Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 15 Januari 2011

LAGI KES PENDATANG HARAM




RASUAH PUNCANYA




NOTA:
inilah salah satu
dari marabahaya yang
akan di bawa oleh rasuah
akhirnya negara tergadai
macam di tunisia
rasuah menjadi budaya
presiden dan first lady!!!



KDN PANDANG SERIOUS MASALAH JAGA HARAM - berita hairan

Kementerian Dalam Negeri (KDN) memandang serius kewujudan kira-kira 30,000 pendatang asing tanpa izin yang dikesan bekerja secara haram dalam industri kawalan keselamatan, termasuk kawasan perumahan dan sektor perkilangan di negara ini.

Setiausaha Bahagian Keselamatan dan Ketenteraman Awamnya, Awang Din Husain, berkata ini kerana kawalan keselamatan dikuasai warga asing dan meletakkan keselamatan orang awam dalam situasi tidak selamat.

Kerajaan hanya membenarkan warga Nepal iaitu bekas tentera berkhidmat sebagai pengawal keselamatan di negara ini bagi tempoh yang dibenarkan saja. Mengikut rekod KDN ketika ini, hanya 5,376 warga rakyat Nepal dibenarkan berkhidmat sebagai pengawal keselamatan.

Tidak dinafikan sesetengah syarikat cuba kaut untung lebih guna warga asing jadi pengawal keselamatan. Mereka jelas melanggar syarat serta peraturan. KDN bekerjasama dengan agensi berkaitan menangani isu ini dan tidak teragak-agak bertindak tegas ke atas mereka yang langgar undang-undang, katanya dalam satu kenyataan, semalam.

Laporan muka depan Berita Harian, kelmarin melaporkan pengawal keselamatan yang bekerja secara haram kebanyakannya warga Pakistan, Bangladesh, India, Indonesia dan Myanmar yang dibayar gaji antara RM400 hingga RM500 serta bekerja 12 jam sehari.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... TAK SANGKA.... ADA 30,000 ORANG... kah kah kah..

kah kah kah... KALAU 30 ORANG OKAY JUGA...BOLEH BUAT MENANTU...... kah kah kah..

kah kah kah... 30 RIBU ORANG ERTINYA 30 BATALION.... akh kah kah..

kah kah kah...MEREKA PEGAWAI LESELAMATAN???..... kah kah kah..

kah kah kah... BAYANGKAN KALAU MEREKA ADA SENJATA..kah kah kah...

kah kah kah...BUKAN BANK SAJE YANG DIROMPAK....kah kah kah...

kah kah kah... BANK NEGARA PUN KENA ANGKUT.... kah kah kah...

nota:
hairan tak macam mana ini berlaku?
ini kerana ketuanan duit
cakap ketuanan melayu
tapi sebenarnya ketuanan duit

sila siasat yang membawa pendatang haram ini
ini mesti ada pertalian dengan para gerombolan

tak percaya?

cari dan selidik
pertaliannya sampai ke emja kastam
meja menteri
ini lukah paling besar yang telah dipasang

ini industri:

pembawa dibayar oleh pendatang
pembawa membayar kastam dan polis
pembawa kautim dengan gedebe gerombolan
pembawa bayar gedebe gerombolan
gedebe gerombolan ada duit buat program parti
gedebe gerombolan jadi gedebe besar
kau tim dengn menteri bawa lagi masuk pendatang hatram

hairan tak?

ghurkha dari nepal datang jalan kaki ke
masuk ke malaysia?
mesti naik kapal terbang
macam mana di lapangan terbang lulus?
ini mesti pakai bomoh melayu
tanya harun din sikit
kah kah kah



7 ulasan:

lipan bara berkata...

tu pasal ada pegawai tertinggi yang terlibat dlm menggubal dasar negara dan undang undang yg bengang ngan pemerintah, dah buat dasar dan undang=undang tetapi bila nak dilaksana dasar dan undang undang jadi macam kartun., ada kuasa terlebih tinggi drpd undang-undang .. mengabihkan masa, tenaga dan peruntukan duduk berbincang menyusun dasar dan peraturan tetapi semua tu tak berkesan bila melibatkan orang yang berkuasa dan berpengaruh ... tu pasal polis bengang sangat tu ... kadang kesian gak kat polis (terutama yg pangkat rendah ... asyik jadi lembu orang atasan )

Universiti Celaka berkata...

Hidup Rasuah! Kah! Kah! Kah! Kalau tak ada rasuah, pak menteri nak makan apa? Kah! Kah! Semua boleh kow tim! Hahahaha!

Kucing Parsi berkata...

meja imigressen ka kastam... macam seludup barang pulak... hahaha

Tanpa Nama berkata...

Tuan TT,

aku bimbang kalau benda ini tidak diatasi, kejadian mintori entot-entot amah akan turut meningkat

Tanpa Nama berkata...

Bila penduduk report oada polis dan pihak terbabit..tiada tindakan diambil..sila pantau kediaman di bandar bukit jalil

rantai berkata...

Tanya pegawai kastam, apa pasal tak tangkap dan hantar pulang?

Jawapan: ...tidak ada arahan ....

Mcam mana nak keluar arahan tangkap ..... orang yang patut keluarkan arahan tangkap adalah orang yang membenarkan mereka dibawa masok..!!!

Tanpa Nama berkata...

kah..sammi veloo,palanivol,marugayah, semua pendatang haram pariyah....bukan gila priya tau....