Sabtu, 4 Disember 2010

KESIAN LAGI SEDIH !




SAEKOR TUAN HILANG KE



nota:
isu ketuanan melayu ini
patut dipenjangkan
kerna ini membawa undi
buan melayu ke dalam
pakatan rakyat

terus digoreng hingga
pilihanraya kah kah kah

DR ASRI : KETUANAN MELAYU SANGGAH ISLAM - mkini

Istilah ketuanan Melayu adalah berbeza dengan hak keistimewaan Melayu kerana bukan semua yang dapat keistimewaan itu lebih mulia atau tinggi dari orang lain, kata mantan mufti Perlis, Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin.

“Mungkin seseorang diberikan keistimewaan disebabkan faktor kekurangannya ataupun kelebihannya. Maka, perkataan 'keistimewaan' tidak boleh disamakan dengan ketuanan,” katanya dalam satu kenyataan akhbar.

Menurut Mohd Asri, jika seseorang menganggap dirinya lebih mulia disebabkan faktor keturunan atau bangsanya semata-mata, atau orang lain lebih rendah dari dirinya kerana tidak berbangsa sepertinya, maka itu adalah iktikad yang salah dan menyanggahi ajaran Islam.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… MANA PERKASAM…. kah kah kah..

kah kah kah… MANA NGO MELAYU…. kah kah kah..

kah kah kah… MANA PEMUDA GEROMBOLAN…. kah kah kah..

woit… INI JENAYAH…. INI JENAYAH BESAR….kah kah kah..

kah kah kah… INI MEMALUKAN…. kah kah kah..

kah kah kah… INI MENENTANG PERLEMBAGAAN…. kah kah kah..

kah kah kah… INI MENENTANG RAJA RAJA MELAYU…. kah kah kah..

kah kah kah…. POOOOOOOOOOOOOOORAAAH !..... kah kah kah


nota:
tak ada lagi sesiapa
yang nak jadi hamba

buat lah kerja sendiri
jangan nak jula kontrek saja kah kah kah


8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

lu ma cibai sohai la dr... diamlah lu.. nak tunjuk alim, pergi la surau dan masjid..

kami sini sudah marah2.. pergi lanchow la dengan berlagak warak lu tu..

gua sudah mannnyak pusing sama lu punyer kapla hotak.. kes kene gomen, pakai bahasa isyarat saja.. takut miss soru dan sudah kene pegang telor.. time kene kat PR, berlagak warak dan pandai..

Naim berkata...

dalam hal ini DR MAZA memberi peluru hidup kepada mereka. Mahu tunggu juga apa perisai yang akan perkasam dan NGO lain hendak guna. Kah3!!!

Tanpa Nama berkata...

SALAM SAHABAT,

dr. asri nie potong stim betoi la. baru nak kasi bodoh makcik felda, dah kena balik.

wakakakakaka

Tanpa Nama berkata...

hai. xphm betol peribadi dr asri ni.. kdg2 mcm penyamun.. kdg2 mcm lalang.. kdg2 mcm ikot diri sendiri.. TT tlg bagi sinopsis lengkap peribadi mamat nih..

Tanpa Nama berkata...

kenyatan dr asri bole membangkitkan kemarahan melayu amno dan kump tok hem, kasi tarek baelk gelaran prof madya..kah3

cicit ngah layor berkata...

Tiger Dalam Satu: 1.Jadi Tuan. 2.Jadi Barua 3.Jadi Kuli Batak. Yg maner satu nak diiktiraf?

Tanpa Nama berkata...

wuah...wuah..wuah
wa tarak malah itu kelajaan amuno sayang itu ketulan melayu aa...aa...wa lagi mau itu ketulan melayu lagi idup...sebab aa wa tengok itu ketula melayu manyak bagut kasi olang melayu kelija..aa..nampak2...sana-sana dekat itu majelis banlaran manyak olang melayu kelija...ptong lumput tepi yalan..melayu....angkut taik..melayu...sapu sampah ..melayu..
culi sklap getah melayu...makan itu dada melayu...masuk itu pusat selenti aa...melayu....lempit atas
jalan melayu...lepak=lepak macam hapelak aa...malayu...wuah..wuah..wuah simua nama melayu atas naik aa...itu namanya ketulan melayu..itu pakai kopiah itam tinggi tapi senget aa...pun melayu..itu lagi talak boleh halap..wa punya utang talak bayar..dia cakap komisyen belum mali...itu komisyen ada dalam ketulan melayu kah....wuah..wuah..wuah

hafszach berkata...

