakukan kepada kampong baru nanti – mana yang tidak mahu terlibat maka tanah mereka akan ditanda untuk keguaan awam – bila ada
tanda untuk kegunaan awam maka tanah ini akandi rembat.

kegunaan awam ini ilah untuk mebuat jalan.

nota:
masih ada lagi orang melayu
yang suka kena tipu
masih ada lagi
yang rasa badan mereka tak serik
kena tipu kah kah kah



7 ulasan:

Mat Lendir Kg Lonek berkata...

pelan jalan raya mengikut spesefik menteri ini akan menuju terus ke arah china doll

rumah rakyat yg kena roboh
menteri dapat lendir china doll

nak sokong bn jugak?
bangang la turrrr!

Tanpa Nama berkata...

ni maknanya menteri peka kpd keperluan rakyat...syabas tok menteri!
Menteri jgn layan cakap2 yg merosakkan masa depan negara

Tanpa Nama berkata...

Tanah diKampung Bandar Dalam,dekat Sentul telah ditandakan untuk pembinaan LRT dan Lebuhraya.Dengan cara ini cukong-cukong akan dapat tanah-tanah milik Kampung-kampung Melayu,pinggiran Bandaraya Kuala Lumpur.Munkin diKampung Baru pun sudah ada rancangan untuk membina lebuhraya atau projek-projek "keperluan" kerajaan,untuk membolehkan penyangak-penyangak melanun tanah kepunyaan orang Melayu.

Tanpa Nama berkata...

Cadangan saya sila simpan apa2 sahaja bahan yg berlaku untuk dijadikan rujukan ketika mendakwa menteri Malaysia bongok dan tak guna...

kamben berkata...

mah mah mah
MMg dah nasib badan jadi Melyu kene tipu...kene tipu pulak ngan Melayu sdiri..mah mah mah

bila terdengar kenyataan RAKYAT TIDAK BOLEH MENGUNDI PARTI LAIN SELAIN BN.. rakyat terasa takut lagi mah mah mah undi BN akan ditipu.. kalau undi selain BN akan kene ugut warghkkakkakka padan muke rakyat ditelan mati Bik MAMA di luah mati Mat Monggol..

kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

kata tun medir melayu mudah lupa, memang betul pun sebab melayu asyik kena tipu dan masuk lubang biawak berkali-kali. melayu tak pernah sedar, melayu tak pernah insaf, melayu mngkin asyik pikir diri sendiri saje. adakah ini semua melayu yang bercop mohor umno dan barisan nasional sahaje???????? adakah melayu umno dan barisan nasional ini memang suka ditipu atau mengikut saja apa yang dikatakan oleh pemimpinya???



umno ibarat dajjal kecil yang menyuruh kepada kerosakan serta memberi tekanan jika tidak mematuhinya. adakah anda semua mahu menjadi pengikut dajjal yang akan dimasukan kedalam neraka jahanam kelak????????

cicit ngah layor berkata...

Kalau ikut rancangan asai,ghomah penduduk yg terlibat akan kener ghoboh.Kalau MB Khalid jadi pak tughut,dier akan dapat penyakit panaih ponggong mcm LGE sekaghang ni.Syabash....jangan cakap jer ndak mendahulukan ghakyat,tapi mcm g****ng peghangainyer.