Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 17 Disember 2010

MELAYU KENA TIPU




GAMBAR KLASIK




nota:
gambar bersejarah
untuk ingatan selama lamanya
tanda mereka yng berani !







UNDANG –UNDANG PEMILIKAN HARTANAH KITA LONGGAR DI DUNIA
– melayau

Undang-undang pemilikan hartanah di Malaysia adalah paling longgar di dunia dan keadaan ini menarik kehadiran pelabur asing sehingga menjejaskan peluang rakyat negara ini.

Persaingan itu menyebabkan nilai sektor berkenaan melambung mencecah paras terlalu tinggi dan berada di luar kemampuan mereka, kata Ahli Jawatankuasa Eksekutif Persatuan Penilai, Pengurus Harta, Ejen Harta dan Perunding Harta Swasta Malaysia (PEPS), Y. H. Ooi.

Beliau yang juga Pengarah Urusan Knight Frank, berkata, nisbah permintaan hartanah antara rakyat tempatan dan asing pada tahun ini adalah 70:30 dan berdasarkan perkiraan semasa, jumlah penguasaan rakyat asing akan meningkat tahun hadapan.

Menurutnya, walaupun peningkatan nilai hartanah membantu meningkatkan ekonomi negara tetapi ia juga memberikan impak negatif kepada rakyat sekiranya tiada kawalan.

Ooi mendakwa, tiada sebarang had dikenakan kepada para pelabur asing dari segi pemilikan jumlah aset dan lokasi sekiranya ingin memiliki hartanah di Malaysia.

Beliau menjelaskan beberapa negara seperti Australia dan Singapura mempunyai undang-undang ketat terhadap pemilikan hartanah di kalangan pelabur asing.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… INI KERANA DASAR GEROMBOLAN…. kah kah kah..

woit... INI KERANA AKTA TANAH NEGARA YANG EEE MADEY LULUSKAN... kah kah kah..

kah kah kah… BUKA KANG KANG … BIAR ORANG LUAR ENTOT…. kah kah kah…

kah kah kah… CAKAP KETUANAN MELAYU… CAKAP TANAH MELAYU…. kah kah kah..

kah kah kah… TANAH MELAYU MILIK ORANG LUAR…. kah kah kah…

woit… MANA DIA NUUURDIN KURDIIII… kah kah kah..

kah kah kah… TANAH DI REMBAT ORANG…. kah kah kah..

kah kah kah... MANA DIA ANAK ANAK KECIL MAIN MANCIS API... kah kah kah

woit… MANA DIA NGO MELAYU DARI PERAK…kah kah kah

kah kah kah.. MANA DIA NGO SONGKOK LEPER …SOKONG TINGGI DAH LUPUS… kah kah kah..

woit… MANA DIA PEKASAM…. kah kah kah…

kah kah kah... MANA DIA KAVITA SINGH DAN RAJA GOPAAAAL.... kah kah kah..

nota:
lihat indonesia – haramkan orang luar memiliki tanah
lihat kelantan – haramkan yang tidak lahir di kelantan beli tanah

tanah ada sumber kehidupan sepanjang masa
jika tanah dimiliki orang luar maka yang pupus adalah budaya dan tamadun
budaya dan tamadun melayu lahir dari bumi yang di bajak
dari bumi inilah munculnya kita – dari bumi ini juga kita akan pergi

dasar gerombolan ialah menjemput orang luar memmiliki tanah kita
dalam banayk negara dalam dunai ini TIDAK MUNGKIN OARANG LUAR
dibenarkan memiliki tanah – malah untuk memiliki kedai runcit pun
mustahil – cuna pergi bukan awring nasi lemak di stockholm?
cuba pergi buka warong di san sebastian
dalam bandar sabn sebastaian ini mek dogal dan kentuki fried fak
pun tak dapat buka kedai – ini dia ketuanan basque
cuba pergi buka warung roti canai ditepi hyde park – sampai mampus tak dapat

nota:
kita sebagai warga tidak ada pilihan
untuk kita semua selamat
untuk anak dan cucu cicit kita selamat
kita semua wajib menghumbankan kerajaan rosmah najib ini kah kah kah


8 ulasan:

faezal berkata...

ngape sultan2 yg ngaku tanah malaysia ni milik deme, senyap je nengok tanah dan harta kena rembat orang luar nih.. dah lama dah menda ni berlaku.. harga rumah melambung2.. orang sendiri nak beli rumah pun dah tak mampu..dalam paper berdegar-degar kata nak pertahan hak melayu...

Tanpa Nama berkata...

Dah le penipu....banggang pulak tu...kalo nak jadi bangang, jangan le tunjuk bangang tak habis-habis...buat malu kat orang jee...nak bawa memorandum pada sultan? bawak kavita singh buleh la..

Tanpa Nama berkata...

jual kat rakyat tempatan??
berapa sen sangat amno dapat!

klu jual kat orang asing
klu jual kat mek dogal
klu jual kat kentutki fuck ciken
barulah poket menteri amno padat!

ingatkan madey eeee yg bijak
rupanya orang kelantan yg bijak!!
bijak ikut bijak nik aziz!

seekor monyet memanjat kelapa dan tuannya: berkata...

nak harapkan rajagopal dan kavita singh???

tak payah laa. Depa idup pun ehsan rakyat! Depa cuma pikir cap mohor tiga segi aje!

Master Yoda berkata...

Raja Gopal?? Sultani?? Golongan mane ni?? Kah kah kah

mosabit berkata...

tanah di negara sendiri mahal..pasal bagi orang asing beli...rakyat tak mampu...

harga proton dlm negeri juga mahal...yg peliknya proton di luar negeri murah...

itu tandanya rakyat malaysia didahulukan....

kah kah kah kah kah kah ..

Tanpa Nama berkata...

Untuk yang tak faham-faham Ketuanan Melayu - kerakyatan dan tanah.Sebelum tahun 1948,semua orang Melayu adalah rakyat Sultan-Sultan.Selepas 1948,bangsa pendatang sudah jadi rakyat Tanah Melayu.Negara ni namanya dulu Tanah Melayu - maknanya ini tanah orang Melayu punya.Sekarang apa sudah jadi?Ini bukan isu sensitif tapi hakikat.UMNO tak berani nak cakap macam ni takut kad MCA dan MIC.Ini semua sejarah,sekarang sudah tak ada ketuanan Melayu.Thanks to UMNO.Happy???

cicit ngah layor berkata...

Pemimpin kiter ni memang jenih manusier yg baik hati.Bukan setakat org luor bulih beli hartanah jer....sebiji pulau dibaginyer free jer pader singepugher.Maner lagi nak caghi pemimpin mcm tu dlm dunier ni,kecuali ader di Malaysia jer spesis jenih ini.