Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 28 Jun 2011

SATU LAGI PROJEK TIPU MELAYU



SPR ANGGAP TUNTUTAN BERSIH PELIK
- meloya

PUTRAJAYA 27 Jun - Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menyifatkan lapan tuntutan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) 2 sebagai 'pelik' dalam usaha mewujudkan sistem pilihan raya yang adil di negara ini.

Pengerusinya, Abd. Aziz Mohd. Yusof berkata, ini kerana empat daripadanya bukan dalam bidang kuasa SPR, satu melibatkan pindaan Perlembagaan Persekutuan manakala tiga lagi adalah antara usaha penambahbaikan yang sering dilakukan suruhanjaya itu.

''Bila saya baca dalam lapan tuntutan itu, ada sikit lain dan juga melibatkan kuasa kementerian lain. Saya juga menganggap perhimpunan pada 9 Julai ini tidak hanya kerana SPR sahaja," katanya.

Lapan tuntutan Bersih 2 meliputi antaranya desakan supaya membersihkan senarai pengundi, memperbaharui sistem undi pos, penggunaan dakwat kekal, tempoh berkempen minimum 21 hari, akses media yang adil dan telus dan memperkukuhkan institusi awam.
Ditanya mengenai penggunaan dakwat kekal, Abd. Aziz berkata, ia sukar untuk dilaksanakan kerana melibatkan pindaan Perlembagaan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH JAH


woit… KALAU ITU PELIK…. INI LAGI PELIK…. kah kah kah..

kah kah kah…. LIHAT GAMBAR INI LAGI PELIK…. kah kah kah



YANG INI PELIK LAGI MELIK


surat dari pembaca:

jang, den ado 13 orang sepupu jadi askar. Kato dio orang solamo kojo dalam askar tak ponah pogang koroteh undi time-time mengundi.

Pegawai jo yang pogang. "Ni ha koroteh undi kau.." kato pogawai dan tunjuk koroteh undi kosong. Angkek tabik, "Yo, tuan.." lopeh tu keluar.

Dia orang tak tau apo yang pogawai dio orang tu pangkah ....

Oleh rantai pada AWAS ! JANGAN JADI MANGSA KELENTONG pada 11/06/28

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Lepas bersara baru nak bagitau.. sbb semasa dalam servis, kebanyakan orang ramai tidak tahu apa masalah tentera tidak dapat memangkah apa yang mereka mahu..

ini memang menyedihkan.. kalau anggota tentera cuba bersuara pun, paling kurang kene denda memikul balak atau paling2 tragis berkemungkinan memamah mata pisau cukur (razor blade) hanya kerana nak pangkah sendiri atau2 cuba nak pangkah parti lawan..

daripada bersusah payah begini, mereka keseluruhannya hanya membantah di dalam hati sahaja.. tunjuk kuat pun tak guna.. hanya kerana nakkan satu undi.. takkan nak cari nahas!!!

no wonder la election kat sarawak baru2 ini, ada peti undi POS di sana, BN 1000, Pembangkang 10... hahaha.. kelakar kan?

Tanpa Nama berkata...

sekarang nie tak payah polis undi
sebab polis undi pembangkang
tak payah tentera undi
sebab tentera undi pembangkang

cara sudah ubah
panggil mat indon undi
panggil mat bangla undi
panggil awek vietnam undi
panggil awek thailand undi

selesai masalah
apa susah susah
memang tak boleh pakai dakwat
kalau pakai dakwat susah
kena jawab pun susah
kah kah kah
malaysia mesti boleh

cicit ngah layor berkata...

Kemaner hilangnyer dakwat kekai utk PRU12 dulu? Duit dah habih berjuta-juta....dakwat entah kemane.Jgn2 dah di'tolak' pader kilang pen Mak Mandin atau di buang diLaut Hitam.Bukan bulih haghap sangat puak2 ni.Dadah dlm balai lagi bulih hilang....inikan pulak dakwat dlm stor.

Jebat2 berkata...

Malaysia sememangnya pelik. Pelik bagaimana BEER END boleh memerintah selama 54thn, sedangkan party Mahatma Ghandi hanya memerintah 50th. Bila yg pelik&jelik terbongkar
barulah rakyat paham, dia bagi kain pelikAT sebelum hari mengundi.
Masa pilihanraya S'wak dulu, Mamat ni la yg kata " JANGAN KATA PAKAI BAJU 1M'SIA, NAK PAKAI BAJU 2MALAYSIA PON BOLEH'. KAH4, BODO MELANTUN2.

Tanpa Nama berkata...

Masa PRU12 dulu tu, KPN dengan SPR dah umun, depa dapat tangkap orang seludup dakwat...cuba hang tanya dia orang TT...dia ingat tak apa yang dia cakap dulu...Lagi satu TT....cuba hang bagi fakta yang jelas...macam mana SPR (SURUHANJAYA PENIPUAN RAKYAT), menjalankan operasi supaya rakyat lebih berhati-hati....kahkahkah

Tok Jebat berkata...

Abd Aziz ni mak dia dulu pelacur kat cowkit RM15 pun ok.kahkah..

Tanpa Nama berkata...

bodoh nye pengerusi SPR ni. kenapa semue pengerusi SPR bodoh2 blake? sijil darjah 6 ade ke tidak? Bersih 2.0 bukan ditujukan pda SPR shja tpi pda sistem pemerintahan negara kita yg dah jadi lg truk dri zaman jepun dulu!!nk pakai baju kuning x bley, nk gune dakwat kekal x bley coz nk kena pinda plembagaan!!pinda je la supaya PRU lebih telus dan adil!!bangang!!!!

opisboi berkata...

sebab bodoh jadi kerusi SPR kalau dia cerodik dah lama umngok hantar dia masuk ISA kat kamunting....kah..kah..kah..lepasnie si banggang akan dptkan patwa dari mufti mengata kalau pakai dakwat nanti tak sah solat...kita tunggu jelah..