Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 15 Disember 2010

ZIONIS DI SEBELAH RUMAH TAK SEDAR




ZIONIS ISREAL DALAM DUNI ARAB



nota:
isreal menetas pada tahun 1948
sesudah pearng dunia ke dua
ini bumi palestin







SINGAPURA DALAM DUNIA MELAYU


nota:
singapura wujud tahun 1965
ini adalah sebahagian dari bumi melayu
lihat nama singapura
ialah temasik




KEMBALIKAN PULAU PINANG KEPADA SULTAN KEDAH - zaini hassan - melayau


SAYA dan profesor kajian alam Melayu, A. Murad Merican mempunyai kepercayaan yang sama. Pulau Pinang harus dikembalikan kepada kerajaan Kesultanan Kedah. Bukanlah kerana saya orang Kedah dan Murad orang Pulau Pinang, maka kami bersetuju dengan cadangan itu.

Tapi ia adalah berdasarkan fakta sejarah.

Asal cadangan itu datangnya dari Pengerusi Persatuan Sejarah Malaysia Cawangan Kedah (PSMCK), Wan Shamsuddin Mohd. Yusof melalui kenyataannya kepada Bernama 1 Disember lalu.

Berita itu bertajuk: Kedah dicadang tuntut semula Pulau Pinang:

‘‘PSMCK mencadangkan supaya Pulau Pinang dikembalikan kepada Kedah kerana negeri tersebut pada asalnya kepunyaan Kedah.

Pengerusi PSMCK, Wan Shamsudin Mohd. Yusof berkata, cadangan itu ditimbulkan kerana Pulau Pinang adalah hak milik Kedah sebelum berlakunya perjanjian antara Sultan Kedah dan British pada 1786.

“Setelah negara kita merdeka pada 1957, Pulau Pinang yang dijajah sepatutnya dikembalikan kepada Kedah sepertimana Dinding dan Pangkor dikembalikan kepada Perak. Tetapi Pulau Pinang tidak dikembalikan kepada Kedah dan terus dijadikan sebuah negeri yang berasingan,” ujarnya kepada pemberita.

Dalam perjanjian yang dibuat antara Sultan Kedah ketika itu, Sultan Dhiauddin Mukarram Shah dan Leftenan Gabenor Pulau Pinang, Sir George Leith Baronet pada tahun 1800, Pulau Pinang dipajak untuk menampung keperluan ekonomi pada masa itu.

Pada ketika itu, Pulau Pinang dipajak dengan harga 6,000 manakala Seberang Prai dipajak dengan harga 4,000 dan pihak British membayar wang tersebut kepada Sultan Kedah dengan menggunakan mata wang Sepanyol.

Menurut Wan Shamsudin, Pulau Pinang dan Seberang Perai disifatkan masih hak milik Kedah kerana duit pajakan masih dibayar oleh Kerajaan Pusat dengan nilai RM10,000 setiap tahun kepada kerajaan negeri Kedah pada masa ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… NAK BUAT APA TANJUNG BAGI PADA KEDAH… kah kah kah..

woit… TANJUNG DAH DALAM MALAYSIA…. kah kah kah..

woit… KENAPA TETIBA MUNCUL AGENDA NAK AMBIL TANJUNG?..kah kah kah..

woit… NAK AMBIL BAWA KE MANA?.... kah kah kah

kah kah kah… AMBILLAH SINGAPURA…. TUNTUT LAH SINGAPURA…kah kah kah..

kah kah kah… SINGAPURA PULAU MILIK KESULTANAN JOHOR… kah kah kah..

kah kah kah.. POOUKI MAK APA …RAFFLES JUMPA SINGAPURA TAHUN 1819… kah kah kah..

kah kah kah… PAK JANG DAN TOK WAN SENIK DAH LAMA BERCICIT TANJUNG KATONG…. kah kah kah..

woit… TUNTUT LAAA SINGAPURA… kah kah kah..

woit… SINGAPURA ADALAH SEBAHAGIAN DARI TANAH MELAYU…. kah kah kah..

kah kah kah… APA PUNYA PERSATUAN SEJARAH… TAK TAHU SEJARAH… kah kah kah…

woit... SINGAPURA INI ADALAH ISREAL UNTUK ALAM MELAYU... kah kah kah..

