Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 5 Ogos 2011

SUSAHNYA JADI MELAYU INI




INI PUN MELAYU JUGA



nota:

entot susah
tak entot susah
semua bikin susah
kah kah kah





HASAN ALI PERTAHAN JAIS , DAKWA ADA USAHA MURTADKAN MUSLIM
- minsider

KUALA LUMPUR, 4 Ogos — Hasan Ali mempertahankan tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) yang menyerbu majlis makan malam Gereja Methodist Damansara Utama semalam atas alasan ada bukti mahu memurtadkan umat Islam.
Hasan menegaskan maklumat yang beliau diterima menunjukkan terdapat kehadiran orang Islam pada majlis berbuka puasa di gereja berkenaan malam tadi.

Tambah beliau, pada majlis itu juga pihaknya dimaklumkan perkataan “Quran” dan “pray” diselitkan pada ucapan di majlis itu.

Hasan menambah seramai 12 orang beragama Islam telah menghadri majlis tersebut tetapi tiada tangkapan dibuat.

Mereka disiasat mengikut Seksyen 10 Enakmen Jenayah Syariah 1995.

“Sebaliknya pemeriksaan dilakukan hanya selepas rundingan dengan pihak penganjur diadakan,” kata beliau menerusi kenyataan akhbar petang ini.

Bekas pesuruhjaya PAS Selangor itu menambah anggota penguat kuasa Jais dan polis telah menjalankan pemeriksaan di bangunan gereja itu walaupun cuba dihalang oleh pihak penganjur.

“Penganjur utama yang dipercayai beragama Islam telah berunding selama hampir satu jam bersama ketua operasi agar pemeriksaan ke atas tempat dan individu tidak dilakukan sehingga majlis tersebut selesai,” kata Hasan lagi.

Jelas beliau, apabila majlis hampir tamat, Jais dan polis telah membuat pemeriksaan meskipun terdapat cubaan bagi menghalang pemeriksaan dan melupuskan bahan bukti.

NOTA:
dalam dunia ini
tidak ada lah yang paling susah
melainkan dilahirkan sebagai melayu

dalam dunia ini tak adalah bangsa yang paling senang jadi murtad
kongsi raya dengan china jadi murtad
ucapkan selamat dewali jadi murtad
ucapkan merry x-mas jadi murtad
pakai baju santa clause jadi murtad
masuk gereja jadi murtad

susah jadi melayu
pagi di tipu meloya
petang di tipu rtm
malam ditipu tv 3
hidup dengan harapan
mati menunggu janji

menang sorak tapi tanah tudm tergadai
menang sorak tanah ktm di singapura hangus
menang sorak negara di ambil eeee

yang peliknya
kenapa tak tangkap melayu yang makan di mek dogal
kenapa tak tangkap melayu yang makan di kentuki fried fak
kenapa tak tangkap melayu yang makan di setar bak

bukankah tempat tempat ini nak mengamerikkan melayu
kah kah kah


29 ulasan:

Agak-agakla berkata...

susah betul lihat melayu jahil agama ni, semuanya dipandang mudah
semuanya dipandang ringan. semua tak apa...demi untuk dipandang 'cool' oleh penganut agama lain.

"dalam dunia ini tak adalah bangsa yang paling senang jadi murtad
kongsi raya dengan china jadi murtad
ucapkan selamat dewali jadi murtad
ucapkan merry x-mas jadi murtad
pakai baju santa clause jadi murtad
masuk gereja jadi murtad"

Tanpa Nama berkata...

very true... boleh di rumuskan bahawa iman org melayu adalah yg paling lemah dalam dunia kot...

Tanpa Nama berkata...

Sham..tiub hang masih belum bocor...hang asyik tukar tiub je..cakap siang pandang2..........

Tanpa Nama berkata...

tolonglah mana2 pihak mazhab melayu selepas ini.. tulung jangan murtadkan sesiapa yang melancap...

kepada bani melayu, betapa susah sungguh nak menjaga entiti menjadi melayu.. lagi susah nak menjaga keislamannya.. kepada orang bukan melayu (terutama eeee), senang sungguh nak jadi melayu, senang juga nak keluar masuk islam..

Tanpa Nama berkata...

