Rabu, 12 Oktober 2011

THE BATTLE OF THE NANDEK



TUNAIKAN SEBELUM PRU 13





KEADILAN: DAKWA ANADA KRISHNAN KERANA SALAHGUNA KUASA, RASUAH
– keadilan daily

Ahli Parlimen KEADILAN hari ini mendesak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyiasat jutawan terkemuka, Ananda Krishnan kerana didakwa terlibat dengan rasuah dan salahguna kuasa.

Ananda, pengarah Maxis Communication sebelum ini diketahui umum merupakan proksi dan sahabat baik kepada Mahathir Mohamad.

Ahli Parlimen Selayang, William Leong berkata, siasatan itu penting untuk membantu Biro Siasatan Pusat India (CBI) berhubung jenayah yang dikatakan berkaitan pemilikan syarikat telekomunikasi India, Aircel.

“Seksyen 16 dan 17 Akta SPRM Malaysia 2009 memperuntukkan, bahawa memberi suapan kepada mana-mana orang atau ejen adalah kesalahan.

“Manakala Seksyen 66 Akta memperuntukkan bahawa SPRM dan mahkamah Malaysia mempunyai bidang kuasa untuk mendakwa dan menghukum rakyat Malaysia dan penduduk tetap yang melakukan rasuah di negara-negara asing,” katanya pada sidang media di lobi parlimen, hari ini.

Laman web ekonomi The Edge semalam melaporkan bekas Menteri Telekomunikasi India, Dayanidhi Maran sedang disiasat pihak berkuasa negara itu kerana rasuah dan salahgunakuasa, berdasarkan laporan The Hindustan Times pada Isnin lalu.

Ia berikutan aduan ahli perniagaan, C Sivasankaran bahawa dia dipaksa keluar dari syarikat Aircel oleh bekas menteri berkenaan dan menjual kepentingannya kepada Kumpulan Maxis dari Malaysia.

Ananda Krishnan dan rakannya, Ralph Marshall didakwa terlibat melakukan konspirasi jenayah itu bersama Dayanidhi dan adiknya Kalanidhi.

Maran telah menghentikan permohonan lesen 2G Aircel apabila ia dimiliki oleh Sivasankaran.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.. INI KES NANDEK NAK TIPU NANDEK DI NEGARA NANDEK .... kah kah kah..

woit...BIARKAN LAAA... INI NANDEK NANDEK PUNYA HAL.... kah kah kah..

kah kah kah...YANG KITA BENGANG BILA NANDEK TIPU KITA.... kah kah kah..

NOTA:
sepatutnya azeez reezal dan mahateer
yang akan merasa kecewa
kah kah kah




6 ulasan:

elsyet berkata...

Woit TT. Jgn kutuk lebey lebey aaaa!! Moyang aku pun nandek jugak mai dari Gujerat. Tapi aku dah jd melayu. Kah kah kah. Kalo kepala TT botak boleh la tap kepala dgn jari mcm Sivaji the boss!! Kah kah kah!!

Tanpa Nama berkata...

Nandek ni barua mahataik, dia dapat lesen telecom lebih besar dari RTM dan Telekom Malaysia, Petronas wat twin tombstone atas tanah dia, dia jadi broker jual minyak Petronas di pasaran oil and gas...macam macam dia dapat kerana eeeee bantu dan lindung dia tapi di India dia cuma saekor pariah.....hau hau hau hau...di Mesia dia ngaku brahmin macam eeeee.....

azeeeeezeeee berkata...

Itu nandek, nakdek punya pasal la. Apasal sampai tanah melayu nandek tukar jadi melayu?.
duduk siam jadi siam (tukar kulit)?
MAsalahnya skg sapa nak jaga melayu?
umngok nama inggeris konon jaga melayu tapi melayu yg dikencing dulu.
Patut ke kita buat 1 NGOk, taruk nama BETUL2 MELAYU @ MELAYU TULEN @ MELAYU SEJATI? Nak harapkan perkasam pi mampos la, Semangat sarip dol je yg tebal.

Tanpa Nama berkata...

siot la lu TT,,, nandek2 punya hal...... kah kah kah....

mek berkata...

the battle of the nandek?

kah kah kah
lawak tak boleh blah la lu tt.


p/s: nandek yg dah tipu kita 22 tahun apa cerita?

Tanpa Nama berkata...

nandek bertukar rupa mcm pokka jadi keling, keling convert jadi mendeliar, mendeliar pulak convert jadi melayu.. ini sudah macam klorox dah ni.. putih bersih suci macam breeze..