Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 14 Januari 2011

KECEWA KECEWA KECHIWI



POTRAIT SULTAN SULU



nota:
perhatikan betul betul
potrait sultan sulu ini
ada tiga lencana darjah
kebesaran terlekat didada baginda

1 - sebelah kiri : datuk mendika maluka akhir zaman
2 - tengah : datu seri gala putar alam
3 - sebelah kanan : tun tan seri olek mayang taik tercirit

lihat dan saksikanlah bagaimana
baginda cuba mengiklan kan derajah
kebesarn ini untuk di jual.

nota:
kalau beli ketiga ketiga sekali
harga boleh dibincangkan
kah kah kah




SELANGOR TIDAK JUAL GELARAN DATUK
- meloya

Istana Selangor menjelaskan tidak wujud sebarang kegiatan penjualan gelaran 'Datuk' atau darjah kebesaran di negeri ini kepada mana-mana individu.

Tegas Setiausaha Sulit Sultan Selangor, Mohamad Munir Bani, aktiviti itu tidak pernah berlaku melibatkan pihak istana kerana pemilihan individu untuk dikurniakan gelaran atau darjah kebesaran dibuat mengikut prosedur serta peraturan yang ketat.

Kata beliau, pengurniaan sebarang pingat atau gelaran tidak boleh dilakukan sewenang-wenangnya kerana ia merupakan satu pengiktirafan negeri selain menjaga martabat, integriti serta maruah institusi beraja di negeri ini.

"Perkara sedemikian tidak pernah berlaku di Selangor apatah lagi melibatkan pihak istana.

"Pengurniaan gelaran dan darjah kebesaran negeri merupakan satu perkara perlu dihormati dan dijaga," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.... KAH KAH KAH.... KAH KAH KAH.... woit woit woit...

kah kah kah... FRUS MENONGGENG.... kah kah kah....

kah kah kah... TERGOLEK BADAK...KECEWI KECEWA KECEWIIiii. kah kah kah....

kah kah kah...JADI MANA NAK BELI?.... kah kah kah..

kah kah kah... BUNYINYA KALAU SELANGOR TAK JUAL... MESTI ADA TEMPAT LAIN JUAL... kah ah kah...

kah kah kah... INI YANG BESTNYA DI MALAYSIA NI.... SEMUA BOLEH BELI.... kah kah kah..

kah kah kah... YANG TOYO SUDAH PULANGKAN... TAK KAN TAK BOLEH JUAL SECOND HAND...kah kah kah...

kah kah kah... MURAH LAAAA... SIKIT... kah kah kah

nota:
sebuah kilang di shenzen selatan china
telah mendapat pesan untuk menjadi
pengeluar dan pembekal datuk datuk
untuk malaysia kah kah kah


nota:
bayangkan kalau CNI, HAI O, AM WAY
membuat multi level marketing
untuk jual datuk, tan seri, datuk seri
dan tun - pasti syarikat MLM ini
rancak dan hebat kah kah kah


12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bro TT buat aku senak perut ketawa pagi-pagi. Sitoyol tu punya boleh jual second hand tapi murah lah sikit
Sebut pasal second hand ni mengingatkan aku pada seseorang
Kah Kah Kah Kah Kah

Tanpa Nama berkata...

Bro TT,

kah kah kah
I can't live without reading your blog now days!
you always light up my day.

sethu2105@gmail.com

Tanpa Nama berkata...

KALAU PROF BELI = PROF KANGKONG

KALAU DATO BELI = ???

ATOK KAU GILA berkata...

kelas lawak pagi Jumaat ni ... kahkahkahkah. sempat aku google Wikiepdia pasal Sultan Sulu ... pretender saja depa ni.

opisboi berkata...

songkok macam beli kat maydin jer! baju macam beli kat jln tunku..

cicit ngah layor berkata...

Kalau penghormatan negeri pon bulih diperdagangkan,aper ker lagi bender2 lain....mcm kacang jer demer buat.Kalau gitu,pingat emaih jaguh bina badan Sazali lebih bermakner walau pon dier terpakser telanjang 98% untuk mendapatkannyer.Macam2 gayer demer buat untok dapat namer/pingat kebesaran.

Bayang Aleya ----- NoMaisara berkata...

huhu~

Tanpa Nama berkata...

Dato' jual tak kat kedai bundle ?

Nak beli ori mahal la bro..

Sekilo pun cukup...tak nak banyak

arimi berkata...

Bro TT,

Kalau sultan sulu banyak pilihan nak ambik pingat. Rasanya ada 22 orang ...
pilih-pilihlah drpd sultan mana yg dok berkenan

http://arimisideks.blogspot.com/2010/11/sebuah-negeri-termiskin-dengan-22-orang.html

Tanpa Nama berkata...

Setuju!!!!! Pingat Emas, Perak dan Gangsa sukan Olimpik lebih berhak memperolehi kehormatan berbanding pingat2 dari ....... !!!!! (isi sendiri)

Pingat Olimpik memerlukan usaha KUDRAT dan AKAL.Pingat yg "itu" memerlukan ....... !!!!! (isi sendiri)

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah lepas ni jual kilo kot TT..murah sikit..barang bundel..hehehe

lamboy47 berkata...

Bebudak MCKK ni memang kureng hajak. Espesialy TT .Kesian Raja Gopal sakalian... Mamat yg bunuh Sosilawati dah bagi separuh pment, kalu toyo sudi bagi dia, kira settel le.... kan hak toyo tu second hen.
Utusan loya kata mamat ni pakai Dato palsu ,tt should combine with Zunar... me thin it bcom vely-vely punny. and more intelestin..

lamborian...