Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 19 Julai 2011

PEROGOL BUAT LAWAK LAGI




BANGUN DAN LAWAN



HINA, CERCA AGONG BOLEH DI DAKWA – meloya

Undang-Undang Kanun Keseksaan boleh dikenakan terhadap mana-mana individu yang menghina atau mencerca Yang di-Pertuan Agong, kata. Rais Yatim.

Menurutnya, mencaci Seri Paduka merupakan satu kesalahan tetapi kategori kerakyatan yang tertakluk kepada tindakan perlucutan kerakyatan ialah kerakyatan jenis pendaftaran dan tidak terhadap kerakyatan melalui operasi undang-undang.

Misalnya, kata beliau, mereka yang lahir di Malaysia tidak boleh dibuang negeri justeru kalau menghina atau mencaci Agong atau merancang menentang baginda.

Namun, tegas Rais, mereka yang lahir di Malaysia tetapi memperoleh status kewarganegaraan negara asing juga boleh dilucutkan kewarganegaraannya lantaran perbuatan itu sudah cukup sebagai ‘tidak lagi mencurahkan taat setianya kepada Agong’.

“Yang menjadi persoalan hari ini ialah penguatkuasaan yang agak lemah dan teragak-agak. Perbuatan yang menghina Agong adalah sama seperti menghina negara.
“Lumrah ini ketara sejak bercambahnya media sosial di Internet yang rata-rata telah menukar budaya ketimuran dan nilai-nilai murni kita.

“Melucutkan kerakyatan hanya boleh dilakukan oleh Menteri Dalam Negeri jika seseorang itu telah menunjukkan tidak lagi menumpahkan taat setia kepada Malaysia,” kata beliau kepada Utusan Malaysia hari ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…INI BERITA KUREENG BAIK…. kah kah kah..

kah kah kah…KENAPA HANYA MERCERCA AGONG SALAH…. kah kah kah

kah kah kah..BAGAI MANA DENGAN MEROGOL AMAH…. kah kah kah..

kah kah kah…ADAKAH MEROGOL AMAH TIDAK SALAH…. kah kah kah..

woit...BILA NAK JADIKAN BANGANG SATU KESALAHAN... kah kah kah..

kah kah kah...KALAU BANGANG DI TAKRIF SATU JENAYAH...kah jkah ajkh..

kah kah kah....RAMAI MUNKEE GEROMBOLAN MASUK LOKAP... kah kah kah..


nota:

najib terlibat dalam kes bunuh
rais yatim terlibat dalam kes rogol
rahim tambi chik kes rogol
muhyiddin tak terlibat apa apa hanya bangang
nasib baik bangang bukan stau jenayah
kah kah kah



8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dalam islam bukan agung saja tak boleh hina binatang pun tak boleh hina sama, apatah lagi kalau manusia

hasilox berkata...

Al-kisah menteri-rogol 1-malaysia;

Menteri nasi busuk dirogol amah, amah tidak ditangkap. Menteri nasi busuk kemudian dapat ganti rugi dari orang yang dirogol kanguru. Aneh sungguh cerita rogol-rogol 1-malaysia.

Nota;
Cerita menteri yang rogol amah tidak tepat kerana pandangan dikaburi kanguru yang sedang merogol mangsa.

Kalau masih kurang faham, sila rujuk kepada kamus rogol 1-malaysia.

Tanpa Nama berkata...

Macamlah kita tak tahu siapa yang merampas kuasa Seri Paduka untuk menolak draf perlembagaan yang dipersetujui oleh Parlimen.

UMNOlah yang humban kuasa raja-raja Melayu... UMNO jugalah yang telah dua kali secara terbuka menentang raja-raja. Jangan lupa siri-siri derhaka kecil seperti di Terengganu hari tu, dan terbaru mengingkari Titah Seri Paduka berhubung Bersih 2.0.

