Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 10 Julai 2011

ANAK MUDA BANGUN MELAWAN




NOTA:


lihat dan lihat
anak anak muda telah bangun

lihat dan saksikan
anak anak muda telah bangun

mengancungkan tangan
gengaman yang erat
mara ke hadapan
medobrak kezaliman
meruntuh penindasan

akhirnya dunia ini adalah milik
anak muda





12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

jahanam lau kau polis dan FRU!!
jahanam lah kau syaitoon nirrojim..!

pak yatim berkata...

Sang Julai


Pandanglah,
Pelajarilah,
Bukakan mata,lapangkanlah dada…

Pada-Mu Allah,
Sejuta kesyukuran,
Moga kemaafan,
Andainya dosa,
seiring perjuangan…

Buat demonstran,
Kamulah sejarah,
Bangun melawan,
Menentang nafsu,menggadai nafsu…

Wahai anggota keselamatan,
Andainya tersisa,
disudut hati,
Nilai kemanusiaan,
Pohonlah pada Tuhan,
Diberi kekuatan serta pertolongan,
Agar dibebaskan,
Dari ikatan kezaliman…

Aduhai diriku,
Fahamilah…

Maka,
Ingat-ingatlah,
Terzahir sudah,
Diakhir zaman,
Pelbagai rusuhan,
Seiring sabda Rasul junjungan,
Moga beroleh faham…


pak yatim,
sesudah,
9 julai 2011.

Tanpa Nama berkata...

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=0l797oiy-HU

tt, baru nampak video lucu dan berilham ini. lewat sikit. namun, tolong selitkan pada halaman depan kalau ok!

Sentinel Prime berkata...

terharu teman yop... rase geram pun ada kat polis ni.. tapi yelar.. kalo PR memerintah nanti pun bukan bleh hapus pun polis ni...

Kita masih memerlukan polis..

Cuma sekarang, kita perlu ubah kerajaan.. KUASA RAKYAT... insyallah dgn mengubah kerajaan, tiada lagi arahan2 dari pemerintah atasan yg bersifat diktator yg mengontrol institusi kepolisian...

Polis sepatutnya menjaga keamanan rakyat... bukannyer menjaga periuk nasik rasuah & penipuan pemerintah...

ANAK JAWA berkata...

BRO HISAM,adakah wartawan mesia semua tak beretika. semua kerja bodek bos aja ka,dia tak rasa diri di perbodohkan hanya kerna upah. aku rasa kepala otak TV 3 RTM ,UTUSAN staff dia BABI ROSMAH DAH MANDERAM KA satu berita pun takda yg betul. Tolong lah bro kau jampi balek rosmahserbu tu biar jd bodoh

Tanpa Nama berkata...

celaka punya Polis.... tu yg dok tendang terajang orang tu semoga untutlah kaki kaki mereka... yg dok tangkap sepak tumbuk orang tu semoga kena stroke lumpuh satu badan...

doa orang yg terinaya tiada hijab di sisi ALLAH AZA WAJJALA.... Amin...

patutlah kes jenayah bertambah tambah sebab polis dok jaga ponggong UmnoNgok...

Tanpa Nama berkata...

mamak mydin di rupanya tak paham n tak reti cakap org putih..lain org tanya lain yg dia jawap.buat malu je..ingatkan teror

Tanpa Nama berkata...

Gambar dari TV Al-Jajeera ni ditonton oleh seluruh dunia.Najib,Hishammuddin dan IGP tak boleh nak kelentong dunia.

sheikhalfarisi berkata...

polis tu betul2 anjing suruhan, depa hantaq anjing yg baru belajaq bertatih. rakyat x melawan bolehla tunjuk ek.

salute utk anak muda bersih yg berani, x mcm patriot muka pucat walaupun anjing2 td x menyalak kat depa

Tanpa Nama berkata...

POLIS..POLIS..POLIS..MEMANG SAMSENG..BARUA..HARAM JADAH

Bro Otai berkata...

Warna demokrasi

suara itu telah punya warna
sebenderang mentari
semarak cahaya api
menjulang tinggi

hari ini kita kenal warna suara
setelah bertahun terkumpul
dari segenap pelosok ia mengalir
membuak menggegar dengan laungan tinggi

sesiapun yang benci warna suara
takkan dapat memadam semangat
sebenderang mentari
semarak cahaya api menjulang tinggi

biar disembur air celaka, gas durjana
takkan pudar warna suara
dipukul belantan puaka
atau dihayun rantai pendusta
tetap teguh warna suara

satu suara kita datang
tanpa buhulan ganjaran
hanya makna kebebasan
kita laungkan.

Hidup! Hidup!
Hidup Rakyat!
Hidup!Hidup!
Hidup Bersih!
Hidup Bersih!
Hidup Rakyat!

Bro Otai...
9 hb Julai
2:30 Jalan Pudu

Tanpa Nama berkata...

giler kejam,orang da berundur da,die pegi kejar pastu sepak terajang.ingt die kejar anjing ke ape??barua tol polis ni

1.Aktiviti2 Tentera Pada Waktu Lapang Yang Sebenarnya
2.Kucing Komando Menggunakan M-16(Video) (Apa Ni!!??)
3.Beruang Tidur Bersama Ikan