kah kah kah... DIPERSENJATAI OLEH AMERIKA... kah kah kah..

woit... TAK KAN TAK SEDAR.... kah kah kah

nota:
bagaimana dengan anglo-siam treaty 1909
tanah melayu hilang empat wilayah
napa tak timbulkan agenda ini?

nota:
apakah seluruh rakyat malaysia tahu dan sedar
bahawa didalam perlambagaan filipina
sabah adalah sebahagian dari negara filipina

mungkin ramai yang tidak sedar hal ini
kenapa persatuan sejarah tidak menimbulkan hal ini?

24 ulasan:

Lang berkata...

ni memang lawak jenaka tahap malaysia...

apa ke jadahnya hak negeri kembalikan kepada negeri lain berdasarkan sejarah?... kalau nak bersejarah sangat dan kembali kepada sejarah (otak dungu memang mcm tu, hidup dalam mimpi) johor pulang kan pada riau...

kedah pulangkan kepada srivijaya... kahkahkah..

apa punya gelabah mamat ni...

Tanpa Nama berkata...

tuntut. tuntut. tiada lain benda selain buat tuntutuan setiap hari. itulah dia kelebihan ketuanan.

tidak hairan nanti satu hari waris waris keturunan majapahit dan srivijaya nak buat tuntutan pula.

ataupun waris waris parameswara dari palembang nak buat klem pula.

manila akan timbul isu sabah?

semua semua kangkong nie gila semacam. terlalu kenyang makan kot.

Sudin berkata...

Kah,kah,kah....lagi satu kes tengin.

Sejarah ditulis oleh cukong dan kavita singh.

Temasik ?
Lee Kuan Yew tak kenal.
Lee Kuan Yew hanya kenal Singapore.

Lai Tek ?
Lee Kuan Yew tak kenal.

Abdullah C.D ?
Lee Kuan Yew tak kenal.

Said Zahari ?
Lagilah Lee Kuan Yew tak kenal.

Ibrahim Yaacob ?
Lee Kuan Yew tak kenal.

A.Samad Ismail ?
Lee Kuan Yew tak kenal.


Lee Kuan Yew tak pandai cakap melayu ?
Lee Kuan Yew tak reti tulis jawi ?
Kah,kah,kah......

Apakah senjata terakhir Lee Kuan Yew untuk menyekat kemaraan PR ?
Zionis dah berumah tangga di Singapura,buah pelior Najib dah kena pulas,kepentingan British,Amerika dah lama bertapak di Malaysia.....

Ha,ha....apakah idea meletupkan kapal dagang British di perairan Singapura akan berulang ?
Tak mustahil....!
Termasuk segala Akta-akta zalim akan diguna-pakai.

Sungguh licik mamak haram jadah Mahathir ni !!!
Anak didik Zionislah katakan....kah,kah,kah.....

Temasik Malaya abang adik ma...!

Tunggu perancangan selanjutnya...

Tanpa Nama berkata...

rugi gua tak beli msia ni aritu.najib nak jual kati dah
-lau tze-

kambeng berkata...

dah la bodoh..bangang bahlol lak tu..klakar la kau ni zaini..

puakPas berkata...

tt,
kalau kau kaji bagaimana Singapore diserahkan kepada Lee Kuan Yew oleh Tengk Ab.Rahman lebih menyayatkan hati.
Ternyata gerombolang akan lelong semua hak orang melayu demi nafsu.

Tanpa Nama berkata...

nak tau tak kenapa Si mamat berok ni suruh kedah tuntut?? Kalau penang bawah kedah guan eng kena masuk Islam dan potong punai.. Kah kah kah.. Jadi mamat ni akan jadi hero ketuanan melayu.. Ni dikatogerikan 'manusia bodek paling cerdik di alam maya ni'.. Poraaahhhh....

dukun melayu berkata...

oooooo..................

eeeeee rupa nya....patut jolok pelior kome dgn peelepah peesang

"SAYA dan profesor kajian alam Melayu, A. Murad Merican mempunyai kepercayaan yang sama. Pulau Pinang harus dikembalikan kepada kerajaan Kesultanan Kedah. Bukanlah kerana saya orang Kedah dan Murad orang Pulau Pinang, maka kami bersetuju dengan cadangan itu."

