Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 16 September 2011

KERAJAAN YANG LEMBIK ADALAH KERAJAAN YANG BAIK UNTUK RAKYAT



SIAPA BERI ARAHAN BUNUH?




nota:
rakyat masih imgin tahu
siapa beri arahan bunuh
altantuya?

rakyat mahu tahu siapa
entot altantuya dulu

bala kata najib dulu
kemudian pass pada bangida
maka dihari baik bulan baik ini
rakyat imgin tahu - siapa entot dulu
kah kah kah




KERAJAAN MANSUHKAN ISA DAN AKTA BUANG NEGERI
- mkini

Najib Razak malam ini mengumumkan keputusan kerajaan memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan Akta Buang Negeri 1959.

"Sepertimana yang saya janjikan dalam ucapan sulung saya semasa mula-mula mengambil alih jawatan perdana menteri pada 3 April 2009, ISA akan dikaji secara komprehensif.

"Suka saya mengumumkan pada malam yang bersejarah ini, bahawa Akta Keselamatan Dalam Negeri 1960 (yakni ISA) akan dimansuhkan terus," katanya dalam ucapan perutusan khasnya sempena Hari Malaysia malam ini dan disiarkan secara langsung menerusi RTM1.

Selain memansuhkan ISA, katanya, kerajaan juga akan memansuhkan Akta Buang Negeri 1959 di samping mengkaji semula beberapa undang-undang lain bagi memastikan ia memenuhi kehendak semasa.

"Sehubungan dengan itu lagi, kita tidak akan teragak-agak untuk meminda atau memansuhkan undang-undang yang tidak lagi relevan," tambahnya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...INI BUKTI JALAN RAYA BERJAYA BAWA PERUBAHAN.. kah kah kah..

woit..BUKTI PILIHANRAYA TAK DAPAT UBAH APA APA...kah kah kah

kah kah kah... KALAU TAK ADA JALAN RAYA SEMUA SEDIA KALA.... kah kah kah.....

kah kah kah..INI BUKTI NAJIB LEMBIK.... kah kah kah...

kah kah kah... KERANA NAK KENA TENDANG KELUAR BARU INGAT TUNTUTAN RAKYAT.... kah kah kah..

nota:
lebih lama najib lembik lebih baik
lebih lama bik mama berkuasa lebih meluat
lebih lama najib dan rosmah memerintah
lebih banyak tuntutan yang akan rakyat dapat


10 ulasan:

bandar bapakkau berkata...

Bercakap perkara yg salah, ditempat yg salah dengan org yg salah.
Hari ni nkau bagi aku 100 permit teksi sekalipun, tak hingin aku jadi ahli umporn, apatah lagi nak pangkah dacing.. sorimorinaiklori.

orangkasai berkata...

tapi TT, dia kata undang-undang kebesan berhimpun & bersuara dikaji supaya tiada lagi demontrasi....maknanya tiada lagi jalanraya....

Tanpa Nama berkata...

salute to people's power! rakyat hari ni bukannya rakyat bodoh mcm tahun 50-an, rakyat hari adalah rakyat yang celik mata & celik akal.

what can we learn from gaddafi libya?

mmg clear yg kuasa-kuasa dunia anytime boleh keluarkan waran tangkap kalo pemimpin mcm haram jadah menindas rakyat.

jadi jgn takut untuk bertempur dgn polis sial kalau polis sial mengganggu perhimpunan aman. mmg kena bertempur, kena bermandi darah skit, baru dunia bukak mata, geng-geng lahanat ni pun takut jugak nak buat lebey-lebey sbb kalo dah sampai tahap teruk mampos diaorang kena gasak dgn kuasa antarabangsa.

so cuba try test tengok.

kalo sembur air lari, gasak sikit lari, tak yah buang masa lah berdemo, layan tv lagi baik.

ini bukan menghasut tp a reflection apa dunia boleh buat kepada pemimpin lahanat.

dukun melayu berkata...

T.T

bijan tu franchise obama?nape semua public appearance dia serupa public appearance obama?ke obama wannabe?

serenity9260 berkata...

aku sokong tu.bior kita kalah tapi jgn bior najib lembik ni jatuh,kerana beliau senang dipijak,myahahaahaha


Sebuah Planet Mengorbit Dua Bintang

Non-Governmental Individual berkata...

