Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 16 September 2011

JINS SHAMSUDDIN KAKI KELENTONG



SIAPA INI ORANG?



nota:
sila tanya pengerak dan aktivis filem
siapa malaon ini
sila tanya berapa banyak dah rembat
duit kerajaan perak
sila tanya berapa banyak dah rembat
duit finas

jangan segan segan
di hari baik bulan baik
rajin rajin bertanya
kah kah kah



SURAT DARI PEMBACA

bongkar jangan tak bongkar. malaon tan sri jins shamsudin punya hal ni. kalau tak mampu nak buat filem pasir salak, duit finas dan kerajaan perak kena bagi balik. jangan songlap, jangan seleweng. satu lagi nak tanya, pinjaman mara belajar di england dulu dah selesai ke belum. itu semua, duit rakyat jins shamsudin ooii... kini, ramai anak muda tunggu nak dapatkan biasiswa tapi tak dapat2.

duit finas, kerajaan perak dan mara jika tak bagi (bayar) balik macam mana mereka nak perolehi. lagi pun duit tu bukannya mak bapak bn/umno yang punya. boleh ambil sesuka hati saja. anak2 muda (terutama di perak) yang sukar dapatkan biasiswa kerajaan perak, selongkar hingga ke akar umbi. sampai si benggali tu, pulangkan semula semua duit yang dia ambil dan pinjam. - tan sri ahmad albab.
By Anonymous on APA JADI DENGAN PASIR SALAK on 9/15/11

Semasa nak buat filem Bukit Kepong, Barua UMNO Jins Shamsudin pernah janjikan wang kepada tok saudara saya yang juga merupakan abang kepada arwah mata mata Jaafar yang bertugas di Rumah Pasong Bukit Kepong.. Habuk pun tarak.. Memang dasar Pembohong besar.. Tak percaya? Pergi Gerisik Muar Johor cari Omar bin Arshad abang kepada mata mata Jaafar bin Arshad..
By Anonymous on APA JADI DENGAN PASIR SALAK on 9/15/11

yam seng? mabuk ye? mana ada. mesti minum air guinness " baik untok kita" bagi menjana tenaga hahahahhh
By ComOt on APA JADI DENGAN PASIR SALAK on 9/15/11

nama pun jinsss kah kah kah
By Anonymous on APA JADI DENGAN PASIR SALAK on 9/15/11

Bro. tanya JIN UMNO dia dah bayar tak duit tempah uniform kepada tukang jahit di Taiping. Geng mereka semua tempah dan order macam orang putih lepas tu lari dan kencing. Dulu kini dan selama2 nya menipu...
By Nostalgia abkk on APA JADI DENGAN PASIR SALAK on 9/15/11

nak bikin panas lagi x? apa kata blog2 anti UMNGOK post kan lagu asal negaraku yg versi omputih tu. menunjukkan yg malaysia ni amek lagu penjajah. buat malu je. lagu kebangsaan pun x reti buat sendiri... tu pun x ngaku kena jajah. hampeh mahadeytambi kutti!!
By Anonymous on APA JADI DENGAN PASIR SALAK on 9/15/11


18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dah nama JIN... mestilah jahat. Mamat ni JIN kategori apa? JIN IFRIT kot? Atau JIN PAKAI TONCET... kah kah kah

ComOt berkata...

hahaha. setuju. dasar keturunan Jin. tengok la songkok tinggi mana

Tanpa Nama berkata...

korang je la smuanya betoi..bagi kat korang je loo..

HALIMI MN berkata...

Dengarkan kembali lagu Terakhir Allahyarham P. Ramlee, Airmata Kuala Lumpur ada tak relevanya dengan tajuk ini.

Tanpa Nama berkata...

songkok tinggi sebab ada tanduk.

