Sabtu, 3 September 2011

SOKONGAN DATANG MENCURAH UNTUK GERILA PEMBEBASAN




NOTA:


lihat dan saksikan
wajah wajah pejuang bangsa
yang menetang penjajah
ada yang angkat senjata
ada yang mati dalam penjara
ada yang di buang negara



MEREKA BANGUN MELAWAN BUKAN MEMBODEK ATAU BERUNDING DENGAN BRITISH






SURAT PENCERAHAN DARI PEMBACA

terima kasih pada perwakilan yg sokong mat sabu jadi timbalan presiden pas. pilihan yg bijak.
By Anonymous on MAT INDERA PEJUANG MELAWAN BRITISH on 8/31/11

Aku dilahirkan 2 tahun selepas tragedi Bukit Kepong. Apapun, dlm proses aku membesar hingga mula bersekolah, aku masih ingat pejabat2 kerajaan masih diterajui oleh pegawai2 'mat saleh'...seluar puteh pendek paras lutut dan berstokin puteh panjang paras lutut dan kasut kulit. Isham, izinkan aku bawa artikel ini ke blog aku.
By Anonymous on MALAPETA 31 OGOS on 8/28/11

Terima kasih baginda Queen kerana menghadiah kemerdekaan kepada kami. Selamat hari merdeka Malaysia!
By DX on KENYATAAN RESMI PSM on 9/1/11

assajamualaikum tt,alhamdulillah tulisan yang berani,biar anak2 bangsa malaysia sedar sejarah sebenar,merdeka minda serta berani bersuara,merdekakan minda generasi muda ini biar berani,lari bukan takut tapi megatur stratigi untuk meyerang barua2 british(melayu2 umno)hingga ke akhir hayat,maraaa...!tt
By Anonymous on MAT INDERA PEJUANG MELAWAN BRITISH on 9/1/11

“Tidak adil terus melabel Mat Indera sebagai pengkhianat kerana dia juga berjuang untuk menuntut kemerdekaan. Cuma kumpulan yang disertainya itu tidak sesuai, itupun disebabkan tiada kumpulan lain ketika itu. Kumpulan Melayu lain terlalu lambat bertindak” katanya. "Kumpulan Melayu lain terlalu lambat bertindak".. ayat ini antara paling lawak pernah aku baca... dah la nama pun melayu.. mestilah lemau...
By Anonymous on MAT INDERA ANGKAT SENJATA LAWAN BRITISH on 9/2/11



aku nak tahu 1 je, kenapa tiap kali merdeka tak penah pun kerajaan mainkan balik pita2 rakaman upacara merdeka kek stadium merdeka tu...nak yo tau apo yg diucapkan dek tunku & org2 inggeris tu....
By Anonymous on MAT INDERA PEJUANG MELAWAN BRITISH on 9/2/11

Orang tua aku kerja tukang kebun dizaman orang puteh memerentah MALAYA, aku masih ingat cerita orang tua aku mengatakan bahawa dalam rumah orang puteh itu sajikan arak brandy kepada pemimpin melayu dan raja gopal yang berkunjung rumah orang putih penjajah itu,kesimpulanya MALAYA di peritah oleh orang yang melayu mabok arak, taraf MABOK dikatakan standard dan orang tidak mabok tidak standard dan kasta rendah dan cukup hina pada masa itu. siapakah pemimpin Melayu itu..
By Anonymous on MAT INDERA PEJUANG MELAWAN BRITISH on 9/2/11

Ader yang komen mat indera tak der agama..so what kalau dia tak caya agama??? patut dibunuh kah?? Pakai otak sikit brader...semua manuasia ader akal, ader hak untuk percaya aper yang dia nak..kalau Mat Indera tak caya agama itu hak dia..
By Anonymous on MAT INDERA PEJUANG MELAWAN BRITISH on 9/1/11

apa kata kita usahakan satu bentuk dana khas mengklik 20 kali sehari untuk perjuangan mat sabu dan tt.. demi membungkus sejarah umno sebagaimana zulqarnain mengambus lubang juj majuj beribu2 tahun lamanya.. hidup mat sabu.. hidup tt.. payahnya menjadi manusia melayu.. nak pachucheng pun semakin susah..
By Anonymous on MAT INDERA PEJUANG MELAWAN BRITISH on 9/1/11

