Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 9 Mei 2011

SATU LAGI PROJEK TIPU RAKYAT




MELELEH AIR LIUR CUKONG


nota:
tanah ini hendak dirembat
atas nama pembangunan
habis tanah orang melayu
yang sekangkang kera
dalam badar kuala lumpur
kah kah kah




AKTA KG BARU: MAS GESA PUTRAJAYA TUNJUK PINDAAN SEBELUM REFERENDUM – minsider

Majlis penduduk Kampung Baru, pentadbir tanah milik eksklusif orang Melayu di ibu negara, mahu Rang Undang-undang Perbadanan Pembangunan Kampong Baru 2010 yang pindaannya sedang dikemaskinikan, dibentangkan kepada badan itu sebelum Putrajaya membuat referendum.

Laporan media sebelum ini menyebut referendum dijadual untuk diadakan bulan ini.
Menurut Setiausaha Kehormat Lembaga Pentadbir Penempatan Pertanian Melayu (MAS) Kampung Baru Shamsuri Suradi, pihaknya dimaklumkan pindaan rang undang-undang itu dijangka siap minggu ini.

Justeru tegas beliau, Putrajaya harus membentangkan rang undang-undang itu kepada MAS sebelum sebarang tindakan lain dibuat termasuk mengadakan referendum.
“Mengenai soal referendum, belum ada apa-apa perkembangan terbaru tapi ia akan dilakukan.

“Macam mana nak buat referendum kalau rang undang-undang itu masih belum diperbetulkan? Rang undang-undang itu betulkan dulu, mana yang kami mahu ia dipinda buat dulu kemudian serahkan kepada kami (untuk putuskan),” katanya kepada The Malaysian Insider hari ini.

Tambah Shamsuri, rang undang-undang itu yang akan dibentangkan kali kedua di Parlimen bulan depan harus mendapat persetujuan pemilik-pemilik tanah kawasan itu terlebih dahulu.

“Sebelum bentangkan bulan Jun ini, kena bagi kepada kami dulu... kalau kami setuju baru kami akan buat hebahan kepada penduduk.
“Apa-apa pun rang undang-undang yang baru ini perlu mendapat persetujuan daripada kami dan penduduk,” tegasnya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… SATU LAGI PROJEK TIPU MELAYU…. kah kah kah..

kah kah kah…. RAKYAT DI KETEPIKAN… CUKONG DI DAHULUKAN… kah kah kah..

kah kah kah… TAK LAMA LAGI AKAN GUNAKAN AKTA TANAH NEGARA…. kah kah kah…

kah kah kah…. AMBIL TANAH KG BARU KATAKAN UNTUK BUAT HOSPITAL… kah kah kah..

kah kah kah…. AMBIL TANAH UNTUKL BUAT PADANG BOLA, KLINIK, DEWAN SUKAN … kah kah kah..

kah kah kah… NAK DIRIKAN BALAI POLIS DAN BALAI BOMBA…. kah kah kah

kah kah kah…SEMUA UNTUK KEGUNAAAN UMUM…. kah kah kah..

kah kah kah…BILA SUDAH REMBAT … JUAL TANAH INI PADA CUKONG… kah kah kah..

kah kah kah… BERI LAPORAN BAHAWA HOSPITAL TELAH ADA…kah kah kah..

kah kah kah… KLINIK PUN TELAH ADA…TAK PERLU DI BUAT…. kah kah kah…

kah kah kah…DAN BALAI POLIS TAK BOLEH DEKAT BALAI BOMBA… NANTI GADUH… kah kah kah..

kah kah kah..INI LAH MONDUS OPERANDI YANG TEAH DI JALANKAN OLEH GEROMBOLAN UNTUK RAMPAS TANAH RAKYAT…. kah kah kah…


13 ulasan:

abg kuswadinata berkata...

Gerombolan UMNO nih memang BABI!!
haktuihhh!!!!

Anti TELAN berkata...

1. Pemimpin Umno pada 'waktu itu' telah menyerahkan tanah seluas 51,170 hektar kepada Singapura dengan bayaran RM350 juta.

2. 'Beliau' mendakwa Menteri Petanian dan Asas Tani yang juga bekas Menteri Besar Johor, Tan Sri Muhyiddin Yassin bertanggungjawab menggadai tanah-tanah orang Melayu kepada Singapura.

3. Rupa-rupanya pada tahun 1980 sewaktu Muhyiddin Yassin jadi Menteri Besar dan Musa Hitam Timbalan Perdana Menteri tiada siapa pun tahu didedahkan bahawa pada tahun 1981, kerajaan Johor di bawah Muhyiddin telah menyerahkan tanah di kawasan Sungai Lingu iaitu di Bandar Tenggara Johor sebanyak 51,170 hektar kepada kerajaan Singapura.

Rujuk: http://www.harakahdaily.net/v2//index.php?option=com_content&task=view&id=2279&Itemid=50

Tanpa Nama berkata...

Mano buleh buak pitih, buak pitih lah, Penduduk Kg. Baru ni betul ko nok pertahan tanah oghang melayu dari dijual ko tokei cino? ko sebab nok tunggu hargo sampai puah hati baru jual? kalu nok pertahankan jangan jual langsung, tuntut samo2 bangunkan kg.baru dengan kerajaan. soalan timbul ado pitih ko kerajaan? ko keno mintak dgn cukong jugok...ooo bengong2...pusing2 cukong jugok? ko TT dalam PR ado Melayu Kayo, bui lah cadangan nak selesai karo ni, takut dalam PR, kayo ado banyak pitih cukong jugok!!!

golok perak berkata...