Hang Jubok berkata...

jin ni bukan apa- dia rasa segan silu dgn kejayaan gilang gemilang Yusof Haslam dlm pembikinan filem2 melayu - anak si Yusof Haslam pun lebih handal dan lebih cemerlang lagi dari malaon jins sudin ni - what the happen dgn anak2 jin sudit ni? nama bukan main nama pahlawan melayu - jebat la - musang jebat kot - padahal character tuah jebat dll dlm sejarah melayu semuanya rekaan dongengan semata - tapi malaon ni percaya sungguh2 ingat ka tuah & jebat dll tu wujud - padahal haram tak pernah wujud pun - kalau wujud kenapa tak dak apa2 evidence yg boleh menunjuk yg depa semua tu pernah hidup di mukabumi tanah melaka tu - harap telaga hang tuah je - hentah sapa2 punya telaga yg sapa2 korek pakat ngaku yg tu lah telaga hang tuah - porrrrahhhhh - habih semua melayu pakat percaya - cukup mudah kena perdaya - kena chong - kena temberang - melayu terus layu laaaaa

REEzal AzEEz Mamak berkata...

Filem Bukit Kepong satu ketika dulu merupakan filem paling termahal di Malaysia. Tak silap saya menelan belanja $1 juta. Mana si Jin ini dapat duit biayai filem ini?

Hansley Arnaz Hawana berkata...

Kalau dah dasar UMNO memang sentiasa menipu dan merampas duit rakyat macam duit mak bapak diorang ... Dulu, Kini dan Selamanya menipu!

Tanpa Nama berkata...

ak ank jins shamsudin..ak nk menjwb segala tohaman pantat2 busuk mcm korng neh..

hahahaha kepale bpk korg lah weyhh..bodoh nk mmpos..dasar org kampung kolot..xde otak nk pikir..bodoh btol lah korng neh..duet nk buat pasir salak bpk ak songlap...heyy mnusia sial..klau songlap..abestu yg segala senjata lama..pakaian2 lama..rumah lama..smua dtg dri mne..bpk ak g wat research smua dtg dri mana duet tu bodohhh...itu dorg bg lah banganggg barua siall..pinjaman mara bpk ak xbyr balek..haishhhhh bodoh nyer lah korng nehh kn..itu lah bodoh tp belagak pndai..bpk ak bljr dkt london dpt first class honour lah bodoh..xmcm korng..bljr bangang tp blagak pndai..nk byr balek ap nyer bodoh..jd biasiswa lah bodoh..klau tidak mcm mne ak leh dpt mara jgk braderrr..ak pon dpt biasiswa jgk...kita org hidop aman sentosa..smua ank2 die berjaya...xde lah jdi bodoh mcm korng nehhh..xde ilmu..itu lah korng neh..dsr melayu abesss lah..penyakit hasad dengki tu xleh buang..xleh tngk org laen berjaya..bodoh btol lah...soal bju tempah dkt mat tailor..ad ap mslh ??? ko pgi lah jmpe die tnyer dkt mat tailor tuh..dh abes byr blom..ak xmiskin lah bro xabes byur lgi derrrr...bodohhhhh ini tuan punyer blog..siasat dulu bru ckp..assalamualaikum..

bigbrute berkata...

kalau tak faham pasal film tkyh komen....budget mesti ada sumber nye..duit kt malaysia. i bersepah...org yg bodoh n miskin mcm ko je tk reti nk cari....hahaha

Tanpa Nama berkata...

Kau keturunan babi ke anjing hah! !!!! Binatang!!!

Tanpa Nama berkata...

Yang kau ni anak sundal, bersihkan pantat kau yg comot tu dulu!!!!

Tanpa Nama berkata...

"Fitnah itu lebih jahat daripada pembunuhan"...Parti Islam konon..Puih!!!

Tanpa Nama berkata...

Cuba kau lihat wajah kau dicermin, kan mcm Babi Hutan. Mungkin kerana amalan kau yg mcm Syaitan ataupun yg bertanduk tu Bapak kau! Tak nampak? Kalau tak nampak ertinya kau anak sundal!!!

Tanpa Nama berkata...

Bodohnya komen kau ni. Mamak, Mamak...Dasar Bodoh!

Tanpa Nama berkata...

Your comments are so narrow-minded and self contradictory. Tak semua org bersifat cemburu, iri, hasad, dengki mcm kau Hang Jubor. Kau ni dah cukup pandai? Dah cukup berjaya? Berani pulak kau mengutuk bapak org, anak org, bangsa org..Kalau dah berani sangat, janganlah pakai nama samaran, sial!!!

Tanpa Nama berkata...

Betul. Suka sangat buat fitnah.

Tanpa Nama berkata...

Betul. Suka sangat timbulkan fitnah.