dey..tamby...chit

perhatian kepada sunti sunti melayu dan cina convert..tebu manakah pilihan komer?pilihlah yang original,awasi cetak rompak...

eito berkata...

hahaha..bodoh gila..kalau la tanjung dibagi kpd kedah, alamatnya mendiang bekas KM tanjung yg ketika matinya hari tu disanjung2, ibarat pejuang tak bertapak..singapura tu yg patutnya dituntut..ini la pandirnye ketuanan melayu..

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah

trengganu bila nak serah besut pada kelantan.

perlis pun kena bagi kat kedah balik.

kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

didi kota belud berkata'''''''.......POOOUUUU KKK IIIIII MMAAAAAAAAAAAAAK PUNYA PERSATUAAAAAAAAAAAAN SEJARAH......

Tanpa Nama berkata...

Isham,

Masa kau kat UM dulu aku fikir kau pun belajar sejarah walapun tak grad!
Kau pun tahu sejarah ditulis oleh pemenang.Sebenarnya Singapura dah lama jadikan Malaysia sebagai pak yet@ balaci@ pencacai untuk jaga kepentingan dan keselamatannya! Lihat bagaimana ramai anak Melayu yang gugur semasa insurgensi dgn PKM dulu. Satu butir peluru pun askar Singapura tak tembak musuh,tapi askar Melayu berapa ramai yg terkorban mempertahankan sistem kapitalis Malaysia. Secara automatik turut mempertahankan Singapura dari asakan teori domino yg sangat LKY apek tua tu sangat-sangat takut.Jadi LKY telah jadikan Malaysia sebagai benteng dan proksi menentang fahaman komunis di Asia Tenggara, sebagaimana Israel gunakan USA sebagai proksinya dalam kempen Perang Teluk dulu. Anak-anak muda USA ramai yg terkorban dengan percaturan Israel sedangkan anak muda Yahudi goyang kaki tanpa perlu pertaruh nyawa mereka! Geng songkok tinggi sedar tak hakikat sebenar dari sejarah ini? Inikan pulak dia pegang rahsia pemimpin besar kita! Macam Khairy kata pemimpin yg ada rahsia kat orang luar tak layak jadi PM. Tapi Najib ni jenis muka selamba,buat tak tau aje.Maknanya dari dulu sampai bilapun tak tahu Israel Timur akan gunakan Malaysia sebagai teduhannya. Singapura adalah dedalu! Siapa yg berunding dgn Singapura bermakna Singapura telah menang w/pun belum LoI ataupun MoU dimuktamatkan.Nasiblah Malaysia!

Tanpa Nama berkata...

Bro Isham

Sebenarnya sejarah negara kita diajar dgn cara pasif dan berat sebelah! Contoh sejarah perjuangan askar Melayu, ramai yng memuji keberanian Lt. Adnan sebagai ikon pahlawan Melayu. Hakikatnya banyak fakta yg disorok dari perbahasan sejarah di kalangan khalayak. Mereka dakwa Lt Adnan pahlawan Melayu yg sanggup mati demi pertiwi. Betul ke? Bagi saya Lt Adnan bukan pahlawan Melayu jauh lagi dari disebut perwira negara. Mengapa saya kata begitu? Mari kita teliti fakta sebenar. Lt Adnan lahir kat NS, sama dgn negeri TT, jadi askar dan pertahankan Singapura bukan NS, makan gaji dgn British bukan dgn Raja-raja Melayu kerana pd masa tu Tanah Melayu masih terjajah! Maknanya dia mempertahankan kerajaan penjajah British, bukan nusanya sendiri.Sebenarnya Adnan hanya seorang pekerja yg setia pd majikannya saja bukan pahlawan pertahankan nusanya. begitu juga kes Peristiwa Bukit Kepong, anggota polis yg setia mempertahankan majikannya, bukan mempertahan negara kerana negara Persekutuan Malaya dan Malaysia belum wujud!Lain lah Kanang anak Langkau dan generasi sesudahnya baru layak dianggap pahlawan kerana menyelamatkan negara dari ancaman komunis kerana negara Malaysia telah terbentuk dan merdeka!Jadi mana-mana anggota keselamatan yg terkorban atau cedera semasa bertugas selepas merdeka layak dipanggil perajurit atau pahlawan. Sebaliknya mereka yg berkhidmat dgn kerajaan Ratu British era kolonial apabila mati atau cedera tidak layak dipanggil pahlawan. Ini kerana masih ada bekas askar,polis atau Home Guard yg menerima pencen dari kerajan British, jadi kumpulan ini adalah bekas pekerja British yg setia bukan pahlawan Melayu yg mempertahankan ibu pertiwi. Ada bekas Jeneral ATM yg mendapat order of Merit dari Queen atas jasanya semasa PD 2 yg terkenal dgn usaha sabotajnya dari India dan kata laluanya yg masyhur itu. Jadi bukakan minda secara bijaksana untuk menilai hakikat sejarah, jangan terperangkap dengan nostalgia dan diulit dgn syair merdu. Sejarah adalah sebuah hakikat sebuah cerita. Saya percaya komen saya ini akan mencetuskan pro & kon dan polemik dikalangan sejarahwan sama ada kang kong atau sawi. Silakan, kita sedia mendengarnya

