Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 16 September 2011

TUKAR TIUB PEMECAH BERITA



DARI PARTI PASASUK KE GEROMBOLAN?


berita baru masuk

diberitakan dari sumber parti pas
bahawa hassan ali akan meninggalkan
parti pas dan akan terjun ke dalam
lubang united malay national organisation


SIAPA HASSAN ALI?

hassan ali ketika ini ialah seornag ahli exco
kerjaaan pakatan rakyat di selangor

hassan ali telah tewas dalam pemilihan parti yang
telah berlalu

hassan ali telah digugurkan odari jawatan ketua
perhubungan pas selangor

35 ulasan:

panglima berkata...

"Today, Prime Minister’s office has allegedly received a confirmation from some of our citizens those working in several sectors in Malaysia since last year that they were given more than citizenships from Malaysian Government."
"Another highly placed source from prime minister’s office has confirmed that Bangladeshi workers may easily conferred Malaysian citizenship with the condition to vote for party that represents the government in power. "

WOW!
ini bukan Berita Hairan atau Utusan Meloya nih...ni banglades punya website...

http://www.ngoab.gov.bd/Main.php?Id=66

tengok link...dot-GOV adalah untuk website KERAJAAN
jabatan kerajaan banglades punya website tu... :D

Lobai berkata...

tak boleh jadi...pendirian tak tetap..lompat-lompat parti..dah tak laku, lompat parti sana...kata perjuangan perlu diteruskan..
http://wp.me/p1MV0p-9D

orangkasai berkata...

buat sementara ni, tak mungkin kot pasai depa ada bai'ah....kalau belot tertalak 3 dgn bini tercinta...

C++ berkata...

Bhai TT...

Alhamdulillah....

Tanpa Nama berkata...

kempunan lah noh omar nak jadi mb di sgor

DX berkata...

ada khabar angin tapi belum kenyataan rasmi. tarikh berhimpun sedang dibincang!

dengarnya tahun baru
tahun baru islam?
tahun baru rom?
tahun baru cina?

boleh mula bersedia.
mula berjoging! aritu ramai yang lembik x larat!

yang bekerja. simpan cuti tahunan! jangan nanti cuti dah habis!

yang di perantauan kumpul duit. tapi jangan beli tiket lagi!
takut salah teka tahun baru mana satu. lagi takut kabar angin salah!

yang penting ajak kawan-kawan! jangan takut. aku pergi aku hidup lagi. kah kah!

stanby..

Tanpa Nama berkata...

asal belut dari lumpur,
asalnya dari lumpur pulang juga dia kelumpur

Tanpa Nama berkata...

tak pecaya, tak mungkin hasan ali yang dilihat ada pendirian buat macam ni,

Tanpa Nama berkata...

macam ni tak boleh jadi, kalau masyuuuuk boleh bahagi...apa kah jadahnya

Tanpa Nama berkata...

berita amat baik.....
jgn ada lagi manusia macam ini....
gila kuasa...
gila pangkat....
gila berbohong...
kah...kah...kah

Bigfish berkata...

Elok jugak kalau mamat nih lompat. dengan itu maka terserlahlah niat dia masuk PAS sebelum nih sbb apa (lu fikirlah sendiri).

orang putih penasihat British sebelum merdeka kata 'looking for a greener grass'

momotarosan berkata...

kamonlah hasan ali.
klau hasan ali masuk umno
aku kecewa
dlu kecik2 aku masuk summer camp hasan ali weh
kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Lantak pilah.Dia ni memang sedarjat dengan brahim ali.Kalu dia lompat dan bertanding,sah dia akan kalah,sebab takde pendirian.

mat hassan berkata...

dlu2 hassan ali buat summer camp sb nk tabung duit dapor, tiem tu dia dh tk aktif lg jd pengacara hal ehwal islam kt tv1 era 90'an tu..konon2 bila kluar bleh dpt jwtn tinggi dlm opposisi, patut la sejak masuk opposisi slalu je bg stetement ikut kepala lutut, tk ikut sepakat jemaah parti..

JONGBOYZ berkata...

harap2 cuma kabar angin...

JONGBOYZ berkata...

Harap2 khabar angin saja..

fabhi berkata...

katak jenis uban

-fahbi-

Cik Bucken berkata...

xsah la idop tanpa penipuan gerombolan melayu bodoh bersatu..kahkahkah

Monkey Shooter berkata...

Salam hormat Tuan Blog. Dari dahulu pun saya dah tak suka kelibat manusia munafik ini. Bukan sebab gaya rambutnya yang tak kena dengan muka atau seperti Yahudi tua melahap tanah Palestin, tetapi sikap talam dua muka (munafik) nya yang saya amat benci terutama kemelut Perpaduan UMNO-PAS dan perjumpaan rahsia dengan Mufti Perak. Elok sangatlah tu jika beliau benar-benar keluar dari PAS, bak kata pepatah sendiri " keluarkan sampah dari sungai, barulah mudah air mengalir".

