Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 20 Julai 2011

SEJARAH NEGARA BANGSA



BILA KAU LIHAT GAMBAR INI

bila kau lihat gambar ini
bila kau teringat gambar ini

ini adalah detik sejarah
detik yang telah dirakam
untuk anak cucu cicit

bila kau lihat gambar ini
bila kau teringat gambar ini
adalah lakaran sejarah negara bangsa
adalah sejarah warga
yang bangun mendobrak kezaliaman
yang bangun menegak keadilan

bila kau lihat amoi ini
bila kau amatio amoi ini
maka kau akan sedar
bahawa 9 julai telah merubah semuanya
bahawa 9 julai adalah perserikatan setiakawaan
anak semua bangsa


SALUT UNTUK YANG BERANI




HENTIKAN PERSOAL PERANAN POLIS - meloya

KUALA LUMPUR 19 Julai – Rakyat dinasihati supaya berhenti daripada mempersoalkan peranan polis dalam mengenakan sebarang tindakan ke atas pihak-pihak yang cuba membangkitkan isu komunisme di negara ini.

Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata, isu komunis adalah melibatkan soal keselamatan negara dan justeru ia merupakan 100 peratus tanggungjawab pihak berkuasa tersebut.
Kata beliau, polis mempunyai dua pilihan dalam menentukan bentuk tindakan terhadap mereka yang masih mempunyai fahaman komunis itu iaitu di bawah undang-undang sedia ada atau ordinan darurat.

“Ini masalah keselamatan, 100 peratus masalah yang perlu diambil perhatian oleh polis. Kalau polis rasa ia boleh jejaskan keselamatan maka itu terpulang kepada polis. Mereka ada budi bicara sama ada ambil tindakan di bawah ordinan darurat atau undang-undang biasa.

“Tidak salah untuk polis tentukan bentuk tindakan dan keputusan muktamad adalah milik polis. Kita tidak boleh persoal kredibiliti mereka, ini adalah soal keselamatan negara,’’ katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…INI KENYATAAN MUNKEEE PALING BANGANG…. kah kah kah..

kah kah kah…KENAPA TAK BOLEH PERSOAL KAN PERANAN POLIS?.... kah kah kah..

kah kah kah… KALAU POLIS RASUAH… TAK KAN TAK BOLEH BINCANG… kah kah kah..

kah kah kah…KALAU POLIS JAGA PERNIAGAAN AYAM… TAK KAN TAK BOLEH BINCANG… kah kah kah..

kah kah kah…KALAU POLIS TEMBAK AMINULRASHID… TAK KAN TAK BOLEH BINCANG… kah kah kah..

kah kah kah...MANA KITA TAHU POLIS TAK MENIPU... kah kah kah..

kah kah kah...MANA KITA TAHU POLIS TAK REKA CERITA... kah kah kah..

kah kah kah…POLIS BUKAN NABI?.... kah kah kah..

woit… YANG BAYAR GAJI POLIS DUIT CUKAI RAKYAT…. kah kah kah..

nota:
yang tak menipu hanya
klip bersih dalam youtube
kah kah kah



MENDOBRAK KEZALIMAN



NIK AZIZ : POLIS TINDAS , RAKYAT AKAN TAMBAH BENCI UMNO - minsider

Mursyidul Am PAS Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata tindakan keras pihak berkuasa ke atas penyokong gerakan Bersih 2.0, termasuk menahan pemimpin-pemimpin politik Pakatan Rakyat, hanya akan menambah kebencian rakyat terhadap Umno.

“Saya tegas untuk menyatakan bahawa tindakan yang dilakukan ini hanya akan menambah kebencian rakyat terhadap Umno,” kata beliau dalam satu kenyataan dikeluarkan dari Mekah petang ini.

Beliau berkata sekalipun yang bertindak ialah polis, tetapi semua pihak mengetahui bahawa alat kawalan jauhnya dipegang oleh Perdana Menteri yang mengetuai kerajaan yang juga merupakan Presiden Umno.

“Padahal, apa masalahnya dengan berhimpun?” kata beliau.

Nik Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan menyoal “bukankah Presiden Umno baru saja mengumpulkan sejuta belia beberapa minggu yang lalu tanpa ada sedikitpun halangan?”