salam, cita pasal komunis ni, siapa yg pernah tengok filem PALOH (2003) arahan adman salleh? faham isi cerita ni? tahukan anda apakah watak sebenar (background) utk watak yg dibawa oleh samad salleh? atau, watak fatimah oleh ellie suriaty. pasal apa ending cerita ada babak watak samad salleh bermain gambus dengan ceria dalam hutan dan dikelilingi oleh geng2 baju hijau lain? serta pengikut-pengikut watak samad salleh digambarkan org baik2 dan warak walau duduk dalam hutan... anda harus buka minda dan tafsir filem ini. tt boleh tolong kot ulas beberapa babak dlm filem ini? aku tahulah sikit-sikit tapi taklah detail. syabas adman salleh! f.e.d sg. buloh
By Anonymous on MAT INDERA PEJUANG MELAWAN BRITISH on 9/1/11

Jadi dalam masa itu Inggeris dan melayu umno tali barut menghadapi tekanan komunis dan perjuang Islam. Jadi tidak hairan dalam masa itu ada perjuang Islam akan mengambil langkah bersama dengan komunis untuk menghalau Inggeris. Sama juga komunis bersama dengan British lawan Jepun.... di http://nanbinjai.blogspot.com/
By Anonymous on MAT INDERA PEJUANG MELAWAN BRITISH on 9/1/11



Respect to your coment bro. hisham. tapi satu saja gua tak puas hati..lu punya nama laaa!..gua benci sama itu hishamuddin @ Mat Tuak!..boleh lu tukar nama glamour sikit!..
By Nam Ron on MAT INDERA PEJUANG MELAWAN BRITISH on 9/1/11



bro tt, cerita kau ni mmg menarik terutama pada yang benci sgt pada BN n UMNO n nak kerajaan baru..juga yang buta sejarah..bila dengar yang sensasi dari tt..terlompat2 seronok berok penyokong tegar tt. tak salah kita cuba menceritakan jika ada fakta benar tapi yg membezakan adalah cara fakta itu dianalisakan. Bila nak hentam BN, semestinya kau kau tt crita dan ksi bakar sentimen pada penyokong2. Kan gitu TT? PERSOALANNYA...APAKAH MATLAMAT MAT SABU N TT TENTANG MAT INDERA DAN KOMUNIS NI? NAK TUKAR SEMUA SEJARAH MALAYSIA SEBAB RASA KEBENCIAN ATAU NAK DIDIK RAKYAT DIATAS FAKTA SEJARAH YANG SEBENAR? ATAU NAK CERITA PADA SEMUA SIAPA SEBENARNYA PEJUANG NEGARA?



Kita dijajah selama 446 tahun (1511 hingga 1957) oleh portugis, belanda, inggeris, jepun dan kembali inggeris). Kalau lihat sejarah di semua negara nusantara, ketika penjajahan asing ada rakyat yang menentang terang2an dan ada yang bekerja erat dgn penjajah. Adakah inggeris pernah menghalang pengamalan agama Islam dan sistempemerintahan beraja di tanah melayu sejak 1824? saya tak pasti dan TT perlu cari bukti. Ada negara2 nusantara yang bangkit menentang penjajah dengan bersenjata (filipina, vietnam, indonesia)kerana penjajah dikatakan kejam dan tidak mempedulikan nasib anak bangsa yang dijajah selain dari mengaut keuntungan hasil bumi. Ada juga yang berkerjasama dan belajar dari sistem penjajah sehingga mampu mentadbir negara sendiri walaupun masih merangkak(malaysia, brunei, kemboja).

Samada mereka mendapat kemerdekaan secara mendesak dan menentang bermati2an atau secara rundingan berperingkat2, MATLAMAT nya adalah sama...MENTADBIR NEGARA SENDIRI OLEH ANAK WATAN. Adakah semua anak watan yang bekerja dengan penjajah dari 1511 hingga 1957 di kategorikan sebagai pengkhianat bangsa atau tali barut penjajah? Adakah Raja2 dan pembesar2 Melayu juga termasuk didalam kategori ini?



