Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 23 Mei 2011

HENTIKAN PROJEK MEMBAZIR




KUTTY DENGAN IBU KUTTY



PERUNTUKAN PLKN TIDAK AKAN DIPOTONG –ABDUL LATIF - tiewnama

Kerajaan tidak akan mengurangkan peruntukan Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) walaupun dalam keadaan ekonomi yang tidak stabil, kata Timbalan Menteri Pertahanan Abdul Latif Ahmad hari ini.

Beliau berkata, pada masa ini jumlah peruntukan untuk program itu ialah RM700 juta bagi kesemua 140,000 pelatih yang terlibat setiap tahun.

"Kita membelanjakan RM46 sehari bagi setiap pelatih yang merangkumi tempat penginapan, makanan dan persiapan modul... ini merupakan pelaburan jangka panjang negara.

"Pelaburan ini adalah bagi memastikan integrasi antara kaum yang merupakan pusat graviti negara berjaya dalam usaha mengekalkan keharmonian dalam berbilang bangsa,” katanya kepada pemberita pada sidang akhbar selepas merasmikan Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Tambun di sini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… KALAU DARI DAJAH SATU… HINGGA TINGKATAN 5… SEBELAS TAHUN…. kah kah kah ..

kah kah kah…DIAJAR SEJARAH TIPU…. kah kah kah…

kah kah kah…DIAJAR NYANYI LAGU CIPLAK TERANG BULAN…. kah kah kah…

kah kah kah…DIPAKSA HORMATI BENDERA CIPLAK AMERIKKA…. kah kah kah..

kah kah kah….TAPI MURID SEKOLAH MASIH TAK SOKONG GEROMBOLAN…. kah kah kah..

kah kah kah…. INGAT DALAM MASA 3 BUILAN … MEREKA AKAN MULA SOKONG GEROMBOLAN... kah kah kah

kah kah kah... SEBELAS TAHUN LAGI TAK MASUK... 3 BULAN HABISKAN DUIT SAJE..kah kah kah

kah kah kah…POOOERAH… PANDDY KUTTY…. kah kah kah..

nota:
lihat 700 juta ringgit membasir
lihat 700 juta ringgit untuk projek kroni
lihat 700 juta ringgit nak bersihkan otak
lihat 700 juta ringgit untuk projek sokong gerombolan
duit sebanyak ini boleh cover semua subsidi!

12 ulasan:

Non-Governmental Individual berkata...

macam2 lah program dibuat utk mendoktrin masyarakat..

membazir je...

Lang berkata...

kahkahkah...

nak integrasi ape ke bendanya... kat sekolah idak le pandai die nak integrasikan kaum?... sekolah tu bukan bawah kawalan gerombolan ke?... dari darjah satu sampai beso panjang tingkatan lima... tak mau la pulak ngajo integrasi... kena belaja 700 juta lagi untuk tujuan tu je...

tt... kalau jimat wang kat plkn... ada kroni lain lak sapu ikut conner lain... dari melepas baik sapu terus...

Tanpa Nama berkata...

PLKN hanya bazir wang rakyat.Rakyat harus bangun menentang program PLKN yang tak memberi manfaat pada keadaan ekonomi negara yang lintang pukang.Hanya mengutungkan bik mama saja. Kalu RM700 Juta dapat diselamatkan,Subsidi makanan tak perlu ditarik balik.Makan ke penting atau PLKN yang penting?Rakyat yang tak boleh fikir harus dihantar ke benua Afrika dan tengok macam mana rakyat kelaparan bila tiada makanan. Baru mereka insaf.

Tanpa Nama berkata...

Tak kisah asal kroni kaya hidup

ala kira amal jariah la sedekah kat kroni2.. dapat makan.. saper nak sokong kalau tak kroni2..

Tanpa Nama berkata...

jgn hentikan plkn
mcm mano den nak dapat duit buat uniform
duit sewa kem
buit sewa bas
tender kantin
duit komisyen
duit bayor gaji pengarah
masyukkkkk

Anisah berkata...

Beghak cayor Yop kalo PLKN tutup.

MNH berkata...

salam warga tt..aku rasa terkilan bila membaca petikan yg betul2 menipu rakyat ini & boleh di kata kan ini projek pembaziran kroni menipu rakyat atau bahasa mudah nya ini yg d kata kan merompak wang rakyat..bonda sy salah seorang kakitangan kerajaan (jururawat) yg akan pencen pd tahun hadapan..salah satu kewajipan nya akn bertugas di kem PLKN sekiranya di perlukan bertugas d sana sebagai petugas d bahagian kesihatan & bertugas di kem PLKN pasti nya akan sntiasa memerlukan tugasan melebihi waktu had nya..ini lah tanggungjawab yg wajib kalau bertugas di kem PLKN..tetapi yg menjadi Hal yg tdk kepuasan hati saya setiap tuntutan pembayaran kerja lbih masa yg sering lambat di bayar.yg paling teruk pd tahun ini sedangkan sesi latihan yg pertama telah lama tamat tetapi sehingga hari ini tuntutan itu masih belum d bayar..bila bermesyuarat pihak KKM menuju kepada pihak PLKN & PLKN akan menuju balik kpd KKM..masing2 cba mngelak dri membuat pembayaran ini..klu membaca petikan projek ini bunyi nya macam hebat..peruntukan sehingga RM700juta tetapi hakikat nya sungguh HAMPEHH..sembang jer lebih kasi rakyat bimbang..tenaga rakyat di perah,wang rakyat kena rembat..ini yg nama nya fardhu kifayah,rakyat buat kerajaan tak payah...

sinaran pagi berkata...

macam mana lagi boleh kekalkan sokongan puak puan nie,
bila tak ada projek
tak ada masuk
tak ada sokong
kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

PLKN perlu diteruskan, tapi train la budak2 tu betul2..biar yg gemuk jadi slim.. jadi lebih disiplin..lebih konfiden...

Tanpa Nama berkata...

sebelum integrasikan bebudak sekolah, elok integrasikan nazri dan brahim ali dulu... lagi baik!

piut ngah layor berkata...

ada kes mati masa training/selepas training,ked buli,kes rogol (yg suka sama suka pun ada)...camne ni?

Tanpa Nama berkata...

RM46 per hari..
Graduan yang baru mula bekerja pun susah nak dapat gaji sebanyak tu.