Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 16 Ogos 2011

BERITA BAYI MATI




NOTA


memang tepat jangkaan
berita penemuan mayat bayi di sentul
hilang bagitui saja
lesap tak timbul lagi

tak ada pak lebai nak komen
tak ada pak aji nak komen
tak ada sami nak komen
tak ada rahib nak komen
tak ada cik gu nak komen
tak ada ketua kampong nak komen
tak ada perkasa nak komen
tak ada pekadia nak komen
tak ada persatuan mahasiswa nak komen
tak ada ngo yang komen

politikus sibuk cari undi
jawi sibuk dengan dna babi
jais sibuk dengan mentega haram

melayu yang lain sedang lapar
nak reserve tempat untuk dapat
gadis gadis bermata jeli

kita tunggu satu lagi berita
untuk saheh kan hujah kita


URAT DARI PEMBACA


TT, agaknya ialah namanya pencapaian diutamakan, maka angka bayi yang dibuang dah mencapai angka ke berapa dah agaknya. mengingat kembali berapa banyak sudah wang yang telah habis untuk kempen "Kami Prihatan". penulis lirik dan penggubah lagu, barisan penyanyi pasti sudah dapat habuan. Baju T pun dah berapa banyak ditabur tapi penyelesaian kepada isu tersebut tak seberapa.

Almaklumlah seperti kata seorang blogger, kalau menteri yang jaga hal ehwal ni pun masuk ikut pintu belakang maka apa sangatlah yang dia buat selain mengampu boss. penyelidikan mengenai isu ini pun tak mendapat tempat. maklumlah penyelidikan dalam bidang sains soSIAL, tak ada pruduk yang boleh dikomersialkan, itulah hujah yang diberikan apabila proposal penyelidikan dikemuka untuk mendapat geran. jadi sampai bila pun masalah sosial tak akan kurang apa lagi selesai. kalaupun ada penyelidikan yang telah dibuat, ia hanya tersimpan di perpustakaan, tak ada siapa yang ambil pot.

malah hasil penyelidikanpun selalu tak disukai kerana tak menyebelahi kehendak menteri. kalau boleh tulislah penemuan yang elok2 belaka agar senang menteri beritahu bossnya. atau kalau adapun yang tak elok, tu semuanya kerana keluarga (kususnya ibu bapa) yang leka dan sibuk dengan kerja. Tapi siapakan sebenatnya yang menyebabkan ibubapa jadi demikian? Bukankah dunia pekerjaan semasa dan kapitalisme telah mengenakan tekanan kepada keluarga sehingga mereka tidak berdaya berbuat apa.

tidaklah adil menyalahkan keluarga sahaja. apa pihak berkuasa buat? buka Sekolah Harapan? - entah boleh diharap atau tidak? Wahai menteri, tolonglah teliti isu ini dengan lebih serius. lihatlah isu ini secara holistik.

Jangalah salahkan keluarga sahaja. Pernah ada kajian pelajar sarjana yang menyebut salah satu puncanya ialah vcd lucah, tetapi kerana hasil kajian tak diambil pot maka vcd lucah masih banyak dijual dan mudah pula didapati, di persimpangan jalan pun banyak iklan ubat kuat, sex toys dll. tanpa sebarang tindakan. Nah salah keluarga jugakah? Aduhai.......cakaplah fasal modal insan, jatidiri dan pelbagai lagi pun, masalah ini dan masalah sosial yang lain tak akan selesai jika pemerentah tidak serius dalam menanganinya.

By Anonymous on MENCARI RINGGIT KE SYURGA on 8/15/11


PERHATIAN: Remaja perempuan di laporkan hilang baru-baru ini... Diharap semua para Blogger dapat membantu... Terima Kasih... Rujuk entri ini: http://che-armad.blogspot.com/2011/08/missing-girls-ameerah-asha.html

By Che Armad on SELAMAT BERBUKA PUASA on 8/15/11

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bila sesuatu isu tu dah kerap sangat berlaku, jadi perkara yang kerap tu dah jadi suatu yang normal. Macam berak, berak itu aktiviti yang normal.