Bodoh UMNO yang tak boleh diajak berunding... mula nak beri stadium kemudian tak beri. Macam manalah kalau berlaku kerajaan perpaduan hari tu? Barang kali dah terbungkang agaknya semua pemimpin PAS yang menyokongnya menuntut janji yang takkan tertunai.

Tanpa Nama berkata...

Terbaca benda ni kat satu blog.. :) "Penjenayah miskin tempatnya dalam penjara.. Penjenayah kaya raya tempatnya dalam politik"

Tanpa Nama berkata...

Phew!!!...makin teruk & melampau..anak arwah cikgu Leha nih!!!

Pegawai Pemantau berkata...

Tuan,

LAPORAN BERHUBUNG FITNAH/PENGHINAAN PORTAL BLOG 'TUKARTIUB'

Dengan hormatnya saya diarah merujuk kepada perkara di atas.

2. Sukacita dimaklumkan bahawa Kementerian ini telah menerima aduan dari orang awam bahawa tuan selaku pengendali blog 'Tukar Tiub' telah dituduh mengeluarkan kata-kata kesat terhadap Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong, YAB Perdana Menteri, Menteri-menteri Kabinet dan para pemimpin negara.

3. Setelah membuat kajian/pemantauan yang lebih terperinci dan mendalam, pihak kami mendapati bahawa laporan-laporan tersebut adalah benar justeru tuan selaku pengendali blog tersebut akan didakwa atas sebab-sebab berikut:

i. Mengeluarkan kata-kata kesat terhadap SPB YDP Agong, YAB Perdana Menteri dan isteri, Menteri-menteri Kabinet dan para pemimpin negara;

ii. Menganuti fahaman Komunis yang jelas bertentangan dengan idelogi negara; dan

iii. Merancang untuk menggulingkan Kerajaan Malaysia melalui Perhimpunan Haram BERSIH pada 9 Julai 2011.

iv. Mengancam keselamatan negara.

4. Sehubungan itu, pihak kami akan mendakwa pihak tuan supaya dikenakan hukuman berat iaitu dilucutkan kewarganegaraan Malaysia secara serta-merta.

5. Tuan sedia maklum bahawa akibat dari hukuman tersebut, pihak tuan adalah diharamkan untuk menyanyikan lagu Negaraku, menziarahi Tugu Negara Malaysia dan menggunakan Bahasa Melayu sebagai bahasa harian lagi.

6. Tuan juga adalah dilarang untuk pulang ke Jelebu, Negeri Sembilan memandangkan Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan telah menyenarai-hitamkan tuan dari memasuki zon berkenaan.

6. Sehubungan itu, perkara di atas dimajukan untuk perhatian tuan sewajarnya. Kerjasama tuan dalam hal ini adalah amat dihargai.

Sekian, terima kasih.

Saya yang menurut perintah Rosmah,

"1 MALAYSIA: ROSMAH DISAYANGI, ZIANA ZAIN DIBENCI"

(Tuan Yusran bin Ghaffur)
Setiausaha Bahagian
Bahagian Propaganda dan Provokasi (BPP)
Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan

mohd berkata...

woit…INI BERITA KUREENG BAIK…. kah kah kah..

kah kah kah…KENAPA HANYA MERCERCA AGONG SALAH…. kah kah kah

kah kah kah..BAGAI MANA DENGAN MEROGOL AMAH…. kah kah kah..

kah kah kah…ADAKAH MEROGOL AMAH TIDAK SALAH…. kah kah kah..

woit...BILA NAK JADIKAN BANGANG SATU KESALAHAN... kah kah kah..

kah kah kah...KALAU BANGANG DI TAKRIF SATU JENAYAH...kah jkah ajkh..

kah kah kah....RAMAI MUNKEE GEROMBOLAN MASUK LOKAP... kah kah kah..


kah..kah..kah..bedal china doll xsalah...kah..kah..

bedal lubang belakang pun xsalah..kah..kah..

sume2 nk tipu melayu..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

china doll x reti ckp melayu melayu..kah kah kah..
lubang belakang pon x boleh ckp..kah kah kah..
melayukan mudah lupa.. kah kah kah..