Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 19 Februari 2011

ANAK MUDA BANGUN MELAWAN




TERBARU !!! TERNOW !!!



DI KEDAH ANAK MUDA SEDANG BERKUMPUL

Sejak awal pagi tadi, ribuan membanjiri kompleks PAS Kedah di Kota Sarang semut dekat Alor Setar bagi menghadiri himpunan besar-besaran Dewan Pemudanya bagi menghadapi pilihan raya umum ke-13 yang dijangka tidak lama lagi.

Mereka mensasarkan kehadiran 30,000 - sekali ganda lebih banyak daripada perhimpunan yang sama pada 2006 di Kota Bharu.


ANAK MUDA MELAKAR SEJARAH



In Cairo's Tahrir Square, the influential Egyptian cleric Sheikh Yusef al-Qaradawi said the Arab world had changed and said Egypt's new military leaders should listen to their people "to liberate us from the government that Mubarak formed".


DUNIA ARAB TRERUS BERGOLAK
– guardian london

nota:
kekuatan jalan raya tidak boleh dibendung
kekuatan jalan raya mengubah wajah politik arab
kekuatan jalan raya mengubah wajah politik arab
kekuatan jalan raya pilihan anak muda

lihat bagitu dalamnya sejarah anak muda
lihat dari tunisia ke mesir ke bahrain ke yeman
ke jordan ke libya ke iran jeng jeng jeng
tak lama lagi ke mana pulak?


-petikan berita dari akhbar guardian london

Violence in Libya and Bahrain has claimed scores of lives and left many more injured as the two Arab countries were united by popular protests that continue to shake the status quo and sound alarm bells across the region and the world.

A week after Egypt's president, Hosni Mubarak, was forced to stand down, dozens of Libyans were reported killed by Muammar Gaddafi's security forces. Meanwhile, Bahraini troops shot dead at least one protester and wounded 50 others after mourners buried four people who were killed on Thursday in the worst mass unrest the western-backed Gulf state has ever seen.

"We don't care if they kill 5,000 of us," a protester screamed inside Salmaniya hospital, which has become a staging point for Bahrain's raging youth. "The regime must fall and we will make sure it does."

Umm Muhammad, a political activist in Benghazi, told the Guardian that 38 people had died in the city. "They [security forces] were using live fire here, not just teargas. This is a bloody massacre – in Benghazi, in al-Bayda, all over Libya. They are releasing prisoners from the jails to attack the demonstrators." Benghazi's al-Jala hospital was appealing for emergency blood supplies to help treat the injured.

News and rumours spread rapidly via social media websites including Twitter and Facebook, but information remained fragmentary and difficult to confirm.

In Yemen at least five people were reported killed when security forces and anti-government protesters clashed for a seventh consecutive day in the capital, Sana'a, Aden and other cities, with crowds demanding an end to President Ali Abdullah Saleh's 32-year rule.

APA JADI DENGAN TIKUS INI


nota:
tunjuk perasaan berterusan
amat biadap anak anak muda arab
bukan sahaja tak hormat hari jumaat
hari cap goh mei pun mereka tak hormat

biadap!

nak sunat kan sekali lagi dah tak boleh
kalau tikuis kulup ni kita sunatkan kah kah kah


10 ulasan:

cicit ngah layor berkata...

Balik2 gambor tikuih gampang ni juger yg keluor.Nanti tikuih gampang ni cakap teman biadab sbb tak ndak nengok gambor dier.

Anti TELAN berkata...

kah kah kah...Silap banyak la kalau 'Pejuang TELAN' fikir jln raya itu untuk kutip TOL

Bila sampai masa jln raya itu adalah 'Parlimen RAKYAT' yang sebenar

Idop Rakyat...

sethuraman berkata...

Bila kita mau turun jalanraya...

Tanpa Nama berkata...

aku dah tak sabar nak turun jalanraya..

setiap hari dan setiap waktu solat, aku berdoa supaya ramai2 anak muda turun memilih jalanraya sebelum semangat Tunisia dan Mesir pudar!

aku dah ready untuk rally selama sebulan ataupun dua bulan...dan tak akan balik rumah selagi BN tidak jatuh!

Tanpa Nama berkata...

Cicit ngah layor..
anda baru saja menceriakan hari saya.. Kah!Kah!Kah!..

Terima kasih!

-anakmudahaluankiri-

Mat Skudai berkata...

azam saya nak join gerakan orang2 muda

p/s: Tuan TT patut tgk isteri rais yatim nyanyi lagu rakyat
ekekekee.................

Tanpa Nama berkata...

gembelingkan tenaga
kentalkan semangat
tingkatkan upaya
alirkan keringat
taburkan jasa
sebarkan maklumat
cerdikkan minda
semarakkan keramat
merdekakan jiwa
perkasakan rakyat

-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)
twitter: averagejoeMY

Tanpa Nama berkata...

http://www.tehrantimes.com/index_View.asp?code=236023
Will hated dictator syndrome become contagious?

Khun Pana aka johanssm berkata...

Agak nya bulu apa yang akan dipamerkan dalam mahkamah.

Anwar ada misai, bulu misai ke?
Mungkin bulu ketiak ..ya tak ya jugak.

Mintak dogter KERAjaan tu untuk buktikan..yang mana bulu misai , yang mana bulu ketiak dan yang mana helai ialah bulu ayam.

Nota: Saifool ada jumpa mat monggol pada malam tu, ..mungkin ke bulu mat monggol yang terlekat kat seluar dalam saifool.
Kenapa tak logik? mat mongol pon ada bulu misai..Tak kan rumah mat mongol tak ada bulu misai tuan rumah..opps, puan rumah.

Tanpa Nama berkata...

tikus buat hapa nak sunatkan
kasi cabut gigi
pah tu tuang racun tikus