Sabtu, 21 Mei 2011

RAJA GOPAL LAWAN RAJA GOPAL




YA AMPOOON ! SULTAN SABAH KE 23




RAJA NOR JAN PERTAHAN DIRINYA WARIS KESULTAN PERAK - meloya

KUALA LUMPUR 20 Mei – Raja Noor Jan Shah Raja Tuah mempertahankan kedudukannya sebagai pewaris kesultanan Melaka dan Perak yang datang daripada keturunan Raja Alang Abdul Rahman sekali gus menolak kenyataan Persatuan Waris Kerabat Negeri Perak (PWKNP) semalam bahawa Sultan Abdullah Muhammad I tidak mempunyai anak bernama Raja Alang Abdul Rahman.

Raja Noor Jan Shah berkata, dalam buku Tempat-Tempat Bersejarah Perak yang ditulis oleh N.A. Halim dan diterbitkan oleh Jabatan Muzium pada 1981, Sultan Abdullah Muhammad I merupakan Sultan Perak ke-22 yang dilantik pada 1851.

Beliau berkata, dalam muka surat 55 buku itu ada dicatatkan bahawa Sultan Abdullah Muhammad I beristerikan Raja Sharifah Ngah Aminah Raja Alang Rawin dan mempunyai anakanda Raja Loh Yusof (Sultan Yusof Shariffuddin Muzzafar Shah), Raja Sulaiman (mangkat di Ligor), Raja Pandak Abdul Rahman dan Raja Pandak Budak Rasul.

"Bagaimanapun terdapat kesilapan fakta pada buku itu kerana Raja Pandak Abdul Rahman sepatutnya ialah Raja Alang Abdul Rahman kerana dalam panggilan keluarga di Perak, anak ketiga adalah Alang dan tidak mungkin dalam satu keluarga ada dua orang yang bergelar Pandak,” kata Raja Noor Jan Shah.

Raja Noor Jan Shah berkata, tujuan beliau menyatakan perkara itu bukanlah untuk menegakkan benang basah tetapi semata-mata untuk menyatakan fakta seperti yang tercatat dalam salasilah Kesultanan Perak.

Pada 13 November 2005, Raja Noor Jan Shah mengaku dirinya sebagai waris Sultan Perak ke-22 melalui anakanda baginda Raja Alang Abdul Rahman.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


gua pon mau jd sultan... makan tanggung berak cangkung... tak yah pening harga mau naik ka... turun ka.. ada harga ka... tarak harga ka... tarak pedulik punya...

Oleh Lang pada RAJA GOPAL PALSU MACAM TENGKU FRAUD pada 11/05/20

Cuber tengok banglo2 demer ni,semuernyer dekat dgn sungai.Asainyer daghi lanon.Lanon caghi makan dalam ayor.Biler sampai musin tengkujoh,demer naik kedaghat tebaih hutan,kalau ader org kampong yg menentang,dgn org2 sekali demer tebaih.Aperbiler semuernyer dah kener tebaih,buat ghomah besor siap dgn pagor tinggi lagi.Org kampong,biler nengok org kayer,bukan main tunduk lagi.Demer tak sedor yg demer kater org kayer tu sebenornyernyer lanun dulu,kini dan selamer2nyer.Biler ditanyer saper namer org kayer tu,demer tak tau,Yg demer tau org kayer tu datang musin tengkujoh.Lekat ler sampai haghi ni.

Oleh cicit ngah layor pada RAJA GOPAL PALSU MACAM TENGKU FRAUD pada 11/05/20

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… PERSOALAN SEKARANG RAJA GOPAL SEKARANG INI BETUL ATAU TIPU…kah kah jkah..

kah kah kah…MANA BUKTI RAJA GOPAL INI RAJA GOPAL BETUL…. kah kah kah…

kah kah kah… SESIAPA SAHAJA BOLEH JADI RAJA GOPAL…. kah kah kah..

kah kah kah… DI SABAH SUDAH ADA RAJA GOPAL…. kah kah kah..

kah kah kah… DI MELAKA ADA MUNCUL RAJA GOPAL…. kah kah kah..

kah kah kah… DI KELANTAN ADA DUA RAJA GOPAL….kah kah kah..

kah kah kah… TAK CAYA TANYA ANWAR MUSA DAN SHAHIDAN KASSIM…. kah kah kah..

kah kah kah… INI BELUM MASUK KIRA TENGKU FRAUD… kah kah kah…

kah kah kah… BELUM MASUK KIRA RAJA TAK ADA RAKYAT DI LEMBAH PANTAI…. kah kah kah

nota:
mana pergi tengku fraud
dulu di pahang ada tengku wong
kah kah kah


12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Di dalam UMNO pun Ramai Raja dan Tengku....yang berasal dari pejabat pendaftaran.
Syiok jadi Raja...kalau dulu2 nak berak panggil satu Mamat dan berak atas belakang nya.Kalau tak caya tanya PWKNP....dema boleh mengesahkan dengan bukti nya sekali.

