Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 21 Mei 2011

BERITA BAIK UNTUK PAKATAN RAKYAT




LAGI NAIK LAGI CEPAT GEROMBOLAN TURUN !















HARGA BARANG : ANWAR BERI AMARAN SITUASAI 2008 BERULANG
– minsider

Pakatan Rakyat (PR) memberi khuatir kadar kenaikan harga makanan sekarang jika tidak dikawal akan menyebabkan rakyat terpaksa membayar 30 peratus lebih tinggi berbanding enam tahun lalu dan berulangnya situasi 2008.

“Pada kadar kenaikan harga makanan, dijangka pada akhir 2011 (tahun ini), rakyat terpaksa membayar 30 peratus lebih dari harga kos setiap jenis makanan berbanding 2005.

“Sepanjang enam tahun tersebut harga makanan telah naik sebanyak 30 peratus sedangkan kenaikan upah di negara ini puratanya sekitar 2.6 peratus dari tahun 2001 sehinggga 2010,” kata Ketua Umum PR Anwar Ibrahim.

Anwar, bekas menteri kewangan berkata, statistik inflasi terbaru dikeluarkan Bank Negara untuk empat bulan antara Januari dan April lalu begitu membimbangkan.

“Saya prihatin dengan kenaikan sebanyak 4.9 peratus harga makanan dan minuman tidak beralkohol dari bulan Januari sehingga bulan April tahun ini sekiranya dibandingkan dengan harga makanan serta minuman tidak beralkohol untuk jangka masa yang sama tahun lepas,” katanya.

Kata beliau, jika kenaikan itu tidak dibendung dan kekal untuk bulan seterusnya, tahun ini akan mencatatkan kenaikan harga makanan kedua tertinggi semenjak 2006.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…. BUNYINYA BERITA TAK BAIK…. kah kah kah..

kah kah kah…HAKIKATNYA INI BERITA BAIK…. kah kah kah..

kah kah kah… BERITA BIAK UNTUK RAKYAT JADI MARAH… kah kah kah..

kah kah kah…BILA ORANG MELAYU MARAH…. GEROMBOLAN AKAN SUSAH…. kah kah kah…

kah kah kah… UNDI CHINA 80% PERGI KE PAKATAN RAKYAT…. kah kah kah..

kah kah kah…KALAU 5% SAHAJA MELAYU JADI MARAH…. kah kah kah..

kah kah kah… GEROMBOLAN TUTUP KEDAI…. kah kah kah..

kah kah kah…BIK MAMA MACAM ISTERI MUBARAK … KENA SAKIT JANTUNG….. kah kah kah

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sapa nak percaya kelentong Anwar?

Tanpa Nama berkata...

takde bezenyer perompak dengan penyamun.........huhuhhuu..same jugak cam lanun



;) cakap berapi rapi...haprah pon tarak...

aliff orian

Amuraria berkata...

SATU LAGI PROJEK BARISAN NASIONAL@PANDY KUTTY , TERIMA KASIH PADA SEKUTU APCO !

Lang berkata...

sbb tu si nuar kena kick... sbb dia tahu kira peratusan... mereka tak suka org yg pandai ilmu kira-kira ni.. mereka lebih gemar orang yg pandai ilmu kuntau... kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Abg Isham, tulisan dan garapan anda mmg terbaik, teruskan menyedarkan rakyat bro!
Mlm ni aku tgk tv3suku selepas sekian lama aku x tgk buritin utama. Mmg berdentum2 puak ni melebong makcik2 felda pasal subsidi, mmg sah harga minyk Ron95 akan naik, tggu masa sahaja.
Aku nk bg cadangan la bro, ingt sebelum kita merdeka dulu ada peristiwa HARTAL, dimana dgn jayanya parti2 politik ni buat rally dan mogok, smpai satu malaya participate berHARTAL.
Jom la kita buat mcm ni, mogok semalaysia!! dan dlm masa yg sama kita kt KL berdemo kt dataran merdeka ala2 dataran tahrir. Dia announce saja minyak, letrik, gula, barang2 naik, kita gempurrr bro!! Harap anda pertimbangkn bro, anda mula....pasti kami follow!!

Jom Ubah!!
Zam PCSB

Tanpa Nama berkata...

Melayu yang mudah, sanggup dan suka ditipu oleh seorang pemimpin atasan UMNO yang banggang, korupsi, haramjadah dan munafik adalah kerana mereka ini dilahirkan oleh ibu mereka melalui lubang jubur bersama tahi sembelit 7 hari. Satu soalan untuk pemimpin/penyokong mereka ini: kenapa kamu semua dilahirkan sebagai seorang manusia, alangkah baiknya jika kamu semua dilahirkan sebagai seekor anak babi (Pandy Kutty)? Skrip Ibu Mertuaku yang telah diubah suai mengikut edaran zaman untuk tatapan Pak Cik/Mak Cik Felda.

Jebat 2 berkata...

Hello alif orian, penyamun & perompak memang xde beza, tapi kalau u maksudkan beer end & Pakatan xde beza, lu memang bangang.

Tanpa Nama berkata...

Betul ke Anwar cakap ni? Harga makanan naik 30%?

Tadi aku beli burger ayam biasa dah RM2.60. Kalau 5-6 tahun lepas RM1.50 je. Ini dah naik 73%, bukan 30%.

Kalau makanan2 lain pun mcm tu jugak la. Takdenye naik 30%..biasanya naik 50%-100% sejak 5 tahun kebelakangan ni.

James Iha berkata...

Kahkahakha...woi pencacai tegar angkat najis Gerombolan! Lu orang dah kena manderem ke oi...Harga tenaga dan Barang naik, masih lagi jilat tahi depa ka? Subsidi utk kroni anak haram melambong pon hangpa dok jilat pungkoq depa ka? Subsidi utk rakyat kian merudum, hangpa dok tadah kencing depa lagi ka?..