Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 28 Jun 2011

TIPU SULTAN DAN MELAYU KENA TIPU




MAKAM HARIMAU MYSORE


nota:
ini pun makan tipu
tapi ini makam Tipu Sultan (1950-1799)
raja Kerajaan Mysore
yang mati berjuang menentang British
di Mysore Indian

arwah ini bukan mati kena tipu
kah kah kah



SUBSIDI RM74 BILION : KERAJAAN TIPU RAKYAT, KATA PAKAR – mkini

Kerajaan Persekutuan pimpinan BN telah “memperdayakan” rakyat apabila Unit Pengurusan Prestasi dan Perlaksanaan (PEMANDU) menyatakan bahawa kerajaan menanggung bil subsidi berjumlah RM74 bilion pada 2010, kata seorang pakar ekonomi hari ini.

Bercakpa pada dialog belanjawan Selangor 2012 di Subang Jaya, profesor pelawat Universiti Nottingham, Subramaniam Pillay berkata 54 peratus daripada bil itu adalah untuk pendidikan dan kesihatan yang sebenarnya adalah tanggungjawab kerajaan.

"Semua kerajaan di dunia beri subsidi untuk barangan berlainan untuk golongan rakyat yang berbeza. Tetapi bagi pendidikan dan kesihatan, yang dinamakan oleh pakar ekonomi sebaragai 'public goods' dan ini adalah tanggungjawab kerajaan,” kata Subramaniam yang bersara daripada jawatan Ketua Sekolah Perniagaan Universiti Nottingham tahun lalu.

"Semua negara maju di seluruh dunia beri subsidi dalam jumlah yang besar untuk kesihatan, kecuali di Amerika Syarikat tetapi (Presiden Barack) Obama baru-baru ini membentangkan Rang Undang-undang Kesihatan.”

Jika dua barangan itu dikeluarkan, bil subsidi hanya berjumlah RM31.1 bilion dan daripada jumlah berkenaan, subsidi makanan yang secara langsung sampai kepada rakyat hanya bernilai RM3 bilion atau lebih kurang 2 peratus daripada bajet kerajaan persekutuan.

Katanya, sebahagian besar subsidi RM23.7 bilion untuk bahan api dan tenaga yang dibayar pada 2010 disalurkan kepada subsidi gas yang kemudiannya diberikan kepada pengeluar tenaga bebas.

"Bagi infrastruktur, semua subsidi disalurkan kepada (konsensi lebuhraya) bukan kerana mereka memerlukannya tetapi kerana mereka menandatangani perjanjian (dengan kerajaan) yang bodoh. Ini bukan subsidi untuk rakyat,” katanya.

Perangkaan RM74 bilion yang dikeluarkan oleh PEMANDU seringkali digunakan oleh BN sebagai alsan bahawa pengurangan subsisidi petrol, gas asli, diesel dan barangan makanan yang lain adalah berpatutan kerana kerajaan menanggung bebanan yang berat.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… GEROMBOLAN INI SEDANG SAUK KIRI SAUK KANAN…. kah kah kah..

kah kah kah…KERJA HANYA MENIPU SAHAJA… kah kah kah..

woit…SEBELUM MENIPU… BODOH DAN BANGANG KAN ORANG RAMAI DULU…. kah kah kah..

kah kah kah..YANG JADI MANGSA ORANG MELAYU…. kah kah kah..

nota:
tanya mak cik felda
kalau beras tak ada ada
boleh rebus ketuanan melayu atau tidak

kalau duit anak nak sekolah tak ada
boleh jual ketuanan melayu atau tidak
kah kah kah


NOTA:
orang melayu ini
pagi pagi ditipu majikan
tengah hari di tipu utusan
petang petang ditipu barisan
malam malam ditipu gerombolan

hidup dengan harapan
mati menunggu janji
kah kah kah


19 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Patut la untung banyak saban tahun.. PLUS neh rupernye tambah ngan subsidi free lagi.. pastu nak naik tol lagi adeh..

Rakyat juga tak untung
siasat sikit sape pemegang saham ni..

berakktebabo berkata...

PM and DPM tell people save money .... example through maaaa example .... hahaha ...

If you feel like to ... express lu-13 people in the general election later .... any goods advocate eating live lizards bear feces urine cangkung berterabur ... hahahaha ..

If children and grandchildren ask who bankrupt the country right ... jawaplah on them with confidence, the answer Najib and Rosmah ... hahaha .. laki bini government ...

Puak2 umPORno would jump joy ... hahaha .. beruk2 like patriots and young people .. Chief apes how are you ...????

Tanpa Nama berkata...

"tanya mak cik felda
kalau beras tak ada ada
boleh rebus ketuanan melayu atau tidak"

- i like
wakakakakakakakakakakakakakakakakakaka

Tanpa Nama berkata...

hahahaha...

