Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 12 September 2011

KLIP INI WAJIB DITUNTUN - JIKA KAMU SEORANG MANUSIA




LIHATLAH DAN JADI SAKSILAH!


jika sesudah melihat ini
air mata kau tidak menitis
jika sesudah mendengar ini
hati kau tidak terguris

tonton sekali lagi
dengarkan bait shaer john lennon
tentang agama ringgit dan dolar

lihatlah dan lihatlah
dengar dan dengarlah
suara dan ayat ayat suci
dari shaer seorang perawi


WAJIB DI TONTON


SIAPA DIA INI

emmanuel kelly tidak tahu berapa umurnya
dia ditemui dalam kotak bersama abangnya
dia adalah mangsa perang
hari ini telah lebih satu juta warga iraq mati akibat perang
perang dilancarkan lancarkan oleh kaum imperialis
kaum kapitalis anglo amerika merancang
untuk merompak harta kekayaan bumi iraq
merompak telaga minyak iraq

masih ada lagi yang tidak yakin tentang
kemusnahan yang dibawa oleh sistemn kapitalis?

NOTA:
warga di gebeng suila ambil perhatian
tangan dua beradik ini kudong
adalah keran magsa du - depleted uranium
yang membawa radio aktif

kilang lynas di gebeng juga
akan mengeluarkan bahan yang sama

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hallo TT, Ubah tajuk sikit....

Tolong siasat...betul atau tidak...RISDA telah memberi kontrek supply baja bernilai RM200juta kepada syarikat datuk t...ini pun info dari orang Risda juga...

komunis berkata...

...

Tanpa Nama berkata...

aduh...abg tt, tersentuh hati jiwa naluri....kesian sungguh dunia ini.
manusia membunuh menyakiti manusia sendiri...apahal dunia kapitalis ini membuat senjata membunuh mencacatkan diri sendiri...yagn di Gebeng janganlah terima bala begini dari manusai gila duit. Hentikan penipuan ini.

Abg tt: Besok 16/9 expo terbesar...jual beli senjata setan2 kapitalis akan berlangsung di London (Penjajah Malaya)

Tanpa Nama berkata...

Bro TT,
I have listened to this song many many times, but this version is very touching.
sethu2105@gmail.com

Tanpa Nama berkata...

bro TT , wow , u bring this ... bukan je betina tu nangis , gua pun menangis , dgn lagu lennon yang paling tepat dan feel yang paling move , pantet ape nak lynas lynas lagi , msia negara kecil...
sekali lagi the singer and song and the singing very very beautiful

ImNeO berkata...

Tersentuh Jiwa...

Tanpa Nama berkata...

wow...

Tanpa Nama berkata...

tapi pencacai clings..clings kata tak bahaya!

Tanpa Nama berkata...

Frick, aku rasa nak nangis.

Tanpa Nama berkata...

terharu betol lah Bro... tengok klip sparuh kna stop dlu bru bley smbung smpi abis... human greed is unimaginable!

Tanpa Nama berkata...

it clearly shows that the crowds are all behind emmanuel!

rakyat marhaen bukannya bodoh, pemimpin lahanat lah yg banyak merosakkan negara.

bangkitlah rakyat! sampai bila nak kena tipu dulu, kini & selamanya. pilihan di tangan kita, nak dengan tak nak je, so jgn byk dalih & dalil, tekad humban lahanat-lahanat ke longkang. bukan susah pun....

Tanpa Nama berkata...

kali pertama wa mengalirkan air mata melihat org kurang upaya adalah masa wa tgk ada mamat sorang ni dapat anugerah pelajar cemerlang amik anugerah dengan bertongkat. Dia xpenah ponteng bro, tapi yg kaki lengkap member2 wamemanjang ponteng. itu sukati diorg nk ponteng.

Kali kedua adalah td, di internet percuma kedai mamak lepas tgk cip lu ni..

kali ketiga gua harap bukanlah sbb Lyns