Isnin, 9 Mei 2011

APA SAJA ASALKAN GEROMBOLAN KALAH




SLOGAN : ABU TAU SI JAI HA





PEMBANGKANG GUBA PENDEKATAN BARU PADA PRU13 – ABDUL GHANI
- tiewnama

Pakatan pembangkang akan menggunakan pendekatan baru untuk menjatuhkan Barisan Nasional (BN) dengan menumpukan sasaran mereka terhadap UMNO pada pilihan raya umum ke-13 nanti, kata Abdul Ghani Othman.

Dia berkata, pendekatan ini dilakukan setelah matlamat mendapatkan sokongan 80 peratus pengundi bukan Melayu dalam bandar dalam pilihan raya umum 2008 telah tercapai.

Pakatan tersebut kini menggunkan slogan undilah calon Melayu asalkan bukan dari UMNO berbeza dengan pilihan raya umum lalu yang mengajak pengundi beralih kepada pembangkang asalkan bukan BN sehingga calon MCA dan Gerakan mengalami kekalahan teruk di Johor.

"Pendekatan terbaru yang dimulakan sejak dua tahun lalu semakin rancak selepas pilihan raya Dewan Undangan Negeri Serawak yang menyaksikan pembangkang menguasai kerusi kawasan bandar dan pekan pada 16 April lalu,” katanya.— Bernama

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… BUKAN SATU KESALAHAN UNTUK UNTUK JATUHKAN BARISAN NASIONAL….. kah kah kah..

kah kah kah…. BUKAN SATU YANG PELIK … ORANG RAMAI CARI JALAN UNTUK HUMBANKAN GEROMBOLAN… kah kah kah

woit… TAK PERLU BUAT BERITA NAK TAKUT TAKUT KAN ORANG MELAYU…. kah kah kah…

woit… TAK KIRA LAA APA SLOGAN DI PAKAI… kah kah kah..

kah kah kah…ASALKAN GEROMBOLAN TERGELINCIR DARI KUASA…. kah kah kah..


nota:
malaon ini sengaja buat kenyataan macam ini
untuk memberi satu gambar bahawa menjatuhkan
kerajaan adalah satu kesalahan

kah kah kah

sebenarnya memang tujuan dap, pas dan pkr
untuk menjatuhkan kerajaaan barisan nasional
ini bukan satu kerja yang salah
ini memang tugas dan kerja politik
untuk menumbangkan kerajaan gerombolan

menjatuhkan kerajaan gerombolan ini
adalah agenda induk pakatgan rakyat
kah kah kah


abu = asalkan bukan umno
abun = asalkan bukan najib
abur = asalkan bukan rosmah
kah kah kah

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Harga gula akan naik 20 sen kepada RM2.30 sekilogram berkuatkuasa 10 Mei ini.

APA LAGI, JOM UBAH, TSUNAMI KE-2 berkata...

SILA BACA APA MAMAK MADEY CKP,(AKU RASA DIA CKP LAGU NI MASA NAJIB N ROSMAH TAK ADA KT MALAYSIA, KALU NAJIB N ROSMAH BALIK, DIA CKP LAIN PULAK)

Pemimpin UMNO berjuang untuk Harta, Kontrak dan AP - Tun Mahathir http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2011/05/pemimpin-umno-berjuang-untuk-harta.html

Pagi tadi (Monday, May 9, 2011)
Astro Awani melaporkan.. Tun Mahathir telah berkata “Orang Melayu melihat pemimpin Umno hari ini berjuang untuk kepentingan sendiri. Mereka nampak pemimpin Umno mengejar harta, kontrak dan AP (permit yang diluluskan, bukan lagi untuk bangsa, agama dan negara,” aku terjumpa juga di dalam Free Malaysia Today.. korang baca kat bawah..

Jika Mahathir sendiri yang pernah menerajui UMNO selama lebih dari 20 tahun telah berkata pemimpin Umno hari ini berjuang untuk kepentingan sendiri bukannya untuk kepentingan bangsa, agama dan Negara secara tidak langsung Tun juga mengatakan bahawa pencacai-pencacai UMNO telah ditipu oleh pemimpin mereka..
Menurut beliau, Umno berada dalam kedudukan lemah kerana orang Melayu marah dan tidak menyokongnya.

“Orang Melayu melihat pemimpin Umno hari ini berjuang untuk kepentingan sendiri.

“Mereka nampak pemimpin Umno mengejar harta, kontrak dan AP (permit yang diluluskan, bukan lagi untuk bangsa, agama danb negara,” katanya.

matstimketum berkata...

kah,kah,kah........mamak kutty baru sedaq atau pun biaq rakyat lupa kezaliman yang dilakukanya!

Tanpa Nama berkata...

marah oku baca. o.k.u = orang kuat umnoh.

mosabit berkata...

korang boleh percaya lagi cakap lahabau ni??????.....

buang karen jerrrr...

jumpa ular dengan mader...ketuk zol nodeen dulu....

kah kah kah kah kah kah ....

golok perak berkata...

.... kah kah kah .... sakit peghut teman gelak pagi pagi ni .... peghut kosong belum pun kena teh tarik ngan roti canai banjir ... asalkan bukan umno ... slogan baru kita .... teman setuju bebenor ... kah kah kah ... tumpor la umno ...

Small Mama berkata...

dalam bahasa me speak in englis: ABU = anything but UMNO.

mat taib tak paham bahasa ni.

kah..kah..kah

me berkata...

(Maaf dan abaikan jika sudah lama tahu, tp sy baru tahu baru2 ini..) Dari sumber yang boleh dipercayai.. Di kementerian penerangan, terdapat satu unit khas. Tugas mereka antara lain adalah untuk mencari isu-isu terkini yang boleh digunakan oleh kerajaan UMNO untuk memastikan kelangsungan kuasa mereka di Malaysia. Dan seminar2 terus di jalankan untuk brainwash gov servant menyokong kerajaan pimpinan gerombolan. Katanya "apa sahaja cara sekalipun".. Setiap minggu terdapat seminar termasuk simulasi pilhanraya, proses raih undi dan etc. Kos ditanggung kementerian - silent mode. Apabila ditanya mereka tidak dibenarkan mengaku sebagai gov servant, kena mengaku "ahli UMNO"...

Kesian mereka yang tahu ini adalah perkara yang salah, tetapi tidak dapat berbuat apa2 kerana terpaksa bekerja mencari rezeki, perlu makanan dan pakaian, bukan anak org kaya, dgn kos hidup yang tinggi di negara kita, terpaksa membuat kerja seperti ini walaupun hati rasa berat.