Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 21 Mei 2011

TARIK SUBSIDI - BAGI KRONI KAYA




MASIH TAK SEDAR LAGI!



nota:
tunggu harga gula akan naik lagi
ini kerana syarikat gula adalah
syarikat kroni

tunggu harga beras akan naiak lagi
ini kerana syarikat berqaas adalah
syarikat kroni

tunggu dan nanti 9 julai
kah kah kah



RAKYAT DIMINTA BERSAMA KERAJAAN KURANGKAN SUBSIDI - meloya

Rakyat haruslah bersama kerajaan dalam usaha mengurangkan jumlah subsidi yang semakin meningkat dari RM10.3 bilion tahun lepas kepada RM20.58 bilion tahun ini, kata Kewangan Awang Adek Hussin.

Katanya, kerajaan akan mengkaji secara terperinci agar sebarang keputusan bagi mengurangkan subsidi tidak membebankan rakyat golongan miskin.

"Kajian itu akan dibuat secara menyeluruh yang membabitkan bahan bakar, tepung, gula dan bahan makanan asas,” katanya kepada pemberita selepas mengadakan perjumpaan dengan penduduk Kampung Telong di sini, hari ini.

Beliau mengulas kebimbangan rakyat terutama di luar bandar terhadap kemungkinan kenaikan harga barangan berikutan langkah mengkaji semula pemberian subsidi termasuk bagi petroleum RON95.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH AKH


woit… MALAON INI SIAPA?.... kah kah kah..

woit… MALAON INI CAKAP APA?....kah kah kah…

kah kah kah…MALAON INI TAK TAHU PENGELUAR TENAGA DAPAT 29 BILION RINGGIT SUBSIDI…. kah kah kah..

kah kah kah… BELI KAPAL SELAM BERAPA BILION? ...kah kah kah…

kah kah kah…SETIAP TAHUN KENA BAYAR DUA BILION NAK JAGA KAPAL SELAM YANG TAK BOLEH MENYELAM…. kah kah kah

woit… JANGAN LAH NAK TIPU ORANG MELAYU…. kah kah kah

kah kah kah...PANDDY KUTTY... kah kah kah

7 ulasan:

pico-pico pong berkata...

terima kasih kerajaan UMPORNO kerana telah menaikkan harga gula, karan dan minyak ron95 pula akan menyusul! kami suka dengan penuh asyik dan bergumbira dengan kenaikan harga barang dan karan ini! lepas ini kami akan makan pasir dengan garam yang enak dan mengenyangkan!

Tanpa Nama berkata...

Aku seronok harga barang-barang naik, sebab kasi ajar sikit mangkok ayun pencacai gerombolan yang pandi kutty tu. Masih tak sedar diri dok kena tipu dengan parti yahudi melayu Apno tu. Dah gatai tangan sangat nak pangkah parti kati tu padan muka hampa. Aku seronok sebab aku tak de masaalah sebab dah hidup senang,sebab sedaq dari dulu lagi yang puak geronbolan penipu wahid no satu kat malaysia ni. Kalau masih lagi dok merungut itu menandakan puak pencacai gerombolan IQ rendah,tak buat persiapan untuk hari hujan.Kah..Kah..Kah..

Anti TELAN berkata...

Muka tak malu ajak RAKYAT bersama 'Kerajaan Sex' untuk kurang subsidi...kah kah kah

Video Sex pun orang kampong tak mahu tengok, inikan pula nak kurang subsidi

Kenapa BANGANG sangat UMNO ni...kah kah kah. Nak pantun ka..??

Buah cempedak bentuknya bujur,
Sangat disukai oleh semua,
Jika UMNO bersikap jujur,
Kami rakyat sokong semua...kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

harga barang2 naik menyusahkan rakyat marhaen yg bekerja serta yang berniaga untuk mencari rezeki menyara keluarga. saya, yng berniaga kedai makan....kekadang2 terpaksa dengan rendah diri meminta maaf bila nak letak harga sepinggan nasi campur kalau pelanggan ambil pelbagai lauk pauk....
BILA LAH SLOGAN "RAKYAT DI DAHULUKAN" AKAN DI PERGUNAKAN??? KALAU MELIHAT KEADAAN EKONOMI DAN POLITIKING SEKARANG....KRONI DI DAHULUKAN......:(((((((((((((((

Lang berkata...

biarlah subsidi dipotong... kalau nak potong semua pon takpe... duit subsidi tu boleh buat menara merdeka, beli kapal selam, bina riaktor, boleh shopping hoping, boleh buat projek mee segera dgn lebih banyak...

ianya akan membantu rakyat dan membuatkan rakyat kembang semangkuk sebab negara udah jd negara berpendapatan tinggi... (baca baik2... negara bukan rakyat tau)

piut ngah layor berkata...

pandai 'pusing' ayat...kurang kan subsidi.kabo ler jom naik kan harga barang baru la org paham...

Tanpa Nama berkata...

sila kurangkan cukai