Gerombolan menabur janji manis,
membuai mimpi-mimpi indah,
segala hak rakyat dikaut habis,
jadikan melayu banggang minta menadah

rakyat menanggung beban tak habis-habis,
sedang kroni gerombolan kaya bermegah,

penagih dahi berkata...

inilah bangsa yg buat perjanjian dengan ayat 'selagi ada bulan dan matahari ' .......kena kencin' aje

Nik Zulkhairi berkata...

takkan itu baru perasan. dah lama diaorang menipu.

Tanpa Nama berkata...

"Bagi infrastruktur, semua subsidi disalurkan kepada (konsensi lebuhraya) bukan kerana mereka memerlukannya tetapi kerana mereka menandatangani perjanjian (dengan kerajaan) yang bodoh. Ini bukan subsidi untuk rakyat,” katanya.

kahkahkahkah

KERA yang BoNgok!!!

keluh lagi 1malaysia
kos hidup di negara ini adalah rendah

-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)
twitter: averagejoeMY

Nostalgia abkk berkata...

Padan muka orang2 Melayu dan yang memangkah UMNO dan BN di tipu bini Rosmah.
Subsidi untuk rakyat hanya sepuloh peratus tapi untuk kroni 50 peratus.
Orang melayu hidup2 di tipu Mat Mongol dan suami nya.
Sssyyyiiioookkkk nya....1Malaysia kena tipu.

Tanpa Nama berkata...

dulu pun rakyat tahu semua cerita keturunan raja gopal hanya dongeng sahaja.raja gopal di halau dan di usir dari tanah seberang, datang kesini mengaku Rajagopal dibantu oleh grombolan samsing. Aku lantik diri aku sebagai rajagopal, siapa menipu siapa..
rakyat sentiasa diperbodohkan demi kepentingan diri sendiri mereka dan di bantu oleh orang berkepentingan mereka untuk hidup senanag sehingga turun kepada anak cucu cicit mereka diatas penipuan tesebut.
diingatkan pada rajagpoal jangan lawan UMNO, jika lawan buruk padahnya.

Tanpa Nama berkata...

No thanks to MahaDUIT and his successor for made us as their ride; especially Melayu.

Tanpa Nama berkata...

Damn...WTF!!! selama ni aku pon sama2 ditipu. Arggghhh!!! Mati2 aku ingat 74billion tu subsidi minyak, gula dan sma waktu dengannya...BAGERO!!!

Silap Kona berkata...

berakterabo,

u spik inglis good good aaa. i dont understand wat u spik. heh heh

Tanpa Nama berkata...

jangan lupa.. hari jumaat, kene tipu dengan tok khatib masjid yang dikawal gerombolan..

Tanpa Nama berkata...

kah kah. jumaat pula hari kita kena tipu dengan tok khatib pula. nasib badan la woi. kah kah.

Tanpa Nama berkata...

kalau rakyat mesir boleh kena tipu apalagi org milayoo. memang seronok jadi org umnoo dgn segala polong dan daulah dikongsi bersama. fear not any counter, the dogs were with them. woit, lu ingat makcik felda sanggup angkat kain dan sepandok ikut mat sabu ke? duit, duit mana kau duit.(a song elsewhere). money is root of evil. That Evil is The Dajjal milayoo puja hari-hari bak tuhan yg bagi makan.Rebus la ketuanan buat sup pd anak cucu.

serenity9260 berkata...

sultan,sultan.cuba la jadi macam raja2 zaman dulu.hidup dalam buangan lepas lahir,bila umur 40 tahun baru layak duduk istana.tu baru raja jiwa rakyat

Ni best bro!!!
Hot Aje : Seorang Remaja China Menjual Dara Demi iPhone 4
Cool Aje : Kapal Mewah Alien Mendarat Di Perairan China (Foto)
Trik Aje : Cara2 Nak Unblock Website,Premium Account Dan Pelbagai Lagi Trik
Sejuta Trafik Ke Blog Anda!

anti melayu yang suka di tipu berkata...

aku benci Umngok, aku benci Bee End, aku benci SPR, aku benci SPRM, aku benci polis, aku benci madey, aku benci rosmah ngan bini sekali ngan anak pinak dia ... aku benci menteri-menteri yang tipu dan yang tak amanah, aku benci utusan.., aku benci berita hairan , aku benci rtm, TV3 .... aku benci Braheng Katok.., aku benci .. aku benci orang melayu yang suka di tipu ... sebab tu aku jadi anti melayu yang suka di tipu ... lahanat, haram jadah ..., semoga allah binasakan semua yang aku sebut kat atas dan lain-lain makhluk terlaknat yang aku tak sebut ....

mohd berkata...

kah..kah..kah..

pillay notingham m'sia rupenye
ingt nuh kt notingham btl..
baru nk bangga sket

ntah2 hindraf punye org nih..
selamat beliau xtermasuk dlm senarai ethnic cleansing

kih..kih..kih..

Tanpa Nama berkata...

selain melayu mudah lupa. satu lagi quote baru, melayu mudah kena tipu.. haha.. cayolahh