TT perlu menampilkan hujah berdasarkan fakta rasional supaya tidak hanya malabelkan Mat Indera yang menyokong komunis sebagai wira negara ketika membunuh 25 sc dan keluarga di Bukit Kepong. Untuk menukar buku sejarah kita bukan menjadi masalah walau di ubah 100% seperti mengubah INTERLOK, tetapi apakah MATLAMAT UTAMA kita berbuat demikian? Ramai diantara datuk nenek kita yang bekerja dengan penjajah inggeris di dalam segenap sektor sejak tahun 1824 hingga merdeka (tak mustahil keturunan isham pun ada) tapi adakah kita boleh labelkan mereka semua ini tanpa mengira ugama dan keturunan sebagai pengkhianat dan tali barut penjajah yang darah mereka halal untuk ditumpahkan dan dibunuh dengan apa cara sekalipun? Fikirkan semua. MENGAPA SEKARANG BARU MAT SABU NAK CERITAKAN BAHAWA SELAMA INI TENTERA DAN POLIS KITA MEMBUAT KERJA YANG SIA2 MENENTANG KOMUNIS HINGGA MENGORBANKAN BERIBU2 NYAWA?

HISHAMUDIN RAIS..mohon penjelasan. t.kasih kerana berani menyiarkan catatan saya. RANJAU UTARA.
By Anonymous on JANGAN MAKAN HASIL LENDIR CHINA DOLL on 8/31/11

salam aidil fitri, bahasa yang digunakan untuk penjelasan corak pemerentahan sesuatu negara seperi komunis, demokrasi, sosialis, kapitalis adalah ungkapan yang kompleks dan perlu difahami oleh semua rakyat yang merdeka. Perbahasan atau perbincangan dan sikap yang kurang membaca menyebabkan kita mudah bercakap mengikut emosi. Intrepretasi yang berlainan mengikut fahaman masing-masing adalah sesuatu yang baik tapi perlu lebih ilmiah. salam zam ipoh
By Anonymous on MAT INDERA PEJUANG MELAWAN BRITISH on 8/31/11



nasib milayoo kena tipu, suka kena tipu dan bangga sebab kena tipu. hari ini ada penipuan paling besar: meladenai sistem ekonomi dimana melayoo terus jadi barua kepada bapak-bapak barua sbg kuli batak. sistem ini jangan ada milayoo yg cuba berevolusi utk memandai-mandai jadi bijak dan wira menentang mereka atau akan mereka ditekan , digantung, dihina sbg pengkhianat kpd bangsa. jika boleh biar milayoo ini terus jadi bodoh. malangnya milayoo sanggup jadi species yg hina tanpa evolusi, tanpa persaingan melainkan dipilih diantara mereka saja. dalam hal agama pun begitu, lagi jumud lagi baik, melalak la sbg org sakit jiwa di mesjid janji duduk diam-diam. apa marx kata: a supersructure erected to disguise and promote economic interests. di sini mufti dan ulama dijadikan barua utk menakut-nakutkan agar terus akur dan biol. freud kata manifestasi biol ini tidak akan mengangkat martabat manusia jadi mulia. sebolehnya jgn dibiarkan bangsa ini banyak menanya, menggorek kebenaran.

itu sebab kita dapati bangsa ini mempunyai agama yg mereka sendiri tidak berapa reti apa bendanya yg mereka percaya. maka sosok yg maha mulia diikonkan utk menegah mereka utk milayoo jadi cerdik, positif dan berani----macam lu la tt! ya, siapa berani kata mata-mata barua inggeris. siapa berani kata maharaja lele, tok janggut, mat indera itu wira bangsa? tapi tt berani sebut rajagopal je kah kah kah. geng, jika mau benar-benar merdeka jadilah mat sabu walau kalah dalam perjuangan.