Kau baru tahu TT, betapa susahnya jadi Melayu berbanding dengan jadi Warganegara Mismah?
Kau baru tahu betapa banyak perangkap untuk Melayu?
Kau baru tahu bagaimana susahnya artis melayu berkarya di alam kreatif?
kau baru tahu betapa Penjawat awam melayu senangnya kena perangkap AIS seperti jais, Musis dan etc?
-Haji Salah.

UMNO...rakyat sudah bijak...hahaha berkata...

dah jadi ketuanan melayu pun masih susah lagi.

Tanpa Nama berkata...

ko hisham yg berfikiran SOSIALIS,LIBERAL & KOMUNIS patut sedar & insaf... bahawa ko sudah terpesong dari ajaran ISLAM. lihat sahaja tingkah laku ko hisham ciri2MURTAD dah ada. Malu sungguh bila ada org melayu seperti ko nie.. jang oh jang

Tanpa Nama berkata...

Hisham, xpayah kita nk persoalkan kes2 mcm ni. biarla diorg selesaikan. ini sbb main isu agama lgpon ko pon bukan tahu lebih mendalam pasal agama.. so jgn la nk judge2.. aku lebih suka ko komen pasal benda len yg xmelibatkan agama.. tp bila bab2 agama ni xperlu la rasanya... lgpon dlu seingat aku, ko ada gak bukan kedai minum siap ada serve beer lg... HEHEHEHEHE

Tanpa Nama berkata...

betol bro setuju do tembak apa yg perlu jer
pelacur kat kl bersepah tak nak serbu.....citer org tua nak mampus pakai gigi palsu menyanyi tak gi serbu......akedemi pan***sia tombok tombok dok ngajor budak kecik jadi yahudi dok gi serbu rajagopal dok puasa gi oversea dok bising...tv3suku nagi hiburan yahudi sinag malam dok gi serbua...apa ke bangang bani melayu ni

Tanpa Nama berkata...

jabatan agama terlalau ghairah dengan usaha-usaha untuk memurtadkan orang-orang melayu...kenapa tak kaji faktor-faktor yang membuat orang melayu ingin menjadi murtad?

Why be obssessed with the "pull" factors..ponder on the "push" factors too.

Tanpa Nama berkata...

dalam dunia ini
tidak ada lah yang paling susah
melainkan dilahirkan sebagai melayu
yang lari mencicit cam takde teloq
ke luar negara bila dihambat SB

padahal mak bapak suruh habiskan sekolah.. susahnye jadi melayu jenis ni

bila dah tua lagi lah jadi tak guna
merapu siang malam mendodoikan alunan gaya idup yang "bebas" katanya.. apo kono ekau jang..!?

poorahhh!!! piraa mabukkk !!!

muin berkata...

Nak cakap pun agak-agak la bro.. kau blajar aqidah sikit barulah kau tahu haram campur perayaan agama. Bukan setakat haram, boleh bawak jadi kafir. Jangan jahil sangat. Jgn celupar sangat mulut tu. nanti batal aqidah. Tak kira melayu ke, cina ,india atau orang asli sekali pun kalau dia Islam kena ikut ajaran Islam. Kau nak hentam bab BN curi tanah lantak kau lah.. Muin!!

Krislampir berkata...

Salam keamanan untuk semua...
Tak ada sebenarnya makhluk di dunia fana ini yang berhak "memurtadkan" manusia yang lain...melainkan Tuhan.

Apa yang ada sekarang ini adalah orang-orang munafik... yang sebenarnya kaki ampu...kaki jek...kaki bodek... kaki pump... kaki sorak...

Semua warga Malaysia cintakan keamanan sebenarnya...

Pencuri/perompak/perampok pun perlukan keamanan... selepas buat dajal.

Orang kaya pun perlukan keamanan selepas jadi kaya... agar dapat sorok harta dengan tenang.

Orang miskin pun perlukan keamanan di teratak buruk masing-masing...agar dapat membilang hari dan merenung nasib diri.

FLOM pon perlu ketenangan selepas beli cincin permata... agar tidak diserang bertubi-tubi oleh Abang TT...
wakakakakakkk...

MAMAK JAIS berkata...

