Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 23 Mei 2011

MACAM MACAM PUNYA GILA




YANG INI GILA NAK HAPUS SUBSIDI





CHOR : RUMAH ANAK YATIM DIROBOH JIKA TIDAK SELAMAT
- mkini

Rumah Anak-anak Yatim dan Anak-anak Hidayah Madrasah Al-Taqwa di Hulu Langat, iaitu lokasi kejadian tanah runtuh yang telah meragut 16 nyawa, akan dirobohkan sekiranya penilaian mendapati ia tidak selamat diduduki, kata Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan Chor Chee Heung.

Beliau berkata Jabatan Kerja Raya (JKR) akan menjalankan siasatan daripada pelbagai aspek bagi menentukan sama ada lokasi penempatan rumah kebajikan itu sesuai diduduki.

"Sama ada rumah ini selamat atau tidak, kita akan serahkan pada JKR untuk buat siasatan lanjut dan teknikal dan jika didapati tidak selamat, majlis (Majlis Perbandaran Kajang) akan ambil tindakan untuk runtuhkan rumah ini," katanya kepada pemberita di lokasi kejadian hari ini.

NOTA:
lihat dan baca
kenyataan angkuh dari malaon ini

bukan nak ganti kan dengan bangunan baru
tapi nak roboh kan apa yang ada

inilah yang gerombolan pandai
pandai robohkan bangunan orang miskin

berani robohkan bangunan yang disambung-sambung
ditepi jalan di bukit bintang?
sampai menggangu jalan?

berani?

NOTA:
satu heboh tak berdaftar
malaon ini heboh nak runtuh

orang melayu ini masih tak sesdar sedar juga
kah kah kah




12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Barisan cabinet Najib nih tak secerdik Mahathir.. Mahathir pandai gak generate income masuk..

Come on nak sokongan rakyat bagi la rakyat gula2 yang besh camna nak tarik rakyat2 yang dipengaruhi pembangkang neh..

Takan nak takut-takutkan lagi sekarang banyak sangat filem seram sampai orang dah tak takut lagi..

faezal berkata...

mentang2 ler rumah orang miskin, semua orang lepas tangan... suruh roboh je.. apa beza ngan banglo2 kat melawati tu.. dah sah2 selalu tanah runtuh, kenapa deme ni tak nak suruh roboh kann

James Iha berkata...

Kahkahkah..ini berita baik utk Pro Rakyat. Istana telan kos jutaan RM takda hal siap sekali dengan renovation untuk istana lama. Sekolah yang menjadi tempat perlindungan anak-anak yatim yang disayangi Allah nak dirobohkan tapi Permata disumbat RM111 juta. Rakyat akan nampak kebinatangan Gerombolan yang selama ini berselindung di sebalik kulit manausia. Puak cukong kapiaq ditatang. Anak-anak bangsa seagama dijahanmkan. Padan muka orang melayu felda..

Tanpa Nama berkata...

sesape yg tau no. acc. RUmah Anak Yatim Al-Taqwa ni boleh hebahkan kat sini tak?

kalau dapat bagi terus kat madrasah ni lagi baik dari bank-in kat NST

Tanpa Nama berkata...

ada kuasa, cakap apa pun semua betul.. apa dia orang pedulik? orang melayu adalah bangsa makan taik dan suka serta bahagia dibodohkan.. untung dia orang yang dipilih jadi wakil rakyat UMNO/BN..

cicit ngah layor berkata...

