Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 21 Julai 2011

SATU TAKTIK TIPU ORANG RAMAI



SIAPA INI?



nota:
bila laporan nak dikelauarkan
tentang manusia ini
telah berapa lama siasatan dijalankan

soalan yang ditunggu tunggu oleh orang ramai ialah:


adalah orang ini 3 eee atau 4 eeee
kah kah kah



LIOW MANA JANJI NAK SISAT?
– mkini

Menteri Kesihatan, Liow Tiong Lai dicabar mendedahkan kemajuan siasatan kementerian itu berhubung insiden di Hospital Tung Shin semasa perhimpunan BERSIH 2.0 pada 9 Julai.

Setiausaha publisiti kebangsaan DAP, Tony Pua mengingatkan Liow
bahawa parti itu telah menawarkan empat orang saksi ketika polis didakwanya menembak gas pemedih mata dan air bercampur kimia ke dalam perkarangan hospital, tempat peserta perhimpunan itu berlindung.

Keempat-empat mereka ialah ahli Parlimen Serdang, Teo Nie Ching dan Liew Chin Tong (Bukit Bendera); setiausaha politik kepada setiausaha agung DAP, Zairil Khir Johari; dan Pua sendiri.

"Bagaimanapun, selepas menunggu selama seminggu, kami tak dengar apa-apa dari Liow atau kementeriannya, kecuali janji-janji yang berterusan secara lisan untuk menyiasat," Pua berkata dalam satu kenyataan hari ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit… MUNKEEE MUNKEE INI SENANG CAKAP… kah kah kah..

kah kah kah…SEMUA NAK TIPU ORANG RAMAI…. kah kah kah

nota:

ini janji janji:
mana dia janji azalina nak buka laporan keewangan sukom 1998?
mana dia janji keyvas pundek pundek pundek tentang laporan siapa bakar DTC 2001
mana dia laporan siapa bunuh kugan
mana dia laporan siapa bunuh francis
mana dia laporan siapa bunuh aminulrashid


MARI BELAJAR POLITIK:
buat laporan adalah salah satu dari taktik
untuk meredakan kemarahan orang ramai
ini untuk melengah lengah kan masa
orang putih cakap – beli masa –
lambat lambat kan
selambat yang mungkin
dengan harapan orang ramai akan lupa

tahu siapa bunuh mustakizah?
tahu siapa rogol amah?
tahu siapa rogol budak sekolah?

kes teoh beng hock 2 tahun
kes aminulrashid belum tahu hujung pangkal
kes bunuh saibarni dah jadi silap mata pulak

buat laporan ini
sama macam hantar memo
mahasiswa tiap tahun hantar memo
setiapp kali permimpin pelajar bertukar mereka akan hantar memo menentang AUKU

kah kah kah

membuat kerja yang sama berulang ulang
dengan harapan akan ada jawapan baru adalh kerja orang gila

kah kah kah
kah kah kah
kah kah akh

nota:
siapa pulak mustakizah ini?


TERUSKAN PERJUANGAN KITA


5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bro.,Mustakizah pun dah tiada dan orang UMNO yang terlibat pun dah jalan.
Yang pasti di akhirat laporan tetap keluar di dunia UMNO boleh putar belit dan kalau tak caya tanya Nazi dari Padang Rengas tu.

mek berkata...

tt, budak2 muda mungkin ada yang tak berapa tahu pasal mustakizah ni. cuba tt bagi pencerahan sikit.

kepada anak muda, kalau kita nak tahu semua laporan2 yang tak pernah keluar2 tu, jom humban kan gerombolan.
khalas!

Tanpa Nama berkata...

kah kah cayalah TT quote dari albert einstaein DOING THE SAME THING OVER AND OVER AGAIN EXPECTING DIFFERRENT RESULT... INSANE...

-Non Governmental Individual

faezal berkata...

Bro
mustakizah ni seseorang yg dah arwah, yg ada kena mengena dgn seorang bekas timbalan menteri dalam negeri yg kawin ngan artis, yg sekarang ni pun dah jadi arwah gak kan. Cer citer.. cer citer...kami gen x nih tak tau citer detail dia camana

yes berkata...

Ada kemungkinankah Mustakizah akan di pentaskan suatu hari nanti? Natrah dah ada Mahadir dah ada, Mustakizah kenalah tunggu bila musim telah berganti agaknya.