MEREKA MELAWAN BUKAN MEMBODEK ATAU BERUNDING DENGAN BRITISH


setakat berani baring bawah tayar rajagopal ape mendenya!!!! setengah abad kena tipu, siapa boleh percaya? patutlah temasik boleh digadai macam kuih badak berendam kah kah..lu orang nasib baik sebab tak kebulur je. itupun hasil kuah barua dan cukong! balik-balik kominis, balik-balik dap, balik-balik sodomi, sah biol! macam anjing kurap jalanan melalak kat hantu, kena sergah, kena baling sisa tulang. lepas posa ni jika biol gak, pi lanchoww laa!
By Anonymous on MALAPETA 31 OGOS on 8/29/11

Isham wrote this...Kalau diteliti watak Jins Setan ni dalam cerita Sarjan Hassan lakonan P.Ramlee....begitulah kehidupan Jins dari kecik sampailah sekarang udah nak mampus. Cari makan,jadi barua,menipu.... Dipanggil oleh ketua polis negara ketika itu untuk membuat cerita bukit kepong...skrip,lakon layar,pegarah,dll dialah yang buat.

Duit entah berapa juta ditanggung oleh sebuah bank tempatan dan satu lagi organisasi buat modal cerita bukit kepong.Dengan bangga diri berkata modal ketika itu amat besar,tak pernah filem tempatan menelan belanja begitu besar....maka terhasillah cerita bukit kepong versi barua British.. i just have 1 question to HISHAMUDIN RAIS.....what's so good about you till you can condemn anybody in the name of your version of demokrasi? i dont know Tan Sri Jins in person but im very sure he is much much more sincere and credidible person compare ti you HISHAMUDIN RAIS. Berdebatlah secara ilmiah dan bukan hentam apa saja yang ada bunyi BN atau kerajaan.

I will salute you if you become minister 1 day but not my loyalty. You have to proof that you are worth a single sweat of voters and stop talking rubbish. Dont lie about true history and dont dare to say that our heroes sacifice is nothing compare to PKM n Chin Peng. Be careful of your words HISHAM...
By Anonymous on MAT INDERA PEJUANG MELAWAN BRITISH on 8/31/11

16 ulasan:

Nostalgia abkk berkata...

Selepas lebih 50 tahun merdeka terbuka tembelang UMNO sebagai pejuang kemerdekaan.
UMNO hanya jadi office boy British dan ball carrier dan bukan hero tanah melayu sebenarnya.
Yang dituduh pengganas dan pengkhianat ada lah pejuang kemerdekaan yang tulen.
UMNO tidak ada maruah diri dengan mengaku pejuang kemerdekaan diatas pejuangan orang lain.
Kemerdekaan sebenarnya ada lah selepas UMNO ditumbangkan dari Putra Jaya dan semua salah laku pemimpin2 nya di hukum di Mahkahmah.
Dari hari tersebut barulah di istihar kan kemerdekaan sebenarnya......MERDEKA

perangiPR berkata...

Tembelang apernyer... Kalu anjing2 komunis ni berjaya merampas negara ni.. usahkan nak berpolitik mcm skrg ni.. nk guna internet pn tak boleh..
Jangan jd bodoh la baca jer Chin Peng My Side Of story.. kalu anjing2 ni berjaya depa nak tubuhkan Republik Sosialis Rakyat Malaya...
Org yg bodo otak mcm telor tembelang jer boleh ditipu dek komunis.. tak kira la apa pn namanya bila dh bersengkongkol dgn komunis makan namanya komunis la bodo.....

Sudin berkata...

Fine......

Reference.....
1.Kitab
2.Hadis
3.Ijmak Ulamak
4.Kias

Kalau tak percaya ugama pakai logik akai(Kias).....

Pada 20 Jun 1948,Kamarulzaman Teh ditangkap oleh penjajah British di bawah Undang-undang Darurat.Mengikut laporan yang saya terima,beliau ditangkap pada kira-kira pukul 10 pagi di Kedai No.1,Jalan Abu Bakar,Temerloh.Masa itu beliau menyeberang sungai dari kampung ke bandar.Dia belum mengetahui yang darurat telah diisytiharkan pada malam sebelumnya.Apabila sampai ke kedai,dia terus pergi ke stesen bas untuk pergi ke Mentakab.Tiba-tiba datang beberapa orang.Yang beliau ingat ialah seorang sub-inspektor(beruniform) dan dua orang mata-mata gelap bernama Ismail dan Mat Taram (tidak beruniform).Mereka berkata kepada Kamarulzaman Teh."Minta segera pergi ke Mentakab,kerana OCPD Day(orang putih)mahu berjumpa"............

