Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 20 Julai 2011

NAKBA UNTUK TANAH MELAYU




KOMENTAR


ku li adalah perdana menteri yang dinafikan kepada rakyat malaysia
ku li telah di tipu oleh eee madey
ku li menjadi mangsa eee

sayangnya ku li ini macam gajah
telinga besar tak nampak seluruh badanya

bayangkan jika ku li bersama rakyat pada 9 julai
banyangkan jika ku li mengeluarkan kenyataan menyokong 9 julai
pasti seluruh negara akan menobatkan ku li
pasti seluruh negara akan hormat pada ku li

kita tunggu dan nanti
apa dia amanah
kita tunggu dan lihat
siapa dalam amanah

apakah ini last kppek dari ku li
kalau polis pencen
mereka akan bertaubat masuk pas
kalau ku li pencen?


BERNOSTALGIA TAK SALAH




AMANAH DIKETUAI KU LI DILANCAR JUAMAAT SANDAR AMANAT TUNKU
- minsider

Angkatan Amanah Merdeka (Amanah), sebuah pertubuhan bukan kerajaan yang akan diketuai oleh veteran negara Tengku Razaleigh Hamzah, yang akan bergerak bagi mengembalikan semangat jati perjuangan kemerdekaan dengan enam objektif, akan dilancarkan Jumaat ini.

Surat jemputan pelancaran yang diterima media menyebut Amanah diwujudkan dengan matlamat mahu menghidupkan legasi “Amanat Merdeka Bapa Malaysia” selaras dengan semangat Perlembagaan Persekutuan.

Tengku Razaleigh yang mesra dikenali sebagai “Ku Li” akan mengetuai Amanah sebagai presiden.

Difahamkan akan ada lapan ahli jawatankuasa mewakili pelbagai kaum dan agama dari seluruh negara.

Tengku Razaleigh yang merupakan bekas menteri kewangan dan naib presiden Umno seringkali menimbulkan perkara-perkara yang menjadi teras objektif Amanah dalam ucapan dan kenyataan media beliau sejak kebelakangan ini.

Beliau kini merupakan ahli Parlimen dan Ketua Umno Gua Musang.

“Amanat Merdeka Bapa Merdeka menyebut bahawa jika kita mahu bersatu sebagai sebuah keluarga di bawah satu bumbung bernama Malaysia, kita mesti jujur antara satu sama lain — Melayu, Cina, India, Dayak, Kadazan, Siam dan lain-lain — Muslim, Buddha, Hindu, Kristian dan sebagainya,” kata surat jemputan media.

Ahli jawatankuasa pusat Amanah Wan Saiful Wan Jan ketika dihubungi The Malaysian Insider berkata, “idea ini diketengahkan oleh Tengku Razaleigh sendiri pada satu mesyuarat baru-baru ini dengan memfokus pada mesej kemerdekaan yang disampaikan oleh (Bapa Kemerdekaan dan Perdana Menteri pertama Almarhum) Tunku Abdul Rahman.”

“Pertubuhan ini mahu menekankan soal perpaduan di kalangan rakyat, agar isu perpecahan antara lain tidak menjadi semakin serius,” kata beliau.

NOTA:

pada 14 mei setiap tahun
rakyat palestine mengingati nakba

pada 31 ogos setiap tahun
rakyat malaysia mengingati nakba

14 mei tanah palestin di rampas zionis
31 ogos gerombolan mula berkuasa menindas kita


NAKBA ialah malapekata untuk palestine
MALAPETAKA ialah nakba untuk semenajung tanah melayu

8 ulasan:

Beruk Ketawa...kahkahkah berkata...

kah kah kah...Tak habis-habis dengan muncul satu persatu NGO NGOK BANGANG !

Rakyat Malaysia bukan nak dengar AMANAH, rakyat hanya mahu AMNO tumbang dan lingkup.

