Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 17 Disember 2010

YANG PELIK DAN YANG LAGI PELIK




SYIAH MELAYU NI SESAT KE?



nota:
bagaimana dengan buku
ali shahriati ?
boleh baca tak?




RAMAI MACAM INI PUN SESAT DI KARBALA?















DI BAGHDAD PUN TERSESAT ?



SESAT KEMANA DI NIGERIA ?






200 PENGIKUT SYIAH DITAHAN
- melayau

Kegiatan satu ajaran Syiah tegar yang dikhuatiri boleh mengancam keselamatan negara dikesan bergerak aktif di negara ini berikutan penahanan 200 pengikut dan dua ketua kumpulannya, malam semalam.

Dua ketua kumpulan itu termasuk seorang warga Iran telah dihadapkan ke Mahkamah Rendah Syariah Gombak Barat, Kuang, hari ini dan dibebaskan dengan jaminan.

Para pengikut lain juga telah dibebaskan dengan jaminan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) dan akan dipanggil untuk diambil keterangan dalam masa terdekat.

Kumpulan yang ditahan di sebuah rumah kedai di Taman Sri Gombak, Batu Caves, dekat sini itu dikatakan berbahaya kerana menganggap penganut Islam mazhab lain sebagai kafir dan halal dibunuh.

Mereka yang menggunakan nama Hauzah Ar Ridha Alaihissalam itu dikesan sudah dua tahun menjalankan kegiatan mereka di tingkat empat rumah kedai berkenaan.

Dalam serbuan sepasukan penguat kuasa JAIS pada pukul 10.15 malam itu, seramai 200 pengikut terdiri daripada lelaki dan perempuan termasuk kanak-kanak sedang khusyuk berselawat dan mendengar khutbah daripada seorang lelaki warga Iran.

DUA DIPERCAYAI PEMIMPIN AJARAN SHIAH DIIKAT JAMIN - melayau

Seorang lelaki tempatan dan seorang warga Iran yang dipercayai pemimpin fahaman Syiah dibebaskan dengan ikat jamin oleh Mahkamah Rendah Syariah Gombak Barat, Kuang dekat sini hari ini.

Hakim Syarie, Saiful Azli Jamaludin membenarkan lelaki berusia 48 tahun dan warga Iran berumur 44 tahun diikat jamin RM2,000 setiap seorang dengan dua penjamin, penjawat awam Kelas A yang bermastautin di Selangor.

Pada prosiding itu pertuduhan terhadap mereka tidak dibacakan kerana penguat kuasa Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) masih perlu mengambil keterangan dan menjalankan siasatan lanjut.

Mahkamah menetapkan 20 Januari depan untuk sebutan semula kes.

Menurut pegawai penyiasat Mohd. Nordin Abdullah, JAIS sedang menyiasat mereka mengikut Seksyen 12(c) Enakmen Jenayah Syariah Selangor 1995.

DI KERALA INDIA



PUKUL BADAN GUNA RANTAI SUCIKAN DOSA – berita hairan

Memukul badan sendiri menggunakan rantai sehingga berdarah sebagai tanda menyucikan dosa pada setiap 10 Muharam adalah antara 23 penyelewengan agama diamalkan kumpulan ajaran sesat dikenali Hauzah Ar Ridha yang diserbu Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) di Taman Sri Gombak di sini, malam kelmarin.

Dalam serbuan jam 10.50 malam kelmarin hingga 3 pagi semalam itu, kira-kira 200 orang, termasuk kakitangan awam, pensyarah dan pelajar di institusi pengajian tinggi awam (IPTA) dan swasta (IPTS) ditahan.

Turut ditahan wanita dan kanak-kanak ketika masing-masing sedang mendengar ceramah disampaikan seorang lelaki warga Iran yang dipercayai ketua fahaman berkenaan.

Bagaimanapun, berpuluh lagi melarikan diri dengan memanjat bumbung bangunan empat tingkat itu sambil melaungkan takbir sebaik menyedari markas itu diserbu 80 pegawai dan anggota JAIS.

