Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 21 Julai 2011

KERJA MAKAN UPAH




INI PUN DIUPAH




nota:
ini pun makan upah
kerjanya jual takut
bila orang takut
pergi jumpa dia untuk
dapat tangal dan jambpi
kah kah kah



HARAM KAFIRKAN ORANG ISLAM - meloya

KUALA LUMPUR 20 Julai - Mengkafirkan orang Islam lain atas sebab perbezaan politik hukumnya haram kerana jelas ia merupakan salah satu perbuatan yang dikategorikan sebagai mempermain-mainkan agama.

Bekas Mufti Wilayah Persekutuan, Muhammad Yusoff Hussein berkata, dalam apa keadaan sekalipun, orang Islam ditegah sama sekali menuduh orang Islam lain kafir kerana hak menentukan tahap keimanan serta keislaman seseorang adalah milik mutlak Allah.

Apatah lagi katanya, orang yang dituduh kafir itu mengucap dua kalimah syahadah dan kemudian menunaikan segala perintah Allah seperti bersolat dan berpuasa.

"Pernah dalam satu peperangan Rasulullah menegur seorang sahabat kerana membunuh musuh yang sebelum itu sempat mengucap dua kalimah syahadah. Sahabat berkenaan beranggapan tujuannya (musuh itu) adalah untuk melepaskan diri.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


kah kah kah… INI PELIK…. kah kah kah..

kah kah kah… HARAM KAPIRKAN ORANG ISLAM??…. kah kah kah..

kah kah kah…. KALAU TAK HARAM… HALAL KE BOLEH DI MAKAN?... kah kah kah..

nota:
ini ulama upahan
yang makan upah
yang kerja nya makan upah
yang bergerak jika di upah

kerjanya cari ayat untuk gerombolan
kerjanya cari hadis untuk gerombolan

ayat dan hadis ini
untuk bersihkan kejahatan gerombolan

ayat dan hadis ini
untuk sucikan kezaliman gerombolan

ayat dan hadis ini
untuk menipu mak cik dan pak cik felda
kah kah kah


NOTA:

pak samad kata ada sasgerawan carma
ini ulamak carma kah kah kah

14 ulasan:

Belia Benci Batu berkata...

Biasalah, dari zaman dulu sampai sekarang agama dijadikan alat golongan pemerintah untuk menakut-nakutkan masyarakat supaya kuasa mereka boleh dikekalkan.

Boleh dikatakan agama ialah punca kenapa masyarakat menjadi bodoh kerana dalam agama, penganutnya tidak boleh berfikir dan mempertikaikan apa sahaja ajaran 'ulamak' walaupun kepercayaan mereka itu tak masuk akal. Contohnya seperti pergi ke tanah Arab untuk memohon rezeki di hadapan batu besar.

Tapi apa boleh buat, majoriti Melayu dah jadi bangang tak mampu berfikir antara batu dengan Pencipta Alam Semesta.

Jebon berkata...

Salam incik TT

Di blog sy ada dibawakan dua pendapat tentang isu istilah Allah, oleh ustaz agensi kerajaan dan PAS... sudi2lah melihatnya dan buat research...

http://doktrinisasi.blogspot.com

Takkan tak sudi kot?? Kah-kah-kah-kah...

ShiNKaI berkata...

Salam. Ayat bekas Mufti ni betul, cuma bila keluar kat media sampah, jadi kurang "kualitinya". Cukuplah sekadar kita berasa orang/kumpulan tertentu sebagai tidak betul; kafir atau tidak, Allah sahaja yang tahu. Melainkan dia/mereka dah ucap secara terang, jelas dan nyata, dah lakukan dengan perbuatan. Tinggal yang dalam hati tu kita sebagai manusia tak tahu. Ayat kafir mengkafir ni lah yang buat mereaka yang ATAS PAGAR tak berapa mahu dekat dengan kita. Diorang tak mahu dilabel sebagai orang yang melabel kafir kat orang lain.

Tanpa Nama berkata...

bro, aku minta bab ulama ni jangan disentuhlah, ulama ni kalau kita silap kata kita yang kena balik beb...

Tanpa Nama berkata...

Mak ang kali hangput

pthuiiii.

Tanpa Nama berkata...

wa mau tanya sikit lah ulamak carma,lu cakap kafirkan org islam hukumnya haram, macam mana kalau munafikkan org islam yg sedang dilakukan oleh puak2 umngok? apa hukumnya? harus ke wajib?? kah kah kah...tolong jawab sat! wa olang kafir x berapa paham, boleh kasi hidayah sikit?? wa pun manyak susah ati tengok wa melayu punya kawan, kena tipu kaw2 sama lu olang. sudahlah, tolong jangan kasi putar belit itu ALLAH punya maksud lagi. buat malu sama olang kafir sj.

kampung.kelawar berkata...