... semua dah jelas dengan apa telah berlaku di Kg. Chubadak, Kg. Berembang dan entah berapa banyak tanah orang melayu yang dirembat atas alasan Pembacukongan .... itu pun masih ada orang melayu yang dengan rela ditipu oleh BN lagi .... dan terus berbangga sebagai bangsa yang paling mudah ditipu ... betul kata TGNA " saya tak minta dijadikan sebagai melayu "

Tanpa Nama berkata...

pandangan peribadi saya, memang agak janggal masih ada kampung wujud dlm kawasan yg cukup pesat membangun spt Kg Baru ni ie. dalam wilayah segitiga emas, kalau kampung ini didiami oleh kaum lain , adakah pendapat TT akan berubah?
kalau saya penduduk kg ini, saya tak kisah cari tempat tinggal yg lebih selesa dan aman dr hiruk pikuk bandar tapi dengan syarat tanah saya dibeli dgn harga pasaran semasa....ianya pasti cukup lumayan...rasanya penduduk2 yg lain pun akan berpuas hati sekiranya kena pada harga yg ditawarkan.....nilai tanah di segitiga emas sekaki persegi cukup tinggi....

Tanpa Nama berkata...

dsar beruang !!!..selagi ada tanah sume nk sapu...adoyaiii!!

mat sekupang

Tanpa Nama berkata...

ello tanpa nama 9 Mei 2011 4:19 PM,

kalo aku nak beli kote = pelir ko dengan harga semasa russia, ko nak jual tak? ataupun buah pinggang ko dengan harga pasaran rm3,000 sebijik?

benda hak orang melayu/cina/india ni, bukannya asyik2 nak buat bisnes saja, itu la pasal orang ramai menuntut apa ada pada orang melayu, hendaklah dijaga dipulihara.. bukan asyik2 pikir nak pukimakkan saja bangang ooi!!!

Tanpa Nama berkata...

DANA atau DARA

Selagi cukong tak dapat Kg Baru, selagi tu dana pilihanraya tak lepas kepada gerombolan. Maka mahu tak mahu, Kg Baru mesti digadaikan dulu baru gerombolan ada dana. Dara sudah ada malah boleh mintak dkt rosmah tp dana belum cukup empuk maka kena mintak dkt cukong. kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

tunggu kiamat jek laa oiii.... gerombolan pasti nak jugak tanah KG baru tu gadaikan pada cukong lepas tu perut dia orang memboyot laa makan hasilnya... aku dan family aku dah kena dah di datuk keramat, kena halau masuk rumah sarang burung.. tapi dewan sebelah nama umnok tak dirobohkan..tapi ahli setia umno bapak aku dia orang halau..sial pukimak punye umnok

mosabit berkata...

ini tanpa nama 9 Mei 2011 4:19 PM..

memang bodoh pianggg..

kah kah kah kah kah kah ...

anakkg.barujati berkata...

Tanpa nama 9hb Mei tu salah seorang chukong yang sudah terliorkan tanah Melayu Kg.Baru.Munkin dia ajen Raja Tanpa Negeri.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa nama 4.19 pm....

Tanah lebih penting dari wang...

Ada tanah tanpa wang boleh hidup...
Nak makan boleh berkebun... nak berteduh paling cikai pun boleh gak buat pondok untuk berteduh tanpa dihalau oleh sesiapa kerana kita tuan tanah.

Ada wang tanpa tanah menjadikan hang manusia yang meminta-minta untuk meneruskan hidup.....

Ambil iktibar dari kesilapan rakyat Palestin terjajah kerana gilakan wang yang tak pernah cukup..... akhirnya duit berguni pun tak guna pasai tak bebas untuk bergerak.

Macam laa ni... hang seronok dengan kecanggihan dan kehebatan pembangunan di Malaysia.... tapi
sedar atau tidak sebenarnya bangsa Melayu hanya menang sorak kampung tergadai... macam Pak Pandir... berbangga dengan kehebatan yang diusahakan dan dimiliki oleh bangsa lain.....

Kuala Lumpur adalah ibunegara Malaysia... jadi demi maruah Melayu sepatutnya kerajaan yang berslogan Ketuanan Melayu kena la membantu penduduk untuk membangunkan tempat tersebut untuk dijadikan seperti Cina Town dan Little India...

Tanpa Nama berkata...

nampaknya ramai yg salah faham dgn komen anon 4.19 pm....aku ler

harga tanah sekaki persegi di KLCC mencecah sehingga rm1200...bayangkan kalau saya ada keluasan tanah 1200 kaki persegi di kg baru dan dpt jual dgn harga yg sama dgn harga tanah di KLCC, makanya saya dpt rm 1.44 juta

dgn jumlah ini saya mampu beli 4 ekar tanah dusun di ulu langat dgn harga dlm rm300 ribu utk tujuan berkebun, bertani , ternak kambing , lembu dll

selebihnya boleh melabur dlm hartanah, beli apartment, flat, rumah teres sebagai contoh untuk disewakan, hujung bulan kutip sewa. ini juga merupakan sumber pendapatan.

jual tanah sini, beli tanah sana jual rumah sini, beli rumah sana
bukan suruh jadi pak andir atau melayu totok, menang sorak , kampung tergadai!

cuba rewang-rewangkan sikit otak korang yg beku tu...sori emo sikit.

cuma yg jadi masalahnya sekarang kg baru terikat dgn akta MAS yg menjadikan harga tanah di kg baru begitu rendah banding dgn kawasan sekelilingnya walau ia terletak di segitiga emas...