Tanpa Nama berkata...

hassan ali!!?? sapa tu? kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Aku ingin cadangkan kalau Hassan Ali tak melompat masuk ke dalam UMNO dalam tempoh 34 hari..

Elok ler TuT aje yang bergegas register kat sebelah sana gantikan Hassan Ali..

kah kah kah
kah kah kah

Amacam TuT ??
Ada setuju ??
Masyukkkkkk !!!

Atuk berkata...

Hasan Ali,

Dulu tubuh Sabha Total Training Centre di Sungai Lui. Kemudian senyap entah ke mana. Tak konsisten bagi motivasi sejak masuk politik. Dari awal masuk Pas suka menangis2 ketika berceramah, berkopiah putih, simpan janggut ala-ala TG Nik Aziz. Bila dah jadi Esko Selangor, kopiah putih entah ke mana, janggut pun dicukurnya..eloklah dia masuk Umno. Pas untuk insan2 yang tidak lupa daratan sahaja.

Tanpa Nama berkata...

Syukur...ni nakba kecik dah mula hilang kembali ke gerombolan...

bak kaki busuk yg terpijak ludah kemudian terkinja2 mencari air utk dicuci....

Hassan Ali pakai topeng tanah liat...tu sobab tak tahan lamo..copek pocah n panteh merotak sekeliling....laen kali pakai topeng kayu jati...beratuih tahun leh pakai..takdo sapo tau ekau tu barua gerombolan!

ini babi punya olang...babi pun petang2 poi berkubang nak bosehkan badan....

RUMPUT HIJAU berkata...

Alahai...politik...politik
Jika kerana politik peribadi kaedah lompat parti ni tidak menghairankan. Dah banyak contoh yang kita lihat. Harap-harap tidak berlaku kepada Hasan Ali.

Tanpa Nama berkata...

ini masalah mcm jin jugak: egocentrik tak bertempat. berjuang nak menunjuk-nunjuk dia hero, dia la paling nasionlis, paling alim. secara halus, ini kes tergelincir aqidah dari anutan sunnahtullah kpd anutan lord reid! tu la kalau banyak cakap keluar segala bangkai dlm mulut termasuk tanduk setan kah kah kekadang kuasa duit dan wang tidak boleh mengatasi kuasa maruah yg tercalar oleh cita-cita yg menggunung. jika nak menyelamatkan bangsa dan agama tak perlu lompat, terjun je dlm sungei atau zuhud kat batu caves kah kah. tt kata memang syusah mau jadi melayu.ini la dia jika dah kena penyakit KKS-kureng kasih sayang.prinsipnya lebih baik jadi kuli batak di bawah boss cina atau india drp duduk bawah boss melayu. tapi dia nak pilih boss apco kah kah kah. masalah boss melayu lak tak berapa kisah dgn majikan melayu. masalah majikan melayu lak dengki dgn boss melayu. maka itu dia lebih suka jadi majikan juak-juak omputih demi agama, bangsa dan tanahair..cheh! when most of the blog is condemning him he will surely take the route to whack you all back. so join ooomno la kah kah. a professional bounded by emotion makes a lousy leader. PAS won't regret for that. jika masih duduk dlm PAS, ayoyo sapa mau dengar dia chong lagi daa? tt bro, jika syusah jadi melayu, syusah lagi jadi moslem. akhirnya jadi moslem-melayu haprak kah kah kah flip flop, fatwa-fatwi, lompat-lompat, sumpah-sumpit, rembat-membat..madey pun pening kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

hutang banyak nak settle,ini peluang buat duit,memamg dia dah tahu dirinya tak akan dicalonkan,so bila lompat dapat gak fulus utk settle hutang.pekara yg lain belakang kira................

Tanpa Nama berkata...

aik, kawan tu susah payah pertahankan org Islam dari murtad, tapi sekarang dah jadi cacai dalam pakatan?

org pakatan kita ni semua dah murtad ke? apa dah jadi ni?

Tanpa Nama berkata...

nak kena ada approval? kahkahkahkahkahkah freedom of speech my arse kahkahkahkahkahkahkah

Lady J berkata...

kot ye pun nak kutuk, tunggu la sampai confirm dah masuk bn. ni belum masuk dah dihina mcm2, klu dia tak masuk, cakap khabar tak betul, sapa yg nampak bodo? korang jugak.

masa tu korang nak minta maaf ke, or tiba2 cakap balik dia ni suci dan mulia? mcm mat sabu yg ppanggil anwar aljuburi, masa masuk bn terus hilang aljuburi padahal mat sabu tak pernah minta maaf ke, retract balik dakwaan dsb? or zaid masa bn dihina kata anti hudud, kaki tunggang, kaki judi, bila masuk pkr terus diampunkan dosa, tapi bila keluar terus dosa lama melekat balik?