Hisham..
ko pernah lawat blog raja menangis tak...?? elok korang pi sana dan bantai moderator Raja menangis tu... artikel dam komen aku selalu diorang delete..

baru2 ni aku ada hantar komen pasal Aishah dgn Uncle Seeker dalam blog tu tapi sepertii biasa raja menangis delete komen aku tu..

ni komen dalam blog raja manangis tu..

Tak ada apa yang peliknya di dalam perhubungan aishah dgn si seekers tu..

Sebab sama2 manusia yg dianugerahkan Allah dgn akal dan nafsu... dgn nurani dan emosi..

Memang manusia selalu berdepan dgn asakan hasutan syaitan dan juga tuntutan hawa nafsu..

Aku bukan nak mengata jauh sekali nak melemparkan fitnah..
Kalau kita baca tentang hubungan seeker dgn aisah ni melalui blog seeker ni.. sudah terbukti kedua2 ibu bapa si seekers dgn aishah ni hidup macam org tak beragama..

sehingga sanggup membiarkan mereka berdua jantan betina duduk berdua2an di dalam apartment aishah..

kenapa mak bapak diorang ingat bila duduk di apartment dan lengkap dgn security tu malaikat pencatat dosa dan pahala tak dibenarkan masuk oleh security kerr..??
Atau pun malaikat maut dilarang sama sekali mendekati kedua2 mereka...

Apa peranan mak bapak diorang..

Tapi kita kena berlaku adil dalam menilai mereka berdua terutama sekali aishah.

kalau diikutkan sejarah, Raja2 melayu zaman dahulu lagi banyak maksiatnya.. berapa ramai isteri dan gundik2 mereka.. berapa ramai isteri2 orang dan anak2 dara yang dirampas dari hamba rakyat semata2 bagi memenuhi nafsu serakah sang raja dan sultan..

mengapa bila Melaka dijajah oleh portugis kita terus meletakkan kekalahan Melaka kepada portugis semata2 kerana kelemahan angkatan bersenjata Melaka yg kononnya mengunakan keris dan tombak bagi menentang senapang dan meriam portugis...

sebenarnya Melaka dijajah adalah kerana dosa dan maksiat yg terlalu berlimpah ruah sehingga tak terhitung yg dilakukan oleh sultan melaka, kaum kerabat2 baginda dan juga pembesar2 melayu yang lainnya menindas, mengutip ufti yg tinggi dan membunuh rakyat sewenang2nya.. perempuan simpanan dan memiliki gundik menjadi pekara biasa.. para penari dan dayang istana ( kalau zaman sekarang ni para artis lah ) menjadi habuan nafsu mereka..

so jgn nak dipersalahkan aishah kerana sebagai hamba sahaja aishah ni menjadi mangsa.. Sudah Pakai Buang... samalah macam zaman kesultanan melayu melaka dahulu jugak...

tu lah dia melayu walau pun sudah memeluk agama islam tadi perangai dan tabiat masih sama macam zaman dahulu jugak..

Islam boleh mengubah bangsa arab menukar perangai zaman jahiliyahnya menjadi manusia yang betamadun.. tapi tapi melayu entah bila nak bertukar

Kesimpulanya di sini sampai bilakah raja2 dan sultan2 melayu nak menganiaya hamba sahayanya..
Kita tak mahu melihat lagi nasib malang yg menimpa ke atas diri aishah berlaku sekali lagi pada anak bangsa yg kita kasihi selama ini...

Kepada Raja Mengangis sila BUKA MATA BESO SIKIT..

to Zalli dan moderator raja menangis aku tahu korang mesti delete apa yg aku tulis ni.. sebab korang ni semuanya memihak dan tak Professional langsung..Aku Pun tak tahu korang semua ni mendapat PHD dari University mana..?? buktinya banyak artikel aku yg korang delete..

aku pun tak tahu mengapa, adaKah tulisan2 aku tu bertentangan dgn agama islam.. apakah kepentingan mentaati sultan, raja melayu dan para pemimpin UMNO tu sama wajibnya dgn kita mentaati perintah
Allah dan Rasulnya..

To hisham ( tukartiub ) sila layari www.rajamenangis.blogspot.com