Difahamkan, setiap ahli kumpulan dibekalkan tiga batu sebesar kurma yang diletakkan di depan sejadah dan ketika sujud dahi jemaah perlu menyentuh batu itu.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


nota:
hairan dan pelik
bagaimana agaknya di iran?
bagaimana agaknya di pakistan?
bagaimana agaknya di libanon?
bagaimana agaknya di india?
bagaimana agaknya di mesir ?
bagaimana agaknya di iraq?

apakah mereka ini sesat?
siapa yang menyesatkan mereka?
apakah sesat di karbala?
apakah sesat di najaf?
apakah sesat di qom?

jelas kelihatan yang merancang apa pegangan agama ini ialah dualah
jelas kelihatan yang memastikan kebenaran agama ini ialah daulah
jelas kelihatan agama ini dijadikan alat oleh daulah

amat jelas siapa memiliki kuasa
akan mentakrif apa yang betul
akan mentakrif apa yang sesat
akan mentakrif apa yang salah

hairan !!!
pelik !!!

sampai hari ini tak ada fatwa tentang ISA
sampai hari ini tak ada fatwa tentang UUCA
sampai hari ini tak ada fatwa tentang OSA
sampai hari ini tak ada fatwa tentang bunuh dalam balai polis
sampai hari ini tak ada fatwa tentang polis jangan tembak orang awam
sampai hari ini tak ada fatwa tentang siapa beri arahan bunuh altantuya
sampai hari ini tak ada fatwa tentang jangan beli senjata membazir

pelik
pelik
pelik


tentang shiah cepat ada fatwa
tentang plrisma cepat ada fatwa

tentang madey hancurkan lembaga kehakiman tak ada fatwa
tentang anak madey rembat harta negara tak ada pulak fatwa
tentang madey lulus akta tanah yang rembat tanak orang kampong tak ada pulak fatwa

apa punya tuuuuuur kah kah kah


33 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bila masa islam bersatu? org islam di malaysia ditangkap (kerana berlainan mahzab), tapi yahudi apco dijadikan penasihat.

Tanpa Nama berkata...

islam blh besatu kat msia klu bn dah jadi sejarah.....

Tanpa Nama berkata...

semua orang salah....
gerembolan je yang betul....
PUKIMAK....
MACAM SIAL.....

apa apa pun ok berkata...

aku sampai skrg ni belum lg dapat jawapan yg pasti ttg syiah ni. ada org ckp kapir. yg lain ckp x kapir. tp mcm mana dgn ayatollah khameni, rafsanjani etc.. diorg ni kapir ke?????? iman diorng ni kompom lg dasat dari aku kahh... kahhh.. kahhh.. dgn ustazah al-badakiah jgn cakap la..... 80 tiang kahhh... kahhh.. kahhh... yg aku tahu syiah ni "pegang" quran tinggal hadis..... al-badakiah..... nntah le.... kahh... kahhh.... kahhh.... "pegang" kompom bom pun kompom juga kan!!! kahhh... kahhh... kahh... mana ada dlm quran atau hadis boleh bom orang???? soalannya: SAPA KAPIR??? kahhh... kahhhhh.... kahhhh...

Tanpa Nama berkata...

Bang tt

Orang JAIS tu kita panggil "the gate keeper". Nanti kat akhirat depa la tukang"sort" sapa masuk syurga, sapa masuk neraka. Shiah pergi mana, sunni pergi mana..he..he..shafie kat sini, wahabi kat sini, hanafi duduk tepi...hanbali duduk tengah, taliban duduk depan..he...he..Sorila aku tolong buat job description untuk JAIS esok di akhirat.


regards

Tanpa Nama berkata...

Orang Melayu baca Quran tapi tak suka mengkaji dan amalkan...inilah jadinya. Lain sikit je terus kata sesat. JAIS pun kecut telur jugak ke?

