Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 1 April 2011

BERJAGA JAGA - ROSAK AKIDAH





CARI ASAL USUL



nota:
apabila membuat satu satu
kajian wajib membuat kajian
itu selengkap mungkin
hingga sampai ke asal usulnya

kalau tidak kajian itu
mati tegak tak pancut pancut
kah kah kah




POCO –POCO : JANGAN PETIKAIKAN FATWA NEGERI PERAK, KATA JAMIL KHIR – minsider

Jamil Khir Baharom mahu semua pihak tidak mempertikaikan keputusan Jawatankuasa Fatwa Negeri Perak yang mengharamkan tarian poco-poco di negeri itu berkuat kuasa Januari lalu.

Menurutnya, keputusan jawatankuasa itu mengharamkan tarian poco-poco adalah sah dan ia dibuat berdasarkan kajian dan pemerhatian.

Jelas Jamil Khir, jawatankuasa itu mempunyai autoriti yang sah untuk mengeluarkan fatwa jika dirasakan sesuai termasuk mengharamkan tarian poco-poco.

“Kita kena terima keputusan Jawatankuasa Fatwa Negeri Perak yang mengharamkan tarian poco-poco dan negeri wajar mematahi arahan yang dikeluarkan itu.



HURUF T WAJIB DIHARAMKAN JUGA

Semenjak kontraversi tarian poco-poco ini telah muncul
beberapa Ngo Melayu dan pemikir Melayu
yang telah menimbulkan kegusaran mereka terhadap huruf T.

Mengikut pandangan Ngo MelYu ini huruf T ini hampir menyerupai salib.
Mengukut MelYU jika diperhatian huruf T ini dengan menongeng maka
kita akan dapat melihat gambaran sosok yang sedang di salib.

Dari beberapa kajian ahli pilologi dan padagoji telah menunjukkan
bahawa huruf T ini hanya diwujudkan susudah Nabi Isa di salib.
Huruf T ini dimunculkan oleh para pengikut Isa yang jumud dan kemut.

Profesor Datuk Datang Dr Unku Ulam Raja Gopal
dari Universiti Sintok berpendapat bahawa
huruf T ini jika tidak dikawal mungkin
akan menghakiskan akidah orang Melayu.

“ Lihat sahaja Pantai Cinta Berahi di Kota Bahru telah terhakis…
ini akibat dari pengaruh huruf T ” Datuk Dr Profesor Unku Ulam Raja Gopal menenerangkan.
(TT)


LIHAT SEJARAH HURUF T


20 ulasan:

Azhar218 berkata...

sama macam apa yg aku bgtau budak opis aku...hahahhaha....pasnih pintu pun xleh pakai..tingkap pun xleh pakai sebab suma ada huruf t macam salib kan ke huruf T tuh hak ekslusif kristian sama mcm Allah hak eklusif org melayu hahahhaahaha

momotarosan berkata...

ukar iub laaa lepas nih...
hahahhaah
ya ampooonnn

TheSniper berkata...

Harusani ikut arahan Najib kot? Mungkin Najib tak larat nak layan Bik Mama gi Poco-Poco?

Tanpa Nama berkata...

Habih la, lepas ni keluar fatwa haram pakai kereta BMW sebab radiator BMW macam hidung babi.

Tak boleh pakai komputer bercipkan intel sebab ada huruf t, mcm lambang salib kristian.

Zaman nabi dulu perang pakai pedang, bentuk macam salib jugak.

Hisyam, lu carik gambar pedang2 dulu yg bentuknya mcm salib.

Aku Melayu Bukan Arab berkata...

Teringat aku, seorang ustaz bagi ceramah agama di masjid. Dia cakap Neil Armstrong dengar azan masa berjalan atas Bulan.

Balik ke Bumi, Neil peluk Islam dan jadi orang tabligh dan sekarang tinggal di Kuala Terengganu.

Nie la standet akal orang-orang agama. Masih berfikir secara tradisional.

Tanpa Nama berkata...

tanya jamil balik...

fatwa cuma kat perak aje. maknanya poco2 cuma haram kat perak aje la. Kalau start kereta, pah tu buat poco2 kat kedah, kira tak haram la yer?????

masuk melaka, kl, pahang ngan negeri lain dah kira halal kot?
Cuba jamil cerita sikit. hukum ni ikut negeri ke ikut quran??

patutnya jamil ni buatlah kerja betul2 sikit. Selaraskan hukum poco2 tu satu dunia; bukan satu negeri!!

benda macam ni pun jamil nak buat lawak..

nak tunggu menteri mana pulak ganti jamil baru hukum dan fatwa islam antara negeri ni baru boleh jadi selaras??

kalau benda kecik macam ni tak boleh nak settle, bagi aje kerajaan ni kat PR. Biar PR kasi settlekan. Jamil boleh duduk diam2 dan goyang kaki.

Tanpa Nama berkata...

Kenapa perak sahaja keluarkan fatwa haram? Negeri lain yang seagama bagaimana pulak? Takkan nak tunggu tokey bagi arahan jugak.