Semua Melayu perlu hijrah ke Eropah macam bang Isham baru minda mereka boleh dibuka.

JAIS perlu tukar nama kepada SIAL sebab bagi busuk sama nama penyanyi pop yeh yeh Ahmad Jais.

Susah jadi Melayu kerana sukar nak ketahui samada seseorang itu Melayu atau Mamak kerana terlalu ramai EEEE yang menyamar jadi Melayu.

KAHKAHKAHKAH

Tanpa Nama berkata...

jadi melayu mmg susah. pagi dibodohkan dengan utusan, sampailah ke malam di bodohkan pula dengan tv3. sedih.

aku rasa orang melayu yang berpuasa pahala nya berganda ganda la.

Tanpa Nama berkata...

Pada pandangan saya Hassan Ali ni bagaikan ikan dalam jaring yang air untuk hidup didalam semakin kurang, tinggal setakat lapisan dikulitnya...oleh itu untuk bernyawa maka makin kuat dia meronta.

DX berkata...

sebelum menghukum,
pastikan dulu betulke majlis ni majlis memurtadkan orang?

bila dibaca artikel tu ni majlis berbuka puasa ada orang islam. diorang mengaku islam, diorang berpuasa. apa yang murtadnya.

orang murtad heran apa. wat apa nak payah-payah puasa.

serenity9260 berkata...

bile penipu2 ni nak ditelan bumi ni ekk??

1.Pesawat Spy Yang Boleh Hack Wifi Dan Panggilan Handphone(Video)
2.Lumba Kereta Arked Yang Teramat Real!(Video)(Video)
3.Cool Aje : Gelanggang Tenis Tertinggi Di Dunia

Revolusi_Malaysia berkata...

yo yo o ye semue2 ni konon takut murtad... woi buto la...

korang2 ni sebijik cam kerengge...
kerengge tak guna kan pokok yang dia tinggal, tapi bile orang kacau, mengamuk2 dia...

masjid kosong, tak dak sapa mau pi... jumaat dan terawih awal bulan je penuh...

bile org kapir tanam bunga kat masjid, korang maki2 dia...

serupa la korang ni... dok sibuk murtad sebab gi makan kat gereja... buto la woi... kentucky tu tak plak korang bising? mcd? ni semue keje umno bangang la korang semua tak reti2 nak buat perbandingan...

takut akidah terpesong? woi bodo, kalo takut, maknanya korang punya akidah sendiri sudah terpesong... orang yang tak takut dan yakin, akidah dia kukuh... yang takut2 ni sebab tak yakin ataupun bodo nak mampus...

ni ah... aku caps lock lagi aku punya soalan... "MANA PUAK2 UMNO PUKIMAK BILER CITER PASAL PATI JADI WARGANEGARA DALAM 4 JAM?" dan "MANA ANAK-ANAK HARAM UMNO BILER CITER PASAL MALAYSIA DIGADAIKAN???

Woi bodo2 sekalian, ini semue keje UMNO untuk tutupkan masalah yang lagi besar...

bab yang lagi besar ialah "BAGAIMANA DIORANG BOLE KAUT DUIT SAMPAI BILA-BILA"...

tak faham-faham lagi korang ni???
BETUL-BETUL UMNO BERJAYA LAHIRKAN ORANG-ORANG BODO...

abg long dil berkata...

gua sokong muin..

lu bro,ada pengaruh..bila lu ckp prkara salah,org yg jahil ttg agama,akan ikut..

kalu salah,dia brdosa..lu lagila brdosa...

dlm bab ni,lu kena study lebih lagi bro,jgn study ckit,campur akal n cool ckit,lu dah kuar kenyataan...salah tu bro...

sori bro,rahmat Tuhan tu luas,kalu lu mau berubah,Tuhan Maha Pemberi Rahmat maa...dun wori maa..

cucu tok aboh berkata...