Tanpa Nama berkata...

hanya mahzab Umno Apco yang tak sesat. Bole bagi lesen judi, mentekedarah duit rasuah dan salah gunakuasa.
Pergi mampos sama Umnogok Apco, jais, mais,rais, mawi, awi,sawi...

Tanpa Nama berkata...

Jais telah mengkafirkan dan mengganap sesat kepada lebih kurang 400 juta umat Islam yang berfahaman Syiah, termasuklah Presiden Iran, Mahmod Ahmad denejat, Setiausaha Agung Hizbollah Syed Hassan Nasarallah yang telah mengalahkan Zionis Israel. Yang menghairankan Qari dari Republik Islam Iran yang pernah beberapa kali menjadi Johan Tilawah Alquran di Malaysia pun Orang kafir..Macammana Agong bole bagi hadiah johan tilawah alquran kat orang Kafir???
OIC negara pertubuhan Islam pun dianggotai oleh Orang Kafir dan sesat seperti Iran dan Lebanon.

SIAPA KAU JAIS??? wakil Tuhan ke atau wakil UMNO, APCO ZIONIS?

Tanpa Nama berkata...

Hisham...kau suruh dia orang atau JAIS kaji sejarah Undang2 Tubuh Kerajaan Negeri Selangor dari awal lagi. Mazhab apakah yang diiktiraf. Kalau tak silap aku termasuk selaian Mazhab Shafie dan 3 Mazhab lagi tu teramaktub juga Mazhab Shiah... tak tau lah sekarang setelah Shah Iran Pahlavi jatuh maka Shiah jadi sesat atas arahan Amerika. Khusnin tu mengaji ugama ke tak?? Mengaji tapi tak cukup kut..!!!

Tanpa Nama berkata...

sebab tu aku tak ada agama... agama dah macam parti. berpuak-puak.

Wakil Dajjal berkata...

Islam Syiah menjadi sesat apabila UMNO Baru mengamalkan islam hadhari yang tidak difahami oleh rakyat Malaysia.

Apa itu islam hadhari...? Kenapa ada hadhari..? Apakah islam dibawa oleh Nabi Muhamad itu tidak lengkap sehingga terpaksa digubal menjadi islam hadhari..?

Aku ingin bertanya kepada Jais... Bagaimana mengenal kesesatan Syiah dan bagaimana nak mengetahui islam hadhari yang cuba dipopularkan oleh Pak Lah sebagai islam yang lurus...?

Atau anda yang berkhidmat dalam jabatan agama kerajaan Barisan Nasional sebenarnya tidak faham apa itu agama islam...cakap tak serupa bikin ?

Remaja berzina, bunting, melahirkan bayi haram, buang bayi, bunuh bayi... penyelesaiannya hanyalah menyediakan sekolah remaja bunting haram....?

Setakat itu saja ke idea penguatkuasa agama dengan ahli politik perolehi bagi menyelesaikan masaalah kerosakan akhlak remaja yang beragama islam hadhari..?

Manusia celaka !! Makan gaji buta, hanya menjaga kepentingan nafsu perut dan bawah perut saja... berlagak pulak macam wakil tuhan.

Tanpa Nama berkata...

kalau kita memahami Al-quran.. 90% amalan yang dikatakan islam tu sebenarnya tak ada. Semuanya main agak-agak jer. Nak masuk surga tu mudah... tapi kebanyakan manusia tak mau dan memilih jalan yang sukar.