Tanpa Nama berkata...

Bro Isham,

Izin utk mencelah...

aku setuju dgn pandangan pembaca tu..kesimpulan yg mudah aku dapat adalah: ORANG2 POLITIKUS MENGAMPU PENGUASA UTK BUAT DUIT DARIPADA MASALAH SOSIAL RAKYAT...depan buat mcm perihatin, ambik pot, ambik kisah TETAPI hakikatnya "pergi mampuslah masalah sosial, janji aku dapat duit...janji aku ada kuasa walaupun rakyat tolak aku, parti tolak aku..."

Inilah dasar pemerintah gerombolan mencipta 'destruction generation' utk jangka masa panjang..supaya boleh buat duit dengan isu2 sosial yg secara tak langsung rakyat akan 'memberi keredhaan' utk program2 gitu diadakan.

ARRRRRGGGGGHHHHH...sungguh aku tak faham apa yg nak dicapai oleh pemerintah gerombolan...org main muzik metal, dikatanya ajaran sesat...org dok mengaji bertekun ilmu di sekolah2 pondok dikatanya sarang pengganas...ilmu2 tasauf sufi digazetkan sbg ajaran sesat, syiah lah....kerana inilah bangsa Melayu jahanam dek gerombolan...tauhid lemah dunia pulak tewas!

WTF Gerombolan!!!

Tanpa Nama berkata...

Ramai yang tak ambil peduli dengan fenomena yang banyak bayi dibuang dalam tong sampah atau didapati mati dalam semak, berbalut tapi tali urinya masih tak putus sempurna. Kalu begitu jelas bahawa kita sudah kehilangan nilai kemanusiaan, mungkin dulu apabila disiarkan media banyak kumpulan yang tunjuk keprihatinan. Budaya kita sudah ke tahap tandus nilai kemanusiaan yang mungkin juga disebabkan oleh sistem nilai yang dipimpin oleh Kerajaan UMNO atau agama yang kita anuti itu memang tiada nilai kemanusiaan tulen melainkan untuk diajarkan untuk kepentingan lain seperti jangan makan atau jauhi babi, khalwat, tutup aurat,buat ibadah ritual sebanyak atau semaksimum yang boleh, mendoa berjuta kali kerna dapat pahal untuk ke syurga(syurga ada ramai bidadari dan air anggur). Pemimpin agama jelas menekankan nilai kemanusiaan tapi menekankan nilai membuat pahala.
Apabila ini berlaku maknanya ada krisis kemanusiaan, manusia buta/tuli/pekak dengan kejadian seperti bayi mati /dibuang/dibunuh dan sebagainya. Kita hanya hidup untuk cari makan, menikmati kelazatan alam konsumerisme duniawi dan hidup tanpa vektor(haluan rohaniah) baik di bulan Ramadan sekalipun. Lihat kini manusia pergi ke Mekah bukan untuk proses mengalami transformasi rohaniah melainkan menikmati suasana seperti di New York. Mekah kini dikelilingi oleh pembangunan ala /Las Vegas'!

Jebat2 berkata...

meLAYU perlu keluar dari kelompok melayu supaya tak terjebak dgn gejala so SIAL. Bawa2lah berbincang dgn bangsa lain di sekeliling kita, mereka takde masalah sosial.
Bangsa india di ajar bahawa sex hanya untuk mereka yg dah berumahtangga. Sebab itu remaja india tidak teruja melakukan sex sebelum berkahwin.
Bangsa cina percaya 1 lelaki untuk 1 isteri. Lelaki cina simpan perempuan hanya jika mereka benar2 mampu tetapi tak ramai yg berminat simpan ppuan sebab mrk comitted cari duit. Sebab itu bila MP BN kahwin artis tanpa restu isteri pertama (kena denda 1riban), cina melihat artis itu mcm pelacur.
Berbeza dgn bangsa meLAYU, seawal umur 10thn dah tau psl sex, apakah sebab berkhatan maka nafsu meLAYU ganas melulu. Ataupun kotak pemikiran kita yg memacu nafsu tanpa kawalan?
Saya berumur 40thn, ada anak lelaki umur 16thn & anak ppuan umur 9thn, 2-2nya belajar sekolah aliran cina. Alhamdulillah, takde tanda2 pengaruh syoksial.Bila sy jumpa sedara @ kawan meLAYU, soalan pertama" anak berapa org?" Macam la kerja org meLAYU nak tambah anak & bini sahaja. nasib baik jumpa melayu 2-3 kali jer setahun.
Kadang2 rasa mual dengar SINAR PAGI, asyik2 masalah rumahtangga yg diheboh2kan...RADIO MElayuLAH TU.

