Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 15 Januari 2011

KALAU JUMPA ULAR CABUT BULU DULU



INI MELAYU?





TINDAKAN PILIH BULU
- meloya

Tindakan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) merampas perkakasan dari Restoran Nasi Kandar Aliyar kerana dikatakan bersalah meletakkan kerusi meja di kaki lima jalan, dianggap sebagai ‘pilih bulu’ kerana tiada tindakan diambil ke atas peniaga lain yang melakukan kesalahan serupa.

Tinjauan Utusan Malaysia di sekitar Georgetown mendapati masih banyak gerai meletakkan kerusi meja mereka di tepi jalan sehingga menganggu pengguna jalan raya.

Walaupun Ahli Dewan Undangan Negeri Komtar, Ng Wei Aik yang bertanggungjawab mengetuai operasi MPPP ke atas Restoran Nasi Kandar Aliyar itu telah memohon maaf semalam, tetapi beliau seharusnya berfikir dahulu sebelum bertindak dan tidak mengamalkan ‘peraturan berpilih.’

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... TINDAKAN INI TEPAT...kah kah kah..

kah kah kah... MEMANG BETUL KENA PILIH BULU.... kah kah kah..

kah kah kah... EEE INI MEMANG LEBAT BERBULU.... kah kah kah...

kah kah kah.... BAHAYA BULU BULU INI* MASUK DALAM KUAH KARI...kah kah kah..

nota:
memang dah lama
rakyat malaysia berbulu dengan
para eeee ini
dari zaman kerjaan melaka lagi
sudah buat kerenah ! kah kah kah


15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pegi MAMPOS dgn EEEEEEE..
terutamanya ketua eeeeeeeeee..
MADDAY tua kutuk...
tak sedar dek untung....

Tanpa Nama berkata...

kah... kah ....

Nasi Kandar Kari Bulu ...

Memang Kow

Lebih lagi bulu TT

Nur Misnan berkata...

ini manusia memang suka ikut hati
akai letak tapak kaki...
banyak makan hati lembu agaknya..

Tanpa Nama berkata...

Deyyhaloo babun kalau buat sup babun lagi sodap jual kat kelopelah lagi banyak sup bulu babun kah kahkkah

cicit ngah layor berkata...

JAUHARI JUGER YG KENAI MANIKAM. Nor Yaakob biler pulak nak komen?Tunjukkan ler semangat walau pon dah tak ader kedeghat.

Tanpa Nama berkata...

Datuk Aziz Sattar juga, ada sebut pasal bulu ni.
Kalau tak caya, tonton sampai habis filem "Pendekar Bujang Lapok".
Bukan apa, kempen suruh beli buku Filem-Filem P. Ramlee.
Kah... kah... kah...

Tanpa Nama berkata...

BAHAYA BULU BULU INI* MASUK DALAM KUAH KARI

statement lu tak blh blah la TT. I likeee....
kah kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

Isham TT

Aku paling benci golongan eee!!!
aku juga benci makan nasi kandar, sbb golongan eee ini jenis pengotor!Dan aku tak pernah makan nasi kandar hingga kini!
Letak dadah kaskas dlm lauk nasi kandar!
Cuba TT pergi kat dapur kedai genetik eee, tengok bersih ke kotor

Golongon eee ni memang golongan paria....terbuang! Melayu tak iktiraf sebagai rumpun, batak berekor diterima pulak sebagai Melayu.
Evolusi eee ini mcm org India di ladang masuk kristian kunun blh bersama orng kulit putih. PORAHHHHHHH!!!!!

Tanpa Nama berkata...

eee ni sama jugak dengan melayu, cina, india...

ada yang baik, ada yang jahat..

mari kita tibai eee yang jahat!

setakat sekarang, lebih 45 tahun aku bergaul.. 80% eee-eee ni memang macam sial dan celaka.. 20% yang baik tu, memang aku puji.. masuk dalam kompeni, semua dia buat onar... projek award harga rm2juta, dia perah bajet sehingga jadi rm 100k saja.. rm1.9juta itu untung gila2.. masa awal projek, ada grup tersendiri buat quotation, time dah dapat award, ada grup eee dia yang ambil alih, ubah BQ dan spec.. sampai customer mati keras dipusing2 macam tenggiling.. siap jer pasang, grup eee akan dipindahkan ke department lain pulak sebagai escapism.. taruk grup melayu dan cina jaga servis.. kesian... betul2 dan terang2 a downright daylight robbery..

yang paling syok, customer melayu cina tak berani ambil tindakan mahkamah pulak pasal kena tipu.. mudah kesian kot bila tengok eee buat muka sedih..

memang padan la orang2 india sana coining the terms : kasta, paria, keling apa semua.. agaknya kat india sana pun eee ni bukan orang india sebenar.. mereka adalah suku kaum yakjuj dan makjuj jugak..

sama jugak dengan CAP Penang.. mengapa CAP penang ditubuhkan? Tujuan utama ialah UNTUK MENJAGA KEPENTINGAN PERNIAGAAN KAUM2 EEE.. cuma banyaknya yang dia bising2 ialah makanan tidak halal, tidak halal dan seumpamanya.. mencederakan kesihatan.. walhal BISNES EEE sudah tak berapa cukup nak cari makan.. apa bisnes kedai makan EEE ni halal sangat ka?

Tanpa Nama berkata...

sepanjang hidup aku.. entah brape kali termakan bulu mamak.. dlm roti canai ada bulu, dlm nasi ada bulu, dlm kari ada bulu, dlm cendol ada bulu, dlm tea ais pon jumpa bulu mamak... eeee entah bulu tangan ke bulu ketiak aku pon tak tau... cina beng betoi...

Tanpa Nama berkata...

Ini Eee Thamby tahu guna itu Law Of Attraction punya technique unto kasi sama orang ingat dia Melayu. Ini dia pandai sini sana goreng goreng punya la..tapi ini Eee Thamby pelik punya..dia tarak pegi itu Mamak kedai minum teh tarik punya la...

Tanpa Nama berkata...

Halau semua balik kerala!!! sibuk aje eee!

Tanpa Nama berkata...

melaka jatuh kerana sikitol dan raja madeliar....org tua-tua kata jika jumpa u..r dgn ke...g pa,,a, bunuh... z..ry....samy....dulu...

Tanpa Nama berkata...

Elehhhhhhh! Pooodahhh la thambi.

kat kl ni, hang tengok la sendrik
berapa banyak lori dbkl hangkut kerusi meja orang jual nasi lemak, goreng pisang dan mamak2 yang pasang kerusi lebih kat kaki lima

hari2 pun ada maaaaa

apasal utusan meloya dan berita hairan a.k.a tv tigasuku tak nak ambil potttt???

MAMAK NI KALAU NIAGA TAK LETAK KERUSI MEJA PENUH KAT KAKI LIMA: MEMANG TAK SAH DAN BUKAN MAMAK NAMANYA!
MEMANG PATUT PUN KENA HANGKUT!!!
KITA NAK PARK KENDERAAN PUN SUSAH
EEE INGAT KAKI LIMA TU BAPAK DIA PUNYA TEMPAT KER?????
SEKALI LAGI AKU HULANG,
INGAT BAPAK DIA PUNYA TEMPAT KER???

Tanpa Nama berkata...

CAKAP BANYAK PUN TARAK GUNA DER. BOIKOT JA EEEEEEEEEEEE PUNYA RESTORAN WOI!