Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 5 Julai 2011

BERITA BERSIH DISANA SINI




DAYAK BANGUN MELAWAN




BERSIH : EXCO AMK DITAHAN DI LAPANGAN TERBANG KUCING – keadilan daily

Exco Angkatan Muda KEADILAN (AMK), Zulhaidah Suboh ditahan di Lapangan Terbang Kuching tengahari tadi kerana memakai Baju Bersih, sekaligus merupakan tangkapan pertama di Sarawak.

“Saya ditahan sebelum penerbangan saya dari Kuching ke Miri dan alasan pengakapan itu kerana saya berpakaian Bersih di bawah Akta polis Seksyen 27, kata polis itu kepada saya.

“Antara 10 hingga 15 Pegawai Polis berpakaian biasa bersama Pasukan Gerakan Am (PGA) menahan saya seorang,” katanya dihubungi Keadilan Daily.

Beliau yang ditahan di balai polis lapangan terbang Miri dan dihantar ke balai Polis di daerah itu akan diwakili peguam, Majen Panyuk.







NOTA:

akhirnya bersih sampai juga ke sarawak
bersih kini telah sampai ke semua negeri
di malaysia semua pekan dan semua kampong

bersih kini juga telah menjadi gerakan global
9 julai bersih akan dirayakan di :
australia – indonesia -korea
jepun- taiwan – dubai –
peranhis – london united kingdom –
new york, washington dc, san francisco, montreal canada
dan hulu langat dan kulaifornia

11 ulasan:

ttterbaik berkata...

INFO : In an 2005 joint Israeli-U.S. exercise, a "Patriot" missile is fired from a desert launch site in southern Israel. Terjemahan BM : Dalam 2005 bersama Israel-U.S. menjalankan, suatu "Patriot" peluru berpandu yang dilancarkan dari tapak pelancaran padang pasir di selatan Israel.

Tanpa Nama berkata...

Sejak bila kampung aku - Kulaifornia tu naik taraf?! Kah kah kah kau ni TT marah makcik-makcik Felda kat sana...

Tanpa Nama berkata...

Majlis Fatwa Negeri Beringin Rendang telah mengeluarkan fatwa bahawa perkataan BERSIH adalah haram disebut. Mulai hari ini, perkataan BERSIH hendaklah digantikan dengan perkataan CUCI. Sesiapa yang didapati menyebut perkataan BERSIH akan didakwa dibawah Akta Perkataan Haram, seksyen 17, Ordinan Darurat 1909 yang boleh dihukum 5 tahun penjara dengan kerja berat, disebat tidak kurang 10 kali sebatan dan didenda 50,000 pound....kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Salam TT, jangan blok aku punya komen ni...
Untuk Orang Melayu Umno....fikirlah

Sekarang ini, Tahun 2011 genaplah 500 tahun kejatuhan Kerajaan Melayu Melaka ditangan Portugis(1511)...Adakah pada masa itu Orang Melayu Melaka tidak mempunyai kekuatan? Tidak...Orang Melayu Melaka kalah kerana dibelot oleh keturunan Raja Mandalir. Siapakah keturunan Raja Mandalir tu?...Adakah keturunan itu masih bertapak disini? Jawapannya ada, keturunan yang dipanggil olih TT sebagai KETURUNAN EEEEEEE.

Oleh itu, bukalah fikiran kamu wahai Orang Melayu Umno...mungkin sejarah akan berulang...kamu lihatlah betapa keturunan eeee ini telah meresap dalam Umno yang kamu banggakan...Umno sekarang bukan lagi untuk Melayu dan keturunan eeee inilah yang akan meruntuhkan Umno...

Thank TT.

bunbinban berkata...

ni ke negara yg berangan nak jadi negara maju menjelang 2020?. Atau nak jadi negara kuku besi?.

jab sp berkata...

Exco Angkatan Muda KEADILAN (AMK), Zulhaidah Suboh

Satu tindakan yang terlampau bodoh.Macam mana orang seperti ini bolih dipilih untuk menjadi Exco AMK.
Tak baca blog kot,tak tengok video clip kot atau memang dari awal dah pasang niat tak mau masuk Serawak-Sabah,jalan terbaik buat sesuatu yang diri bolih ditangkap.

Tak ada satu kerugian pun kalau baju BERSIH disimpan dulu dan dikeluarkan setelah agenda bermula.

Jenis macam ni,UMNO bolih beli sekupang dua

Tok Moh berkata...

Sekarang seluruh Malaysia dan bermula Road Block sejak semalam...

kah..kah..kah...
haram jadah natang sungguh...
polis ni...kah...kah...
memang anjing la polis ...
kah..kah....

Tanpa Nama berkata...

Rahmat harun dekat canada ke/ buat la lg benda benda seni kat sane. best le tgk pic mcm tu.

dah booring da dengan gamabr berhimpun ramai ramai, padahal tade gangguan pun dekat luar negara sana tu. aku nak tgk gambar yg kreatif ler dr luar negara. setakat berhimpun, booringg.

Tanpa Nama berkata...

Apa benda ni TT. 9 Julai buat dalam stadium? wadehel.

Tanpa Nama berkata...

Apa ni TT? Melayu bodoh, tak pandai kenapa salahkan eeee? Betulkah Melaka jatuh kerana angkara Mandeliar? Atau hanya satu alasan rasis nak tutup kemaluan Melayu yang gagal mempertahankan Melaka? Melayu perlukan eeee untuk memimpin, tak gitu?kah kah kah kah

Lang berkata...

jangan sapu laman sambil berbaju kuning... ia sudah menjadi isu sensitif... jangan pakai baju bersih, pakai baju yang kotor... digi? cam mana? nak tukar warna ke?