Melayu di Malaysia ni kan, kalau ada orang hantar email cakap "Jangan bernafas di pasar sebab nanti partikel udara yang mengandungi DNA babi akan masuk ke paru-paru." Maunya tak bernafas semua Melayu. Aku rasa cina cukong jual tabung oksigen akan cepat kaya.
Begitulah senangnya Melayu hidup dalam fobia dan syak-wasangka. Senang sangat merasa diancam. Konon nak hidup suci-sesucinya tapi jamban kotor, makan di restoran buat sepah, buang sampah merata-rata.
Senang sangat nak halau Melayu masuk ke hutan. Dan lemah sangat ke iman orang Melayu ni?

Tanpa Nama berkata...

milayoo toleransi, taik subsidi blah, blah geng, di sini kita ada satu lagi milayoo. bilayoo bigotry! kah kah setengah abad syariat dibincekkan dia buat de. yg jadi mangsa tt kah kah kah holier than thou kah kah jika nak jadi ulama sila ganti si yu gi atau mat bisul gerenti dpt yb kah kah bagi tau la najib jgn salam tangan pope najis mukhalazah kah kah lu tau ape dia punya mazhab? Al apco al masih dajalliah. Kan nabi sw pesan elakkan dari fitnah dajal? Lu ape mazhab? Sunnah wal kapitaliah? Kah kah lu punya fatwa butul tapi lu punya kalipah lu tak korek korek. Jgn lupa lu pun sudah kena kencing oleh ketuanan. Tt hanya beri premisa yg baik utk difikir bersama. Tak payah kutuk la. Nanti lu pegi tandas awam kecing jgn berdiri. Buleh? Jika tak buleh ambil merton kasi pecah kah kah kah kah

Sudin berkata...

Nabi s.a.w. bersabda :

Wahai manusia,berfikirlah tentang Tuhan,anjurkanlah orang agar berfikir,kerana dengan itu kamu akan mengenal perintah dan larangan Tuhan.
Ketahuilah,bahwa berfikir ini dihargai Allah,dan orang yang berfikir ialah orang yang taat kepada Allah,walaupun bentuknya buruk,kedudukannya rendah,pakaiannya tak menentu.
Orang yang bodoh ialah yang mendurhakai Tuhan,walaupun bentuknya bagus,kedudukannya tinggi dan pakaiannya parlente,lidahnya pasih.
Bahkan kera dan babi lebih berakal dalam anggapan Tuhan dari orang yang durhaka.
Janganlah terpedaya oleh sanjung ahli-dunia,kerana mereka adalah orang2 yang merugi.

Imam Al-Ghazali(Ihya Ulumiddin)

Tanpa Nama berkata...

masuk n makan dalam gereja di kire murtad. abis tu org2 islam yang bersekolah di sek methodist ape citer? pakai tai n kemeja yang terang2 bukan ciri islam ape citer?

byk lagi yang terang2 dicedok bulat2 dari agama lain. cth koir, pakai songkok, bersanding, berlengging(sami kat kuil berlengging tak pakai baju). kahkahkah

kena ingat satu kisah saidina umar al-khattab pernah bersembahyang di gereja. adakah saidina umar al-khattab dikire murtad?

selagi tak humban gerombolan ke dalam tong sampah selagi tu lah umat islam kat malaysia ni pening.

Tanpa Nama berkata...

Takebeer!
Takebeer!
Takebeer!

Ni laungan baru pada masa akan datang apabila majlis berbuka puasa or ceramah agama diadakan dalam gereja.

Baru cool dan muafakat rakyat malaysia kan bro TT?

Setuju la sikit... LOL

MJ berkata...

murtad malayu, tapi bukan murtad Islam. Allahuakbar!

Tanpa Nama berkata...

aku baca pn naik tergelak.mmg melayu mudah melatah.klu serbuan tu dilakukan oleh khalid samad,gerenti 1000% org percaya yg ia wajar dilakukan... sbnarnya konspirasi memurtadkan org Islam ni mmg dh lama pn berlaku.x caya tanya anwar

Lang berkata...

hahaha...

Allah melihat hati kamu... dipandangan manusia kamu telah murtad... dipandangan Allah hanya dia yg tahu... Dosa yg tak terampun ialah syirik... belajarlah apa itu syirik sedalam2nya... bila dah tahu takut2 kita sendiri dah lama murtad tanpa kita sedari....

momotaro berkata...

guan eng kulu kilir masuk masjid taknak pulak geng umngok ckp dia murtad masuk islam