Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 16 Ogos 2011

BACA DAN FAHAMI MAKNA BERITA INI






SILA BACA BERITA INI:


kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah


faham apa makna berita ini?
apa makna yang tersurat?
apa makna yang tersirat?
apa makna yang terjerat?


bayangkan bagitu cekai sekali najib razak
hinggakan ibrahim ali berani beri amaran

bayangkan bagitu lembik sekali mat mongol
hinggakan katak pun berani kencing

berita ini jelas menunjukkan bahawa
najib razak sedang di asak
berita ini jelas membuktikan bahawa
ada kumpulan dalam gerombolan
sedang merancang untuk menyingkirkan najib razak
berita ini jelas menunjukkan perang dalaman sedang berjalan

kenapa braheng berani beri amaran?


- kerana braheng tahu najib lembik
- kerana braheng ada sokongan dari madey
- kerana braheng ada sokong dari ku li
- kerana braheng ada sokongan dari malikul sembab
- kerana braheng ada sokongan dari mukriz
- kerana braheng ada sokong dari ngo melayu
- kerana braheng ada sokong dari kontrektor kelas f

najib razak di lihat lembik
najib razak dilihat dulak dalik
najib razak di lihat penakut
najib razak dilihat di kontrol oleh rosmah

kalau betul braheng berani
berilah amaran pada rosmah mansor
kah kah kah


ANAK BADAK



nota:

bil air di putra jaya
39 ribu ringgit sebulan
ini bukan manusia yang mandi
ini badak berendam
kah kah kah


kalau berani
kacaulah anak badak ini
bil


PERKASA BERI PUTRAJAYA KATA DUA JIKA GAGAL HUKUM ANWAR, AMBIGA, DAP
- minsider

Perkasa hari ini mengugut akan “melakukan sesuatu” terhadap kerajaan jika gagal mengambil tindakan berhubung tiga perkara tertunggak — perhimpunan Bersih 2.0, video seks didakwa melibatkan Anwar Ibrahim dan “konspirasi Kristian” DAP.

Ibrahim Ali berkata ahli-ahlinya sudah hilang keyakinan ke atas pentadbiran Najib sambil mendakwa Putrajaya gagal mempertahankan keluhuran undang-undang.

“Ini keputusan kami hari ini,” katanya.

“Jika tiada tindakan diambil berhubung tiga isu ini dalam waktu tertentu, kami akan melakukan sesuatu,” kata beliau sambil menambah, kelewatan keadilan bermakna keadilan dinafikan.

Bagaimanapun Ahli Parlimen Bebas Pasir Mas ini tidak menjelaskan tindakan mereka jika gesaan pihaknya tidak menemui hasil atau dipenuhi.

Katanya, Perkasa “sangat bersabar” meskipun berhadapan dengan penghinaan daripada pihak lain khususnya berhubung perhimpunan Bersih 2.0.

“Kami dipanggil pengecut kerana tidak meneruskan perarakan kami apabila kami menghormati undang-undang dan nasihat Yang di-Pertuan Agong,” selar Ibrahim.

Pada awalnya Perkasa merancang untuk mengadakan perhimpunan balas pada 9 Julai lalu, hari Bersih 2.0 mengadakan perhimpunan menuntut pilihan raya bebas dan adil.

“Jadi sekarang, jika kerajaan tidak mengambil tindakan dalam tempoh masa tertentu, kami akan ambil tindakan dan kerajaan tidak harus menyalahkan Perkasa,” katanya.

“Kami diminta untuk menghormati kerajaan dan undang-undang, dan kami melakukan semua itu, tetapi kerajaan tidak responsif,” katanya lagi.

Ibrahim juga mendakwa “majoriti senyap” kemungkinan akan menghukum pentadbiran Najib jika beliau gagal menyelesaikan tiga isu terbabit.

Katanya, satu dunia tahu bahawa Pengerusi Bersih 2.0 Datuk Ambiga Sreenevasan yang bertindak secara tidak sah apabila meneruskan perhimpunan 9 Julai.

Katanya, pakar-pakar asing juga merumuskan bahawa 99.99 peratus lelaki dalam rakaman video seks adalah Anwar.

Mengenai konspirasi Kristian yang dibawa oleh Utusan Malaysia, akhbar milik Umno, Ibrahim berkata seorang ahli DAP beragama Islam telah membuat laporan polis dan ia menunjukkan adalah betul.

“Apa lagi kita perlukan? Apa lagi perlu disoal siasat? Ada 4,000 laporan polis ke atas Ambiga, sebagai contoh.

“Kami mahu Peguam Negara teruskan dengan tindakan ke atas isu-isu ini dan sama ada ada kes prima facie, biar mahkamah yang menentukan,” kata Ibrahim.

SLIM DAN CUN

17 ulasan:

Revolusi_Malaysia berkata...

memang perkasa pengecut! bukan tuduh lagi, memang kata pun... woi ibrahim ali... KO MEMANG PENGECUT!!!!!!!!!!!!! Kalo betul2 berani, bagi la amaran kat Bik Mama cam yg TT bagitau tu... bagi la amaran kat Rosmah Mansor

BIJAN TERBAIK berkata...

