Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 13 Februari 2011

PERGORBANAN SEORANG YB




AIR TALKIN BELUM KERING





nota:
lihatlah dan saksikanlah
pengorbanan seorang yb
air talkin belum kering
air mata masih mengalir

jalan di merlimau telah diturap

inilah pengorbanan seorang yb

wahai para yb
padam lah
padam lah beramai ramai
berkorbanlah
berkorban lah untuk anak semua bangsa

pergilah mandi manda di sungai pahang
pergilah bermain di lebuh raya
pergilah melancung ke kandahar
pergilah berziarah ke fallujah

padam
padamlah
sebelum bulan april ini

sesudah april para yb yang padam
hanya padam ibrahima ali








29 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Woitt lahabau!tu jalan kek jolobu tu..kampung ekau tu..pegilah balik..pecahkan jalan kampung kau yang umno turap tu..bengong..menyalak je kojo ehh!

Non-Governmental Individual berkata...

PUKIMAK PUNYA GOVREMEN! INI LAH CONTOH PERBUATAN TAK BERMORAL PEMERINTAH YG BERNAMA NATIONAL FRONT!

DEVELOPMENT IS NOT A REWARD! IT'S A RIGHT!

MACIBAI NATIONAL FRONT.....! 378222! CUBA TANYA ORANG FOOCHOW! APA MAKSUD NOMBOR 378222... ! KIH KIH KIH!!

author faethal berkata...

Salam bro Sham..
Tiada perkara yang lebih membanggokan sey selain daripado melihat gambar yang sey amik terpampang dalam blog Tukar Tiub.

Demi bro Sham. Esok sey ado gambar laei yang lobih 'best' seadanya!.

SIRI 1 : http://pulakdah.blogspot.com/2011/02/prk-merlimau-revolusi-jalan-raya-sudah.html

SIRI 2 : Esok den posting bro Syam...

Tanpa Nama berkata...

anjing umno dah datang... pencacai upahan umno sakit hati dengan ko punyer gurindam...

gitulah nasii jadikan diri sebagai habitat pencacai UMNGOK ni..

Tanpa Nama berkata...

woii..bro anon 18:44. lu panas pehal. Memang TT cakap tu betul. Padamlah..padamlah..YB-YB. Ape YB ni bapak ko. Ini saje cara YB nak berjasa pada negara. Yang lain tu merompak ade le.

Tanpa Nama berkata...

.. dan laba besar buat penjaja makan bakal tiba ke Merlimau dan Kerdau. Merlimau di Melaka jadi sudah tentu masak asam podas. Kerdau di Pahang dekat Temerloh maka ikan patin sangkar bakal kehabisan stok di masak asam tempoyak. Supaya tidak tertipu TT kena bersurah skit tentang ikan sungai nih ... kerana tak lama dulu dia mendapat pendidikan menu rakyat ini

Tanpa Nama berkata...

Den apo kigho.
Kejelobak, kejelobu ...
YB mati baghu den dapek jalan ..
Kalau YB mati sorontak ...
Den dapek hapus tol
Kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Harimau mati meninggalkan belang.YB kena mati baru ada jasa.

mosabit berkata...

woiitttt.. anon 18:44..dayak umno...

jalan kek jolobu kepala omak ko....

tu kat merlimau lah.....bodooooohhhh...

aku dok merlimau..aku tau lahhhh

kah kah kah kah kah kah kah ...

Tanpa Nama berkata...

oiii anon 18:44,

pasal ko ni bangang sangat...umno turap jalan gune duit bapak ko ke..??

tu duit rakyat la bongok...

lau xtau nak bezakan duit bapak sendiri nagn duit rakyat, baik duk diam2...

ko nampak ape jadi kt mesir..?? ke ko xtau pape lahabau...hahahha

Tanpa Nama berkata...

patut bersyukor atas kematian adun tersebut dengan kematianya itu penyokong umno/bn akan dapat sagu hati dan projek mi segera sempena menyambut prk nanti.

Tanpa Nama berkata...

bro TT,
apa2 pon kalao nak suruh para yb padam,
sila pastikan bro TT padam iklan teh tarik session featuring Raman Dahlan 10 februari 2011 tuuu...
naik meluat aku nengok muka puak2 umno nih....
memang potong stim bila masuk TT nengok muka mamat UMNO nih
sila padam iklan tu bro
kalao tak padam iklan tu, aku boikot TT
kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Sungguh kayu,lumpur lagi berselut kepala otak Feb 13 18:44,bro apa kena mengena kek jolobu...ni otak selut berlumpur,duit tuh bukan UMGOK yg punya duit rakyat tau? memang kayu!!kerajaan memerintah cuma uruskan sahaja ,bila jer sebut rakyat x kira Umgok,Pas,Dap,Pkr dan tidak ketinggalan NGO terkuat pembela MELAYU iaitu PEKASAM, semua keluar duit cukai itu cukai ini.Tolonglah jgn jd banggang, inilah kejayaan hasil dr projek GEROMBOLAN memperbodohkan org MELAYU...Padam jgn x padam..Najib pernah kata setiap kali prk x akan ada lg projek Mee segara..tentu masih ramai yg mengingati kata2 itu...ini bermakna kena makan sumpah kerana lidah bercabang..bermula di Manik Urai...hingga yg terbaru ke Kerdau..bermcm janji nak bagi..lihat diTenang, Merlimau....wajar YB kena nyanyi lagu berkorban apa saja..termasuk cepat padam...sebab banyak permintaan akan mudah dan senang dpt...Kpd semua YB yg masih hidup beribadatlah dan segeralah tobat. Kerana Rakyat Marhain semakin suka bila dengar istilah YP PADAM....