Sudin berkata...

Kepala negara kaki entot....
Anak buah gerombolan apa lagi...2X5

Menteri perdana kaki burit...anak buah tumpang sekaki....

Ketua ugama kaki memantat....barua rajagopal tumpang tui.....

Ketua Umno(B)/BN percaya pada ugama.....???

Kalau boss Gerombolan suka kopi tak kan barua nak bagi milo....

Pucuk pangkal apa yang ketua negara suka ?
Burit..?
Segala agensi kerajaan akan sediakan burit......!!!

Contoh tersohor....sanggup meletupkan Altantuya....padam rekod imigresen..... apalagi anak buah bermaharajalela...bunuh,rogol,merompak udah jadi darah daging...

Ahli parlimen dari negeri/daerah kinabinatang suka artis melayu untuk memantat...bukankah itu budaya yang dibawa oleh gerombolan Umno(B)/Bn....?

Siapa yang nak beritahu artis-artis ni bila mati kubor mereka sempit....

Ada ulama,ustaz,mufti...sampaikan hadis yang mengatakan kubor artis ni sempit.....jangan ikut budaya mereka...????...malah mereka sendiri terliur......

Harussani apakah telah lupa dengan lubang pusat aris-artis wanita bollywood.....????...maknanya mereka sendiri seronok menonton..

Apa saja sistem pemerintahan telah rosak angkara Mamak haram jadah pariah Mahathir....!!!!

Elemen-elemen demokrasi rosak binasa.
Bukan suatu perkara yang mudah untuk memperbaiki sistem yang telah rosak hasil 22tahun kerja kotor Mahthir dan barua-barua Gerombolan Umno(B)Bn...termasuk segala agensi kerajaan.

Nak harapkan mufti/ulamak bejat....sembahyang..salam kanan kiri...sapu ponggong angkat kaki...cukup bulan ambil gaji.

Isham...!!!Lupakah kita waktu dimana anak-anak muda memukul wajah-wajah asing yang menceroboh kampung-kampung mengusik anak dara orang.....?
Hari ini dah tak ade...kenapa ?
Kerana anak muda yang ingin melakukan kerja-kerja sosial ini telah berkurangan kerana undang-undang anjing kerajaan(PDRM)telah menanti untuk mereman dan menghumbankan mereka masuk jail.
Alasan barua dan anjing-anjing British ini....jangan ambil undang-undang ditangan sendiri.

Kesedaran....bergerak kita untuk menghancurkan daulah yang kotor hasil kerja tangan Mamak haram jadah Mahathir.

Tanpa Nama berkata...

Hahaha......kisah remaja perempuan hilang lagi????

Dah berapa banyak kes begini.
Hilang ikut teman lelaki
nak kawin ibu bapa tak bagi.
dah bosan nak belajar lagi
sebab cikgu cikgi semua kisah nak kumpul AAAAAAAAA berbaris berdiri.
tuisyen petang dan pagi
sampai otak tak terima lagi.

takkanlah nak salahkan ibu bapa lagi
tak pandai jaga anak sendiri
hingga Mat Indon dan Mat Bangla bawa lari...

Apa kata pula kalau:
anak teruna lari?
suami lari?
isteri lari?
ibu lari?
bapa lari?

Atau:
kontraktor lari?
dan,
pak menteri lari?
lari dari wartawan,
lari dari peguam.

.........