Bodohlah brahim ni.. kan aritu member tweet najib suruh najib diam, dia DIAMLAH!!!
Mu bising2 abuk pong tarak.
Apa aku komen kat sini...2-2 JANTAN TAKUBIN.

big bear berkata...

TT, dulu2 ada sebut 24jam. kadang-kadang 48 jam. itu hari ada dengar orang sebut 7 hari. sekarang pulak, "dalam tempoh masa tertentu".

kah kah kah.

tiru gaya gelak boleh no!

Tanpa Nama berkata...

brahim ali ni mesti pandai main nombor. hahahahahahaha. sebab asyik ckp pakai nombor je. 24, 48, 7, 30. kalau beli ni confirm kena. satu nombor je dia tak berani sebut. cubalah teka apa dia? hahahahaha



raja katak

Tanpa Nama berkata...

Sejak jadi Mursyidul Am ni, kemain eksyen dia.

Hahahha..

Tanpa Nama berkata...

..katak ni keluar dari bawah tempurung, bukan main lagi garang n gedebe nya..amaran sana sini...NANTI BIK MAMA MASUKAN BAWAH KOPEK DIA, BARU DIA TAHU PERKASA KE TIDAK !!

madie berkata...

Berahing tak yoh dok gebang deras la.. Satu dunia tahu yg hang ni kaki auta. Sbb dah terkantoi dan dah kena cop pengecut, create isu baru supaya org percaya yg Perkasa ni berani la konon..
blah la lu Berahing al Kataki...

redlomo berkata...

no komen....

Tanpa Nama berkata...

Berahim ni bukan saja bangang...otak kerbau..
Cakap ikut sedap...dah lah muka ada iras ikatak puru...
Betul ke ada pengikut....jangan jadi macam itu hari pengikut dua tiga ekor..pas tu dok terlompat lompat kat taman tasik titiwangsa...telo pon dah masuk lobang jubo...
Dasar otak taik babi ...jadi pemimpin pulak tu...
Low kelass.......punya katak...khakkkkkk puiiiiiiiii....

Tanpa Nama berkata...

Ooii... Braheng bising lagi
Ooii... Braheng masih takut pada isteri nya
Masih ingat 709, hari itu hari Braheng tak dibenarkan keluar dari rumah !



kah....kah.............kah...
kah....kah.............kah...
kah....kah.............kah...


Ciiss.... porah , pariah punya katak

Saiful berkata...

halo braheng cari la makan halal..dok gempag sana sini...saya ni cuba la faham..mat braheng ni bangun tidoq saja..apa dia pikiaq..pikiaq nak cari pasai..bakar sana ..bakar sini..habih sari..mlm tidoq dia mimpi apa? mimpi mat mongol ka..bik mama..madey..
apa la malu la dngan budak sekolah ..depa pun ada homework..poodah braheng..jemu dah tgk muka lu..

Tanpa Nama berkata...

Braheng ini parti mana yek

Revolusi_Malaysia berkata...

Tanpa Nama berkata...
Sejak jadi Mursyidul Am ni, kemain eksyen dia.

Hahahha..

16 Ogos 2011 6:48 PM



hahahhaha...

serenity9260 berkata...

pala lanacau ko la katak!!walau sape pon yg dok kat putra jaya tu akutak sanggup tengok rakyat msia ni berperang sebab ada orang bodoh macam ko yg tengah lanyak rakyat2 kat bawah ni

Koleksi Gitar Luar Biasa Yoshihiko Satoh(8 Gambar)

golok perak berkata...

teman dan lama tak jenguk ket blog bila kerabu bersuara ... maafkan teman, kini blog tu dah ada saingan .. " BILA KATAK BERSUARA " kah kah kah ., kalau katak dah mula bersuara kome jage jage., ujan mungkin akan turun (munkin je - sebab ni katak ong yang takde ong.. tapi katak terlaknat ) kalau ujan turun pun bukan kerana ong dia tapi kerana allah nak basuh 'kekotoran' ngan 'suwey' yang dibawa bersama-sama. Teman setuju ngan TT kalau al katok tu berani pegi la bagi amaran kat bik mama ., bagi amaran kenapa dia belanja duit rakyat sewenang wenang, beli cincin sampe RM 24 juta, beli beg tangan melebihi belanja moreh berbuka puasa ngan moreh lepas terawih masjid kampung teman selama 6 tahun berturut-turut dan paling utama bagi amaran berat badan dia melebihi berat seguni gula campur tiga kampit beras tu ... kalo al katok tu tak berani bersuara untuk bagi amaran kat al badaki tu lebih duduk diam-diam atas busut ... kah kah kah tunggu kelakatu terobang dan gunakan lidah untuk menangkap kelakatu tu

tok jenggot berkata...

beri amaran putrajaya berani lah, kalau betul2 berani bg la amaran kan rosmah, kena selamkan kat celah bukit berapi tak bernafas si katak... nampak ambiga pun lari, apa citer..???

Tanpa Nama berkata...

aku dah nampak dan faham....nasi lemak 10 henggit hahaha...besar beb.