Selasa, 18 Januari 2011

PERANGAI SUNNAH WAL RASUAH




PEMIKIR DAN INTELEKTUAL






PENGIKUT SIAH LAPOR POLIS TERHADAP KHUSRIN - mkini

Sekumpulan pengikut Syiah hari ini menuntut supaya polis mengambil tindakan ke atas bekas pengarah Jabatan Agama Islam Selangor Mohammed Khusrin Munawi dan juga seorang pendakwah Abu Hassan Din yang didakwa "berniat jahat untuk menghuru-harakan ketenteraman awam di Malaysia."

Seorang wakil kumpulan berkenaan Kamil Zuhairi Abdul Aziz berkata, polis perlu mengambil tindakan demikian memandangkan Mohammed Khusrin dan Abu Hassan telah mengeluarkan fitnah terhadap pengikut Syiah, seperti yang disiarkan beberapa akhbar dan stesen televisyen pada 15 Disember lepas.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


kah kah kah … LAPOR …. JANGAN TAK LAPOR….. kah kah kah..

kah kah kah… GULUNGAN AL-BAIT MELAWAN GULUNGAN AL-BODEK… kah kah kah..

kahkah kah… INI LAH CONTOH TERBAIK PERANGAI SUNNAH WAL RASUAH… kah kah kah..

kah kah kah… INI LAH KESAHNYA SUNNAH AL-BODEKI…. kah kah kah

nota:
hairan kenapa tidak dibenarkan
penganut shiah?
kenapa sunnah wal rasuh sahaja yang dibenarkan?

nota:
untuk yang ingin tahu sila
cari dan baca buku dan kitan dari
ali shariati untuk mencerahkan minda.



7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bro TT....
1. Selalunya Orang Ahli Sunnah Wal Jamaah ("Sunni") yg selalu heboh2 menuduh org Shiah sebagai militan dan bersifat keras terhadap org Sunni. Tapi, tengok lah realitinya, org Sunni la yg berkeras dan sanggup menangkap dan menyeksa malahan membunuh org2 Shiah.
2. Ulamak Sunni berkata lagi, Shiah sesat dan batal shahadahnya sebab tidak bersetuju dan tidak sokong Abu Bakr dan Umar. WELL..walaupon ahli sejarah Sunni TAHU bahawa Umar pon semasa hayat Nabi Akhir(s) beberapa kali TIDAK BERSETUJU dgn decisions Nabi!!!Mana lagi berat, tidak setuju dgn Nabi yg Ma'sum kah atau dgn Abu Bakr dan Umar yg tidak ma'sum??? Umar semasa hayat baginda(s), bukan sahaja tidak setuju malahan ada kalanya meninggikan suara terhadap Nabi!!! Damn you! Tetapi Shiah tetap beriman kepada Allah yg Esa dan menerima Muhammad sebagai utusan Allah, bukankan ini shahadah?
Jadi, tak kira la, ulamak2 SUNNI, tak kira la apa pangkat dan derajat, se-popular mana pon namanya, kalau buat statement BANGANG, maka tetap la bangang.
Lagi satu, statement dari JAIS atau JAKIM entah, baru sehari dua ni, katanya Shiah ini pengaruh dari Iran....kah kah kah!! memang kelakar dan BODOH nak mampos la org yg kuarkan statement tuh! Memang la kalau duk dalam ofis je atas krusi empok, tak turun padang dan tak membaca, macamana nak faham.

May Truth triumph over Falsehood soon... even though falsehood is greater in number!

Ahli Parti 'Ali....

Tanpa Nama berkata...

Dlm buku tu ada ajar cara2 nak mut'ah tak?

Sendiri pilih sendiri tanggung berkata...

No Compulsion in Religion

Ayat kursi, sampai budak kecil pun hapal tapi sayang 1000kali sayang, makna/kepahaman secondary. Kalau nak tahu/search apa makna ayat kursi, pergi ke Al-Baqarah ayat 255.
Sayangnya terlampau focus pada (hafalan) ayat 255 aje tapi langsung tak tahu/peduli/respect pada ayat berikutnya.
...TAK ADA PAKSAAN DALAM AGAMA...

[2:255] GOD: there is no other god besides Him, the Living, the Eternal. Never a moment of unawareness or slumber overtakes Him. To Him belongs everything in the heavens and everything on earth. Who could intercede with Him, except in accordance with His will? He knows their past, and their future. No one attains any knowledge, except as He wills. His dominion encompasses the heavens and the earth, and ruling them never burdens Him. He is the Most High, the Great.

[2:256] There shall be no compulsion in religion: the right way is now distinct from the wrong way. Anyone who denounces the devil and believes in GOD has grasped the strongest bond; one that never breaks. GOD is Hearer, Omniscient.

http://www.submission.org/suras/sura2.html#254

Tanpa Nama berkata...

salam...
aku bab politik ok jer, tp klau dah sentuh bab sunnah wal jamaah dan syiah ni aku x setuju... aku sanggup jihad dan syahid untuk sunnah wal jamaah di malaysia ni, tak kira pahaman politik dah, aku tebas jer...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama: Saidina Umar..mmg keras...tp dia dijamin Rasulullah masuk syurga..kamu mampu? takkan? hahaha....

Tanpa Nama berkata...

Dlm buku tu ada ajar cara2 nak mut'ah tak?

nk berckp kosong takde dalil binatang pon blh berbunyi mcm kau...

Qur'an is verse 4:24

Then give those of these women you have enjoyed the agreed dower

kau pergi cari tafsir sendiri...
ni ayat nikah ape???ckp tak pakai otak nk perli org...
ape dalil kau mut'ah haram?yg haramkan umar,umar ke muhammad saw nabi kau???bengap pnya sunni...

Tanpa Nama berkata...

5. Dan Allah 'sound' kat puak2 nih dalam al-Quran:

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu meninggikan suaramu lebih dari suara Nabi, dan janganlah kamu berkata kepadanya dengan suara keras sebagaimana kerasnya [suara] sebahagian kamu terhadap sebahagian yang lain, supaya tidak HAPUS AMALANMU sedangkan kamu TIDAK MENYEDARI. Sesungguhnya orang-orang yang merendahkan suaranya di sisi Rasulullah mereka itulah orang-orang yang telah diuji hati mereka oleh Allah untuk bertakwa. Bagi mereka ampunan dan pahala yang besar" (al Hujraat, ayat 2-3).

Nota: Perhatikan, Allah 'sound' kat org2 yg beriman tuh, i.e. yg berada dekat2 dgn Nabi masa tuh!!

Ahli Parti 'Ali...