Tanpa Nama berkata...

shalom pada semua.
terpanggil utk memberi tau ttg apa itu syiah pd kalian yg idoit,atheist dan akan kucucikan dosamu dgn sperma.
sejak bila parameter pahala mula menjadikan kalian umpama biksu yg dangkal dan bodoh seperti auatollah khomeni.
anyway, smlm di bahrain, ari asyora.
aku pegi. ramai org disana.
yg best syiah ni, pada mlm smlm.. semua laki2 dan wanita, ibu2 akan bermalam di kamar yg gelap dan kita bisa menggauli siapa2 aja.
enaknya kalau ibu kalian disana juga. akam mereka merasa air raksa dari kontol2 para idiot syiah melayu....opss arab yakni. melayu masih ABG (anak baru gede) dlm bab syiah nih.
aku bersembang dgn ulama2 mereka, mcm muka najib pun ada...
persoalan disini, syiah fuck sunni. syiah ckp, bkn aku, bkn brader isyam.... sunni ni ibarat pelacur dan lonte kotor dan jorok ditepi2 jln bkt bintang yg bpk2 kalian ingin menjilati memek mereka.
aku kaget. goyang.
akiqah kesetanan mereka ialah allah telah membuat kesalahan ttg wahyu yg patut disampai ke saidina ali bukannya rasullulah.
allah buat kesilapan?
ini bukan siddarta, atau tuhan yesus yg kalian katakan bhw amak tuhan atau john lennon.fikirkan lah..
enak juga kalau tiap 10muharam anak2,isteri2 kalian dpt digauli oleh syiah melayu.
demi jiwaku yg berada di geggamannya, aku bersumpah akan meledakkan kalian yg namanya syiah dimuka bumi malaysia.

king of bahrain

Tanpa Nama berkata...

Salam TT...

Saya rasa TT elakkan dari komen pasal agama, tersilap langkah bahaya...

Bab politik, saya SALUT dengan komen TT...Bukan apa, agama ni HAK ALLAH...So, bukan sebarangan kita nak komen HAK Pencipta kita....

Bagi saya, kita orang-orang yang hormat perlembagaan...UMNOOOO??? JAIS??? Lantak dia lah tapi kita jangan cam depa...

Dalam undang2 negori selangor, memang fahaman ini diharamkan. Jadi, hormatilah...

Ramai TIDAK semestinya BETUL....Gerombolan dulu ramai kan TT????? Adakah depa betul?????

Maaf...saya salut TT bab politik! tapi bab ini saya kena tegur.

Peminat TT

Tanpa Nama berkata...

Pergi mampos la dgn JAIS!!
Hoi!!! (ini cara aku panggil pengarah JAIS) Kalau nak tahu sesat atau tidak sesuatu ajaran, ajak la berDEBAT!! Kalau rasa dah betul sgt, kalau rasa dah benar sgt, sampai dah nampak rumah kat Syurga nanti kat kawasan mana, Lot mana duduk, apa takut! Kecuali la kalau diri sendiri pon sebenarnya tahu tak betul. Bukan org tak tahu, mamat2 JAIS, Bos Besar dia ialah Ringgit maa...kah kah kah kah! Kalau JAIS stakat pakai serban, bela janggut, tapi duduk je dalam ofis memboroikan perut, toksah ckp banyak la. And korang toksah la nak bandingkan ILMU korang dgn ILMU ulama2 Shiah okay. Ayatollah mampu tendang terajang penjilat Kuasa Besar okay!!! JAIS pulak??Apa??Tukang jilat?? Korang mmg Babi Haram Jadah!!! khrrrkkkkk!!!!ptuih!!! (ambik ko, kat muka Pengarah2 JAIS) kah kah kah kah!!!

Tanpa Nama berkata...

Tuan TT
Berimam dengan Guru Ji tu tak sesat ke bro?

Tanpa Nama berkata...

ha..ha..ha..ini statement temberang betul:
"yg best syiah ni, pada mlm smlm.. semua laki2 dan wanita, ibu2 akan bermalam di kamar yg gelap dan kita bisa menggauli siapa2 aja."....

Kalau ye pun nak temberang jangan le nampak bengapnya....
Asyura bukan hari raba-raba....Asyura hari memperingati kesyahidan Imam Hussein (cucu Rasul Muhammad) yang dibunuh di Karbala oleh tentera Khalifah Yazid laknatullah...