MEMOIR ABDULLAH C.D.(Bahagian Pertama)Zaman Pergerakan Sehingga 1948.

Nota :Amat lengkap catatan Abdulahh C.D.,.......tarikh,masa,tempat dll.
Kalau nak buat filem sejarah secara jujur, keseluruhannya kita ambil tanpa ikut sedap rasa.
Apabila diubah fakta atau catatan lengkap Abdullah C.D. ini maka percubaan menipu atau cubaan menutup fakta akan berlaku.Walhal catatan benar tetap ujud.

Maka secara orang berugama atau tidak apa yang patut kita panggil orang yang mengubah fakta ini ?
Bukan menipu ?

4 rujukan diberi,sila pilih.
Kalau mengikut kias(logik)orang yang tak berugama sekalipun dari segi akhlak menipu itu akhlak yang baik ?

----------------------------------


Sebenarnya orang Melayu bukanlah tidak menghargai kepimpinan yang terdiri daripada pelbagai warna pelangi dari segi wawasan dan pemikiran politik mereka.Hanya orang Melayu lebih menghormati kuasa daripada pemikiran dan wawasan..............
Tambahan pula,menyokong seseorang yang berkuasa secara terang-terangan bukanlah sekadar merupakan jalan selamat,tetapi malah berkemungkinan pula amat menguntungkan.Jika kita menyokong pandangan pihak yang tidak berkuasa-meskipun yang disokong itu sekadar pemikiran dan gagasannya-maka besar kemungkinannya kita akan dipinggirkan.
Oleh yang demikian,dalam sebarang ketika dalam sejarah sosial Melayu,gagasan yang tersebar luas(atau dominant ideas)bukanlah hasil pemikiran yang telah diperdebatkan atau yang telah becambah secara sosial-tetapi gagasan yang telah dipaksakan oleh seorang pemimpin yang berkuasa kepada masyarakat.
Ambillah sebagai contoh gagasan meggunakan bahasa Inggeris sebagai bahasa pengantar Matematik dan Sains di sekolah kebangsaan yang bahasa pengantarnya bahasa Melayu.Jelas bahawa dasar itu tidak popular di kalangan orang Melayu,namun siapakah yang akan berhujah menentangnya,sedangkan gagasan itu datangnya dari seorang pemimpin yang begitu kukuh kuasanya ?

(Rustam A.Sani)


----------------------------------


Matlamat asal gerombolan Umno(B)/Bn ialah mengalih isu yang lebih besar...tuntutan pilihanraya yang bersih,himpitan hidup oleh kaum kapitalis,kelas-kelas KASTA yang diujudkan oleh anak didik British ini(pecah dan perintah).........
Apa yang terjadi sebaliknya temberang telor tembelang pecah dengan bau busuk pekong nanah tokak Umno(B)/Bn selama ini.

Apa yang berlaku pada 2 Disember 1989 di Haadyai ?
Telah direkod dan didokumentasikan.
Bolehkah Tanpa Nama di atas mengubah selepas seratus tahun...?


Kami terangkan bahawa kami telah bersukat darah,bertimbang daging melawan penjajah British untuk kemerdekaan.
...bidalan lama orang Melayulah:bagaikan bapa ayam dengan ibu ayam-kepala dipatuk,kepak dipijak,bontot dicucuk.Itulah yang hendak dibebankan.........
(Allahyarham Rashid Maidin)

Yang pasti dengan begitu licik barua British/Yahudi(Zionis) iaitu Mahathir memainkan peranan dalam peristiwa 2 Disember 1989.

