Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 12 September 2011

31 OGOS IALAH HARI MALAPETAKA




TIGA KALI MENJANDA



nota:

kalau tiga kali menjanda
mestilah tiga kali menganak dara
kah kah kah




WACANA MERDEKA MAKIN TAMBAH KEKELIRUAN
– harakah daily

Badan Perhubungan PAS Negeri Perak menyifatkan Wacana Merdeka yang dianjurkan oleh Institut Darul Ridzuan (IDR) semalam gagal menjelaskan tajuk asal perbincangan mengenai tragedi Balai Polis Bukit Kepong: Siapa wira sebenar.

Malah, kata Ketua Penerangan PAS negeri, Ahmad Nuri al-Amin berkata pentas wacana tersebut lebih menjadi medan mencetuskan polemik baru yang menyanggah fakta besar yang telah diterima pakai selama 54 tahun dengan menafikan sejarah kemerdekaan negara.

Katanya, penafian terhadap kemerdekaan negara pada tahun 1957 itu lahir dari fakta yang disebut berulang kali oleh para panelis wacana bahawa Tanah Melayu langsung tidak pernah dijajah oleh British, suatu kenyataan yang tidak disiarkan oleh media massa perdana yang dikuasai kerajaan.

Malah, menurutnya bekas Ketua Polis Negara, Mohammed Hanif Omar juga menggambarkan bahawa penubuhan Umno pada tahun 1946 bukan untuk mendapatkan kemerdekaan negara tetapi hanya untuk memastikan bahawa Tanah Melayu dikembalikan kepada pemerintahan dahulu.

Tambahnya, manakala penekanan Hanif berkaitan tragedi Bukit Kepong hanya mengisyithar bahawa kematian pasukan polis sebagai wira walaupun tidak menafikan polis ketika itu di bawah pemerintahan British.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


NOTA:
pekara ini amat senang
terima hakikat bahawa gerombolan
ditubuhkan pada tahun 1946
sebelum gerombolan wujud ada orang lain
lebih awal berjuang menuntut kemerdekaan

parti orang lain berjuang dengan slogan merdeka!
gerombolan pada tahun 1946 dengan slogan
melayu kureeeng oxygen - hidup melayu!

kerana enggan menerima hakikat ini
gerombolan mula berbohong
satu bohong ditutup dengan dua bohong
dua bohong ditutup dengan tiga bohong
bila semua bohong dibuktikan sebagai bohong
maka gerombolan berbohong lagi

melebong tak habis habis

akhirnya gerombolan berbohong
yang tanah air kita ini tak pernah dijajah
ini lebih gila dari menuduh mat indera pengkhianat

nota:
bik mama juga berbohong
tak pernah menjanda
bik mama hanya jadi anak dara tiga kali
kah kah kah

9 ulasan:

budak MCKK berkata...

tak kan bloger tukar tiub baru tahu .. yang sebelum umno mmg ada parti lain yeng telah ditubuhkan ?

kalau tanya budak-budak lepasan spm pun dah tau sebelum umno mmg ada parti lain yang berjuang untuk kemerdekaan

kat mckk tak ada ajar sejarah ke ? :)

Nostalgia abkk berkata...

Utusan Malaysia hari2 putar belit berita sehingga menjerut tuan nya UMNO.
Sayang sekali ramai rakyat Malaysia yang sudah cerdik tetapi ahli2 UMNO masih bodoh macam lembu yang di cucuk hidung.

Tanpa Nama berkata...

nota:
bik mama juga berbohong
tak pernah menjanda
bik mama hanya jadi anak dara tiga kali
kah kah kah


mmg kahkahkahkah!
siot je ko tt, tergamak ko ngata kak imah sebegitu hina rasanya kahkahkahkah

tt, ada org cakap yg ketuapolis lama tu dulu pegi sekolah yg sama dgn ko jugak, betul ke?

apa2pun tt, aku teramatsangat setuju dgn ko, kita kena terajang jejauh UMNgOk sebab gerombolan depa ni teramatsangat kuatkencing kat orangramai dulu kini dan selamanya!
makin menjadi2 layu org2 melayu akibat gerombolan kuatkencing ni!
lepas tu depa boleh ngata balik, org2 melayu lembik asek ketagihkan tongkat kera! dan depa boleh kencing lagi bagitau semua2 tu "subsidi" utk rakyat yg datangnya kerana ihsan dari kera!!!
lying conniving bastards!!!

-average joe-
klakka-la.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

1.rosmah tu kira pernah kahwin la jugak!!
2.yang TT ni bujang sampai ke tua!!apa kisah bhaiiii!!

Tanpa Nama berkata...

hanif omar!!???? laaaaaaaaaa hidup lagi rupanya.

Tanpa Nama berkata...

Cuba selidik sapa bayar gaji polis masa sebelum merdeka

Tasmak Hirang berkata...

Sejarah tentang Mat Indera masih dipertikaikan tetapi sejarah tentang kemerdekaan Tanah Melayu/Malaysia (bebas dari penjajahan) tidak pernah dipertikaikan sejak berpuluh-puluh tahun lamanya. Baru kini ada pihak yang mempertikaikan sejarah tersebut walaupun ianya telah sebati di dalam pemikiran beberapa generasi. Persoalannya ialah mengapa mereka tergamak mengubah sejarah tersebut?

Jebon berkata...

Ini semua nak menterbarai sahaja... kah-kah-kak... berita terbaru PAS ada kata, "Tanya UMNO mana komunis yang baik dan mana komunis jahat".... kah-kah-kah-kah...

Tanpa Nama berkata...

umporno lachiaw