Kalau kepala bana kau dah takdir bengap janganlah anggap orang lain bengap macam engkau....
Ni zaman internet ...ada lebai google b oleh cari maklumat tentang syiah (kalau tak tahu english arab pun ada - jgan dok baca melayu je...dan duduk di bawah ketiak melayu je.. bukan sikit ketiak melayu kau tu....jangan senang-senang kena bodoh....

Tanpa Nama berkata...

kalau bahas sunnah-syiah ...sampai kiamat pun sunnah melayu tak boleh menang...kecuali dia isytihar menang sendiri...angkat tangan sendiri...angkat bodek sendiri..apa lagi Khusrin jawa ni mana dia sekolah tinggi....nanti satu dunia satu Malaysia ni bodoh rupanya...ha..ha...ha..negeri Pakatan lah tu....

Tanpa Nama berkata...

kita amik jalan tengah, syeikh qardhawi ada penyelesaiannya tentang syiah dan sunni ni.. study kat yourube kalo tak boleh dengar dia sendiri badi ceramah..

lakum diinukum waliyadiin.. (bagi kami ugama kamu, bagi aku ugama aku)

orang2 syiah telah hidup dari kecil lagi dengan peradaban sebegini, sukar nak diubah.. begitu juga dengan sunni.. sumer pakat kata, islam mak bapak atuk nenek nabi dia yang betul dan boleh tentukan siapa masuk syurga, siapa pua masuk neraka.. islam orang lain, menyeleweng..

kalo berbincang, semuanya ada salah belaka dan kita cuba cari nahas an penyakit saja, sampai kiamat pun sumer kata dia benar..

dia pun singgah iran bitau "yelah, betullah cara hang tu syiah", sama gak ngan sunni "yelah tu, betullah apa yang ko buat tu sunni" jika keadaan tegang berbalah berlaku antara kedua2nya..

kalo silap tunjuk hero, haha, matilah jawapannya..

ini sekadar yang aku faham la dari pengamatan dan pembacaan.. aku tak boleh buat keputusan.. tapi aku buat masa sekarang, aku suka cara qardhawi selesaikan masalah ni dengan cara begini..

kalo sesapa terlebih pandai dan pernah mencipta roket naik ke bulan, silalah..pergilah berdebat dengan qardhawi yer.. nampak macam, dia pun sudah mati akal, tapi itulah cadangan/iktikad terbaik yang dibawa setakat yang aku tahu buat masa sekarang..

Joe Labu berkata...

Hidup APCO! Hidup Yahudi! Hahahaha!

bunbinban berkata...

abis yg sheik dan sharifah ni yg ngaku keturunan nabi tapi setengahnya perangai ngalahkan kafir dan selalu menganggap yg bukan dari keturunan nabi bersusur galurkan syeik dan sharifah adalah kelas kedua. Yg ni mazhab apa pulak?. takleh nak haram ke?. ha ha ha, takan jais takut kot kat syed hamid albar...ha ha ha. Pasal syiah ni, no komen. Tapi yg nampak berani lawan zionis, geng2 syiah ni la. yg geng sunni, nyuruk bawah jubah dan tong minyak. di suruh lagi kafir serang iran adalah.

Tanpa Nama berkata...

salam, kalo tak tau pasal syiah rujuk la kat youtube ustaz harun taib ka,ustaz maza ka, qardhawi ka atau tengok sendiri iktiqad dan doa mereka lepas sembahyang...antara doa syiah " ya Allah laknatlah abu bakar, laknatlah ke atas umar(alkhattab), laknatlah ke atas uthman affan" depa anggap hampir semua sahabat adalah kafir, dan lagi canggih depa anggap pembunuh Umar iaitu abu lu'luah sbg wira kahkahkah bangang betul.....dr maza ulas syiah adalah golongan yang hidup dalam pembohongan. mazhab macam ni pun hang tak tau lagi nak sesat...atau kalo masih bangang lagi tengok golongan rafidiyyah baca fatihah..."kepada fatimah kami menyembah dan kepada fatimah minta petolongan" tu belum masuk lagi depa kata quran tak lengkap lagi,wahyu tersilap kat nabi muhammmad,aisyah ra sbg pelacur dan banyak lagi...sori bro gua pinjam kata2 lu :kalo bodo jangan tunjuk kat orang....bab agama gua harap lu jangan ulaslah nanti ternampak bodohnya ...kalo bab politik ok lah......nak tau lanjut lagi tengok dlm yuotube us harun taib bagaimana syiah bakar masjid sunni,seksa dan bunuh 200 ulama sunni,bakar budak dalam ketuhar, rogol hafizah dll perangai yg tidak ubah mcm binatang ....osama laden