Dapatkah Tanpa Nama di atas membezakan KMM,PKMM,PKM,AWAS,API,Rejimen Ke-10,ASAS 50 dll yang memainkan peranan mereka dalam apa jua tuntutan mereka sepanjang zaman ?

KALAS.

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah

nak muntah baca semua
nak terberak pun ade

itu ler di suruh pegi ngaji
TT cabut lari
silibes dulu pun tak khatam laei
ketam tak kan boleh straight lari

kah kah kah

woiiii TT.. piiraaa mabukkk !!!

Tanpa Nama berkata...

In response to Anonymous on JANGAN MAKAN HASIL LENDIR CHINA DOLL on 8/31/11

Obviously you have raised many critical issues, inter alia, apa tujuan nak ditukar sejarah dan apakah kita boleh menghukum sesiapa yang bekerja dgn penjajah british itu adalah barua dan halal darahnya. In my opinion, kita tak sepatutnya tukar sejarah atas dasar emosi tetapi kita perlu membuka ruang yang lebih luas untuk mengkaji, mentafsir dan berdebat on penemuan-penemuan terbaru sejarah (theoretical and empirical). Selama hari ini, ruang-ruang ini telah ditutup serapat-rapatnya oleh kerajaan UMNO kerana takut sesuatu yang tidak mahu diketahui oleh rakyat akan bocor, tidak mahu rakyat menjadi cerdik, celik, berfikiran kritis dan akan bangkit. Lalu rakyat dimomok momokkan dengan ulangan-ulangan yang sama saban tahun. Jadi dalam hal ini hendaklah kita teruskan pencarian bukti sebenar, teruskan mengkaji sumber-sumber lama dan make improvement/recognise new evidence/add to the body of knowledge akan bukti baru dalam memperkayakan sejarah. Disini saya tidak menyarankan TUKAR sejarah atau PADAM sejarah kerana ini tidak menjadikan kita cerdik sama sekali malah menjadikan kita lebih emosional. Dan juga, proses padam dan tukar will be never ending setiap kali pemerintahan bertukar, dan akhirnya kita menjadi bangsa yang hilang sejarahnya - pun tak guna juga. My point here: let sejarah itu berkembang dan harapnya rakyat akan menjadi cerdik dalam membuat perbandingan sejarah lampau dan penemuan-penemuan terbaru - macam ini barulah pemikiran rakyat akan maju dan terus kedepan, bukannya kebelakang seperti yg UMNO mahukan.

Apakah kita boleh menghukum sesiapa yang bekerja dgn penjajah british itu adalah barua dan halal darahnya? Mcm inilah, saya pun bukan ahli agama, tapi kita tidak boleh menghukum sesiapa pun sbb hanya Allah sahaja yg tahu. Apa yang lepas adalah lepas, mungkin zaman itu halal bekerja dgn penjajah sbb bekerja pada masa itu (contoh jadi buruh PSD (JKR hari ini) repair jalan) adalah untuk kebaikan seluruh umat (maslahah). Hal penjajah itu sebagai majikan tidak dapat lari kerana zaman itu tanah melayu sedang dijajah. Dalam hal UMNO menjadi barua British mungkin tidak dapat dielakkan kerana mungkin UMNO berpendirian apa salahnya bekerjasama dgn British jika British boleh memerdekakan Tanah Melayu secara baik dan memulangkan semula negara ini kepada kita. Bak kata pepatah "maaf diungkap senantiasa bersahut, tangan diulur sentiasa bersambut". TAPI, BIG MISTAKE yang UMNO buat selama 54 tahun adalah meneruskan dasar perjuangan kuffar, dasar pecah & perintah etc. It seems that UMNO is not capable of governing this country dalam acuannya sendiri. UMNO seperti terus terikat dgn dasar-dasar penjajah. Inilah yang menyebabkan rakyat melihat UMNO itu sama mcm penjajah British. UMNO dilihat terlalu lembik untuk menukar arah tuju negara Malaysia tercinta. OK lah, UMNO sudah memerintah selama 54 tahun, UMNO sudah diberi peluang menunjukkan kehebatannya dalam memerintah, apa salahnya bagi lah peluang kepada orang lain pulak yang punyai cita-cita dan wawasan yang lebih baik. Kenapa berterus-terusan hendak mempertahankan puncak kuasa jika benar UMNO berkhidmat untuk rakyat? Kalau ini betul UMNO kena akur dan ikhlas dengan pilihan rakyat.