Awat Ku Li ni amanah sangat ka? Atau dah MENANAH...kah kah kah

keluargagerilya berkata...

wujudkan semangat kemerdekaan dari umno, walaupun bebas dari cengkaman british tetapi rakyat malaysia masih berada dalam cengkaman gerombolan dan sekutunya. rakyat malaysia belum merdeka sepenuhnya. berkumpul kena permit, bersuara kena permit, berucap kena permit, tak ada permit kena halau, kena maki, kena hamun, kena sembur, kena gas pemedih mata. apa erti kemerdekaan sekiranya benda asas dalam kehidupan tidak dapat dinikmati. hanya keluarga menjadi orang yang layak memegang jawatan tertinggi. negara ini negara bapak mereka yang punya kah ? apa sudah jadi dengan golongan bijak pandai yang seharusnya memimpin negara ini ke arus perdana yang dinamik ? politik semakin kotor dengan kaedah gerombolan semakin bersifat kuku besi menggunakan segala helah untuk terus berkuasa dan menidakkan hak rakyat yang asas. merdeka, merdeka, merdeka

Mamak REEzal AzEEz Omardin berkata...

Ku Li Melayu tulen ditipu oleh Mahathir Si Mamak yang tak mengaku bahawa dia adalah keturunan EE.

Kalau bangsawan Melayu macam Ku Li boleh kena tipu sama Mamakthir, apatah lagi rakyat biasa.

Pembaca Tukar Tiub haruslah tahu bahawa Bang Hisham & peminat TT tiada masalah dengan bangsa Mamak ini & bukan racist. Kami cuma tidak suka dengan si Mamak yang menyamar sebagai Melayu sahaja kerana mereka ini paling racist & memburukkan bangsa Melayu dengan sikap rasisme mereka.

Contoh mamak-mamak racist lain yang mengaku diri mereka Melayu:

(1) Abdul AzEEz Abdul Rahim
(2) REEzal Naina Merican
(3) Omardin Mauju

Sedarlah wahai orang Melayu semua!

Mana ada orang Melayu yang namakan anak mereka NAINA & MERICAN? Ini nama kegemaran bangsa Mamak.

serenity9260 berkata...

sayangnya da xde veteran umno yg satu kpale dgn ku li lagi.sume idop mewah di bawah madey.kesian beliau

1.Pertandingan Menyalut Badan Dengan Lebah(Gambar)
2.Koleksi Anak Patung Harry Potter Sewaktu Bayi
3.Anak Monyet Bermain Game Di iPhone(Video)

melatahcocktails berkata...

mula mula AMANAH lama lama MENANAH..
kik kik kik kik...

Tanpa Nama berkata...

la anak bangsawa laei! apa kata pak janggut? dulu anak raja masuk sekolah pondok kasi hatam abih-abih baru oleh jadi pemimpin. setakat poei mckk, eton, sandhurst, boleh jalsn la. merdeka hak rakyat bukan hak rajagopal and co. belajar la dari david and solomon sbg raja yg adil, taat, beriman hingga disebut-sebut Allah dlm AQ. western influence wokay but not western imperialism. geng, para neo-kolonist ni ingatkan kuasa dan reta dia org je. tak caye? tanya jacob and co berapa harga bincat sebenar? kat cow kit pun ade, tibet mari peninggalan gurkha.

Tanpa Nama berkata...

yup, me too, i have to take this with a pinch of salt...
berapa byk persatuan daa?
org2 melayu sukeeeee sgt berpersatuan nih!
pastu sukeeeee mesyuarat - mesyuarat penubuhan, mesyuarat perasmian, mesyuarat pelancaran, mesyuarat mingguan, mesyuarat bulanan, mesyurat agung, mesyuarat sultan, mesyuarat tergempar, mesyuarat terkejut beruk... dan mcm2 lg...
pastu buat unipom lain2 utk pakai masa mesyuarat2 berlainan...
x ubah mcm belia 4b... beza mungkin cuma tak guna batik?
yg ahli mungkin jd anggota 3-4 persatuan berlainan...
yg chip & ajk mungkin pegang jawatan dlm 6-7 persatuan berlainan... business card pun berjela2 penuh senarai jawatan & persatuan, kalau dah dapat pingat tambah lagi berjela kat nama pulak...

poyo!

pada aku ini semua sindrom mabuk kuasa! (sindrom awal atau sindrom asas?)

namun aku akan simpan dulu segala kesangsian aku perihal niat/tujuan sebenar kuli nih...
sehinggalah apa yg dia umum tu jadi kenyataan...
pastu kita lihat sendiri...

tapi kuli tlg jgn jadi melayu yg mudah lupa:
orgramai zaman teknologi maklumat ni sudah cerdik & celik
- sekali kuli kocak air di cawan,
sudah kami tahu milo
atau apakah neslo
mahupun kopi jantan!

-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)
twitter: averagejoeMY

Tanpa Nama berkata...

gapo hubungan wan sepol jan dengan ku li?