Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 16 Ogos 2011

KESAH KEHIDUPAN SAEKOR BARUA




KESAH KEHIDUPAN SAEKOR BARUA


kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah


baginilah susahnya jadi barua
baginilah suasahnya menjadi kaki bodek

kah kah kah
kah kah kah


berbuih buih mulut membodek
berbuih buih mulut mengampoo
mengatakan sistem pilihanray terbaik
mengatakan sistem pilihanraya tak ada silap
mengatakan sistem di malaysia setaraf dengan di sweden


menongeng nongeng cium tangan
membongkok bongkok bau tangan bau taik

menunduk nunduk ketika mengampu
menunduk angkat teloo

kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah


inilah kehidupn saekor barua

tetiba mat mongol kata
sistem perlu dibaiki

kantoi!
terbongeng!
nampak telo tiga biji
kah kah kah

kaki bodek
muka tak malu
inilah cara barua cari makan
agaknya anak bini baruia ini macam mana
mana nak suruk muka
tapi kalau muka barua
nak suruk muka buat apa

nasib muka barua ini
baik sikit dari muka malikul sembab
kah kah kah


BIAWAK CONTOH



nota:
ikuti perangai biawak ini
bekerja mencari rezeki yang halal
bukan cari makan dengan membodek
bukan cari makan dengan mengampu
bukan cari makan dengan jadi barua

jadilah biawak contoh
jangan jadi pegawai spr
jadi saekor biawak
lebih suci dan lebih jujur
kah kah kah


PANEL PARLIMEN : SPR TAK SANGKA TAPI ANGGAP LANGKAH TEPAT BAIKI SISTEM
- minsider

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sama sekali tidak menjangka langkah pentadbiran Najib, yang semalam mengumumkan keputusan membentuk panel Parlimen bagi menghalusi isu berkaitan urusan pilihan raya tetapi menegaskan, ia akan membantu menambah baiki sistem sedia ada.

Justeru kata Timbalan Pengerusi SPR Wira Wan Ahmad Wan Omar, langkah itu akan banyak membantu suruhanjaya dalam menghadapi kritikan dan tuntutan sejak kebelakangan ini.

“Saya tidak menjangka Perdana Menteri akan membuat... tidak sangka beliau akan mengambil langkah ini, bagaimanapun saya melihat Perdana Menteri telah membuat kenyataan yang tepat dan beliau telah menunjukkan keikhlasan untuk membawa kebaikan dan kepuasan di kalangan rakyat mengenai sistem pilihan raya,” katanya kepada The Malaysian Insider.

“SPR melihat ini (membentuk jawatankuasa pemilih) jalan terbaik, berbanding sebelum ini, kini sudah ada jalan... perkara ini boleh dibincang dan diputuskan sesama parti politik, parti-parti politik boleh memulakan langkah, mencadangkan undang-undang jika mahu,” kata Wan Ahmad lagi.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hahahahahah kantoi

Tanpa Nama berkata...

I Tak sangka you taknak letak jawatan Pengerusi SPR

Abu Safwan berkata...

jenih ni kalau pi hamun depan2 pun takdak rasa apa2 kut! jenih kulit boya nih!

Tanpa Nama berkata...

Barua UMNO memang kaki bobek sahingga tiada waktu untuk berfikir,berbagai cara bodek akan dilakukan sehinga sanggup bagi bini, anak dara untuk penyedap orang berkuasa dan ada kuasa.

NASIB Rakyat semakin terancam ditangan UMNOBN.

Tanpa Nama berkata...

Saya tidak menjangka Perdana Menteri akan membuat... tidak sangka beliau akan mengambil langkah ini...

alamak! terkedu terus mat nih!
sampai nak bercakap pun suara dah tersekat kat anak tekak!
kahkahkah aku boleh bayangkan macamana mat nih terpaksa telan airliur baru separuh jalan pertuturan dia...
terguris hati mat nih kat najibabun!
habis la najibabun...
sekarang geng spr pulak akan boikot/sabotaj najibabun dlm pru13 nanti...
tuhari geng imigresen dah mula boikot/sabo najibabun dok hebah gambar cincin setongkol laki dia!

-average joe-
klakka-la.blogspot.com

Revolusi_Malaysia berkata...

betul2 tak reti malu... dulu cakap sistem ok jer... bile bos cakap kene ubah, die bole cakap langkah tepat?

ini maksudnya
1. bos ko cakap ko bodo sebab tu kene pebaiki sistem tu.
2. bos ko cakap ko pembohong sebab tu die tak dapat rasa ko cakap betul dan suruh pebaiki sistem tu.


Bapak sapa ni? kalau aku jadi anak die, malu aku... Dapat bapak sebegini bodo... BAPAK BODOH PUNYA INI BIAWAK!!!

Tanpa Nama berkata...

Blog ni BARUA al-juburi (mat syabu yg kata)

Tanpa Nama berkata...

Pengarang Blog ni hampeh...mcm parti HAMPAS yg dah jadi parti DAPAS....siar komen semua yg sokong dia saja...tak ada teloq punya blog

Tanpa Nama berkata...

16 Ogos 2011 5:10 PM
16 Ogos 2011 5:12 PM

Macam gampang.
KahKahKah...

Tanpa Nama berkata...

Kahkahkah....takkan nak siar komen sokong umngok bahlol....masukla papagomo tak pun blog zul bisul tak pecah2...mangkok AYUN..apa pnye turrr laa

Rf ash

Tasmak Hirang berkata...

Sebenarnya spesis pembodek ini telah ujud sejak zaman dahulu lagi dan ianya akan ujud sampai hari kiamat. Bezanya ialah mereka menggunakan cara dan kaedah yang berbeza tetapi matlamatnya tetap sama. Pada zahirnya mereka berjaya mencapai apa yang diinginkan tetapi pada hakikatnya mereka adalah merupakan kelompok yang gagal. Mereka tidak akan mendapat penghargaan yang sebenarnya kerana apa yang mereka perolehi selama ini bukan hasil usaha mereka yang sebenarnya. Dengan lain perkataan, mereka menggunakan 'BODEK' sebagai batu loncatan untuk mencapai apa yang dihajaati.