bengkak berkata...

salam bang hisham..
dah baca buku 'sejarah dan perjuangan kemerdekaan' tulisan arwah abu samah kassim? banyak fakta dalam buku tu yang bercanggah dengan fakta sejarah dalam buku teks sekolah. patut la pon buku tu diharamkan di malaysia. kerajaan takut rakyat tau cerita sebenar.

bengkak berkata...

salam bang hisham..
dah baca buku 'sejarah dan perjuangan kemerdekaan' tulisan arwah abu samah kassim? banyak fakta dalam buku tu yang bercanggah dengan fakta sejarah dalam buku teks sekolah. patut la pon buku tu diharamkan di malaysia. kerajaan takut rakyat tau cerita sebenar.

JinsBond berkata...

terimakasih kpd Mat Sabu kerana penyebab tercetusnya org ramai untuk memikir,melihat,mengkaji dan sebagainya tentang sejarah yg tulin yg telah di hilangkan oleh barua British(AMNO).

Tanpa Nama berkata...

untuk yang teringin nak tahu sejarah wira negara sila ke laman ini http://wasiatpejuang.blogspot.com/

bunbinban berkata...

laaaaa..kat negara komunis cina takde internet ke...hahaha. lawak la plak perangiPR. lu bodoh atau lu mmg jenis katak bawah tempurung?. Lu ingat komputer yg lu guna tu made in mana bro?. hackers taraf dunia bersepah kat negara cina. Kerajaan BN pun iktiraf Negara cina sampai ada perjanjian dua hala lagi. Lg satu Cina komunis lah yg paling kaya kat Malaysia. UMNO bagi gunung, banjaran, bukit bukau, pulau, negeri, tanah tudm, tanah ktmb dan paling penting UMNO bagi kebenaran buat cina mca utk hina Islam. Kalau komunis tu jahat apa kurang British, Portugis, Belanda dan Jepun?. Lu arrrr bro, lebeh baik lu balik negeri lu la...lu asal mana hah

piut ngah layor berkata...

bunbinban...
aku sokong hang,itu mangkuk hayun bongok lah kot.org cerita lain dia pikir lain,org cakap pasal sejarah yang terpadam bukan nak suruh komunis merintah.bengong tak tahu tajuk perbincangan kot.cerita disini sejarah tu dah berlalu,apa yang betul ditulis lah dgn betul...fakta jgn lah sembunyi kan...

matstimketum berkata...

bengkak, kalao mike ada softcopy buku abu samah kassim tu boleh tolong upload kat internet? teman dah lama mencari buku tu tapi tak jumpa betui ke buku tu diharamkan oleh KERAjaan mesia?

Tanpa Nama berkata...

gua dah fikir.
shamsiah fakeh.
patut diberi gelaran,
srikandi malaya.
ibrahim yaakob, ahmad boestamam, ishak haji muhammad, rashid maidin, abdullah c.d., mat indera dan ramai lagi,
lu orang fikirlah sendiri apa gelaran nak beri.

- cucu mat jenin.

Tanpa Nama berkata...

ape bodo la punya orang...antara BN ngan.komunis...jauh lebih baik di perintah oleh komunis dpd di perintah oleh rejim BN....sama jer..baik BN..baik Komunis..same je bodo...sial la korang..!!

Dahan Jati berkata...

Gerila pembebasan apa, kalau marah british seranglah british ini orang melayu yang banyak dibunuh dan diganasi. Kalau betul betul mahu membebaskan malaya, mengapa lepas merdeka pun masih serang dan mengganas. Mentang mentanglah melayu lemah dan tak bersenjata, mereka cuba nak tunjuk kuasa. Lu pikirlah sendiri.

Tanpa Nama berkata...

perangiPR dapat xdpt KONTRAK juta2 dr UMNO sial tu!!...tiba2 je naik berang kat sini..hahhahahah...