Tanpa Nama berkata...

bro...kalo nak ulas aama jangan pakai otak semata2 mcm madey....ada ilmu asas2 yg perlu ada,kena ingat kalo baca buku2 agama atau hadis yn ada keraguan maka hadis atau buku2 tu kena selidik dulu....tapi kalo baca quran atau hadis sahih yg mengelirukan maka kena lapang dada bahawa ilmu kita yang terhad...bukan quran yang kena selidik tapi kepala otak kita yang singkat.

Tanpa Nama berkata...

org yg pukul2 badan tu pun x cakap itu utk penyucian dosa.. itu hanya sekadar acara memperingati peristiwa karbala. mcm diorg kat M'sia ni kalu hari merdeka nyanyi2 lagu omputih yg jajah mereka dulu ,lg tak betul..
org syiah ni yg kuat menentang Zionis..memanglah kena tangkap kang ramai org Islam M'sia terpengaruh tak sokong UMngok-APCO pulak nanti.. masuk PAS pulak..habis.

Tanpa Nama berkata...

cuba tanya para Ularmak:

Nabi Muhammad penganut syiah ke atau sunnah? Nabi Muhammad pengikut Imam Shafee, atau Imam Hanafi atau Imam Maliki atau Imam Ghazali?

Tp setiap mazhab kata mazhab mereka adalah benar.

Aku baca Al-Quran tak jumpa pun Tuhan ajar benda2 mazhab nie, Yg buat hanya org2 'agama' sahaja.

Tanya lagi kepada org2 Melayu pengikut sunnah:

"Apakah hukum kahwin dengan Haifa Wahbi -penyanyi lubnan pengikut syiah?" Mesti mufi Perlis sekarang takleh jawab.

Pergi lancau semua mazhab2 nie.....

Kalau ajaran syiah sampai dulu di tanah Melayu 500 tahun dulu, pasti org2 Melayu sembah Ayatollah Khomenei sekarang. Dan pengikut sunnah akan ditangkap dan dituduh kafir, sesat dan masuk neraka jahanam.

"Janganlah kamu mengikut orang2 yg memecahkan AD-DEEN (cara hidup) kepada SYI'AN (agama) menjadi beberapa golongan, lalu setiap golongan berbangga dengan apa yang mereka ada."

Carilah surah mana dan ayat ke berapa? Malas membaca akan melembapkan otak. So bacalah Quran secara mengkaji maksudnya bukan menyanyi sedap macam Akademi Q.

Tanpa Nama berkata...

Cuba tanya para Ularmak:

"Nabi Muhammad penganut syiah atau sunnah? Nabi Muhammad pengikut Imam Shafee atau Imam Hanafi atau Imam Ghazali atau Imam Maliki?"

Tuhan berpesan dlm KitabNya:

"Janganlah kamu mengikut orang2 yang menukarkan AD-DEEN (cara hidup) kepada SYI'AN (agama) menjadi beberapa golongan lalu setiap golongan berbangga dengan apa yang mereka ada."

Carilah surah mana dan ayat ke berapa. Quran adalah utk dikaji bukan dinyanyikan.

Aku memang benci benda2 mazhab nie. Setiap mazhab claim ajarannya sahaja yg masuk syurga.