Tanpa Nama berkata...

@anon 21:52

itu banner, kira sbg iklan TT jugak tu.. dia tak taruk kat banner jer nama dia.. tujuan banner ni dibuat, nak tarik puak2 umno datang kot... bersembang2 hal politik malaysia timur..

rahman dahlan ni sekor jer yang umnonyer pada sessi ni.. lain2 tu sumer pakatan rakyat punyer MP dan NGI... memang rahman dahlan ni macam sial pown, kalo tak, takkan la dia jadi MP UMNO erk..

rilek la brader..

Tanpa Nama berkata...

heheheheeheheheheheheh..

bekorban untuk rakyat??

heheheheheheheheeh

mematikan diri demi kebaikan??

heheheheheheheheh

terjun tiruk dari tingkat 13 klcc

heheheheheheheheheeh

lagi feymes dan cepat mampos

hehehehehehehehehehe

khas untuk ahli2 babi negara saja

heheheheheheheheh

Tanpa Nama berkata...

ni si lahabau anon 2011 Februari 13 18:44 makan kepala babi hari2 tu tak kenal jalan jelebu ngan jalan merlimau. kalau jelebu menteri bosar nya mat hassan bongok kt merliamu ketua menteri ali rustam tongong. perdana menteri najib bacul takut bini pasal teloq tersedut ke dalam perut.
woit mat monggol bila nak debat.
kt merlimau boleh debat lagi
kalau ko debat ngan tt pun belum tentu ko menang

Tanpa Nama berkata...

rosmah bila nak mati...nak juga tengok pilihanraya memilih flom

Tanpa Nama berkata...

Nanti banjir datang melanda.
Semuanya habis terbarai.
Duit rakyat juga yang hangus.
Macam berlaku kat Tenang tu.
Satu perkara aku bengong.
Kenapa yang padam tu kecik2.
Yang besar2 kebal ke.
Yalah aku pun tau.
Ajal maut ditangan Tuhan.

Tanpa Nama berkata...

tak sempat siang nanti malam steamrol pasang spot light jalan malam2... mana penah orang buat...kat mongolia pun tak penah buat...waaargh...geli usus kecil aku tengok karenah UMCO nih...

Tanpa Nama berkata...

padamlah TT, padamlah kamu sbelum kamu dipadamkan, dan sebelum padam, mari bersolat jamaah di masjid!

Tanpa Nama berkata...

Begitulah jasa anda YB. Hanya ada bila padamnya anda dari muka bumi nan fana ini.

Tanpa Nama berkata...

Apa kes ni? datang dari mana lak tunggul kayu Feb 14 2011 02:29 ni...? kayu lagi mangkuk sume org akan kojol mampus lgi padam akhirnya...yg penting simbolik masuk dari istilah PADAM yg tersirat dan tersurat...kalau bro seorg yg baik KUNUN.. bro x kan ucap padam kp sesiapapun pastu pelawa lak pigi masjid tuk sembahyg itu memang baik...tapi bro kena ingat seklilas ikan diair dah tau jantan betinanya....lu jgn kincing ni sume psl otak dah karat biru dan sukar menerima kenyataan bawa UMGOK adalah lebih dasyat dr pewaris jari hantu...hisap darah lebih dasyat dr pontianak sundal mlm....org India,Cina atau sikh tak bunuh org MELAYU..UMGOK ada rekod!!,lihat saja diMemali kerana pengaruh dan perbezaan ideologi...sanggup bunuh bangsa sendiri sekejam ZIONIS YAHUDI pun tak bunuh bangsanya sendiri...tolonglah jgn jd KAYU lg MANGGUK najis..

Tanpa Nama berkata...

Malang sungguh insan, ygmana bila dia mati, dunia berpesta gembira!!! kah kah kah kah!!

Dan beruntung sungguh insan, ygmana bila dia mati, dunia menangis kehilangannya.

DAWSA berkata...

anon2011 Februari 13 18:44....PUKIMAK DAN PUKINENEK KAU

Master Yoda berkata...

Tanpa Nama (13 Feb 2011, 23:47)

"rosmah bila nak mati...nak juga tengok pilihanraya memilih flom"

Kah kah kah...teringin gak gua nak tgk mende ni jadi realiti...

FLOM akan tukar jadi SLOM...

Khun Pana aka johanssm berkata...

Kalao Ibrahim ali yang padam...
Pasti nya Ibrahim akan padam lepas tempoh laku ...
Sia sia saje kalao ikut perangai ibrahim ali
padam tak laku !

Tanpa Nama berkata...

Hoii..korang semua.Harap-harap satu orang yang pedam cepat. Yang ni korang pakat-pakatlah buat solat hajat siang malam. Harap-harap Taib Mahmud padam cepat..Kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

apo bincek err nih ???

Kucing Parsi berkata...

takper. sesudah april yb gerombolan mampus takper.. haha