ComOt berkata...

sedihla ada orang munafik mcm dia ni..masa kecik2 dulu pernah masuk summer camp anjuran dia.. mungkin nak jadi jamil khir-wannabe. lagi masyuk banyak dari buat berjuta2 camp motivasi. hurm.. berjuangla dgn ikhlas. kejar dunia sgt ni nanti tersungkur kat dpn pintu syurga

Tanpa Nama berkata...

jebat....

belom apa2 dah kutuk teruk2...baru jer kabo angin.....camni ker sifat org mukmin...

Khun Pana aka johanssm berkata...

Bagos sekali.
Bherita yang amat baik !

Sekejap masok parti Islam.
Sekejap masok lompat parti bukan Islam.
Hasan ali tu masok parti Infidel.

Lady J berkata...

kan dah tak pasal2 nampak kebodohan jelas dan nyata semua yg dok kutuk hasan ali...tapi mesti gerenti terus diorang lupa segala kutukan, dan jilat balik ludah masing2 puji hasan ali melangit

---

Hasan Ali nafi spekulasi masuk Umno
Abdul Rahim Sabri
Sep 17, 11
5:30pm
Kongsi 223
Exco Kerajaan Selangor Datuk Dr Hasan Ali hari ini menafikan dakwaan dalam blog bahawa beliau akan keluar PAS dan menyertai Umno.

Beliau yang juga ahli jawatankuasa PAS Pusat, menyifatkan dakwaan tersebut, bersifat "spekulasi".

"Saya bersama dengan PAS dan yakin dengan perjuangan PAS kerana slogannya kepimpinan ulamanya yang memanggil Hasan Ali menyertai PAS.

"Kedua, bukan sahaja kerana kepimpinan Ulama, (tapi PAS) nak menegakkan negara Islam yang berpaksikan Al-Quran, Al-Sunnah, Ijmak Ulama dan Qias," katanya dalam sidang media di kediamannya hari ini.

Sehubungan itu, beliau sekali lagi dengan tegas, menafikan akan menyertai Umno.

Katanya lagi, sehingga semalam beliau mendapat tidak kurang 15 panggilkan telefon dan 25 SMS bertanyakan berhubung perkara tersebut.

Hasan turut menafikan dakwaan bahawa berjumpa dengan Naib Presiden Umno Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein untuk berbuat demikian.

"Tidak ada perjumpaan. Saya tidak pernah berjumpa dan tidak ada rancangan untuk berjumpa.

"Mungkin ada orang lain yang berjumpa, mungkin Hasan lain, Hassan putu mayung ka...(Tapi) bukan Hasan Ali," katanya berseloroh.

Hasan yang juga ADUN Gombak Setia menolak dakwaan dalam media dan blog bahawa sebelum ini pernah menganggotai atau berkecimpung dengan Umno.

"Saya tidak pernah sebarang masa, sebarang ketika berkecimpung dalam Umno dan tidak pernah berniat untuk berkecimpung dalam Umno.

"Semoga penjelasan ini, dapat diberitahu kepada mereka yang ingin mengetahuinya, saya rasa dapat meredakan spekulasi-spekulasi yang sedemikian.

"Saya tidak berkata spekulasi ini berniat jahat, saya tidak kata spekulasi ini mahu menimbulkan ketegangan mana-mana pihak, tetapi saya rasa, redakanlah.

"Kalau kamu tidak dapat daripada 'horse mouth' (dari mulut saya tentang perkara itu), janganlah mereka mewakili kuda-kuda itu untuk bercakap," katanya.

Ditanya mengapa desas-desus untuk menyertai Umno selalu dikaitkan dengannya, Hasan berkata macam-macam orang boleh mendakwa sedemikian terhadapnya.

"Saya public figure, macam-macam orang dakwa...Ia kena keluar dari mulut saya. Selagi tidak keluar dari mulut saya, kenapa perlu diwakil-wakilkan," katanya.

http://www.malaysiakini.com/news/176112

Tanpa Nama berkata...

hasan ali dah nafikan....so tuka tiup nak kata apa plak. cerite la skit projek apa yg hasan ali dapat kat pahang.

moral: allah bagi mulut bukan suh buat fitnah.

Tanpa Nama berkata...

Jilat la balik kahak & ludah korang kat muka dia tu. dia dah nafikan dah tu..

tukar la tiub tu juga, pecah dah tu.