Puak2 jenih benci dan takut pader ugamer Islam ni sejak dulu lagi,terutamernyer tahun 80an.Usahkan ndak buat tempat mengaji,bantuan yg ader pon abih kener potong.Bersusah2 ler org yg cinter ugamer ni keluorkan pendapat dan wang ghengget supayer anak2 mendapat pendidikan ugamer sebaik yg mungkin.Ndak buat dipekan memerlukan belanjer yg besor dan bermacam2 keghenah dr pemeghentah.Dalam maser yg samer ilmu ugamer wajib disampaikan.Olih itu beghipai ler org2 yg mampu bener sekolah tersebut ditepi2 hutan dan bukit.Kalau ndak tempat elok,kalau bersangkut dgn ugamer ni,jauh semanggang daghi api ler utk dapat kelulusan.Tak lamer lagi mungkin kiter dengor ader penuntut sekolah ugamer yg mati dibaham haghimau atau dibelit ulor sawer.Begini ler nasib ugamer dibawah pemimpin yg berugamer Islam.Udah ler ugamer Islam cuber dijauhkan dr anak muder,org yg bukan berugamer Islam pon dah beghani memperlekeh penegak2 syariat Islam ni.Yg bertambah pedih,pelakon porno pulak tu yg lantang sangat.Org misai tebai jager ugamer buat aper?gaghu ponggong ker?

muda-mudi felda berkata...

James Iha berkata...

"Kahkahkah..ini berita baik utk Pro Rakyat. Istana telan kos jutaan RM takda hal siap sekali dengan renovation untuk istana lama. Sekolah yang menjadi tempat perlindungan anak-anak yatim yang disayangi Allah nak dirobohkan tapi Permata disumbat RM111 juta. Rakyat akan nampak kebinatangan Gerombolan yang selama ini berselindung di sebalik kulit manausia. Puak cukong kapiaq ditatang. Anak-anak bangsa seagama dijahanmkan. Padan muka orang melayu felda.."


aku salah satu orang felda dan tunggu kebangkitan anak muda felda..
orang-orang tua kt felda boleh la diorg nk kencing tapi anak muda jgn harap la nk auta..modal diorg kalau berhadapan dgn orang felda ialah mintak balas jasa dan kenang budi kerajaan..puuiii..
diorg tu yang patut bersyukur sebab rakyat la diorg dapat duduk senang lenang kat ats tu..diorg bukan rasa pun kepayahan kait sawit, toreh getah semua tu..tau2 kasik harga minyak naik harga gula naik..yang diorg kt ats senang lenang..
tu pun makcik-makcik felda dan pakcik-pakcik felda pangkah biru karat lagi.diorg cakap kalau xde umno melayu jahanam..yang jahanam kan melayu sbenarye umno, bela melayu konon,nama parti pun united malay national organization pkai nama omputih..panddy kutty la lu gerombolan kejar tender.

isoptocarpine berkata...

yuran bulanan rm100 dikenakan utk setiap kanak2 yang di hantar ke pusat2 asuhan permata

Tanpa Nama berkata...

Gila punya macam-macam.
Nyakit hati rakyat jelata. Yang miskin, yang yatim, yang susah, yang oku dan yang nak menegur lagi nak dilenyek.
Binawe punya malaun ibni faraun. Hey sudah2lah gertak dan mahu tunjuk belang bladiful.
Cuba tuning minda jadi ikhlas dan bertanggung jawab. jangan mahu menekan dan menyusah rakyat.

- zunodeng de reten.

piut ngah layor berkata...

baru tadi pakcik felda keratong kt pahang yaini pak sedara saya blk ke batu gajah.umo dkt 70 generasi pertama felda sembang politik dgn saya...dia cerita mmg dari mula anwar kena fitnah dgn madey dia dah mula tak sokong BN ni...ada jugak yg dah bukak minda lama dah.

Non-Governmental Individual berkata...

malas nak cakap banyak, nanti korang tak baca...

komen aku: INI SEMUA GARA2 KETUANAN MELAYU!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

"kome ni tau ke pase ape deme tu nak roboh .... semua tu kan tanggungjawab pehak kerajaan .... tempat tempat yang tak selamat perlu dirobohkan ...."

teman setuju sangat ngan statement tu, selagi ade tempat yang strategik, yang boleh di rampas, kemudian serah kat cukong, bagi le ape ape alasan, alasan bodo ke, bangang ke, yang penting pokek ada masuk, cukong boleh sikit sikit, "tokeh bangunan" boleh buat "apartment" juta juta, billion billion .... kan untung tu ... dulu dulu deme tak ade sebab nak ambik ....sekaghang ni, peluang tebukak luas ... tak kan nak bio kan begitu ajeeee....