Bagaimana pula ada imam berceramah di surau-surau menyatakan mereka yang turut berdemonstrasi masuk neraka.Begitu tega sekali, sedangkan yang bersama berdemonstrasi ini terdapat mereka yang lebih hebat amalan agama dan ilmu nya dibandingkan dengan ustaz dan imam yang menuduh ini.Begitu juga dengan khutbah Jumaat, menempelak mereka yang ikut serta dengan pelbagai tuduhan yang lebih dahsyat.Mereka yang proumno dan carma ini lebih hebat lagi menentukan siapa masuk neraka dan siapa yang masuk syurga.Mereka tidak sadar bahawa mereka yang menjadi penegak keadilan dan menentang kezaliman adalah ciri Islam sejati.Bagaimana pendapat bekas mufti wilayah yang menjadi penyokong kontan umno.Bodek jangan tak bodek nanti jalan mendapatkan fulus tertutup.

Jamal bin Unta berkata...

Setakat kafir mengkafir sesama Muslim pun nak diharamkan?

Ini tentu Mufti UMNO yang cetek ilmu.

Ingat tak PERANG JAMAL/PERANG UNTA?

Para sahabat Nabi saling bunuh sesama sendiri bila Aisyah berperang dengan Khalifah Ali. Lebih daripada 20,000 sahabat Nabi terbunuh kerana berperang antara satu sama lain.

Kalau para sahabat boleh bunuh membunuh, mengapa kita tidak boleh kafir mengkafir disebab perbezaan politik?

mohamad berkata...

bukan menuduh kafir. tapi telah melakukan amalan kufur. mengucap syahadah tapi melakukan perkara-perkara yang membatalkan syahadah. malang nya golongan ini dimuliakan oleh setengah golongan yang bertaraf Ulama dan Mufti. kenapa? kerana makan gaji? betulkan apa yang dilakukan? semoga Allah meberi hidayah kepada golongan ini. tanggongjawab kita ialah berlepas dirilah dari golongan ini.

Tanpa Nama berkata...

bak kata arwah Dr Lo' Lo', lepas buat ulasan, dapat envelope...hehe

Tanpa Nama berkata...

"Hak menentukan tahap keimanan serta keislaman seseorang adalah milik mutlak Allah"

Kalau camtu kenapa muslim (manusia) tak bagi org tinggalkan Islam in the first place? Bukankah Allah dah tentukan kalau org tu dah taknak jadi Islam anymore?

Tanpa Nama berkata...

apa yang lebai ni cakap memang betul, lu TT bab agama memang bengong skik! ada org umnongok cakap "ang pasai pa duk ikut dap? ang kapir!" ada pulak mamat pas cakap "ang tau umnongok tu jalankan hukum islam, kapir laa tu"..dua2 pun biol!! tapi paling biol si Najib kah kah kah

Silap Kona berkata...

untuk tanpa nama... hehe

ada sesetengah ulamak memfatwakan hukum bunuh untuk org yg meninggalkan Islam (murtad). Apa yg saya belajar bahawa Islam tiada paksaan kan. Tapi awak kata nak keluar Islam x benarkan. Maksud dia macam ni sebenarnya... Hanya agama Islam sahaja yg akan diterima Allah. Agama lain Allah x terima. Allah ni satu sahaja. Tuhan aku, tuhan kamu, tuhan sekalian alam. Tuhan org Islam, tuhan org Kristian, Tuhan org Buddha, hindu dsb... Kalau akidah dah betul, dah faham, kenapa nak keluar Islam? Askar kalau lari dari medan perang pun kena tembak.

Masalahnya sekarang ni agama tu dah macam kelab/persatuan. Nak keluar, keluar. Nak masuk, masuk. Ramai yang masuk Islam pun disebabkan oleh macam2 contohnya nak kahwin, tapi yg byk sekali sebab mak bapak dia Islam so dia pun Islam lah. Tapi akidah dia macamana? Sepatutnya umat2 Islam yg pandai la (aku x pandai) menerangkan dengan lebih jelas bahawa Allah x bagi pilihan dlm bab ugama. Hanya Islam sahaja yg akan dihisab di akhirat. Kristian dah syirik, dah terpesong jauh. agama yg lain-lain ciptaan manusia.

Aku setuju Islam tiada paksaan. U nak keluar u keluar la sebab memang u x faham.. x dak akidah. Kalau masuk Islam dan faham, akidah dah betul, tiada sebab untuk keluar. No reason! keluar jugak bak kata org2 putih "Free ticket to the hell" ("lah" dekat luar). Aku org Islam akan dihitung amal kebajikan. Kalau amalan kebajikan aku lebih, insyaAllah masuk syurga. Kalau kurang, akan dicampak ke lubang neraka, nauzubillah. harap2 mendapat syafaat daripada 8 golongan seperti yg disebutkan di dalam hadis.

horeyhorey berkata...

Tok ufti..

nak tanyo sikit
mat monggol cakap tak serupo bikin tu
halal ko haram
apo hukum eeh orang kalau cakap macam orang munafik ni tok ufti
boleh tak tok ufti bukak kitap jab
cari ciri-ciri orang munafik ni tok ufti.

mano hebat kapir ko munafik

boleh tak tok ufti sekolah kan balik
mat monggol ni..

NYAMPAH..berapo SAMPUL dapek ari ni