Tanpa Nama berkata...

ini isu dibangkitkan oleh golongan pukimak yg tau sejarah,kebodohan itu adalah sifat2 org yg jahil

Tanpa Nama berkata...

siam pun nanti akan tuntut. Bun...

bunbinban berkata...

abis, kolompur bila nak bagi balik kat selangor?. Labuan bila nak bagi balik kat sabah?. mamak ni otk dok dlm telor ke apa?. nak bodek agak2 la bangang oiiiii.

Tanpa Nama berkata...

Eeeee bila nak serah balik kat Kerala nun
Mareeeecan bila mau serah balik kat negara india sana

Tanpa Nama berkata...

Kereta Tanah MELAYU di Tanjung Pagar pun bagi terus ke Singapore apa lagi KETUANAN MELAYU. HATI BUSUK.

Tanpa Nama berkata...

Raja Kedah duduk diam sahaja . Kita yang bertelagah sesama sendiri . Sepatutnya Raja lah yang mengkepalai rancangan ini .
Bila pula nak tuntut Perlis ? .
Raja - Raja melayu penggadai tanah .

Tanpa Nama berkata...

Raja Gopal duduk sengap saja sambil gelintil bijik ke*en*iit . Rakyat marhein bertelagah sesama sendiri .

Master Yoda berkata...

kene ade perdebatan psl sejarah ni...asik baca buku teks sejarah KPM kekdg muak...ase mcm nak bgtau yg kerajaan skang ni BEST je..wadafak

Sepukal berkata...

intelektual kangkung level UMNO begitu lah rupanya. fikirannya terkongkong dalam rangka "UMNO dan musuh2 UMNO" semata mata....kesian.

Setul (Satun) sampai ke Ujung Salang (Phuket) tu dulu kerajaan Kedah punya, kena rampas dengan Siam awat hangpa tak bising? takdak teloq ka? dengaq cerita Pukida asai Kedah, kecut teloq ka nak berlawan dengan Siam? kahkahkah

Kucing Parsi berkata...

mampus la. otak dia, sarawak merdekakan, yang nak sarawak join malaysia cuma 3 orng je, sorang tun abang haji openg, sorang lagi temenggung jugah

ache berkata...

depa tau sejarah pasai tu dlu depa tak timbulkan lagi isu ni..tapi skrg musim main politik taik sampai kena berak atas muka sendiri..bila dah kena..org lama naik hangin la..awat yg main taik sampai kena muka sendiri? pastu cina mai tlg sapu taik kt batang hidu pakai tisu...hahahhaa kena gelak laa...depa tu nk tlg kita bkn buat pala tau...hampa yg loqlaq main taik..last depa yg susah kna pikiaq masalah nii..lagipun ada perjanjian..depa tau la depa ni geng cerdik..undang2 semua depa tau..kalau takda semua ni depa takan timbul lah..lain kali baca betul2 statment tu dan pikiqa naa..