Takkan tak faham2
semua tarian tak kiralah poco2 ker, apa ker
kalau menari sampai kopek melambung2, ponggong melambong2, karipap kembang kuncup, lurah peha berair-air
tak kan tak tahu benda tu haram!

kenapalah ngooook sangat
nak bagi fatwa pun lembab macam kura2 panjat pokok
mufti negeri lain tengah mendengkur ke?

usoPkuChai berkata...

salaam..
sekali baca psal hurut T bunyi mcm provokasi.. tapi pikir2 balik elok jugak kalo diharamkan.. maksudnya bukan hanya haramkan huruf T tapi haramkan tulisan rumi, jadi kita pakai tulisan jawi semula..

apa kata tuan?

mdanieltay berkata...

Huruf T pulak, pasni simbol tambah pulak.kalau pangkah disenget sikit pun dah nak cam salib. Apa la org Islam kita ni maksiat,judi,rasuah, dll takleh nak kontrol, yg remeh2 ni nak kecoh.

TeratoMan berkata...

Abg Hisham, Tentang huruf T!

http://blog.teratotech.com/what-does-t-stand-for-you/

Non-Governmental Individual berkata...

1.masalah ulamak ialah tak byk membaca... minda terlalu jumud/rigid..

2.dulu ada blogger2 umno yg kaitan lambang PKR dgn All Seing Eye.. hahaha... mengarut... kalau otak kita sentiasa mencari.. lambang tu sentiasa ada di mana2...

3. itu lah masayarakat kita, semua benda nak dikaitkan dgn Yahudi/Kristen...

4. lepas ni jgn guna huruf 't' sebab sama mcm salib.. haha!

Tanpa Nama berkata...

Haram kan persatuan silat..tumbuk depan,tumbuk belakang,tumbuk kiri dan kanan......apa ni pak mufti,jangan malukan nama Islam.

Tanpa Nama berkata...

buat momotarosan..

hahaha... ukar iub..

buat aku sakit perut..kh kah kah

pengikut setia syafie berkata...

ini lah mufti yg haramkan rokok tahun 1995 dulu. dia kata imam syafie tak belajar science dan juga ketinggalan zaman sebab tu imam syafie makruhkan rokok. punya dahsyat mufti kita sampai boleh kata imam imam besar mazhab syafie tak belajar science.walhal mufti ni jilat pungkok kutty.ajaran syafie pun tak faham dan diselewengkan boleh jadi mufti???? punah la islam dan melayu dek mufti bongok nih.

jimat cermat dan cerdik berkata...

si jamil khir ni la suruh bawak balik penuntut malaysia di mesir. bila sampai tanah air baru sehari dia suruh balik kemesir semula.akhirnya duit zakat RM60 juta hangus.kalau duit tu beli ladang sawit betapa banyak anak yatim dan janda boleh tumpang makan? tapi bongok ni nak untungkan air asia jer...biar rakyat mampos.jamil khir kebih baik kau jadi model ubat gigi atau model gillette lagi munasabah dari jadi menteri bahlul.

Tanpa Nama berkata...

Nama "Mahathir" tak nak diharamkan ka?

Mahathir berasal dari perkataan Sanskrit & Tamil "MAHA DHEER." Maksud MAHA DHEER dalam bahasa Sanskrit & Tamil ialah "PALING GAGAH." Ini adalah salah satu bukti bahawa Mahathir bukan berbangsa Melayu tetapi berbangsa India. Orang Melayu telah diperbodohkan oleh Maha Dheer.

Sara harap Mufti Perak mengharamkan umat Islam daripada menamakan anak mereka MAHATHIR (MAHA DHEER) kerana ia bukan nama Islam tetapi nama untuk pengikut beragama Hindu.

wali nikah berkata...

TT,

jangan jadi bodoh..

hanya kaitkan huruf T dengan perkara halal haram...

poco-poco tetap haram,kalau ia melibatkan agenda membuat lambang salib...

dan...

poco2 mmg patut diharamkan...-

1) campur laki puan
2) tak tutup aurat


aku agak,pasni mesti ada org cakap aku ni pikiran tertutup..

ISLAM BUKAN IKUT MUFTI,ISLAM IKUT ALLAH DAN RASULULLAH..

p/s : jangan jadi bodoh,haram tetap haram like rasuah jugaklah..cuma kt malaysia mufti x berani nak keluarkan fatwa ttg tu..


TAPI HARAM TETAP HARAM,HALALKAN YANG HARAM JADI KAPER.

Tanpa Nama berkata...

kenapa agama selalu dijadikan modal untuk menakutkan manusia? kalau agama itu baik ianya selamanya baik.

muz berkata...

saya kak mahu pakai huruf t...kakuk salib. kena buang semua perkakaan yang ada huruf t....taik jadi kaik.....kakaka...

Tanpa Nama berkata...

sorang ustazah ahli menteri kata,tarian poco2 tak haram......harusani kata haram,agaknya harusani tu kata lelaki x leh tgok pompuan menari poco2 hukumnya haram......ustazah tu plak mewakili geng dia menari poco2 tu kat K L.hukumnya halal....tapi kat KL jer.kat perak.....jangan.