Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 15 Januari 2011

SALUT UNTUK MEREKA YANG BERANI !!!



TURUN KE JALAN JALAN





PILIHAN JALAN RAYA









PRESIDEN TUNISIA LARI KE SAUDI SESUDAH BUNUH LEBIH 50 WARGA


semuanya bermula dengan graduan tanpa kerja
graduan ini membuka kedai tolak jual biah dan sayur
polis datang rampas
graduan ini membakar dirinya di hadapan pejabtat kerajaan
dia akhirnya wafat kerana terbakar

seluruh warga tunia bangun
jalan jalan raya penuuh dengan tunjuk perasaan
polis dan asakr mula menembak mati
anghka re4smi 23 orang tewas
para demonstaran mengatakan lebih dari 50 orang

si presiden dua hari dulu kata akan letak jawatan tahun 2013
warga tunia keluar lagi
hingga zine al bidine cabut lari

media kapitalis tidak hebiohkan macam kes iran
ini kerna tunisia adalah barua kepada amerika

rakyat bangun kerana:


anak muda tak ada kerja
semua harta dikumpul oleh isteri presiden dan kaum keluarga
semua projek mesti melalui first lady
akhbar dikawal
tv hanya milik kerajaan
hanya yang bodek kerajaan dapat kerja dan projek
internet dikawal
kesatuan sekerja di kawal
pelajar dan universiti dikawal oleh akta universiti
lihat:
semau ini amcam pernah dengar !!!

ditunis bukan pilihanraya yang menghalau kezaliman
tetapai jalan raya !!!


NOTA:
alfatihah untuk semua yang gugur
salut untuk yang berani
salut untuk ewarga tunisia !!!


ZINE AL BIDINE BEN ALI FORCED TO FLEE AS TUNIS PTOTESTERS CLAIM VICTORY
-guardian london



Tunisia's president Zine al-Abidine Ben Ali has fled his country after weeks of mass protests culminated in a victory for people power over one of the Arab world's most repressive regimes.

Ben Ali had taken refuge in Saudi Arabia, at the end of an extraordinary day which had seen the declaration of a state of emergency, the evacuation of tourists of British and other nationalities, and an earthquake for the authoritarian politics of the Middle East and north Africa.



9 ulasan:

melon. berkata...

al fatihah.

Kepala Manchiss berkata...

salut!!!

Tanpa Nama berkata...

salut utk rakyat tunisia yg berani. inilah bukti nyata rakyat tidak perlukan seorang seperti anwar ibrahim utk menumbangkan elit pemerintah yang terlalu rakus merompak harta rakyat walaupun mereka ini disokong sepenuhnya oleh polis, tentera, media dan amerika. salut tunisia!

Anti-Gerombolan berkata...

Harap semua orang-orang Arab bangkit melawan & menentang GEROMBOLAN-GEROMBOLAN & RAJA GOPAL-RAJA GOPAL di negara mereka.

Demokrasi, kebebasan beragama, kebebasan bersuara, kebebasan akhbar jelas tidak wujud di negara-negara Arab sebab negara mereka dijajah oleh Gerombolan-Gerombolan yang paling zalim & teramat kejam didunia ini.

Negara-negara Arab patut hapuskan Ketuanan Gerombolan & Ketuanan Raja Gopal. Sudah tibanya masa untuk Ketuanan Rakyat memerintah.

HIDUP KETUANAN RAKYAT!

Tanpa Nama berkata...

Melayu Bodoh(UMGOK) tak kan tak Faham2 lagi....

Tanpa Nama berkata...

Melayu, India, Cina yang menyebelahi pembangkang semuanya penakut.. takder telur... mana berani nak buat macam Tunisia ni.. Halo gerombolan guna jalanraya...

Tu la pasal EEE madey takut jalanraya.. najib takut jalanraya...

mujurlah Allah Taala ciptakan makhluk2 pembangkang yang ramainya penakut dan pengecut belaka.. tu la pasal GEROMBOLAN buleh eksyen.. sbb rakyat kita ni berterus2an bodoh dan bangang...

Tanpa Nama berkata...

Aku graduan gak syam, tak kerja, dekat 2 tahun dah. kemon la bawak turun ke jalan. mati pun matilah. pedulik apa. biar semua rakyat bangkit. yang penting najib dan BN tumbang dan kita hukum mereka. itu aku mau. aku mau MATI!!!!

Tanpa Nama berkata...

hah? dia pegi umrah tu.. cuci dosa.. pegi sana, Allah ampun habih dosa dia.. macam gerombolan pegi haji umrah jugak la... balik mekah, abih cuci sumer dosa dia... buleh dia buat dosa baru pulak.. merembat-merembat-dan-terusmerembat.. dapat duit, pergi umrah dan haji berulangkali untuk mencuci dosa..

jangan main2 dengan mekah tau... banyak cerita hantu dia..hahaha.. tu la pasal, banyak baca mastika sangat... agong rembat duit rakyat, ok jer depan kaabah! pelir dan puki bini dia tak hilang pun! tu la... baca mastika lagi... pagi kene tipu dengan utusan, tengahari kene tipu ngan berita harian.. malam kena tipu denagnTV1,2,3,7,8,9,HIJRAH... hari jumaat, kene tipu dengan tok khatib yang baca khutbah.. apala nasih umat melayu ni.. macam buah pelior dia jo..

Tanpa Nama berkata...

Ayo...apasai ini Arab Saudi mau kasi jaga ini Tunisia punya Prseident la..dia sudah banyak orang kasi mati la.. ini pundeh kena kasi tangkap la..Ini Arab Saudi sudah salah kasi juga itu orang jahat la..tarak orang ada bising ka ?