Rabu, 15 Disember 2010

SATU INDUSTRI LUMAYAN




INDUSTRI YANG WAJIB DIBESARKAN




nota:
malaysia seharusnya
bekerja keras untuk
menandingi siam
dalam industri
pengeluaran lendir kah kah kah




BEKAS HAKIM SYARIAH KENA 19 TAHUN – berita hairan

Bekas Hakim Mahkamah Tinggi Syariah Perak, Hassan Basri Shapie, 56, dijatuhkan hukuman penjara 19 tahun dan denda RM210,000 atas tujuh tuduhan rasuah. Bagaimanapun, dia hanya perlu menjalani hukuman penjara 10 tahun kerana beberapa hukuman berjalan serentak.

Hakim Mahkamah Sesyen, Tan Hooi Leng, berkata pihak pendakwaan melakukan tuduhan secara teliti dan berjaya berhujah hingga kes itu dibuktikan tanpa keraguan munasabah.

“Tertuduh didapati bersalah di atas semua tuduhan. Saya membenarkan hukuman penjara ditangguhkan sehingga keputusan rayuan,” katanya di sini, semalam.

Dia dituduh melakukan kesalahan itu antara Ogos 2006 hingga September 2007 dan didakwa mengikut Akta Pencegahan Rasuah 1997.

Bagi pertuduhan pertama, Hassan Basri dituduh meminta suapan RM3,000 daripada Mohamad Imran Abdullah di Restoran Wawa, Tambun kira-kira jam 8.15 malam pada 15 Ogos 2007 bagi melepaskan wang ikat jamin untuk lima GRO.

Tuduhan kedua, dia didakwa memperoleh suapan RM3,000 daripada Mohammad Imran di tempat meletak kereta Taman DR Seenivasagam, Ipoh kira-kira jam 3.25 petang pada 6 September 2007.

Untuk pertuduhan ketiga, Hassan Basri didakwa meminta suapan RM20,000 daripada Yoong Hor Kit melalui Mohd Sharif Abdul Ghani di Bangunan Persatuan Menembak Perak, Ipoh kira-kira jam 8.30 malam pada 7 Ogos 2007 untuk mengurangkan hukuman dan memulangkan wang ikat jamin lima GRO.

Tuduhan keempat, dia didakwa menerima RM10,000 dari Hor Kit pada 9 Ogos 2006 kira-kira jam 11 malam di tempat yang sama bagi mengurangkan hukuman dan memulangkan wang ikat jamin lima GRO.

Tuduhan kelima, Hassan didakwa meminta suapan RM1,100 daripada Mohamad Imran kira-kira jam 8.30 malam pada 15 Ogos 2007 bagi mempercepat perbicaraan poligami antara Mohammad Asri Abu Bakar dengan Nor Farihan Hassan.

Untuk tuduhan keenam, dia didakwa menerima RM1,100 dari Mohamad Imran di tepi Hotel Hill City, Ipoh kira-kira jam 6 petang 17 Ogos 2007 bagi kes perkahwinan tanpa melalui prosedur itu.

Bagi tuduhan ketujuh, Hassan Basri didakwa menerima suapan RM1,100 daripada Mohamad Imran kira-kira jam 3.20 petang 6 September 2007 di tempat meletak kereta Taman DR Seenivasagam untuk mengeluarkan surat kebenaran berkahwin kepada Mohd Jefri Afandi Admad dengan Nur Liza Musa.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


kah kah kah….. IPOOOH MALIIII…. kah kah kah..

kah kah kah…. KINCING TAK TAK MUNYI…. kah kah kah..

kah kah kah… ADA CAKAP CAKAP…. kah kah kah…

kah kah kah…. PATUTLAAA IPOH JADI SARANG LENDIR…. kah kah kah..

kah kah kah…IBU LENDIR ADA DI SANA…. kah kah kah…

nota:
perhatikan bahawa rasuah
tidak mengira agama dan akidah
inilah kuasa lendir dan ringgit

halim mahkamah tinggi syariah pun hantu lendir kah kah kah


nota:
lendir keluaran ipoh
telah mendapat cap hahal
dari hakim mahkamah syariah ipoh
lendir lendir ini perlu
dicap : ditanggung ipoh
kah kah kah

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

IPOH mali..talak sombong punye..kincing talak munyi...tapi kentuk manyak musyuk ooooo....

Beruk Ketawa berkata...

'Pejuang TELAN' ada dimana-mana saja..kah kah kah

nwa berkata...

sial!!!
golongan eee terlibat lagi
lihat nama mod imran abdullah itu?
sape imran eeee itu?
sume kes die jd org tgh
kimak punya eeeee

Jebon berkata...

Lendir ipoh ni ada sijil halal atau sijil HARUS? Tanya HARUS sana sini ada keluar sijil tak?

Hashim berkata...

Ipoh maliiii....kincing talak bunyi..talak sombong...depan belakang boleh masyukkkk.....

Tanpa Nama berkata...

makanbola

Imran ini adalah agen SPRM dalam menjatuhkan PR di perak dia ada acess untuk semua jabatan kerajaan. Beliau juga yang merasuah Katak Jamaludin & Katak Osman dengan chainadoll semasa PRK P.Pauh dan duit semasa di Kluang Cafe

cicit ngah layor berkata...

Dier sendighi yg pilih jalan itu. Semaser jadi hakim,dier pilih penjenayah jadi kawan baiknyer. Didalam penjgher nanti penjenayah dan penagih juger ler jadi kawan baikn dier,tak ader pilihan.Kener terimer ler hakikatnyer.Kalau dier org Tapah Road,dapat ler dier balik kampong free.Sesai dahulu,semuernyer dapat,sesai kemudian,apah pon tak dapat.

Khun Pana aka johanssm berkata...

Yang shiok disini ialah kenapa dan bagaimana hakim Mahkamah seksyen boleh bicarakan hakim syariah.

Tapi kalau orang kafir tak dibenarkan jadi peguam syariah machamana hakim kafir boleh bicarakan seekor hakim syariah.
kalau mahkamah tingi tendang kes Hindu dipaksa masok Islam..kenapa mahkamah kafir boleh bicharakan kes seekor hakim syariah ni.

perkosa dah tidor ke?..
Zul nordin maseh ada bisul ke?
mana jawi, jais,mais,mawi dan jakun.