Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 15 Julai 2011

POLIS GANAS - NAJIB PUN GANAS




BUNUH ALTANTUYA








SAMAD SAID : NAJIB MEMANG KEJAMLAH
- mkini

Sasterawan Negara A Samad Said menyifatkan Najib Razak sebagai perdana menteri yang "memang kejam" berbanding dengan beberapa perdana menteri sebelum ini.

"Kalau tengok (perdana menteri) yang sudah-sudah itu, (Najib) memang kejamlah," katanya.

Menceritakan kembali "kebengisan" polis dalam menangani perhimpunan BERSIH 2.0 Sabtu lalu, A Samad (kiri) mendakwa pentadbiran Najib sekarang mengarah kepada menjadikan Malaysia negara kuku besi.

Ketika diwawancaraMalaysiakini di sebuah restoran di Bangsar hari ini, A Samad berkata, perkara itu boleh dilihat melalui rakaman video dan gambar di internet yang mana kerajaan "berantakan dengan orang awam".

"Youtube siarkan, kita boleh lihat semua dan (dia) tak boleh tipu. Cuma, malangnya dalam akhbar-akhbar (dan) media utama, sudah tentu kamu nampak berat sebelah," katanya yang mesra dengan panggilan Pak Samad.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… APA JADI DENGAN SASGERAWAN YANG LAIN… kah kah kah..

kah kah kah… SEMUA TULIS CERTOT DAN SARTOT… kah kah kah..

kah kah kah… SEMUA SASGERAWAN CARMA…. kah kah kah..

kah kah kah… BUKU BUKAN ADA YANG BACA PUN.. kah kah kah..

kah kah kah…KALAU TAK JADI BUKU TEKS JAMIN 200 KEPING TAK LAKU…. kah kah kah…

kah kah kah… SASGERAWAN CARMA… SUKA ROTI NAJIB…. kah kah kah….

ROTI NAJIB


nota:
dah lupa apa dia roti najib?
roti kosong tak ada telooo
kah kah kah


11 ulasan:

Muhyiddin Senyum Lebar berkata...

Tapi tak sekejam bapanya yang pernah menjadi batu api cetuskan rusuhan kaum dan menggalakkan tindakan liar serta pembunuhan beramai-ramai.

Tanpa Nama berkata...

pak samad kata perdana menteri2 msia sebelum najib ok dan tak sekejam najib....kenapa macam kelakar je bunyinya...apakah pak samad baru celik politik macam aku?

kah..kah..kah...apakah pak samad mudah lupa?...

Tanpa Nama berkata...

bro, dia org la yg dah membantutkan minda bangsanya sendiri dgn audien yg buta kayu sebab gah dgn bahasa sang kangkong sambil membiarkan fitnah media meremangkan adab bangsa. lihat saja pd seni hiburan dibiar melalut tanpa arah, melentuk-lentuk mendayu-dayu. is it you all who represent mat sondol for all the culture we heard today? do compare with your approach tt. apa kamu ingat dia org sanggup nak baca ke? the least they'd say profane blog utk org tak siuman, mat rempit, kutu brahak.. but see dbp or utusan, what'd happened? bukankah di situ mereka berkubang bak kerbau jantan? can't imagine they read them themselves without literary conscience. voltaire pun sastrawan geng tapi dia mcm pak samad, mereka tau mana nak letak pena dan maruahnya. bro, tyrant of the privilege dah lama hancus ditangan saterawan tapi di sini tak bodek fulus, sokong anwar murtad! woit, mana Ppmsi dan keranda yg dijunjung hari itu? salute pak janggut. tt, if you don't mind i pen a poetry for our hero entitled 'ppmsi':

aku tau hatimu menangis
berjejeran ke hujung janggutmu
membasahi bumi tak pernah kaupunyai
bukan kalah berperang tapi lara dek kebobrokan
dasar pecah dan perintah-
adat dan agama utk kamu
kuasa politik utk aku

songkok yg kuyup bertanya
inikah aku atau sekadar simbol
aku melayu
keranda yg sarat berkata
inilah anak watan menagih
loghat dipersada ibundanya

aku tau kau pun malu
pendita bertateh dijalanan
tapi denyutluka tak kenal semua itu
adakalanya kau kau pun pendekar
biar dipukul cotar
disimbah asid
dihina raja

tanya jebat mana pentas untuknya
mana keadilan utk menyatakan cinta setiakawan
tanya penyair mana makamah utk puisi laranya
mana maruah utk menyatakan kegondrongannya dan bahasanya

mustahil dilongkang
dikakilima tanahairnya!

tapi kali ini di jalanan!

wahai kekandaku
aku tau kau masih malu
tapi hati yg merah
tak mampu pasrah
biar kepala berdarah
asalkan minda
tidak sekali-kali
dimamah.

(ps:lu print la itu gambar dia sedang kuyup mengesat airmatanya)

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah kah...lu memang terbaekkkkk bro.....roti jiban kakakakakh roti kak mah mcm mana pulak bro apam ke!!

Reezal Patut Jadi Presiden KIMMA berkata...

Bapa borek anak rintik.

Bapa mertua Rosmah lagi kejam. Cetuskan 13 Mei sebab nak jadi PM.

Tetapi yang paling kejam ialah Mahathir Kutty yang membunuh orang-orang PAS kat Memali.

Tanpa Nama berkata...

pak samad is the best..
buto la sasterawan2 carma..

Tanpa Nama berkata...

TT cuba kau vice versa, kau jadi polis, polis jadi perusuh yang di haram kan seperti perjuangan songsang itu hari.

Kau mesti senyum sambil berkata selamat datang perjuang jalanan yang songsang. Lepas tu PASTI kau berdiri tepi sambil menikmati udara bersih diselang seli dengan jeritan provokasi. Kau mesti senyum sambil terbakar dalam hati. Penyudahnya kau bertindak luar jangka .... BERTUAH kalau kau cuma bagi penampar kepada setiap yang lalu didepan mata.

Apa yang dilakukan oleh pihak Polis adalah keperluan demi menjaga keselamatan dari rasukan perusuh-perusuh perjuang songsang yang diharamkan.

Syabas POLIS, TT cubalah kau jadi rakyat yang kenal perjuangan sebenar, bukan songsang macam ni.

aku@JB

Tanpa Nama berkata...

yg lain masih nak cari makan kut. pak samad dah tahap warga mas sama dgn aunty bersih. pakai kuning bukan berani cabar tapi arif dan pendirian prinsip

Tanpa Nama berkata...

Ada baiknya semua gambar dan video clips keganasan polis waktu perhimpunan Bersih pada 9hb yang lalu dihantar kepada BBC dan CNN,supaya dapat ditayangkan sewaktu lawatan Najib keUK.

Tanpa Nama berkata...

Najisb dah lah kejam..gila kuasa lak tu..ingat boleh jadi pm sampai bongkok tiga ke??

Bik Mama hari- hari pesan kan Najisb suruh rembat apa yang ada..Adiknya dah rembat semua bank..

najisb gila kuasa..PM tiga suku!!

piut ngah layor berkata...

aku@jb...jom kita kome pasal cincin berlian 74million pulak...aku rasa kita ni sampai mampus tak dapat tgk duit macam tu apa lagi utk memiliki nya...berapa gaji dema ye?