Ahli akademik anggap cadangan Anwar tidak relevan

KUALA LUMPUR 2 Sept. - Cadangan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim supaya 16 September diisytiharkan cuti umum tidak relevan kerana ia bermotifkan politik.

Penganalisis politik, Prof. Datuk Dr. Zainal Kling berkata, cuti umum itu tidak perlu kerana selain boleh menjejaskan produktiviti ia merupakan taktik pembangkang untuk meraih sokongan rakyat.

- Arkib Melayau, 3/9/2008.


CUBA TANYA ZAINAL KLING SEKALI LAGI,. CUTI HARI INI RELEVAN ATAU TIDAK???? KAH KAH KAH!

SL Chan berkata...

"lebih lama najib lembik lebih baik
lebih lama bik mama berkuasa lebih meluat
lebih lama najib dan rosmah memerintah
lebih banyak tuntutan yang akan rakyat dapat"

Say setuju....kah kah kah

starlight berkata...

tuntut juga untuk mansuhkan 'EO - Emergency Ordinance.

Tanpa Nama berkata...

dia mansuhkan isa ni, sebab dia dengo cakap rakyat atau ...
dia kene tekan dengan muhyiddin dan mahathir-mukriz ...!!?
jadi dia bagi bom jangka kat muhyiddin-mahathir-mukriz ...

ni andaian, dailog najib ngan 'geng yang nak tolak dia', hangpa buang aku - hangpa kene buat undang undang baghu, ISA dan beberapa undang undang lagi, aku dah mansuhkan, tapi undang undang ganti belum aku sediakan lagi, oleh itu, beban bagi hangpa ... kalu beban tu nak diletak kat aku, jangan buang aku ..

soalnye sape penasihat 'mat monggol ni' sampeikan mat sembab and the gang tak terkata atau 'terkomen' hingga la niii ... !!!

patutnye yang pertama komen menyokong pengistiharan ini ialah, mat sembab ... ngape dia senyap sunyi ...

jadi berhati hati dengan 'pengistiharan di hari malaysia' ....

cara pengistiharan dibuatpun, secara terus menerus keseluruh pelusuk rantau, najib peringatkan rais supaya pastikan semua terima siaran pengistiharan ini, termasuk diceruk sabah dan serawak ... tak pernah lagi berlaku sebelum ini ...

oleh itu berhati hati lah ... supaya sesuatu yang tak di duga, tak dilakukan oleh orang yang 'desprate' ....
terutama oleh orang suruhan, iaitu 'sikatak dari kelantan' ... dia pernah menumbangkan kelantan dengan demontrasi dan kemudiannye, diistiharkan mageran ...

kalau upah nye lumayan ... tak mustahil 'sikatak' ini akan melakukan nye ...

Tanpa Nama berkata...

KUALA LUMPUR 2 Sept. - Cadangan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim supaya 16 September diisytiharkan cuti umum tidak relevan kerana ia bermotifkan politik.

Penganalisis politik, Prof. Datuk Dr. Zainal Kling berkata, cuti umum itu tidak perlu kerana selain boleh menjejaskan produktiviti ia merupakan taktik pembangkang untuk meraih sokongan rakyat.
- Arkib Melayau, 3/9/2008.

CUBA TANYA ZAINAL KLING SEKALI LAGI,. CUTI HARI INI RELEVAN ATAU TIDAK???? KAH KAH KAH!


bro ngi,
kalau kau tanya anak keling tu, mesti dgn senanglenang dia jawap:
sekarang ni relevan lah bila kera UMNgOk-BoNgok buat, sebab KAMI buat atas dasar hak dan keadilan pada persetubuhan negara malaysia yg dimasuki bersama oleh sabah dan sarawak, sedangkan kami mengangkat 16 september ini lebih mulia berbanding 31 ogos, kerana semua termasuk najibabun dan agung sudah faham yang malaysia tidak perlu hari merdeka, setelah saya buat kenyataan, sebab tidak pernah dijajah! lepas ni saya nak ke istana ambik darjah khas satu2nya edisi istimewa utk saya: tan sri datok wira utama panglima kera hangguk siamang gagap kelas pertama!

cantekkk!!

-average joe-
klakka-la.blogspot.com