“Sejuta belia yang dikhabarkan hadir dengan penuh layanan mesra oleh pihak berkuasa tiba-tiba hari ini hanya untuk mengumpulkan 300,000 orang dibalas dengan gari dan semburan gas?

“Bukankah orang yang sama juga pernah menjanjikan bahawa himpunan akan dibenarkan jika dibuat dalam stadium bahkan diberikan keizinan untuk ‘melalak sampai pagi’?” kata beliau lagi.

NOTA:
polis tembak gas pemedih mata
polis pancut air asid
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

bangang
dunia lihat rosmah dan najib
sama macam ben zainal dan leila
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

9 ulasan:

mek berkata...

penat la baca kenyataan menteri2 bangang ni. nazri aziz, hishamudin husein, rais yatim la yg paling menonjol kebangangan menteri2.
sapa2 undi 3 ekor ni dulu sila hantuk kepala kat dinding jamban.

kah kah kah

hasilox berkata...

Jangan buka mulut sewaktu menjilat punggung komunis. Meleleh tahi komunis tu. hahaha


[Umno, China Communists to swap youth leaders]
http://malaysia-today.net/mtcolumns/newscommentaries/33612-umno-china-communists-to-swap-youth-leaders

[Malaysia apologises for Wen visit banner]
http://www.wantchinatimes.com/news-subclass-cnt.aspx?id=20110618000057&cid=1301

Nostalgia abkk berkata...

Sikit-sikit "isu keselamatan negara" dan semua menteri bercakap begitu bila nak menutup kasalahan dan kelemahan kerajaan.
Bila rakyat bangkit soal pembelian kapal selam dan jet sukhoi maka menteri UMNO kata ini isu keselamatan negara.
Bila cincin ber pulohan juta di bawa masuk oleh suami Najib semua rekod cuba dipadam kan demi keselamatan negara.
Bersih 2.0 menuntut keadilan pilihanraya maka tangkapan dilaku kan polis dan itu pun isu keselamatan negara.
Rekod kemasukan imigresen pun di padam kan untuk menutup Kemaluan menteri UMNO itu pun isu keselamatan negara.
Demi Bangsa,Ugama dan Negara dah tak laku sekarang Demi Keselamatan Negara.
Filen pun ada sequel tapi tak lah sampai berpuloh kali dan itu lah tahap kebodohan Menteri2 dan Pemimpin2 UMNO.

serenity9260 berkata...

puak2 yang malas nk belajar dari sejarah.yang diorang taw,umno yg buat malaysia merdeka.die ingt nenek moyang atuk diorang merdekakan msia,msia ni diorang punya

1.Pertandingan Menyalut Badan Dengan Lebah(Gambar)
2.Koleksi Anak Patung Harry Potter Sewaktu Bayi
3.Anak Monyet Bermain Game Di iPhone(Video)

Tanpa Nama berkata...

Sesetengah polis adalah celaka..kerja pau sj gaji tak pernah cukup,puii..

golok perak berkata...

kah kah kah ... 'amoi' tu buat dek je kat satu 'rejimen' polis kat belakang tu ... kah kah kah ... cerita 'hantu' dan 'puaka' dah tak mujarab dah kah kah kah ... sebaliknya orang-orang yang mereka reka cerita 'hantu' dan 'puaka' pulak yang lari ketakutan ...

Tanpa Nama berkata...

Boleh tolong tak... pakcik dah tak kenal mana satu polis nih. Pakcik nampak anjing serupa mcm polis. adakah polis serupa cam anjing. Klu unit anjing polis yg mana satu polis hah yg di rantai atau yg pegang rantai.

Tanpa Nama berkata...

Communism dah lama mati bersama kematian Chairman Mao. Menteri bangang ini masih hidup dalam zaman batu atau cuba nak kelentong rakyat? Semua ini alasan untuk menekan rakyat dan parti pembangkang.

Tanpa Nama berkata...

betul la.
dlm negaraku tercinta ni,
polis prdm adalah polis raja di malaysia
dan polis raja di malaysia adalah polis maksum yg tak boleh disoal apalagi dipertikai
kecuali oleh pengkhianat2 negaraku shj

betul la menteri yg nama tak sama tapi pegi sekolah yg sama dgn kau tu tt.

kahkahkahkah

-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)
twitter: averagejoeMY