Tanpa Nama berkata...

TT : boleh ke saudara datang ke tempat kami untuk beri kelas sejarah: mudah difahami dan begitu telus sekali...patut lah raja /sultan kita dr keturunana Bugis yg duduk di tepi pantai. Ajar Ekonomi pun boleh tak? Macam Prof Ungku Aziz, bila dia cakap sangat lah mudah difahami wpun apa yang dia cakap itu perkara susah. Itu lah kelebihan professor tulen berbanding ramai profesor kangkong ala bodek yg berkeliaran ketika ini..:)~CIKGU NAK PENCEN~

cicit ngah layor berkata...

Kalau geloran,jawatan atau pangkat yg demer pertikaikan tu bulih mengancam nyawer atau memudaratkan atau menyusahkan,tak timboi ler bab tuntut menuntut ni.Saper yg ndak susah2...semuer ndak senang lenang dan hidup aman dan nyaman.Pasai tempat tu jadi gudang segaler kesenangan dan keseghonokan ler semuer org menuntut hak.Biler dah dpt tempat,tak ndak pulak caghi dimaner kapai layor nenek moyang demer yg digunerkan utk naik kedaghat dulu.Tak ndak juger tunjukkan golok,paghang ,candong dan kapak yg digunerkan nenek moyang demer semaser tebaih hutan dan tebaih oghang moler2 demer naik kedaghat dulu.Yg ditunjukkan hanyer keghih bersaghong emaih,yg lain tak ader,habih ditelan bumi.Ha,bertumbok berpaghap ler komer sampai salah soghang komer tumpor....Itu pon semuernyer akan tumpor juger.Org lain ghisau takut tak dpt makan,demer beghebut bangku.Ciiiiit.

Lang berkata...

yg beria2 sgt ngaku berdarah raja tu ngapa ek?... agak2 darah tu warne kunin ke? atau warna merah gak mcm warna darah raja bruuk?

Tanpa Nama berkata...

Aku suka kalau Raja Noor Jan ni jadi sultan Perak. Harap dia tak bersekutu dengan mamak MB Pukimma dan Sultan yang tak hormati rakyat. Bagus kalau dia jadi sultan dengan syarat mesti patuhi kedaulatan undang-undang. Syarat jangan jadi balaci umco sebab rakyat tak suka jenis dok rampas sana, rampas sini. Sebab bila rakyat dah marah, peristiwa Sultan Mahmud mangkat di julang akan berulang lagi.Kah..Kah..Kah.

Tanpa Nama berkata...

GULINGKAN SEMUA RAJA2 GOPAL TU..

REVOLUSi SOSIAL...!

HARAM JADAH...!

Tanpa Nama berkata...

TENGKU-RAK = TENGKO-RAK

Tanpa Nama berkata...

Kawan masih ingat masa kecik-kecik dulu... di kampung kawan namanya - Kampung Baru Paya Raja di mana paya/sawah itu diusahakan/dimajukan oleh seorang raja dan pengikut setianya. Raja itu dikisahkan lari/diusir dari istananya kerana menentang British. Tinggallah mereka di tepi sawah itu sesudahnya kerana kehilangan pengaruh.

Disurahkan lama-kelamaan keturunan raja itu pupus tidak berwaris sehinggalah muncul raja-raja baru yang menuntut mereka juga keturunan raja...

Sebagai seorang yang pengendali media saya berpendapat elok 'bebenor' 'kes raja' ni disiarkan. Ini merancakkan dan melariskan jualan akhbar...

Tanpa Nama berkata...

bila sebut saja kaum kerabat raja gopal seorang penjenayah maka penjenayah tersebut diselamatkan oleh raga gopal, Asal usul raja gopal hanyalah cerita dongeng yang di adakan.. untuk menipu rakyat yang dianggap bodoh selamanya oleh mereka mereka berkenaan.

opisboi berkata...

kesemua yg ngaku jadi raja ialah ahli umngok seumur idup..talian hayat kot2 raja konar baring bolih lantik raja fraud ini ditabal bawah pokok!

Tanpa Nama berkata...

Pemerintahan yg mengigit, anda pernah dgr perkataan ini? Ya sistem beraja adalah sistemnya!.

X adil, ak pn nk jd raja. Lepas x, hidup free..

Tanpa Nama berkata...

bagi dna abis citer