Kalau tanya John Pope, 'Adakah Jesus penganut Ortodoks, Protestant atau Katholic?." Mesti dia pon xleh jawab.

Agama hanya ciptaan manusia. Kalau aku berkahwin dgn Haifa Wahbi(contoh je) si penyanyi Lubnan penganut Syi'ah, adakah aku akan dihukum sesat dan kafir dan diISAkan kerana berkahwin berlainan mazhab. Tuhan dah ckp, ambil selain AL-QURAN, manusia akan berpecah.

PAS dan UMNO pon same bodoh jugak. Masing2 claim mereka ikut Quran 100%, tapi sejauh mana korang semua kaji isi kandungannya secara kritikal? Byk tafsiran dikekalkan mengikut tafsiran ulamak2 silam yg terikat dgn ajaran kitab2 Arab selain Quran.

Di Malaysia, agama adalah alat paling berkesan utk permainan politik. PAS atau UMNO, same je mainkan nama Tuhan dan Nabi.

Sape2 nak kutuk aku, sila jawap soalan di atas terlebih dahulu.

-poji81@gmail.com-

Tanpa Nama berkata...

Syiah ada satu dunia bro...kalau tak nak baca syiah dalam zaman internet ni...kira jahil batang keladi le..makin tua makin menjadi bodohnya...ni le jadinya tuduhan karut dan bebal (sebab tu kat Malas-sia ni..banyak prof kangkung Melayu agaknya):
1. syiah halalkan darah sunni...(ada ke pada majlis asyura syiah dok korbankan sunni kat dunia ni?) Yang ada kat Pakistan...sunni dok bom syiah..kat Malaysia sunni tangkap syiah lepas tu kata syiah halalkan darah sunni...bebal punya otak!
2. Syiah halalkan mutaah...Nabi halalkan mutah kau tak sebut? Sahabat Nabi kata ..."Kami lakukan mutah pada zaman Nabi, Zaman Abu Bakar sehingga Umar melarangnya..Ni sahabat yang ngaku ni pasal apa tak direjam? Dahlah mutaah lepas tu cakap lak dengan orang lain...tak baca kitab hadith Sahih Muslim ke?

Tanpa Nama berkata...

(Sambungan)
3. Syiah jamak solat...Memang pun...cubalah baca kitab hadith sunni sendiri Sahih Muslim bab solat jamak...dari Ibn Abbas ..nabi melakukan jamak solat ketika dalam keadaan biasa..bukan kerana hujan, sakit atau musafir..Ibn Abas berkata..nabi lakukan untuk kemudahan umat...Apa pasal tak haramkan Sahih Muslim tu!!!!
4. Tengok kat Turki Erdogan pun hadir pada hari Asyura....Pasal apa tak keluar fatwa itu Erdogan sesat..?
5. Syiah ada Quran lain? Ni lagi sindrom bebal yang teruk ni....Tak baca Qur'an ke? Tuhan berkata: Kami yang turunkan al-Quran dan Kamilah yang menjaganya . Kalau Tuhan kata Dia akan jaga al-Quran ...boleh ke al-Quran diselewengkan..ditambah atau kurangkan ayatnya...? Kalau boleh handal betul pengikut syiah kerana boleh batal kuasa Tuhan?
6. Syiah hina sahabat dan isteri Nabi...ada lak yang lagi bengap kata syiah cerca Nabi...Tak baca hadith ke...Nabi sendiri cakap ada sahabatnya yang akan masuk neraka....Dalam Quran sebut ada sahabat sibuk berniaga ketika khatib sedang baca khutbah Jumaat ...Ni boleh ke ikut perangai sahabat ni....?? Masa Jumaat datang lambat buat berniaga..lepas tu kata itu sunnah sahabat...? Isteri Nabi Nuh dan Lut macam mana? Boleh ikut ke perangai mereka? Surah Tahrim dalam quran..isteri nabi pun kena warning...Isteri Nabi berperang dengan Imam ALi dalam Perang Jamal? ni boleh ikut ke perangai ni? Semua ni baik ke?


Jadi kalau nak buat statement gunakan kepala hotak dulu jangan guna kepala lutut....!!!! Dunia ni luas ...berita sana sini boleh baca.....jangan duduk bawah ketiak Malas-yu je....

Mungkin ada betul slogan:
"Rakyat(Melayu dibodohkan) diutamakan", Rasuah didahulukan"..

Nota: Yang berani lawan zionis - Syiah dan Turki...Malas-yu duduk lah bawah ketiak...Arab buat apa..duduk bawah ketiak Amerika..sunni buat apa...duduk bawah ketiak Wahabi...kafirkan orang sana sini....cakap besar....tapi penakut macam kutu dalam ketiak..

Tanpa Nama berkata...

Hallo brader... Ulama2 terutama dari Middle East (i.e. Pak2 Arab) boleh dikatakan mereka hidup bergaji oleh KERAJAAN mereka! Kalo stakat Qardhawi, dia boleh komen dan kritik perkara2 "asalkan tidak ketuk kepala pemerintah dia sendiri". Sendiri mau tau maa!! Bab2 bersuci, tajwid bagai, boleh la buat rujukan kat mereka2 ni. Tapi kalo bab kenegaraan, mintak maap la. Ulama2 kat negara kita pon 2x5 jea, berGAJI!! Sindiri mau tau maa... Korang toksah cakap banyak la... Rata2 org yg kata Shiah sesat, hujah2 mereka berunsur fitnah, tanpa rujukan, ikut cakap Master, bangang-dan-panas baran. Sorry brader! kah kah kah kah!!

Hati Ahmadi berkata...

kat sini ni hah..banyak lagi yang sesat jais tak tangkap!!

http://ahmadisufi.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

Memang pun yang mengatakan sesat tu lagi sesat badak..duduk dalam air lumpur malas-yu....dari jauh nampak kepala..bila dekat sorok kepala dalam lumpur ..tulah jadi bangang nak mampus.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Wahabi bangang memang sesat...maklumlah dah ditakdirkan bangang sejak azali lagi...patut tangkap je wahabi sesat kat sini...masukkan dia kat TADIKA permata Rosmah!!!!

Tanpa Nama berkata...

allo...'semua mazhab claim dia betul'...kahkahkah...bangang punya statement...bila imam shafie cakap dia betul,maliki salah? imam shafie kalo solat subuh baca qunut tp bila jd imam kpd imam malik dia tak baca pasal dia tahu imam malik pun betul gak....kalo ko alim sangat mmg tak payah ikut mazhab,buleh pegang pendapat sendiri tapi realistik la sikit bro...ko rasa2 semua orang kat mlysia ni alim sangat ke? pasal ramai sangat yg bodo la maka depa ikut mazhab la mangkok....mazhab ni memnunjukkan islam bukan jumud dan membenarkan perbezaan pendapat...kalo sama2 alim...tp kalo mankok tak payah nak berdebat la mazhab ni salah la,itu la....ikut la mana2 orang alim......kalo semua orang kat mlysia ni hafiz quran,hadis,arab,uruf dan lain2 ok la tak pyah mazhab
satu lagi statement lawak "aku baca Quran tak jumpa pun mazhab2 ni" kahkahkah...bodo jgn bgtau orang....ikut quran jer konon...tau baca dan tafsir ke?nak tafsir kena ada ilmu2 khas buka ikut kepala bana ko jer? kalo ko tafsir betul pun tapi tanpa ilmu berdosa gak...utk jaga kesucian Quran...ni semua orang nak tafsir kononnya alim kahkahkah, ko ingat imam malik,hanafi,shafie,hambali tu tak ikut Quran ke? Depa lagi ikut Quran ..so kalo ikut depa kira ikut Quran la mangkok....ko pilih la mana2 yg ko rasa sesuai asal jgn ikut mazhab sesat macm ayah pin ka,hj kahar ka..kahkahkah